Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Als je deze foto's ook is goed bekijkt blijft het een wonder dat je er zo goed vanaf gekomen bent. Het is best een flinke klapper geweest.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

poeh.... ziet er niet echt prettig uit. Maar goed dat je er zelf heel uitgekomen bent.
AX GTI '91

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

grietje wrote: Wat moet er nog aan de GT:
- knikarmpomp vervangen
- benzine slangen onder de kap aansluiten

- vlotter erin
- motorkapslot maken/vervangen
- aandrijfassen en toplagers vervangen en schroefset omdraaien links
- uitlaat monteren
- remmen voor ontluchten
- handrem stellen

En op termijn
- bedrading contactslot maken
- skirt terug zetten
- koelslang kachel <-> thermostaathuis vervangen
- gaskabel ff vervangen
- sensoren voor metertjes aansluiten
- metertjes op dashbord plakken
- dashbord terug bouwen
- auto volledig opruimen
Dikgedrukte kan nu dus van de lijst gestreept worden :D

Motorkap sluit weer,
Accu, bobine, benzine slangen, knikarmpompje, alles onder de kap is weer klaar ;)
Ik had me de hele dag op stage beetje verveeld achter de pc dus wou vanavond uit een soort frustratie perse sleutelen :roll:


Morgen middag maar ff vrij nemen, rechter voortrein ff aanpakken, uitlaatje, vlotter en dan poging tot starten :roll:
voor de zekerheid mn voorremmen nog even ontluchten en de handremkabel wat strakker zetten....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Goed bezig :)
Hopelijk draait ie meteen goed. :D

Ik zat te bedenken.
Van een type 1 i zit het benzinefilter aan de tank. Nu heb je een type 1 carb tank zonder benzinefilter aan de tank. Dat wil dus zeggen dat je benzineleiding te kort zal zijn om direct tot bovenaan de tank te gaan.
Of heb je daar al rekening mee gehouden?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

citrofenwick wrote:Goed bezig :)
Hopelijk draait ie meteen goed. :D

Ik zat te bedenken.
Van een type 1 i zit het benzinefilter aan de tank. Nu heb je een type 1 carb tank zonder benzinefilter aan de tank. Dat wil dus zeggen dat je benzineleiding te kort zal zijn om direct tot bovenaan de tank te gaan.
Of heb je daar al rekening mee gehouden?
Nieuwe benzineleidingen getrokken ;-)
En filter onder de kap
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

grietje wrote: Wat moet er nog aan de GT:
- vlotter erin
- aandrijfassen en toplagers vervangen en schroefset omdraaien links
- koplampen monteren
- veerpootbrug erop
- uitlaat monteren

- remmen voor ontluchten
- handrem stellen

En op termijn
- bedrading contactslot maken
- skirt terug zetten
- koelslang kachel <-> thermostaathuis vervangen
- gaskabel ff vervangen
- sensoren voor metertjes aansluiten
- metertjes op dashbord plakken
- dashbord terug bouwen
- auto volledig opruimen
En weeer een lijstje van mn to-do af!!

Voortrein helemaal afgemonteerd, alles nagedraait. Koplampen er weer eens ingeklikt, veerpootbrug terug..
Dan nog ff snel de uitlaat gemonteerd. Dus nu staat ie weer op zn wieltjes, is zelfs helemaal gerolt...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Hmmmm

ontdekking dat die 185 breed toch echt niet gaat lukken op mijn huidige laagte :P

Ik heb nog 2 nieuwe banden van de TRS.... En mijn stage heeft sinds gister een bandending masjiens dussuh :roll: Morgen even bandjes wisselen... 165 breed op de LM'tjes achter en 185 verkopen o.i.d.

Beetje balen wel dat t niet past, miss kan ik morgen eerst nog ff proberen me achteras meer naar rechts te krijgen. Het past alleen links niet namelijk, en hij zit DUIDELIJK niet in t midden. Maar volgens mij stond ie al max naar rechts, dus dan is me as of auto gewoon super krom...

Zou kunnen ntrlk, aangezien links herspoten is kan die best wel daar schade hebben gehad ooit.... kan ook t plaatwerk naar buiten wrikken trlk hahaha :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

hebben ze dan niet op je stage een uitroller ?

kun je netjes je wielkasten uitrollen.

dat is kinderspel, en je kunt 'm al makkelijk 0,5 tot 1 cm uitrollen wat mogelijk de problemen zou oplossen.

wel dien je dan je skirt iets aan te passen, montagegaatjes wat groter maken oid.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

een uitrolmachine niet maar wrik materiaal genoeg, maar dat heb ik ook wel :twisted: Zie wel ff......

Kan ook me skirt ff dremelen, miss is dat al genoeg
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

of stuggere schokbrekers ;)

je hebt trouwens maar geluk met je 1986 ax

Tweede Kamer trekt grens voor aankomende klassiekers

Auto’s van 1987 of later krijgen in de toekomst geen vrijstelling van houderschapsbelasting of kilometerheffing meer. Op initiatief van de ChristenUnie trekt de Tweede Kamer per 1 januari 2012 een streep onder het wagenpark dat dan 25 jaar of ouder is.

De indiener van het amendement op het Belastingplan 2009, CU-parlementariër Ernst Cramer, kreeg bijval van de fracties van CDA, PvdA, D66, GroenLinks, SGP en de Partij voor de Dieren. Eerder wilde Cramer de grens al bij auto’s van 1983 of ouder leggen, maar daarvoor vond hij geen steun in de Tweede Kamer. Volgens het Kamerlid gebruiken autobezitters in toenemende mate de belastingvrijstelling om een klassieker als goedkope dagelijkse auto te kunnen rijden.


bron: knac
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Die stugge schokbrekers heb ik al, hij veert vrijwel niet, maar als de skirt met stilstand al OP de band leunt ga ik daar neit zoveel aan hebben ;)

Ennuh.....

Daz k*t! Onze AX is orga 86 maaruhm, kenteken toch echt 87 :(
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

grietje wrote: Daz k*t! Onze AX is orga 86 maaruhm, kenteken toch echt 87 :(
idd, stelletje vuile rotzakken! Lekkere oude dampende wagens zijn gaaf!
AX GTI '91

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

-Henry- wrote:
grietje wrote: Daz k*t! Onze AX is orga 86 maaruhm, kenteken toch echt 87 :(
idd, stelletje vuile rotzakken! Lekkere oude dampende wagens zijn gaaf!
behalve dat is die betreffende AX toch echt niet zo vervuilend :d Niet zoals die gekke pchoofttraktoren van tegenwoordig.

T weegt niets, maakt dus ook geen wegen stuk, hij maakt zeer weinig km's, en loopt 1 op 16....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

een uitrolmachine heeft een netter eindresultaat.

van zelf wrikken krijg je lelijke vouwen.
(offtopic: zet een r in het laatste woord en de zin is heel raar)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DuFF wrote:een uitrolmachine heeft een netter eindresultaat.

van zelf wrikken krijg je lelijke vouwen.
(offtopic: zet een r in het laatste woord en de zin is heel raar)
Niet als je zelf wrikt met de hulp van een gediplomeerde uitdeuker ;)

Daarbij genomen, mijn GT is aan die kant al een golfplaat, ik denk datie aan die kant een aanrijding heeft gehad ooit, en ik had bij de blauwe het ook zelf gedaan (met uitdeuk setje) en daar zag je niets van, maar t wiel liep niet meer aan ;)

Maar de GT mocht wel mee om teleren dat uitdeuken zonder spuiten, daar leek het me wel een geschikte kandidaat voor :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

grietje wrote:
DuFF wrote:van zelf wrikken krijg je lelijke vouwen.
(offtopic: zet een r in het laatste woord en de zin is heel raar)
Niet als je zelf wrikt met de hulp van een gediplomeerde uitdeuker ;)
En zo wordt 't hele verhaal nóg raarder, als je er die r in zet. :o
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

hahahahah

*gaat nu bijna plat van t lachen*


Ik heb ook nieuws,

DE GT START :D:D:D:D::D:D:D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

grietje wrote: ..... DE GT START :D:D:D:D::D:D:D
Ik hoorde volgens mij hier helemaal een kreet van intens geluk :wink:

Gefeliciteerd trouwens.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

kijk, dat zijn nog eens berichten :wink:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

ik = blij :D

terwijl ik de kever spatborden aan t poly'en was, heeft marc de vlotter gedaan
en toen marc vervolgens mijn garage aan t opruimen was heb ik maar wat benzien in de GT gegooid...

Vervolgens poging tot starten maar de benzine slangen (retour/aanvoer) zaten verkeerd om :D
tweede poging ging dus ook duidelijk beter haha

anyways hij loopt best aardig voor een auto die alweer 4 maanden stil stond, maar ontsteking is nog niet wat t moet zijn en proefritje zit er nog niet in ivm aanlopende wielen. Miss v/d week met GT staal eronder.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply