Sander (2 wiel aangedreven Kangaroe)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Sander wrote:Haha klopt als een bus antoine. Ik ben er al mee bezig geweest. (te vaak)

Ik heb nou trouwens een heel mooi probleem. Mn motorkap gaat niet meer open.

Hendeltje -> niets
onderlangs door een spaghetti heen -> niets
koplamp verwijderen en op die manier aan de kabel trekken -> AAAAARRRGH ook niets.

iemand nog goeie ideeen makkelijker dan het hele slot demonteren door de gaten van de koplampen en dan bedoel ik niet een slijptol alhoewel dat wel makkelijk is.


Ik heb onlangs een nieuwe motorkap op me AX gemonteerd. Na deze gemonteerd en dichtgegooid te hebben opende hij niet meer.... Hmm... Ik ben onder de auto gaan liggen en heb met een tang aan het staalkabeltje getrokken waardoor hij opende :roll: Maar uit je verhaal begrijp ik dat je dat al geprobeerd hebt......
Freude am Fahren.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

op de motorkap druken en dan iemand aan het hendeltje trekken..

dat wil ook wel eens helpen maar ik neem aan dat je dat al hebt geprobeerd...

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Sander wrote:.... en dan bedoel ik niet een slijptol ....


snijbrander??

maar kan je niet bij het meganisme dan van achter de lamp? bij mij wel, ik weet alleen niet of je m dan open krijgt idd..
arme sander.. :lol:
Image

mvdm
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 66
Joined: MonJun07, 2004 2:24:59 PM
Location: Buiten Nederland
Contact:

Post by mvdm »

Wat je zou kunnen proberen is met een dunne steeksleutel de twee bouten losdraaien van het plaatje waar de sluitpen mee vastgezet is op de motorkap.
Dat zal niet makkelijk zijn omdat je dat van onder de wagen uit zal moeten proberen en dan zal je uitlaatspruitstuk je het leven ook niet eenvoudiger maken.
Nu ik er over nadenk zou je ook kunnen proberen om de twee bouten van het sluitmechanisme los te draaien, das misschien met een ratelaar (dop maatje 10 geloof ik) makkelijker te doen.

Misschien heb je iets aan dit plaatje: Image
AX GTi: 220km/h eat my dust!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

ff updateje

De 1.1 heeft zijn langste tijd gehad. In de komende 2 weken zal ie helemaal leeggehaald worden en alles wat ik niet in mn schuur gepropt krijg gaat naar de sloper. Doet eigenlijk best wel pijn.

ipv de 1.1 komt er waarschijnlijk een zx er staat er hier eentje te koop voor 750 met nieuwe apk 5 deuren en een trekhaak tis wel een 1.4 en er zit geen stuurbekrachtiging op das wel een nadeel.

Wat de 1.6 betreft vanmiddag heb ik gemerkt dat linksvoor het wiellager echt af is. Dus ik ben nu een beetje aan het testen wanneer ik mn wiel verlies. Maar ik heb een hele zooi nieuwe onderdelen om erop te gooien

ten eerste de voorpoten van een 1.5 diesel. Hier komen gele koni's in de klauwen van een peug 205 1.6 gti met geventileerde rotzooi nog eventjes de huidige verlagingsveren en nieuwe taatslagers bovenin. Dit alles ondersteunt door nieuwe fusees en rubbers.

Een stabilisatorstang van een vts voor de achterkant. Deze is ongeveer 3 keer zo dik als de huidige dat belooft minder aanlopen en minder schuin door bochten. Zeker in samenwerking met de nieuwe voorwielophanging. Kijken of ik met 80 een minirotonde kan nemen.

Dan wordt het eens tijd voor dat beetje extra vermogen. Inlaatspruitstuk van een peug 106 1.3 met bijbehorende gasklep. Het spruitstuk is van aluminium en ga ik eerdaags mooi polijsten van binnen. De gasklep is een halve centimeter groter dan die ik nou heb. Dat belooft al wat.

Dan heb ik nog te leen gekregen een GTI cup computer. Zet hem er binnenkort wel in om te kijken wat er gebeurt.

Naar alle waarschijnlijkheid gaat er ook nog een geflowde kop met 287 nokkeas in.

Dan zou ik wel zo rond de 140 pk moeten zitten

Dan ben ik nog heel erg aan het twijfellen over een ander injectiesysteem.

En of dat nog niet genoeg is beginnen de plannen voor de compressor ook een beetje vorm te krijgen. Ik ga over een tijdje op zoek naar een geschikte kettingkast.

Ik hou jullie op de hoogte.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Wat voor achteras heb je nu dan?
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

De achteras komt van een vtr af. Maar de stabi daarin is van een GT
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

je plannen klinken veelbelovend!
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Dat doen ze altijd het is de uitvoering die altijd zo traaaaaag gaat bij mij. Ach tis de aard van het beestje.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Nou vandaag heb ik een goeie dag gehad. Het 106 inlaatspruitstuk zit erin. Verschil horen jullie morgen. De pakking moet nog eventjes drogen. Ik moet nog ergens passende slangen vandaan halen want het is nou een beetje een zooitje onder mn kap. Mar het werkt wel.

Zie hier het verschil in spruitstuk
Image

Ingebouwd. Let niet op de bende
Image
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

wow das een verschil in uiterlijk :)

ben benieuwd sander :D
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Heeey, zo'n spruitstuk past dus ook op mijn GTI :?

Ziet er zkr veelbelovend uit. Zal ook zkr wel in prestaties schelen als je alles netjes hebt gepolijst :lol:
Freude am Fahren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Tja financieel trek ik het even niet om een dremel aan te schaffen met de bijbehorende rotzooi. Polijsten laat nog even op zich wachten.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Sander wrote:Tja financieel trek ik het even niet om een dremel aan te schaffen met de bijbehorende rotzooi. Polijsten laat nog even op zich wachten.


:shock: Waarom dan zo'n haast met dat spruitstuk erop gooien? Zonde man. Dat noemen wij half werk afleveren :wink: Had dan nog ff doorgespaard :lol:
Freude am Fahren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik neem tzt meteen de kop mee. Momenteel zou polijsten een wassen neus zijn. Komt het uit een mooi glad spruitstuk zo een ruwe kop in. Das niets natuurlijk.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

tis belachelijk.

Toelichting. Hij rijd heel veel soepeler Ik kan zelfs weer 50 in zn 4. Rijd heel netjes weg enzo. Maar als ik het gas in trap dan barst heel subtiel de hel los. Tot de 4000 toeren brult ie een beetje daarna haalt ie ergens 4 extra cilinders vandaan. Helaas regende het pijpenstelen vanochtend dus ik moest het rustig aan doen. Maar tot zover is het een hele verbetering.

Terugweg was ook leuk. Mijn vraag is nu waar komt al dat koppel ineens vandaan.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Even vraagje. Ik hoor niets meer over het Turbo project....

Maar toch een vraagje, mocht je er aan beginnen, of willen maken.

Wou je de compressie ook verlagen, en met welke druk dacht je dan te gaan rijden ?
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Turbo op de 1.1 is afgeblazen. Wat heet over een week of 2 gaat die 1.1 naar de sloop :cry: . Ik ben nu een ombouw aan het ontwerpen voor die turbo om er een compressor van te maken. Op die 1.6. Op 1,5 bar moet dat zo'n 160pk tot gevolg hebben :D Nou nog hopen dat ik alle spullen die ik nodig heb kan vinden en dat het niet te veel kost.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Sander wrote:tis belachelijk.

Toelichting. Hij rijd heel veel soepeler Ik kan zelfs weer 50 in zn 4. Rijd heel netjes weg enzo. Maar als ik het gas in trap dan barst heel subtiel de hel los. Tot de 4000 toeren brult ie een beetje daarna haalt ie ergens 4 extra cilinders vandaan. Helaas regende het pijpenstelen vanochtend dus ik moest het rustig aan doen. Maar tot zover is het een hele verbetering.

Terugweg was ook leuk. Mijn vraag is nu waar komt al dat koppel ineens vandaan.


hahaha lekker Sander :)
klinkt best goed zoals je dat hier verteld.. krijg gewoon zin om het te voelen :)
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ikke ook maar eerst de onderdelen bij elkaar sprokkellen en me auto tot die tijd heel laten. En slimme aanpassingen doen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply