Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

toch grappig, zo'n afgedraait vliegwiel :)
vooral als ze je timing-streepje wegslijpen!
achja.. hij pakte zo wel aardig nadat we m gesteld hadden.. :P
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

q01z wrote:toch grappig, zo'n afgedraait vliegwiel :)
vooral als ze je timing-streepje wegslijpen!
achja.. hij pakte zo wel aardig nadat we m gesteld hadden.. :P
Ik heb mijn onsteking ook opt gevoel afgesteld en hij loopt er ook netjes/snel mee. Mag ik dat zo laten, of valt het aan te raden om deze volledig correct af te regelen? Tis, zelf heb ik daar geen ervaring mee :roll:
AX-kopen is verslavend.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

wat er nog meer tussen ligt? volgens mij een kever-bumper ofzo, en een oranje trechter waarvan ik niet snap dat je die als afval beschouwt, slalom-pionnen, afwas-teil gebruikt als lekbak en een achteras en nog meer.
je ax ziet er echt goed laag uit, lekker bezig !
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

velgenboom, stabistang
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

stabistang niet, wel een achteras:P

de rest komt aardig in de buurt haha

Jut en jul
Image

vandaag GT weer uitelkaar gehaald vanwege kvs-verdwijn-probleem...

Ik heb nu alleen de pomp deksel van de waterpomp housing eraf, morgen toch maar de hele waterpomp huis eraf......
t waterpomphuis:
Image

de deksel, waarbij je een randje prut langs de rubber kan zien.. Tis de bovekant dus tis raar dat t daar zit.. Lekkage??? Rubber word iig vervangen
Image


bijna grond rakende spatlappen op een smerige ax:
Image
hij heeft poetsaandacht nodig:
Image
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

dat rubbertje ziet er idd niet zo super lekker meer uit, zou best goed kunnen dat die gelekt heeft..
mrogen maar es goed naar het waterpomphuis kijken, tis een rotklus.. maar stilstaan langs de snelweg is ook niets :P

tis wel een combinatie hoor..d ie kever en ax... :P
Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Ziet er erg goed uit Romy. Kom je nu nog over k*tdrempels bij jullie in de buurt heen?
AX GTI '91

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

drempels zijn eigenlijk helemaal geen probleem. Gaat beter met de AX dan de kever haha!!

zo vandaag verder gegaan, 2 nieuwe rubbers gehaald (waterpomp deksel en waterpomp huis <onderblok> thermostaat vervangen, omdat de 'oude' degene uit de blauwe was omdat die van de GT al in t begin ergens knapte. Dus nu is ALLES van de blauwe vervangen, als de problemen nu nog hetzelfde zijn is het echt vaaaaaaaaaag
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

als hij nu nog steeds lekt, hangen we er wel een electromotor in :P
of een luchtgekoelde boxer ofzo....
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ja een gat in de kofferbak zagen en een achterwiel aangedreven AX-kever maken! :D Dan wel met subaru boxer:D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

grietje wrote:Ja een gat in de kofferbak zagen en een achterwiel aangedreven AX-kever maken! :D Dan wel met subaru boxer:D
Dan heb je nog steeds water :oops: , neem dan een blok van een 911 :wink: .

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Henk Bats wrote:
grietje wrote:Ja een gat in de kofferbak zagen en een achterwiel aangedreven AX-kever maken! :D Dan wel met subaru boxer:D
Dan heb je nog steeds water :oops: , neem dan een blok van een 911 :wink: .

Groetjes, Henk
ohja, 911 danmaar idd :D

ach wie weet doet ie t vanavond gewoon ;-) ik kom er toch pas weer achter of het nou goed is als ik 500 km gereden heb, dus ik neem hem dit weekend miss wel mee naar zeeland ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

vroem vroem de GT zit weer in elkaar en start, nadat ik de vacuum slangen ook terug gezet had (haha, dankjewel vriendje:D!)

Meteen d riem nog een keer gecheckt en alle bouten van vooronderstel nog een keer nagetrokken. Lijkt allemaal echt oke en ik zie nu iig geen kvs lekken.. Ontlucht met de voorkant in de lucht....... Zou het genoeg zijn?

Nu even eten en dan een proefrit.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

wiiiiihoooo

hij doet t!
Geen stoom meer gezien of plasjes onder de auto dus, hij lijkt allemaal in orde...

wat kleine dingen:
- km teller deed t niet
- accu lampje stuk
- verwarmingspaneel had geen lampje
- 1 elec raam knopje ook geen lichtje
- me raam in bestuurdersdeur rammelt (loszittend geleider?)
- ontsteking niet perfect, hij hapert nog licht bij vol gas
- stuur niet in recht

maar ik durf er wel mee te rijden nu denk ik zo. Aanlopen is vrijwel weg, geen rammels gehoord enzo dus :D

Dussuhm, na half jaar stilstaan dan toch eindelijk gelukt! :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

*applaudisseert*

is het je toch nog gelukt :)
ik ben benieuwd vh weekened! :D
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Mooi dat ie het weer doet en de lekkage is opgelost :D
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

woohoo ik ben er helemaal mee naar zeeland gereden. Incluus files e.d. en geen problemen gehad!

Ik vraag me wel licht af of het nu met KVS goedgaat, omdat gister t kvs lampje toch weer ff brandde..... maja :roll:

De rest doet het iig goed! Onderstel wissel dus gelukt en ombouw carb ook :dance Kan nu echt zeggen dat ik de auto vrijwel helemaal zelf heb om/opgebouwd:D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

goed nieuws dat het dan weer opgelost is.

klein vraagje, waar zit dit geval ?
Image
Spreken is goud, Ductape is zilver.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

aan de blauwe deur te zien vermoed ik dat het niet eens een ax onderdeel is. Aan de andere kant als het is wat ik denk dat het is hoort het ook niet in een luchtgekoelde kever thuis.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

denny wrote:aan de blauwe deur te zien vermoed ik dat het niet eens een AX onderdeel is. Aan de andere kant als het is wat ik denk dat het is hoort het ook niet in een luchtgekoelde kever thuis.
:lol:

tis idd een kever deur
maar geen kever onderdeel :D

Dat is nou de dop want de waterpomp, van een alu motorblok (staal heeft dit niet)
Je hebt een waterpomphuis, daar zit een gat in, waar je aan de ene kant je waterpomp op schroeft, en aan de andere kant (ergens bij je startmotor dus) zit deze 'dop' waar de koelslangen dan ook weer opzitten.

Die dop was bij mij hoogstwaarschijnlijk (goed) lek.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply