IceByte aka Eelco (Citroen C5 Break 2.2 HDI Exclusive 2006)
Moderator: webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Nou ik ben benieuwd Veel succes met het sleutelwerk ennuh... hou ons op de hoogte met foto's
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
IceByte wrote:Zal dan gelijk ns kijken of ik een andere temperatuursensor dr bij in kan bouwen, zodat ik het dashboard ook kan vervangen voor degene met het metertje
Idd als je toch de kop los hebt is dat wel zo makkelijk
Maargoed je hebt weer een aardig klusje te doen dus. Ik weet er alles van.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Kakelbont wrote:IceByte wrote:Zal dan gelijk ns kijken of ik een andere temperatuursensor dr bij in kan bouwen, zodat ik het dashboard ook kan vervangen voor degene met het metertje
Idd als je toch de kop los hebt is dat wel zo makkelijk
Maargoed je hebt weer een aardig klusje te doen dus. Ik weet er alles van.
Zolang het daarna maar goed is, vind ik et niet zo erg, meeste doen we toch zelf, misschien montage vd kop door een monteur laten doen, afbouwen kunnen we verder dan wel weer zelf
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Zo, kop ligt dr af nu, koppakking was verder weinig aan te zien, 2 middelste kopbouten zaten een heel stuk vaster als de anderen, dus dat klopt al niet.
Kop weggebracht naar revisiebedrijf, deze zal de kop eerst afpersen om te kijken of de kop nog goed is, anders gaan we de reservekop die hier nog ligt eens laten testen om te kijken of deze wel goed is.
Temperatuursensor heb ik ook van de sloop gehaald, uit een GT.
Wat we verder nog te horen kregen is dat bij montage van de kop de gaten voor de kopbouten wel goed schoon moeten zijn, en dat weten we dus niet of dat de vorige keer gedaan is, als dr namelijk viezigheid of olie onderin staat, dan pers je dat samen, met als gevolg dat de bout dr niet verder in wil, terwijl toch het goede aanhaalmoment al bereikt is.
Dit gaan we dit keer iig wel doen, nu maar hopen dat de kop verder goed is, kan ie weer afgebouwd worden.
Owja, ik zag ook dat 1 vd koplampen het begeven heeft, steuntje is finaal afgebroken, is al de 3e keer oid, nu dus echt gaar, en een ander bevestigingspunt zijn de lipjes afgebroken, dus dat wordt ff zoeken naar een paar koplampjes
Kop weggebracht naar revisiebedrijf, deze zal de kop eerst afpersen om te kijken of de kop nog goed is, anders gaan we de reservekop die hier nog ligt eens laten testen om te kijken of deze wel goed is.
Temperatuursensor heb ik ook van de sloop gehaald, uit een GT.
Wat we verder nog te horen kregen is dat bij montage van de kop de gaten voor de kopbouten wel goed schoon moeten zijn, en dat weten we dus niet of dat de vorige keer gedaan is, als dr namelijk viezigheid of olie onderin staat, dan pers je dat samen, met als gevolg dat de bout dr niet verder in wil, terwijl toch het goede aanhaalmoment al bereikt is.
Dit gaan we dit keer iig wel doen, nu maar hopen dat de kop verder goed is, kan ie weer afgebouwd worden.
Owja, ik zag ook dat 1 vd koplampen het begeven heeft, steuntje is finaal afgebroken, is al de 3e keer oid, nu dus echt gaar, en een ander bevestigingspunt zijn de lipjes afgebroken, dus dat wordt ff zoeken naar een paar koplampjes
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Toen ik de koppakking vervangen had heb ik de kopboutgaten uitgespoten met de compressor. In 1 v/d gaten zat wat olie van de lekke koppakking nog. Dat kwam er mooi uit alleen zat ik zelf toen onder de olie.
Jij zet er nu wel nieuwe bouten in neem ik aan? (omdat het de 2e keer is dat je ze gaan vastdraaien)
Jij zet er nu wel nieuwe bouten in neem ik aan? (omdat het de 2e keer is dat je ze gaan vastdraaien)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Kakelbont wrote:Toen ik de koppakking vervangen had heb ik de kopboutgaten uitgespoten met de compressor. In 1 v/d gaten zat wat olie van de lekke koppakking nog.
Jij zet er nu wel nieuwe bouten in neem ik aan? (omdat het de 2e keer is dat je ze gaan vastdraaien)
Vorige keer zijn dr ook al nieuwe bouten in gekomen, uiteraard gebeurt dat deze keer ook weer, samen met een compleet nieuwe pakkingsset.
Morgenmiddag de uitslag van het afpersen van de kop, dus hoop dat ie nog goed is
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
AX is weer zo goed als klaar, kop zit dr weer op, ook het hele koelsysteem is vervangen, alle injectoren zijn dr uit geweest, en 2 stuks vervangen voor een stel reserve injectoren. Verder nog een nieuw setje gloeibougies besteld, ze gaan dr nog niet in, met deze hogere temperaturen kunnen de oude het ook nog wel trekken.
Enige wat nog moet gebeuren is de distributieriem dr opnieuw omheen leggen, dr is namelijk het een en ander verdraaid tijdens het demonteren waardoor de motor nu niet meer rond te draaien is met de hand
Enige wat nog moet gebeuren is de distributieriem dr opnieuw omheen leggen, dr is namelijk het een en ander verdraaid tijdens het demonteren waardoor de motor nu niet meer rond te draaien is met de hand
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Kakelbont wrote:Ik heb een vraagje, wat kosten die injectoren nou? En zijn die makkelijk te vervangen zonder dat je de kop eraf hebt?
(ik heb daar vorige keer helemaal niet op gelet )
Ik had nog een 2e set injectoren liggen van de 2e kop, die heb ik dr op gezet, gloeibougies zitten op iets van 20 euro stuk oid
Injectoren zijn zonder de kop te demonteren ook nog wel te vervangen, zelfde geldt ook voor de gloeibougies
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Vandaag weer even aan het klussen geweest, hoedeplank eindelijk voorzien van scharnieren, en bekleed, ook een koppelstuk opgebouwd zodat de hoedplank uitneembaar is zonder alle kabels los te hoeven halen:
En ff een fotootje van het koppelstuk, komt zo kant en klaar bij Conrad weg, vond het wel ideaal zo, aangezien ze hier laatst zo snugger waren om de hoedeplank dr uit te halen, de kabels los achterin te gooien, en vervolgens de radio gewoon aan te zetten.
Alles werkt nog wel, maar heb toch liever geen sluiting
Verder kwam ik bij een inspectie onder de kap nog een lekkende ontluchting op de koeler tegen, die is nu ook weer dicht,
En ff een fotootje van het koppelstuk, komt zo kant en klaar bij Conrad weg, vond het wel ideaal zo, aangezien ze hier laatst zo snugger waren om de hoedeplank dr uit te halen, de kabels los achterin te gooien, en vervolgens de radio gewoon aan te zetten.
Alles werkt nog wel, maar heb toch liever geen sluiting
Verder kwam ik bij een inspectie onder de kap nog een lekkende ontluchting op de koeler tegen, die is nu ook weer dicht,
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Zo, ben ns ff aan het rondvragen wat een xenon conversiekit nu gaat kosten voor de AX, heb al een leuke Bi-Xenon conversiekit op het oog op ebay.
Lijkt me wel lekker om dat op de auto te zetten, lichtopbrengst van de AX lampen is erg gaar, denk dat dit wel een bak gaat schelen, prijs weet ik al wel, alleen shipping moet ik nog weten, als het een beetje uitkomt scheelt het een kleine 175 euro met hier in nl, dus das wel lekker.
Voordeel is dat het over te bouwen is op elke auto met H4 lampen, dus bij een andere auto is het altijd over te zetten
Dit zouden ze moeten zijn, echte bi xenons, zijn dr ook met grootlicht een normale halogeen
Lijkt me wel lekker om dat op de auto te zetten, lichtopbrengst van de AX lampen is erg gaar, denk dat dit wel een bak gaat schelen, prijs weet ik al wel, alleen shipping moet ik nog weten, als het een beetje uitkomt scheelt het een kleine 175 euro met hier in nl, dus das wel lekker.
Voordeel is dat het over te bouwen is op elke auto met H4 lampen, dus bij een andere auto is het altijd over te zetten
Dit zouden ze moeten zijn, echte bi xenons, zijn dr ook met grootlicht een normale halogeen
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
TTF wrote:xenon rulez.. vriend van mij heeft het ook in zijn polo 6n echt super
ik weet dat een jonge ze hier voor 230 euro verkoopt..
Is dat ook bi-xenon, met afbuiging van het licht bij groot licht, heb namelijk wel goedkopere sets gezien, maar dat is groot licht een aparte halogeen dr bij naast, dat schiet niet op, wordt het misschien beetje te warm van
Edit, dit kwam ik op marktplaats tegen:
Das dus wat ik bedoelde met aparte halogeen voor groot licht
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
TTF wrote:ik zal eens voor je vragen...
Zou leuk zijn, verwacht binnen een aantal dagen toch wel reactie van die amerikaan, prijzen vergelijken zou leuk zijn, want als ik zou kunnen kiezen tussen de 1e en de 2e set op de foto's is de keuze toch niet al te moeilijk, 2e set ziet er toch ietsie amateuristischer uit
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Owja, had nog geen fatsoenlijke dashboardfoto, laatst na het poetsen wat foto's gemaakt:
En nog eentje van mn motor, ding is nu zo ongeveer wel grondig schoongemaakt, ding is 3x in een paar weken tijd afgespoten
Nog een laatste van een glimmend gepoetste voorkant om het af te leren:
Iemand trouwens enig idee waar die massadraden op de veerpoten naartoe gaan, ze lopen naar voren toe, de mijne zien dr uit alsof dr een keer sluiting geweest is, zijn nogal stevig gesmolten[/img]
En nog eentje van mn motor, ding is nu zo ongeveer wel grondig schoongemaakt, ding is 3x in een paar weken tijd afgespoten
Nog een laatste van een glimmend gepoetste voorkant om het af te leren:
Iemand trouwens enig idee waar die massadraden op de veerpoten naartoe gaan, ze lopen naar voren toe, de mijne zien dr uit alsof dr een keer sluiting geweest is, zijn nogal stevig gesmolten[/img]
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
q01z wrote:dat ding ziet dr echt heeeel erg netjes uit!
als ik een diesel wilde was het deze! mooi man
Dr zitten zo links en rechts wel wat dingetjes aan helaas, met name de portieren, kras dr op van een of andere malloot met een winkelwagentje oid.
Auto moet echt ns goed gepolijst worden, dit is alleen nog maar een keertje in de was, en wat doffe plekken met een beetje commandant, met name de achterstijlen en het dak zagen dr niet uit, die zijn dr nu wat beter aan toe
Binnenkort wordt het als et goed is een van de weinig AX'en met xenon, zit dr toch zwaar over te denken namelijk, lichtopbrengst is echt naadje met de standaard lampjes, kan dr wel rallylampen inzetten, maar 100W vinden de lampen denk ik niet zo lekker, liggen straks ineens de glazen op de straat
Bovendien gaan die dingen nogal snel kapot, dus xenon lijkt me wel een leuke optie ipv zoiets, kan ze bovendien meenemen als ik overga naar een andere auto, lijkt me namelijk niet zo dat mn volgende auto meteen 1 met xenon wordt