benny666 wrote:Tja, OMA's zijn cool. Maar leuk AXje zó!
Ik krijg altijd veel inspiratie van de AXjes op dit forum.
Zelfs van mijn AX inspiratie? lol
Laatste tijd druk bezig geweest met elektrische ramen en centrale vergrendeling. Moet twee van mijn beste maten ontzettend bedanken voor hun hulp. Hieronder wat foto's. De centrale vergrendeling werkt nog niet helemaal, maar de elektrische ramen al wel .
Prutsen met het raam
Rotzooien met de draden
Kofferbak vol rotzooi
Mooi he
GTi deurpanelen zitten er nu ook in. Binnenkort plaats ik daarvan ook nog wel een foto! Op naar de volgende klus
Citroën AX 1.1I First Impression
ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)
Browny wrote:is er iets kapot van de cv? nee toch??
Weet het nog niet. Moeten even alles correct nalopen. Ikzelf denk dat het motortje op de een of andere manier niet goed in het slot zit of dat er iets met de aansluitingen niet goed zit. Vanaf de bijrijderskant werkt het zo goed als helemaal, maar vanaf de bestuurderskant niet. Zie ook het topic in elektrisch.
Citroën AX 1.1I First Impression
ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)
-Henry- wrote:Welkom in de wereld van het gemak van de electrische ramen! Ziet eruit alsof de inbouw netjes gebeurt.
Ja is zeker netjes gebeurt . Volgens het orginele draadschema. Maat van me is electricien dus die heeft er veel verstand van. Is inderdaad erg fijn, eletrische ramen .
Citroën AX 1.1I First Impression
ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)
Niet veel veranderd laatste tijd aan de auto. Alleen boxjes ingebouwd in de voorpanelen en bezig geweest met inbouwen van een afstandbediening. Nog niet af. Moet één nieuw motortje hebben voor de centrale vergrendeling.
Ook is er een stuk van de zijkant opnieuw gespoten na een inbraak. Helaas is er hier in de buurt weer een of andere lolbroek met iets scherps langs dit gedeelte gelopen waardoor er weer een kras in zit
APK
Vandaag de auto weggebracht voor de APK. Was toch wel ff schrikken. Draagarmen moeten vervangen en de handremkabel. Al met al een duur geintje maarja heb alles over voor mij wagentje.
Merk ik het als de draagarmen zijn vervangen? Scheelt dit in wegligging of wat?
Vanmiddag foto's van de boxen
Citroën AX 1.1I First Impression
ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)
kevin.broke wrote:waarschijnlijk waren niet de draagarmen zelf slecht, maar de fusees en bussen.
En ja, dat merk je. Iets strakkere wegligging + minder gerammel!
Klopt. De rubbers die erop zaten ed. Het vervangen van alleen de rubbers en de complete draagarmen scheelde maar een paar tientjes ofzo. Dus gekozen voor de complete draagarmen.
Citroën AX 1.1I First Impression
ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)
DLS wrote:Ga je met die oude achterklep veren nu een moterkapveer bouwen? ben wel benieuwd hoe je dat dan aan gaat pakken...
MBAHenk heeft dit met succes gebouwd, moet je anders even aan hem vragen
okay, sorry Henk
Maar het was MBA zn auto :P
Kunnen jullie dat kunstje trouwens bij mij flikken op frikandellen meeting? ik kan namelijk geen gewoon stokje in mijn motorkap doen *grom* werk nu elke keer met een losse stok.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).