Jan Bos aka Bossie (AX GT '89, 2x AX GT '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Bij lasaulec zijn ze in de aanbieding :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Jan,

voor de dakar hadden wij 2 jerrycans van 20 liter aan boord. Wij hadden ze achterin tegen de zijkanten aangeplaatst in speciaal ervoor gemaakte bakken. Nu maakte het bij de dakarauto's niet uit dus hadden we alles vastgebout aan de onderplaats. Als je een frame van hout maakt kun je mooi de jerrycans aan de zijkant en je overige spullen in het midden. Werkte ideaal. Onze waren trouwens ex leger cans.
Wij hebben er plankgas mee door de woestijn geblazen. wat gewicht op de achteras ervaarde ik toen als erg fijn.
wellicht dat ik er nog foto's van heb.

gr
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0

Post by Bossie »

Gisteren een lange klusdag gehad. 's Ochtends al vroeg naar de garage gegaan en om half 10 stond de AX op de brug. Het was tijd geworden om de krukaskeerring te vervangen en wel degene die aan de bakkant zit. Lekker op het gemak begonnen met alles demonteren. Rond half 12 lag alles er af. Samen met de monteur de koppelingsplaat bekeken en tot de conclusie gekomen dat deze toch maar vervangen moest worden. Er zat al aardig speling op het hart en ene paar veren waren al beschadigd. Toen het magazijn ingedoken. Helaas, geen koppelingsset meer op voorraad voor de AX. Om 10 voor 12 de onderdelenboer in Nunspeet gebeld (die tot 12 uur open zijn) met de vraag of ze nog een koppelingsset voor de AX hebben liggen. Ja, die is op voorraad. De onderdelenboer zou hem klaarleggen op een plek waar we hem op kunnen pikken. Ondertussen is Bas gearriveerd. Met hem in de auto gestapt en naar Nunspeet gereden om de koppelingsset op te halen. Terug gekomen in de garage de keerring vervangen en de koppelingsset gemonteerd. Daarna van de bak nog wat delen gesmeerd en het beruchte spietje vervangen. Daarna alles weer lekker op het gemak opgebouwd. De nieuwe onderste motorsteun gemonteerd. Daarna verse olie in de versnellingsbak en het blok voorzien van een nieuw oliefilter en versie olie. Tot slot nog even de einddemper wat beter gemonteerd. Rond 17.00 uur waren we klaar. Daarna met Bas nog even een rondje gereden om de koppeling in te wijden. Bas, nogmaals dank voor je hulp en gezelligheid :)
Image Image Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0

Post by Browny »

De koppelingsplaat vind bakolie ook niet zo lekker, dus goede keuze lijkt me. Mooi dat alles weer gelukt is. Hoe heb je de krukaskeerring gemonteerd? Met de oude keerring? Ik had de mazzel een blik van de jodenkoeken te hebben liggen die precies de goede maat was.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0

Post by Henk Bats »

Lekker bezig gewest Jan.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0

Post by Joost »

Goed bezig geweest! heerlijk om dat soort klusjes gewoon te kunnen doen "even"
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0

Post by Bossie »

Ja, we zijn heerlijk bezig geweest. Gelukkig ook die koppelingsset nog te pakken gekregen. Bij de nieuwe keerring zat een hulpstuk dat je over de krukas plaatst. We hadden ook de tool van Citroën om hem er in te slaan, maar die hebben we niet gebruikt. Bas heeft hem netjes met beleid op zijn plek getikt. Bas heeft nog een filmpje gemaakt tijdens het inrijden van de koppeling ;)


Link


Nog meer goed nieuws, vandaag is m'n nieuwe auto binnen gekomen bij de dealer :) Hopelijk kunnen ze hem snel klaarmaken en mag ik hem meenemen en de Picasso achterlaten.

Image

Image
Last edited by Bossie on ThuApr07, 2011 11:04:53 AM, edited 1 time in total.
Image Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0

Post by Losroyos »

Ziet er echt heel goed uit, twijfelde eerst over de kleur. Maar zo hij is echt nice :D

AXClub
Total admin
Total admin
Posts: 437
Joined: SatJun07, 2003 3:04:50 PM

Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0

Post by AXClub »


Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0

Post by Losroyos »

Dat filmpje van bas, 1x gas geven tank leeg? :lol:

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0

Post by Punaxio »

Die nieuwe C4 is echt goed gelukt! En in een perfecte kleur, Jan! Gaaf.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0

Post by Bossie »

Vandaag was weer een heerlijke klusdag. Vanmorgen op tijd met de Saxo naar de dealer. De middenpijp was een week nadat ik de nieuwe einddemper had gemonteerd, gebroken (was al wat verroest). Gelukkig was de periode order vanmorgen binnen gekomen en daar zat ook de middenpijp bij. Maar eerst even bij m'n nieuwe C4 gekeken en de eerste meters er in gereden. Uiteraard ook een paar fotootjes geschoten, zie hieronder. Gisteren het goede nieuws al gekregen dat de trekhaak er aankomende woensdag onder wordt gezet en dat ze hem vrijdag aan me gaan afleveren. :) Daarna de middenpijp onder de Saxo gehangen en de Saxo even lekker gewassen. Toen was het de beurt aan de AX. Deze eerst de brug op om de onderste motorsteun nog even goed vast te zetten. Daarna lekker gewassen en toen wilde de dealer ook wel even een blokje rond in de AX. Dus samen een lekker stukje rond gereden. Wel even wennen om er naast te zitten ;) Aangezien ik met het inbouwen van de rolkooi de binnenspiegel er af had getikt, besloten om Carglass met een bezoekje te verblijden. Daar hebben ze het voetje voor me op de voorruit geplakt. Mot 24 uur uitharden, dus morgen mag ik de spiegel er weer opschuiven. Kosten? 0,00 euro. Carglass, bedankt voor de service en het handje voor scheermesjes om de voorruit schoon te kunnen maken. Thuisgekomen de AX toch nog maar snel even gepoetst en de skirts in de Polytrol gezet. Ook kwam ik nog een AX Club sticker tegen. Deze heeft zijn plek op de achterruit gevonden. Weer een heerlijk dagje :)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Image Image Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0

Post by TTF »

Netjes, nog een geluk dat je ruit heel is gebleven ;)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0

Post by Browny »

Wat vond de dealer van de ax? Die C4 lijkt hoog op z'n poten te staan zeg, maar wel een nette auto.

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0

Post by Johannus »

Gave C4! En wat een enorm gave foto van je ax is die laatste zeg! Echt super Nice :D
Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0

Post by Losroyos »

Die C4, Wat een pracht apparaat als je er zo in zit, Beetje nasa achtich stuur met al die knoppen :P

Sazo blijft mooi in combo met de witte steelies.

De AX is gewoon geweldig..

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Jan,

ik dacht al die saxo komt me bekent voor. Was gister in harderwijk. Helemaal niet aan gedacht dat jij er ook woonde anders was ik even langs gevlogen hahaha.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0

Post by Mastenhose »

Jan, je hebt een mooi wagenpark!!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Jan Bos aka Bossie (AX GT '89 + Saxo '98 + C3 Pluriel '0

Post by Bossie »

@Browny, die vond het erg leuk om in te rijden. Hij vond het lekker cruisen en heerlijk fel als het moet. Wegligging ook prima, al kwam dat niet echt meer in de buurt van de originele AX.

@Denny, bij ons door de straat gereden? Hij stond aan de overkant voor de kerk geparkeerd. Volgende keer moet je maar een bakkie komen doen.

Vandaag een mooi dagje om weer wat foto's te schieten, dus ik ben er vanmiddag even op uit geweest. Me even lekker uitgeleefd op het industrieterrein en aan de haven een paar plaatjes geschoten. Daarna was het plan om de polder in te rijden en daar een mooi plekje te zoeken. Zo gezegd, zo gedaan, uiteindelijk lekker vlot ingevoegd op de N302 en toen in ene vermogen weg :( met veel horten en stoten vanuit het aquaduct weer boven gekomen en daar in de berm geparkeerd. Gelukkig was de grote vriend met gele VW er redelijk snel. Auto liep redelijk snel weer, alleen met wegrijden het vermogen weer weg. Besloten om de AX maar te slepen en thuis op de oprit te parkeren. Wordt dus weer een leuk zoekplaatje. Wegenwachter vond de AX wel leuk en al mijn geknutsel ook :) Auto op de oprit gezet en morgen maar weer eens onder de kap duiken. Zaterdag moet ie wel weer rijden, aangezien we dan de trainingsdag hebben voor Le Citron Pressé. Ik zal dan voor de zekerheid m'n gereedschapskist maar achterin de auto gooien.

Image

Image

Image

Image

Image
Image Image Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Weer 's een module er door heen gejaagd?
Wel erg mooie foto's.

Een vuiltje in de vlotterkamers kan dit soort klachten ook verzoorzaken.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply