Jan Bos aka Bossie (AX GT '89, 2x AX GT '90)
Moderator: webmasters
Re: Thomas aka Bossie jr (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel
Vorige week zaterdag (14 mei) hebben we de technische keuring gehad voor Le Citron Pressé. De keuring werd gedaan bij Citroën dealer Gert de Jong in Aalsmeer. Wij waren 's ochtends rond kwart over tien aanwezig. Eerst melden bij Johan Oldenhage. De eerste controle. Geldig rijbewijs, geldige APK, assurantie verklaring. Allemaal aanwezig. Hier kregen we een tas met Gert de Jong opdruk en een liter olie naar keuze. Total uiteraard
Na een tijdje waren wij aan de beurt om de auto technisch na te laten kijken. Sleutel afgegeven aan Martijn waarop hij de auto naar binnen haalde. Priceless om te zien hoe Martijn uit de auto probeerde te komen, het vergt toch wat handigheid en lenigheid om uit een AX met kuipstoelen en een rolkooi te klauteren. 1e opmerking, auto remt opzich prima, maar pedaal gaat wat aan de diepe kant en achter kon hij geen remkracht meten. Tja, dat is toch een beetje een nadeel van een AX die achter erg licht is. Maar puntje 1 op onze to-do lijst: remvloeistof vervangen en daarbij uiteraard ontluchten. Rondje om de auto (en in de kofferbak). Brandblusser aanwezig, net als de gevarendriehoek, sleepkabel, verbandtrommel en milieuzeiltje. Auto omhoog en alles even nalopen. 2e opmerking, speling op de fusees. Niet erg veel speling, opzich nog wel APK waardig, maar we moeten ze toch vervangen aangezien ze tijdens de rally toch wel zwaarder belast gaan worden. Puntje 2 dus voor de to-do lijst, fusee kogels vervangen. Verder alles prima in orde. We mogen meedoen aan de rally Ik mocht de auto zelf naar buiten rijden (want uitstappen is niet makkelijk )
Nu is het tijd om het controle formulier in te leveren bij de organisatie. Deze hadden een mooi plekje in de showroom. Hier krijgen we de rest van de bescheiden. Een door Citrobag.nl gesponsorde Le Citron Pressé tas. Erg mooie en degelijke tas. Hierin zitten een klembord en schaallineaal van sponsor Handa, de rallyschilden, 2 Le Citron Pressé stickers (die nog een plekje gaan vinden op de voorschermen) en een grote sticker met ons startnummer. Tevens krijgen we een instructie mee waar we het startnummer moeten plakken. Wij zitten in de toerklasse, dus de sticker moet op het linker portier. Na nog een bakje koffie gedronken te hebben, zijn we vertrokken.
Tijd om bij Paul en Cindy langs te gaan. Lekker bijgepraat, koffie gedronken en natuurlijk wat werk aan de AX gedaan. Paul heeft het slot van de achterklep even afgesteld en de sticker met startnummer op het portier geplakt en Cindy kwam met een mooie overall voor me. Dank daarvoor, de overall heb ik al het nodige plezier gehad tijdens het sleutelen in de afgelopen dagen.
Na een tijdje waren wij aan de beurt om de auto technisch na te laten kijken. Sleutel afgegeven aan Martijn waarop hij de auto naar binnen haalde. Priceless om te zien hoe Martijn uit de auto probeerde te komen, het vergt toch wat handigheid en lenigheid om uit een AX met kuipstoelen en een rolkooi te klauteren. 1e opmerking, auto remt opzich prima, maar pedaal gaat wat aan de diepe kant en achter kon hij geen remkracht meten. Tja, dat is toch een beetje een nadeel van een AX die achter erg licht is. Maar puntje 1 op onze to-do lijst: remvloeistof vervangen en daarbij uiteraard ontluchten. Rondje om de auto (en in de kofferbak). Brandblusser aanwezig, net als de gevarendriehoek, sleepkabel, verbandtrommel en milieuzeiltje. Auto omhoog en alles even nalopen. 2e opmerking, speling op de fusees. Niet erg veel speling, opzich nog wel APK waardig, maar we moeten ze toch vervangen aangezien ze tijdens de rally toch wel zwaarder belast gaan worden. Puntje 2 dus voor de to-do lijst, fusee kogels vervangen. Verder alles prima in orde. We mogen meedoen aan de rally Ik mocht de auto zelf naar buiten rijden (want uitstappen is niet makkelijk )
Nu is het tijd om het controle formulier in te leveren bij de organisatie. Deze hadden een mooi plekje in de showroom. Hier krijgen we de rest van de bescheiden. Een door Citrobag.nl gesponsorde Le Citron Pressé tas. Erg mooie en degelijke tas. Hierin zitten een klembord en schaallineaal van sponsor Handa, de rallyschilden, 2 Le Citron Pressé stickers (die nog een plekje gaan vinden op de voorschermen) en een grote sticker met ons startnummer. Tevens krijgen we een instructie mee waar we het startnummer moeten plakken. Wij zitten in de toerklasse, dus de sticker moet op het linker portier. Na nog een bakje koffie gedronken te hebben, zijn we vertrokken.
Tijd om bij Paul en Cindy langs te gaan. Lekker bijgepraat, koffie gedronken en natuurlijk wat werk aan de AX gedaan. Paul heeft het slot van de achterklep even afgesteld en de sticker met startnummer op het portier geplakt en Cindy kwam met een mooie overall voor me. Dank daarvoor, de overall heb ik al het nodige plezier gehad tijdens het sleutelen in de afgelopen dagen.
Last edited by Bossie on TueMay24, 2011 4:17:45 PM, edited 1 time in total.
Re: Thomas aka Bossie jr (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel
Heey jan, dat is mijn dealer
Ik had ook willen komen maar ik bleek ergens in belgië te zijn...
Ik had ook willen komen maar ik bleek ergens in belgië te zijn...
Altijd meer PK's dan jou!
Re: Thomas aka Bossie jr (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel
geweldige foto's Jan
maar wat zit die vandaal op die laatste foto te doen?????
maar wat zit die vandaal op die laatste foto te doen?????
Re: Thomas aka Bossie jr (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel
Die was jouw werk aan het doen (stickertje plakken)q01z wrote:maar wat zit die vandaal op die laatste foto te doen?????
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Thomas aka Bossie jr (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel
Wat een mooi karretje toch, die GT
Zo'n rally moet echt vet zijn om eens te doen. En al die leuke citroenen om je heen
Zo'n rally moet echt vet zijn om eens te doen. En al die leuke citroenen om je heen
AX-kopen is verslavend.
Re: Thomas aka Bossie jr (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel
Mis ik niet nog iets op de auto
Voor de rest leuke foto, Alles goed gegaan met de vouw wagen?
Voor de rest leuke foto, Alles goed gegaan met de vouw wagen?
Re: Thomas aka Bossie jr (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel
Die foto's zijn van vorige week, toen had ik ze nog niet Vouwwagen is prima bevallen, laat de vakantie maar komen
Re: Thomas aka Bossie jr (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel
Eén van de punten die tijdens de keuring naar voren kwam was dat de fuseekogels vervangen moesten worden. Deze vorige week direct besteld bij de dealer. Vorige week er niet meer aan toe gekomen om mee aan de slag te gaan en aangezien we het afgelopen weekend andere plannen hadden, moest het wachten tot gisteren. Gisteren de auto voor op bokken gezet en de draagarmen er onderuit gehaald. Draagarmen samen met de nieuwe fusees bij mijn vader gedropt zodat hij de nieuwe fusees er in kon laten persen. Vanochtend heeft mijn vader de oude fuseekogels er uit laten persen en de nieuwe er weer in. Vanavond opgehaald en druk aan het sleutelen geweest. Ze zitten er weer onder
Afgelopen vrijdag ben ik bij Losroyos langs geweest om windschermen voor de portierruiten op te halen. Deze er uiteraard ook al opgezet. staat netjes en rijden met het raam open is zo ook een stuk aangenamer Roy, nogmaals dank.
AX hoog op de pootjes
Afgelopen vrijdag ben ik bij Losroyos langs geweest om windschermen voor de portierruiten op te halen. Deze er uiteraard ook al opgezet. staat netjes en rijden met het raam open is zo ook een stuk aangenamer Roy, nogmaals dank.
AX hoog op de pootjes
Re: Thomas aka Bossie jr (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel
Misschien wordt het tijd voor 1 extra stickersetje....
GT-B lijkt me, in navolging van Marc's GTW, een goede benaming. De GT-Bossie dus....
GT-B lijkt me, in navolging van Marc's GTW, een goede benaming. De GT-Bossie dus....
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Re: Thomas aka Bossie jr (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel
haha Geen dank. en het is inderdaad ideaal die windgeleiders.
Veel plezier ermee
Veel plezier ermee
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: Thomas aka Bossie jr (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel
Mooie windgeleiders Jan! En leuk fotoverslag van de keuring! Moest jij als bestuurder niet gekeurd worden? (Had ook geen kwaad gekund, toch?! )
Re: Thomas aka Bossie jr (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel
we hebben al kunnen meegenieten van fotos op je facebook , we kijken uit naar het verslag
Re: Thomas aka Bossie jr (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel
Ik zal ergens in de komende dagen een verslag schrijven. Het was een fantastisch evenement, de sfeer was erg goed en gezellig, de routes waren gaaf en erg leuk om te rijden, de AX heeft het erg goed gedaan en was in zijn element op de uitgestippelde route. Hester en ik hebben geen ruzie gehad We hebben erg genoten en volgend jaar gaan we weer mee.
Re: Thomas aka Bossie jr (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel
Er zijn toch wel foto's gemaakt van het evenement? Maar mooi dat ie naar wens heeft gepresteerd!
Re: Thomas aka Bossie jr (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel
Er zijn erg veel foto's gemaakt. Check mijn foto's op Picasa maar en op Facebook zijn er ook erg veel te vinden.
Hierbij vast een filmpje die gemaakt is door de helft van het duo Henk & Henk, onze private wegenwachters die ons tijdens Le Citron Pressé ondersteund hebben. De AX staat er ook erg leuk op. (vergeet niet het geluid aan te zetten).
Link
Hierbij vast een filmpje die gemaakt is door de helft van het duo Henk & Henk, onze private wegenwachters die ons tijdens Le Citron Pressé ondersteund hebben. De AX staat er ook erg leuk op. (vergeet niet het geluid aan te zetten).
Link
Re: Thomas aka Bossie jr (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel
Wat een heerlijk filmpje. Als God in Frankrijk
Ik kreeg gisteravond meteen inspiratie om een leuke route over de Alpen uit te stippelen voor onze zomertrip.
Zet je nog wel een paar reisverhalen op het forum? Ik ben wel benieuwd.
En een linkje naar de foto's?
Ik kreeg gisteravond meteen inspiratie om een leuke route over de Alpen uit te stippelen voor onze zomertrip.
Zet je nog wel een paar reisverhalen op het forum? Ik ben wel benieuwd.
En een linkje naar de foto's?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Re: Thomas aka Bossie jr (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel
Ik moet nog een verslagje gaan schrijven. Eerst alle indrukken van afgelopen weekend maar eens verwerken Voor degenen die niet kunnen wachten, hieronder een lading beeldmateriaal.
Mijn foto's staan hier:
Le Citron Pressé: http://goo.gl/LNwzr
Trainingsdag: http://goo.gl/85sz9
Technische Keuring: http://goo.gl/4Uld9
Foto's van Arjan Verkade:
https://picasaweb.google.com/CX25GTiTur ... ronPresse#
Foto's van Johan Oldenhage:
Dag 1: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 3507a64d2f
Dag 2: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 346e78d6e7
Dag 3: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 1956935bc3
Dag 4: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... de033f8aa1
Foto's van Michel en Iris de Leeuw:
https://picasaweb.google.com/1105247144 ... I-usNDsOQ#
Henk & Henk filmpjes:
Deel 1:
Link
Deel 2:
Link
Erik Verhaest die zijn DS Cabrio de sporen geeft
Link
Serie filmpjes van Graddus en Ree:
Dag 1:
Link
Dag 2:
Link
Dag 3:
Link
Dag 4:
Link
Mijn foto's staan hier:
Le Citron Pressé: http://goo.gl/LNwzr
Trainingsdag: http://goo.gl/85sz9
Technische Keuring: http://goo.gl/4Uld9
Foto's van Arjan Verkade:
https://picasaweb.google.com/CX25GTiTur ... ronPresse#
Foto's van Johan Oldenhage:
Dag 1: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 3507a64d2f
Dag 2: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 346e78d6e7
Dag 3: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 1956935bc3
Dag 4: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... de033f8aa1
Foto's van Michel en Iris de Leeuw:
https://picasaweb.google.com/1105247144 ... I-usNDsOQ#
Henk & Henk filmpjes:
Deel 1:
Link
Deel 2:
Link
Erik Verhaest die zijn DS Cabrio de sporen geeft
Link
Serie filmpjes van Graddus en Ree:
Dag 1:
Link
Dag 2:
Link
Dag 3:
Link
Dag 4:
Link
Re: Thomas aka Bossie jr (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel
Helaas, Le Citron Pressé zit er weer op Maar we zijn weer helemaal verliefd op de AX Hij heeft het de afgelopen dagen super gedaan. Ik heb 2 grote km-standen langs zien komen op de km teller, nl. 184.000 en 185.000. Ik heb nog niet gekeken hoeveel km we de afgelopen 4 dagen hebben afgelegd, maar dat zal ergens om en nabij de 2.000 km zijn.
Dag 1 - Proloog van Abdij Rolduc te Kerkrade naar Livange
's Ochtends half 9 vertrokken vanuit Harderwijk naar Kerkrade. Onderweg nog wat Tractions tegengekomen die onderweg waren naar een Traction meeting in Luxemburg. Verder haalden we Henk met de Wegenwachtbus in met daarachter de Wegenwacht Eend. Na een bak koffie en een heerlijk stuk vlaai zijn we begonnen met het intekenen van de route en natuurlijk nog even genoten van al dat mooie Citroën geweld dat opgesteld stond bij de Abdij.
Tegen 14.00 uur zijn we gestart met de proloog. Klein stukje routebeschrijving en daarna bolletje-pijltje. Tijdens bolletje-pijltje zijn we verkeerd gereden en op onverhard terecht gekomen. Ondanks dat Hester wilde keren, toch doorgereden en een klein ommetje gemaakt. Dat was niet zo slim, de sporen werden dieper en er lagen stenen in het midden van de weg. Toen we door een gat reden was daar toch iets van een klap. De draagarmbrug krom gereden. Deze duwde op zijn beurt de uitlaat omhoog en dat zorgde er voor dat de versnellingspook uit de bevestiging werd geduwd waarmee deze in de quickshift zit gemonteerd.
Gelukkig was er gewoon mee te rijden, al rammelde de pook wel lekker tegen de uitlaat en pkon ik de pook op-en-neer bewegen. Ondertussen hadden we toch wel zin in wat eten gekregen. In een dorpje zagen we een Snoek van een andere equipe staan bij een lunchroom. Daar hebben we heerlijk gelunched, al heeft dat wel aardig tijd gekost. Gelukkig telt de proloog niet mee voor het klassement en zijn er tijdens de proloog geen tijdcontroles.
Uiteindelijk was het nog een hele tocht naar Livange. Daar zijn we rond half 9 's avonds aangekomen. Een prachtig ontvangst met alle Citroëns die daar al geparkeerd stonden. Een erg gaaf gezicht. Na het inchecken en spullen op de kamer droppen zijn we naar beneden gegaan voor het diner. Na het diner nog even buiten een rondje gelopen om te genieten van al die auto;s.
Dag 2 - van Livange naar Schiltigheim
's ochtends op tijd op om te ontbijten en daarna wat sleutelwerk verrichten aan de versnellingspook/quickshift. Gelukkig niet veel werk. Quickshift er even uitgehaald en de ringen op de pook weer vastgeschroefd. De pook wel zo hoog mogelijk moeten monteren zodat deze niet constant tegen de uitlaat komt.
Daarna een poosje naar de start van de deelnemers voor ons staan kijken.
De dag begon met een bolletje-pijltje met afstanden. Leuk om er in te komen. Daarna gestopt om eerst een deel van de route in te gaan tekenen. Via vele wegen komen we 's middags bij de lunchlocatie. Daar is een beetje paniek, de eerste deelnemers hadden al vertrokken moeten zijn, maar de routeboeken zijn er nog niet. Uiteindelijk wordt de starttijd en alle tijden in het routeboek met 20 minuten vertraagd. Op de parkeerplaats wordt lekker gesleuteld. Henk & Henk zijn lekker bezig en Erik
Verhaest vervangt een lekke band van zijn DS Cabrio.
's Middags leidde de route o.a. langs de mooie route naar Schiltigheim, via o.a. de Grand Soldat. Bovenaan gekomen zijn we links naar beneden gegaan. Beneden beseften we dat we toch de andere kant op hadden moeten gaan naar een tijdscontrole en dat we daarna naar beneden moesten waar we op dat moment stonden. Besloten om weer naar boven te rijden. Boven konden we de TC niet vinden. Dus aan de andere kant naar beneden om de TC te vinden. Tot beneden in het dorpje niet. Weer naar boven gereden en daar op de parkeerplaats de TC gevonden. Resultaat: 3 minuten tijdsverlies
's Avonds bij het hotel aangekomen was een groot deel van de deelnemers er al. Auto in de garage gezet op een mooie plek.
Tijdens het diner werd het klassement uitgereikt. In het klassement op een gedeelde 9e plek in de toerklasse, met 28 deelnemers. Zeker geen slecht resultaat voor een 1e deelname
Dag 3 - van Schiltigheim naar Houdemont
Vandaag is de konninginnerit van Le Citron Pressé. Vandaag moet het gaan gebeuren en vandaag krijgen we colletjes voor onze kiezen, veel, erg veel colletjes. 's Ochtends vanuit het hotel naar de startlocatie. Vanaf de start loopt het niet lekker. Eerst lang wachten voor de spoorbomen, daarna voor een open brug waar perse een boot langs moeten dan kunnen we lekker rijden, komen we niet lekker in ons ritme. We komen 20 minuten te laat op 1e TC. Daarna ging het gelukkig wel lekker lopen. Hele stukken tussen 2 Xantia's gereden, hoog tempo over de bergwegen, erg gaaf. Op de Route de Cretes zullen we wel voor gek verklaard zijn. Zulke schitterend uitzicht, veel toeristen die langs de kant staan te kijken. Naar het uitzicht wel te verstaan, niet naar ons, die met aardig tempo langs komen zoefen. Het is heerlijk spelen met de auto in de bergen. De AX heeft power genoeg en sleurt heerlijk naar boven, rijdt ook top naar beneden. Motor loopt goed, remmetjes doen het goed en de auto stuurt super strak.De middag na de lunch begon niet slecht tot tijdens een klim het stop-lampje begint te branden en het lampje van de kvs temperatuur. De motor werd wat warm. In een haarspeldbocht langs de kant gaan staan en af laten koelen. Gelijk het rallyschild voor de grill weggehaald en op voorruit geplakt. Onderweg naar TC paar eenden langs de weg met een vrolijk zwaaiende eigenaar met kind.
Erg gave wegen bereden maar uiteindelijk wel met aardig tijdsverlies bij het TC aangekomen. Vanaf dit TC zijn we Le Grand Ballon gaan beklimmmen. Weer een erg mooie tocht met super uitzicht. Bovenop maar even gestopt om van het uitzicht te genieten. Uiteraard ook een paar foto's geschoten.
Daarna snel verder gereden naar het volgende TC. Tussen deze 2 TC's maar 3 of 4 minuten verloren dus dat viel gelukkig mee. Na dit TC ging het mis. We zijn gruwelijk verkeerd gereden. Na zo'n 15km was er een splitsing en die verwachtte we ook. Alleen klopten de wegnummers niet. Alhoewel, die klopten wel, onze positie klopte niet Uitgezocht waar we zaten en met de nodige spoed terug gereden. Daarna door naar het volgende TC, tenminste, naar de plek waar die hoorde te staan. Volgens het routeboek was de TC al 20 minuten weg. Dit was startpunt blinde lijn. Route aardig snel gevonden, maar was niet meer reeel om deze te gaan rijden. Was ook geen snelle route naar 4e TC. Besloten om via de snelweg naar 5e TC te rijden. Daar kwamen we 2 minuten voor sluiten aan. Bij het hotel hoorden we dat er erg veel passage controles (borjes met letter of stempel) in de blinde lijn zaten. Deze hadden we dus allemaal gemist en bij 3 TC's de maximale strafpunten, gekelderd naar plaats 20 in het klassement. Jammer maar helaas. Ondanks dat hebben we toch een super dag gehad. Geweldig mooie wegen bereden en de AX gebruikt waar die echt voor is bedoeld.
Dag 4 - van Houdemont naar Abdij Rolduc te Kerkrade
Alweer de laatste dag. 's Ochtends liep de auto al niet lekker. Toch naar 1e TC gereden in de hoop dat als die warm is dat het dan wel beter zou zijn. Helaas, dat was niet zo. Na 1e TC in dorpje gestopt om te gaan sleutelen. Equipe 66 stopte nog even om te vragen of we het zouden redden en of we alles bij ons hebben voor het sleutelwerk. Dat hadden we en zij zijn snel doorgereden. Bougies vervangen en mijn oog viel op de sensor bij het triggerwiel. Deze stond niet meer netjes in het lood. Dit aangepast en na een half uurtje waren we weer onderweg. AX-je reed weer super . Aangekomen bij het 2e TC bleek dat we maar 3 minuten te laat waren. Tevens hoorden we daar dat equipe 66 Henk & Henk (onze LCP wegenwachters) hadden ingelicht dat we wat probleempjes hadden. Reactie van Henk & Henk: Dat komt wel goed, dat redt hij wel. Vanaf 2e TC naar 3e TC zaten we in een treintje met o.a. BX 16v, Xantia en SM 3.0. Op een gegeven moment toen ik achter de SM zat, trok deze door tot 150-160 km/u. Daar bleef ik lekker achter tot zo'n 150 km/u. Toen vond ik het hard genoeg gaan (was toch een aardig smalle weg, van Franse kwaliteit en de AX zweeft niet ). Maar de beide auto's gaven maar weinig aan elkaar toe. Uiteindelijk de rest vd route prima gereden tot de lunch. Na de lunch nog een kleine etape tot de finish. Vanaf de finish door naar Rolduc, via de snelweg langs Luik en richting Maastricht. In de tunnels bij Luik nog heerlijk herrie lopen maken. Even terugschakelen en vol op het gas. Natuurlijk zaten we verderop niet op te letten en reden de afslag Maastricht voorbij. Na een klein ommetje en een aardig stuk rijden bij Rolduc aangekomen.
Onder de poort werden we ontvangen door Johan en Martijn die ons feliciteerden met het volbrengen van LCP. Daarna effe een klein sprintje getrokken op het binnenplein van de abdij Koppeling kon je een aardige tijd later nog ruiken. Na wat geborreld te hebben en het voorgerecht genuttigd te hebben, was Hester op. Organisatie nog even een handje geschud en vertrokken naar Harderwijk. Om 00:39 thuis aangekomen en snel het bed ingedoken.
Helaas, het is voorbij. Op naar volgend jaar!
Dag 1 - Proloog van Abdij Rolduc te Kerkrade naar Livange
's Ochtends half 9 vertrokken vanuit Harderwijk naar Kerkrade. Onderweg nog wat Tractions tegengekomen die onderweg waren naar een Traction meeting in Luxemburg. Verder haalden we Henk met de Wegenwachtbus in met daarachter de Wegenwacht Eend. Na een bak koffie en een heerlijk stuk vlaai zijn we begonnen met het intekenen van de route en natuurlijk nog even genoten van al dat mooie Citroën geweld dat opgesteld stond bij de Abdij.
Tegen 14.00 uur zijn we gestart met de proloog. Klein stukje routebeschrijving en daarna bolletje-pijltje. Tijdens bolletje-pijltje zijn we verkeerd gereden en op onverhard terecht gekomen. Ondanks dat Hester wilde keren, toch doorgereden en een klein ommetje gemaakt. Dat was niet zo slim, de sporen werden dieper en er lagen stenen in het midden van de weg. Toen we door een gat reden was daar toch iets van een klap. De draagarmbrug krom gereden. Deze duwde op zijn beurt de uitlaat omhoog en dat zorgde er voor dat de versnellingspook uit de bevestiging werd geduwd waarmee deze in de quickshift zit gemonteerd.
Gelukkig was er gewoon mee te rijden, al rammelde de pook wel lekker tegen de uitlaat en pkon ik de pook op-en-neer bewegen. Ondertussen hadden we toch wel zin in wat eten gekregen. In een dorpje zagen we een Snoek van een andere equipe staan bij een lunchroom. Daar hebben we heerlijk gelunched, al heeft dat wel aardig tijd gekost. Gelukkig telt de proloog niet mee voor het klassement en zijn er tijdens de proloog geen tijdcontroles.
Uiteindelijk was het nog een hele tocht naar Livange. Daar zijn we rond half 9 's avonds aangekomen. Een prachtig ontvangst met alle Citroëns die daar al geparkeerd stonden. Een erg gaaf gezicht. Na het inchecken en spullen op de kamer droppen zijn we naar beneden gegaan voor het diner. Na het diner nog even buiten een rondje gelopen om te genieten van al die auto;s.
Dag 2 - van Livange naar Schiltigheim
's ochtends op tijd op om te ontbijten en daarna wat sleutelwerk verrichten aan de versnellingspook/quickshift. Gelukkig niet veel werk. Quickshift er even uitgehaald en de ringen op de pook weer vastgeschroefd. De pook wel zo hoog mogelijk moeten monteren zodat deze niet constant tegen de uitlaat komt.
Daarna een poosje naar de start van de deelnemers voor ons staan kijken.
De dag begon met een bolletje-pijltje met afstanden. Leuk om er in te komen. Daarna gestopt om eerst een deel van de route in te gaan tekenen. Via vele wegen komen we 's middags bij de lunchlocatie. Daar is een beetje paniek, de eerste deelnemers hadden al vertrokken moeten zijn, maar de routeboeken zijn er nog niet. Uiteindelijk wordt de starttijd en alle tijden in het routeboek met 20 minuten vertraagd. Op de parkeerplaats wordt lekker gesleuteld. Henk & Henk zijn lekker bezig en Erik
Verhaest vervangt een lekke band van zijn DS Cabrio.
's Middags leidde de route o.a. langs de mooie route naar Schiltigheim, via o.a. de Grand Soldat. Bovenaan gekomen zijn we links naar beneden gegaan. Beneden beseften we dat we toch de andere kant op hadden moeten gaan naar een tijdscontrole en dat we daarna naar beneden moesten waar we op dat moment stonden. Besloten om weer naar boven te rijden. Boven konden we de TC niet vinden. Dus aan de andere kant naar beneden om de TC te vinden. Tot beneden in het dorpje niet. Weer naar boven gereden en daar op de parkeerplaats de TC gevonden. Resultaat: 3 minuten tijdsverlies
's Avonds bij het hotel aangekomen was een groot deel van de deelnemers er al. Auto in de garage gezet op een mooie plek.
Tijdens het diner werd het klassement uitgereikt. In het klassement op een gedeelde 9e plek in de toerklasse, met 28 deelnemers. Zeker geen slecht resultaat voor een 1e deelname
Dag 3 - van Schiltigheim naar Houdemont
Vandaag is de konninginnerit van Le Citron Pressé. Vandaag moet het gaan gebeuren en vandaag krijgen we colletjes voor onze kiezen, veel, erg veel colletjes. 's Ochtends vanuit het hotel naar de startlocatie. Vanaf de start loopt het niet lekker. Eerst lang wachten voor de spoorbomen, daarna voor een open brug waar perse een boot langs moeten dan kunnen we lekker rijden, komen we niet lekker in ons ritme. We komen 20 minuten te laat op 1e TC. Daarna ging het gelukkig wel lekker lopen. Hele stukken tussen 2 Xantia's gereden, hoog tempo over de bergwegen, erg gaaf. Op de Route de Cretes zullen we wel voor gek verklaard zijn. Zulke schitterend uitzicht, veel toeristen die langs de kant staan te kijken. Naar het uitzicht wel te verstaan, niet naar ons, die met aardig tempo langs komen zoefen. Het is heerlijk spelen met de auto in de bergen. De AX heeft power genoeg en sleurt heerlijk naar boven, rijdt ook top naar beneden. Motor loopt goed, remmetjes doen het goed en de auto stuurt super strak.De middag na de lunch begon niet slecht tot tijdens een klim het stop-lampje begint te branden en het lampje van de kvs temperatuur. De motor werd wat warm. In een haarspeldbocht langs de kant gaan staan en af laten koelen. Gelijk het rallyschild voor de grill weggehaald en op voorruit geplakt. Onderweg naar TC paar eenden langs de weg met een vrolijk zwaaiende eigenaar met kind.
