Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Het mooie was juist dat we even snel zoniet sneller waren in de bochten alleen had hij wat meer vermogen! ik kwam niet meer bij toen we in die bocht heerlijk op zijn staart zaten!

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Ok, begrijp de hint, maar lees niets terug op de vorige pagina, behalve van alles over de 306. En die is zonder het polijstwerk al heel erg netjes!

Maar dit soort manoeuvres laat ik toch lekker aan me voorbij gaan ;-)
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

arnie wrote:Levensgevaarlijk Chris, zet er nou eens een degelijk onderstelletje onder, dan ken je die BMW tenminste bijhouden met bochtenwerk :wink:

Chris, maat van me poetst/polijst auto's, misschien eens een bezoekje brengen...
Welnee, dit is humor :lol: en ik heb eerder het probleem van tekort vermogen (ik schijn de brakke wegligging aardig te compenseren) .Ooit komt er een ander onderstel onder maar voorlopig ga ik eerst wat andere zaken aan de auto aanpassen.
Plus dit zal de eerste auto worden waarbij een hoop mensen droevig worden als het beestje juist een beter onderstel krijgt :lol: .

Zoals de radiateur die ik vanavond heb vervangen voor een exemplaar van een 106 gti, net even wat beter dan het alu exemplaar van de 106 xsi.Die van de 106 gti is van koper en heeft 2x zoveel kanalen als de 106 xsi radiateur.

Image

Ontluchten e.d ging vrij makkelijk, viel mij meteen al op dat de fan sneller uit gaat dan bij de andere radiateur.

Btw dat ding hoort niet te blazen richting de bumper neem ik aan?, ik gok dat iets niet helemaal correct daar aan is en ook de reden voor de slechte koelprestaties.

De 306 ga ik zelf poetsen ;), heb al wat duur spul gekocht (chemical guys) alleen nog geen tijd gehad om een polijstmachine te regelen.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Netjes maar meteen actie ondernomen?

Zitten de draadjes van de Fan van een Xsi andersom in de stekker dat hij de verkeerde kant op blaast? zou wel een aardige verklaring zijn voor de mindere koelprestaties indd.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Is er ook een 306 Gti? Of is daar de Xsi wel voldoende? En waarom worden mensen droevig als je je onderstel vervangt? Omdat ze dan niet meer krom kunnen liggen om jouw bochtenwerk?

Fan lijkt me vreemd, stekker kan er toch maar op een manier in?
Image

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

lekker hellen

Post by pocketmech »

Ik begrijp dat er geen bijrijder, maar een contragewicht inzit :twisted:

N.B. Ik vind het vet knap sturen (en vet knap dat de banden er niet aflopen). Volgende keer helmpie op (pak je naast de baan, dan leg je'm op z'n kant!) om hersenbeschadigingen te voorkomen!

Indien van toepassing uiteraard :P
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Pgoddijn wrote:Is er ook een 306 Gti? Of is daar de Xsi wel voldoende? En waarom worden mensen droevig als je je onderstel vervangt? Omdat ze dan niet meer krom kunnen liggen om jouw bochtenwerk?

Fan lijkt me vreemd, stekker kan er toch maar op een manier in?
Er is ook een 306 gti, maar dit ding is al rap zat (in princiepe hetzelfde blok alleen wat "tammer"), wegligging is vrijwel hetzelfde.

En inderdaad, ze zien mij dan niet meer wiebele :lol: .

Stekker kan er op 1 manier in, maar de draden kunnen omgewisseld worden ;), ik kon mij echter herinneren dat het ding maar 1 kant op wou blazen en niet andersom. Hoe dan ook vanavond ga ik eens kijken of ik het ding kan laten "zuigen".

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

zuigen

Post by pocketmech »

Je kan misschien de ventilatorfan (de propellor zeg maar) omdraaien??
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Of de ventilator tussen de bumper en radiator (als je daar genoeg plek hebt)
Image Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

En ik had vandaag gelukkig ook even tijd :

(Brakke foto)
Image

0-100 in 8.2 seconden met een versnellingsbak die absoluut niet wil meewerken, de drukgroep is matig waardoor hij niet 100% volledig ontkoppelt. Snel bruut schakelen vind het ding niet fijn en het koste ook een paar keer voordat ik uberhaupt een fatsoenlijke meting had. Dus zodra de koppeling vervangen is maar nog een keer erop.

Gekke is dat ik er normaal eigenlijk geen last van had, ook niet met "sportief" rijden, alleen als de bak koud is merk dat de synchro's meedraaien ondanks dat je de koppeling in trap

Maar het geinige is en de reden waarom hij de g-tech opmoest was vanwege de belachelijke fabrieksopgave van Peugeot zelf: 0-100 in 10.5 seconden, jeah right vast door een luie fransman gedaan. De colt was op papier nog sneller en die kwam niet eens in de buurt kwa vermogen als je het gas intrapt.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Omnomnom! Lekker dan! Had idd de specificaties al eerder gezien, maar dat slaat gewoon nergens op! Ben je beter af in je GTI (niet dat dat een straf is natuurlijk ;-)) maar dat klopt verhoudingsgewijs niet! Alsof de auto wel mooi pk'tjes heeft, maar er niets mee kan.

Ben benieuwd of hij onder de 8 seconden komt, maar zo te horen moet dat geen probleem worden ;-)
Image

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Wow ik wist wel dat peugeot in het echt sneller waren als op carbase maar dat het zoveel scheelt zeer rap! netjes hoor toch niet stiekem eerst in de first gemeten en dan de foto in de 306 gemaakt? want de first doet toch ook 8.2 sec :lol:

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Happytree wrote:Wow ik wist wel dat peugeot in het echt sneller waren als op carbase maar dat het zoveel scheelt zeer rap! netjes hoor toch niet stiekem eerst in de first gemeten en dan de foto in de 306 gemaakt? want de first doet toch ook 8.2 sec :lol:
Aha, 3 seconden later dan ik ;-)

Maar welke "First"? Of noem je je GTI'tje zo?

De mijne haalt het nog niet. Moet eerst zorgen dat ie mooi loopt en dan nog maar even de bak nakijken. Volgens mij is die niet meer optimaal...

Overigens mag ik er dan wel een spaghetti opzetten...
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Happytree wrote: toch niet stiekem eerst in de first gemeten en dan de foto in de 306 gemaakt? want de first doet toch ook 8.2 sec :lol:
Dat was wel het eerste waar ik aan dacht, hee dat doet de first ook :lol: . Maar boven 100 loopt de 306 veel harder door, tot de 100 verschilt het niet echt en dat klopt ook.
Pgoddijn wrote:
Maar welke "First"? Of noem je je GTI'tje zo?
De rode first, de naam is een spoof op "my first sony" :lol:

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Drake wrote: alleen nog geen tijd gehad om een polijstmachine te regelen.
klik of ben je meer voor het merkspul ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Voor de AX besteld (ferodo premier), het is nog niet nodig maar ik wil het ding eerdaags dermate aanpakken dat ik de komende 6 maanden er niks meer aan hoef te doen en de remmen nog beter worden:

Image

Image

75 euro inc verzenden 8)

Verder staat er HRC/booster upgrade in de planning (De booster/hrc is te klein waardoor je enorm veel kracht moet zetten).

En stiekem ben ik aan het beslissen hoe ik het onderstel ga upgraden (ws blijven de dempers/veren standaard maar komen er de stabi's van een 106 gti rondom bij + draagarmbrug en veerpoot brug door zelffabricaat).

Het ding is namenlijk momenteel niet geschikt voor kleine circuit's als een sla-om b.v (je hebt teveel ruimte nodig voor een bocht :lol: ).

Verder heeft het ding last van een 5 vervelende roestplekken (2 onder de moterkap, 2 in de achterbak en 1 op het zijscherm van de bijrijderskant), daar zal ik ook een weekje voor moeten inplannen.

Ding rijd verder uitstekend momenteel daar niet van, maar we willen er wel voor zorgen dat hij nog een paar jaar minimaal meekan :wink: .

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Hm, had al zo'n idee dat 'First' zo'n spoof was, maar wat zit daar in als je 8.2 seconden haalt? Of anders: wat heb je er in vredesnaam allemaal uitgesloopt om de boel te verlichten?

Oh, en waar bestel je de boel als je 75 euro kwijt bent voor schijven en blokken van Ferodo (en dan ook nog Premium)?
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Pgoddijn wrote:Hm, had al zo'n idee dat 'First' zo'n spoof was, maar wat zit daar in als je 8.2 seconden haalt? Of anders: wat heb je er in vredesnaam allemaal uitgesloopt om de boel te verlichten?

Oh, en waar bestel je de boel als je 75 euro kwijt bent voor schijven en blokken van Ferodo (en dan ook nog Premium)?
Niks, hij is nu ongeveer ~720 kilo gok ik (687 standaard). Maar er ligt een 1.4 106 xsi blok in met ongeveer 100pk wat wel helpt ;). 8.2 seconden was wel met 0,0 grip (Barum bandjes) wellicht dat hij nu iets sneller is (1 a 2 tiende).

Ze komen bij www.106parts.co.uk vandaan, normaal zijn de verzendkosten echter vrij hoog maar die heb ik nu gedeeld met iemand samen. Zijn geen standaard remmen overigens (247mm geventileerd van hoe verassend een 106 xsi).

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Ok! Maar dan was met de huidige wisselkoers alleen bestellen nog onder de 85 euro ;-)

Als ik dat ooit zou willen (en wie weet, ik wil veel ;-)) zou ik dat ook wel willen doen, maar heb momenteel nieuwe GTI schijven en Girling klauwen. Ferodo blokjes zitten er ook bij, is alleen allemaal 4-gaats...

Hoe snel zou een standaard GTI (780kg) naar de 100 moeten gaan? Heeft met mijn huidige (volgens de garage bijna lege kat :-P) zo'n 95pk, dus ik moet wel onder de 9 seconden komen, toch? :roll:
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ligt meerendeels aan jou, niet aan je auto :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply