Happytree [306 1.6 Break '00]
Moderator: webmasters
Ow zo bedoelde ik het geen eens, wist echt niet dat het daarvoor was, had een oliedruk of olietemprateur meter handiger gevonden.
Wat me trouwens opviel is dat de radiateur van een Ax Tgs en GTI gewoon gelijk is, denk dat dat voor op circuit toch echt tekort gaat doen. en dat een oliekoeler evt. ook geen overbodige luxe zou zijn.
Wat me trouwens opviel is dat de radiateur van een Ax Tgs en GTI gewoon gelijk is, denk dat dat voor op circuit toch echt tekort gaat doen. en dat een oliekoeler evt. ook geen overbodige luxe zou zijn.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
De radiator van een GTI is zelfs dunner dan van een type 1 1.1 (MNM geloofde het niet en heeft het opgezocht, en het zou dus zo zijn)Happytree wrote:Ow zo bedoelde ik het geen eens, wist echt niet dat het daarvoor was, had een oliedruk of olietemprateur meter handiger gevonden.
Wat me trouwens opviel is dat de radiateur van een AX Tgs en GTI gewoon gelijk is, denk dat dat voor op circuit toch echt tekort gaat doen. en dat een oliekoeler evt. ook geen overbodige luxe zou zijn.
Koelproblemen heb je normaal niet hoor. De keren dat ik op circuit gereden heb is mijn water nooit boven de 95-100 graden gekomen. Aangezien de nominale temperatuur van een GTI een goeie 95 graden is is dat goed.
Een oliekoeler zou ik ook nog willen, al weet ik niet of het echt nodig is.
Of gewoon 10w60 erin dan maakt het niet uit als de olie wat heter word
Moet eerlijk zeggen maak me er bij een GTI wel wat meer druk om als bij een TGS aangezien hier toch wat meer vermogen vrijkomt en het erg hard ronddraait 7200tpm (dus meer warmte)
Ga het eerst wel ervaren dan is het namlijk vroeg zat om er wat aan te doen!
Moet eerlijk zeggen maak me er bij een GTI wel wat meer druk om als bij een TGS aangezien hier toch wat meer vermogen vrijkomt en het erg hard ronddraait 7200tpm (dus meer warmte)
Ga het eerst wel ervaren dan is het namlijk vroeg zat om er wat aan te doen!
zoveel vermogen en zoveel sneller draait het nu ook weer niet hoorHappytree wrote:Of gewoon 10w60 erin dan maakt het niet uit als de olie wat heter word
Moet eerlijk zeggen maak me er bij een GTI wel wat meer druk om als bij een TGS aangezien hier toch wat meer vermogen vrijkomt en het erg hard ronddraait 7200tpm (dus meer warmte)
Ga het eerst wel ervaren dan is het namlijk vroeg zat om er wat aan te doen!
Maar goed een AX radiator is sowieso wel wat 'ontoereikend', vind ik dan... Of miss niet de radiator maar iig de vin. 306 (1.6 multipoint TU) heeft dubbele en veeeeel zwaardere fan, en die word dus ook niet warm in file. Maar goed ook stuk grotere radiator...
Met de AX heb ik zolang als ik maar voorruit ga geen koelproblemen, maar file rijden is een ramp als je getrapt hebt daarvoor.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Zou eens beginnen met een grotere radiateur, van een 106 / saxo. Als je een nieuwe aanschaft kijk dan eens voor een Nissens radiateur, top dingen Dan zou je nog kunnen gaan voor een Spal fan mocht dat niet voldoende zijn een oliekoeler maar wel een MET thermostaat
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Ja dacht zelf ook een een 106 of saxo radiateur(een nette 2ehands)
Oliekoeler zou ik ook alleen met thermostaat zonder vind ik niet echt een verbetering.
Eerst maar eens zo rijden kan niet wachten om waarschijnlijk volgende week naar de ring te gaan!
Vandaag even onder de kap gepoetst en een foto gemaakt!
Ook even luchtfilter schoongemaakt heb K&N reiniginssetje en wat help dat goed gewoon inspuiten onder de kraan en hij spoelt zo schoon, daarna drogen olie erop en hij kan ertegen!
Voor:
Na:
Oliekoeler zou ik ook alleen met thermostaat zonder vind ik niet echt een verbetering.
Eerst maar eens zo rijden kan niet wachten om waarschijnlijk volgende week naar de ring te gaan!
Vandaag even onder de kap gepoetst en een foto gemaakt!
Ook even luchtfilter schoongemaakt heb K&N reiniginssetje en wat help dat goed gewoon inspuiten onder de kraan en hij spoelt zo schoon, daarna drogen olie erop en hij kan ertegen!
Voor:
Na:
Als je een standaard motor hebt zou je nooit geen oliekoeler nodig moeten hebben, eigenlijk is dat alleen voor motoren met drukvulling. Daarnaast hebben diverse mensen al aangetoond dat een oliekoeler op ax'en en gelijken geen enkele zin/nut hebben.Rooney wrote:Zou eens beginnen met een grotere radiateur, van een 106 / saxo. Als je een nieuwe aanschaft kijk dan eens voor een Nissens radiateur, top dingen Dan zou je nog kunnen gaan voor een Spal fan mocht dat niet voldoende zijn een oliekoeler maar wel een MET thermostaat
Dat is ook de reden dat ik ervan af heb gezien.
Ook de thermostaten hoor ik veel slechte verhalen over. Zelfs die van Mocal.
Kunt beter een goede radiator plaatsen en een warmtewisselaar (warmt je olie sneller op, voor koeling doen ze ook niet zo veel). Daarop een goede fan. Maar als je een goede rad hebt zal die id weinig aanslaan. Zoveel lucht als jouw auto vangt op snelheid kan zo'n fan nl niet verplaatsen, die is er voor de pitstijd en file rijden .
Verder wat veel mensen vergeten. Als een motor op het circuit te warm loopt moet je of eens zorgen voor meer rijwind, niet in een slipstream blijven hangen (luchtzak zonder wind) of een versnelling lager schakelen. Laat die waterpomp zijn werk maar doen. Hogere toeren vragen ook minder van de auto dan lage dus minder warmte.
Verder in de pits de motor laten koeldraaien. dus niet gelijk uit zetten.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Ik ben overtuigt het word geen oliekoeler! het word gewoon goede olie en als hij te warm word (waar het niet op lijkt) komt er anderen radiateur in(maar deze lijkt wel nieuw )
Verder trekt de auto iets naar rechts boven de 100 daaronder natuurlijk ook maar gaat het wel heel langzam en was het niet echt merkbaar, vind het storend dus moet verholpen worden wat kost zo'n grapje uitlijnen enzo en waar kan je dat het beste doen? (want is niet zelf te doen)
Wat overgens wel gek is is dat hij met remmen mooi recht blijft, met gas geven niet, kan het zijn dat 1 van me remmen iets aanloopt of kan dat nooit zoveel schelen? misschien van midag maar even controleren.
Verder trekt de auto iets naar rechts boven de 100 daaronder natuurlijk ook maar gaat het wel heel langzam en was het niet echt merkbaar, vind het storend dus moet verholpen worden wat kost zo'n grapje uitlijnen enzo en waar kan je dat het beste doen? (want is niet zelf te doen)
Wat overgens wel gek is is dat hij met remmen mooi recht blijft, met gas geven niet, kan het zijn dat 1 van me remmen iets aanloopt of kan dat nooit zoveel schelen? misschien van midag maar even controleren.