Erg gave wegen bereden maar uiteindelijk wel met aardig tijdsverlies bij het TC aangekomen. Vanaf dit TC zijn we Le Grand Ballon gaan beklimmmen. Weer een erg mooie tocht met super uitzicht. Bovenop maar even gestopt om van het uitzicht te genieten. Uiteraard ook een paar foto's geschoten.
Daarna snel verder gereden naar het volgende TC. Tussen deze 2 TC's maar 3 of 4 minuten verloren dus dat viel gelukkig mee. Na dit TC ging het mis. We zijn gruwelijk verkeerd gereden. Na zo'n 15km was er een splitsing en die verwachtte we ook. Alleen klopten de wegnummers niet. Alhoewel, die klopten wel, onze positie klopte niet Uitgezocht waar we zaten en met de nodige spoed terug gereden. Daarna door naar het volgende TC, tenminste, naar de plek waar die hoorde te staan. Volgens het routeboek was de TC al 20 minuten weg. Dit was startpunt blinde lijn. Route aardig snel gevonden, maar was niet meer reeel om deze te gaan rijden. Was ook geen snelle route naar 4e TC. Besloten om via de snelweg naar 5e TC te rijden. Daar kwamen we 2 minuten voor sluiten aan. Bij het hotel hoorden we dat er erg veel passage controles (borjes met letter of stempel) in de blinde lijn zaten. Deze hadden we dus allemaal gemist en bij 3 TC's de maximale strafpunten, gekelderd naar plaats 20 in het klassement. Jammer maar helaas. Ondanks dat hebben we toch een super dag gehad. Geweldig mooie wegen bereden en de AX gebruikt waar die echt voor is bedoeld.
Dag 4 - van Houdemont naar Abdij Rolduc te Kerkrade
Alweer de laatste dag. 's Ochtends liep de auto al niet lekker. Toch naar 1e TC gereden in de hoop dat als die warm is dat het dan wel beter zou zijn. Helaas, dat was niet zo. Na 1e TC in dorpje gestopt om te gaan sleutelen. Equipe 66 stopte nog even om te vragen of we het zouden redden en of we alles bij ons hebben voor het sleutelwerk. Dat hadden we en zij zijn snel doorgereden. Bougies vervangen en mijn oog viel op de sensor bij het triggerwiel. Deze stond niet meer netjes in het lood. Dit aangepast en na een half uurtje waren we weer onderweg. AX-je reed weer super . Aangekomen bij het 2e TC bleek dat we maar 3 minuten te laat waren. Tevens hoorden we daar dat equipe 66 Henk & Henk (onze LCP wegenwachters) hadden ingelicht dat we wat probleempjes hadden. Reactie van Henk & Henk: Dat komt wel goed, dat redt hij wel. Vanaf 2e TC naar 3e TC zaten we in een treintje met o.a. BX 16v, Xantia en SM 3.0. Op een gegeven moment toen ik achter de SM zat, trok deze door tot 150-160 km/u. Daar bleef ik lekker achter tot zo'n 150 km/u. Toen vond ik het hard genoeg gaan (was toch een aardig smalle weg, van Franse kwaliteit en de AX zweeft niet ). Maar de beide auto's gaven maar weinig aan elkaar toe. Uiteindelijk de rest vd route prima gereden tot de lunch. Na de lunch nog een kleine etape tot de finish. Vanaf de finish door naar Rolduc, via de snelweg langs Luik en richting Maastricht. In de tunnels bij Luik nog heerlijk herrie lopen maken. Even terugschakelen en vol op het gas. Natuurlijk zaten we verderop niet op te letten en reden de afslag Maastricht voorbij. Na een klein ommetje en een aardig stuk rijden bij Rolduc aangekomen.
Onder de poort werden we ontvangen door Johan en Martijn die ons feliciteerden met het volbrengen van LCP. Daarna effe een klein sprintje getrokken op het binnenplein van de abdij Koppeling kon je een aardige tijd later nog ruiken. Na wat geborreld te hebben en het voorgerecht genuttigd te hebben, was Hester op. Organisatie nog even een handje geschud en vertrokken naar Harderwijk. Om 00:39 thuis aangekomen en snel het bed ingedoken.
Helaas, het is voorbij. Op naar volgend jaar!