Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"

Post by Losroyos »

Ziet er daar erg mooi uit. Behalve de chevy naar afloop die was vies :lol:

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Hoe vuiler de auto, des te mooier het resultaat na het wassen! (Y)
Leuk verslag, je hebt een hoop beleefd!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Ik ben weer terug in Nederland. Helaas. Gisteren aangekomen. Dit weekend blijf ik bij mijn ouders om weer een beetje te aclimatiseren. Voelt heel erg raar om weer terug te zijn.

Mijn vriendin en ik hebben mijn visum-procedure gestart. Het einde van deze lange-afstandsrelatie is dus in zicht. Ik vertrek naar Amerika. Totale tijd voor het verloofdenvisum is tussen de 5 en 9 maanden. Met een beetje mazzel hoef ik Die-Andere dus niet eens meer door de volgende APK in mei te krijgen. Er is een grote kans dat ik dan al weg ben.

Over Die-Andere gesproken: die was gisteren helemaal dood. Accu compleet leeg, dus aanduwen wil dan ook niet omdat de ECU het niet doet. Sowieso lukte duwen niet echt omdat de remmen helemaal vast zaten. We moesten met twee man hard duren om hem rolbaar te krijgen.
Van mijn broer een acculader geleend en na een uurtje aan de beademing kon Die-Andere weer op eigen kracht starten. Blokje liep keurig na al die tijd stilstaan. Rijden was de eerste 10 minuten eng, omdat de remmen vrijwel niks deden, maar na voorzichtig de roest eraf geremd te hebben remt ze weer zoals ze normaal ook deed. Schakelen gaat erg stroef, maar wat WD-40 op de schakelstangen zou dat op moeten lossen denk ik.

Zo op het eerste gezicht heeft ze niet heel erg hard geroest, dus dat valt dan weer mee...:)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

Kzie het nu pas; leuk verslag!

Wel sterk en moedig dat je de stap neemt om naar Amerika te gaan wonen. Alles hier achterlaten en daar een nieuw leven beginnen. Ach, als je elkaar graag ziet :)
Ik wens je er in ieder geval reeds het allerbeste mee.
AX-kopen is verslavend.

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

@Citrofenwick

Dank je wel. Maar voorlopig ben ik nog lang niet weg hoor. Ben er het komende half jaar nog gewoon.

Geinteresseerden voor Die-Andere kunnen zich alvast melden. :P Doe een leuk bod, wellicht ben je over 5-9 maanden een hele leuke Type I full-option AX rijker. :lol:
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

ga je tot die tijd nog die 1.4 inbouwen? :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Jep :)
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

wanneer kom je m ophalen, dan ga ik ff contact opnemen voor de sleutel van de schuur waar ie (als t goed is :lol: ) in ligt..

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Volgend weekend? Of de week erna?....snel in elk geval.

Motor was helemaal compleet zonder kabelboom toch? En wat moest er nou nog in mijn geval geregeld worden voor het inbouwen...Een 'downpipe' voor een 1.4?

En ik weet het eigenlijk niet goed meer, maar zat er nou een koppeling bij of niet?
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

En oh ja...Ik wil dat motorblok gewoon achterin gooien. Iemand ervaring mee? Vraag me af of dat met die brakke achtervering van mij een goed plan is, want hij staat al te laag van achteren...Maarja, om 't nou achterop de fiets te doen...:P
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

kloppeling zit dr bij, plaat is nog goed, drukgroep redelijk, lager ook nog goed.

enige wat je moet regelen is n downpipe van een 1.4 en wat moertjes en boutjes en n kan olie..
oh, en wil je de boel echt compleet maken, een oliepijlstok-sensor en een blauwe temperatuursensor voor de temperatuurmeter (zit dr eentje bij, maar die is alleen voor t lampje)..

kabelboom en alles zit dr evt ook bij, maar die is voor een ph2, en zonder aansluiting voor oliepijlstok of temperatuurmeter.

ik heb zelf met t blok achterin gereden, dat was goed te doen. :)

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Oliepijl is niet relevant, want die meter heb ik niet op m'n dash. Blauwe tempsensor heb ik al, zit in m'n 1.1 blok voor de temperatuurmeter :).

Ph2 kabelboom kan ik verder niet zoveel mee. Maareh, 't is wel een Bosch toch?...Wist niet dat die ook fase 2 uitgevoerd waren?

Met 1 persoon achterin kan ik rijden, al slijt het dan soms aan bij bochten naar links en over drempels....'k hoop dat dat goed komt :P
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Ricado heb er ervaring mee, En je moet het zien als ongv 4a5 mensen die achterin zitten ;)

zon end zak je wel ongv.

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Het is te doen, drempels moet je inderdaad mee opletten, maar bij mij loopt er verder niks aan met standaard wielen er nog onder :)
Oliepeil sensor heb ik hier nog wel liggen... weet namelijk niet of er wel een plug in zit? Beetje lastig als je olie eruit stroomt :P.
Ph2 kabelboom kan prima, zolang je een ronde stekker op de bak hebt zitten en ik dacht van wel uit al je verhalen over verbrande ronde stekkers :P. Kabelboom heb ik ook nog, maar die moet eerst goed opgeknapt worden mocht je daar zin in hebben, pb ;)
AX 11TRE 1988

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

nee, auto is een ph1 met n vierkante stekker, right? ;)

yep, het is inderdaad n bosch. :)

aanlopen viel mee bij mij, ik heb t blok ook helemaal aan de linkerkant in de bak gelegd, omdat ie bij mij ook rechts als 1e aanliep met die grotere wielen, zonder passagier was t goed te doen.

Ceristimo
AX Master
AX Master

Post by Ceristimo »

Nee nee, echt geen Type II hoor. Ik ben nog een van de laatste clubleden met een echte AX, een Type I uit '91 met Bosch injectie (helaas geen carb)...

Ronde of vierkante stekkers, dat weet ik niet. Over welke stekker hebben jullie het? Er gaan volgens mij drie stekkers vanaf de motorkabelboom door het schutbord heen. De ECU heeft zo'n hele grote platte stekker, lijkt wel op een SCART-aansluiting. Maar die heeft Type II volgens mij ook.

In elk geval, ronde of vierkante stekkers...ik heb een onvervalste, super echte, originele Type I AX... Dus Magnetii Marelli gaat nie passen, nie... :P

Ik moet misschien even vervoer regelen voor dat blok dan, want mijn achtervering is zo slap als elastiek...Zoals ik al zei, met 1 persoon achterin kan ik rijden, met twee personen achterin wil het net, met drie personen kan ik niet rijden. Dan slijt het continu aan...
Dus daar moet ik wat op verzinnen....Misschien kan ik achter even mijn First-velgjes monteren, dat scheelt alvast weer een inch, en dan kan ik wat verder inveren...
Image

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Blok weegt minder als 3 gemiddelde personen achterin hoor :)!
De stekker die in een beugel op de versnellingsbak zit, waar je de motor kabelboom op aansluit, als die rond is past een standaard type2 boom.

Heb trouwens wel een ''echte'' ax dan, 88' type1 11TRE Carb ;)
AX 11TRE 1988

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

eh, inderdaad, bij ph2 zit er 1 dikke ronde stekker, bij ph1 zijn dat meerdere kleine stekkers. de stekker op de ecu is gewoon hetzelfde :)

blok weegt +/- 100 kg.. ofzo. das ongeveer anderhalve persoon. :) kleinere wielen achter monteren is misschien handig, maar waarschijnlijk niet eens echt nodig..

anyway, als je n dag noemt, kan ik gaan regelen dat ik de sleutel krijg op die dag..

jk
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by jk »

Terminal wrote:Blok weegt minder als 3 gemiddelde personen achterin hoor :)!
De stekker die in een beugel op de versnellingsbak zit, waar je de motor kabelboom op aansluit, als die rond is past een standaard type2 boom.

Heb trouwens wel een ''echte'' AX dan, 88' type1 11TRE Carb ;)
Blok is met moeite met 2 man te tillen (als je zorgt dat je het goed kan vastpakken en het niet te lang in de lucht hoeft te houden) - ik heb vorig jaar eens zo'n blok ergens opgehaald.

Zet het vooral goed vast/klem!!!, d.w.z. ondersteun het ook met hout op de diversen plaatsen waar dat nodig is.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

ik heb waar t blok ligt een motortakel om m de auto in te krijgen, maar idd, met 2 man kan je t net tillen. ik heb t blok gewoon los neergelegd, bank plat, het bleef liggen onder zn eigen gewicht..

Post Reply