Ivar /Browny, Citroën AX Sport, 2CV, Peugeot 106, 306 en J7

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Bedankt voor alle felicitaties, ik zal vanavond wel even trakteren op wat leuke foto's van het motorruim van de 106....

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

M.b.t. je APK....
hoe erg was het met je CO dan?
En wat heb je allemaal moeten doen om het er alsnog doorheen te krijgen?
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Extra katalysator (Citroën xantia 2.0 turbo) op de plek van de einddemper, 98 tanken, 2 busjes injectiereiniger, inlaatspruitstuk vervangen, heel goed warmrijden en dan met de hakken over de sloot net wel/ net niet door de viergastest met de radio vol aan, grootlicht, mistlicht, blower, achterruitverwarming etc.

Ik ben nu dus met een oplossing bezig voor volgend jaar, want dit is kl*te.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Zoals beloofd nog even een foto van de 106, work in progress:
Image

het idee voor de apk van volgend jaar is dus om of een programmeerbaar systeempje aan te schaffen (duur) of de Ringsleutel twee ECU's te laten programmeren, eentje voor het optimale resultaat en eentje met een programma-tje met de toerenbegrenzer op 3000 rpm en specifiek geschreven om door de viergastest te komen. Hopelijk kan Henk dat laatste doen, want dat scheelt me dan een hoop centjes.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Mits je een zelfprogrammeerbare ecu (ala vems e.d) aanschaft kan ik je wel helpen met een apk programma :wink: .

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Met de Vems gemapt door henk en de APK kat van Chris was de apk een makkie :) Hij had echt super weinig Co :D

In ieder geval gefeliciteerd met de APK en ben benieuwd naar de pk's die eruit gaan komen 8)
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ja, de grootste uitdaging zal wel komen door de Dbilas set, maar ach, dat geluid!!! Ik heb er al even mee gereden toen het erop zat voor de apk en tis echt prachtig.

@Ronald, dat was incl. wideband lambda toch?
Ik denk dat dat ook voor de viergastest een hoop scheelt omdat ie daar gewoon superstrak op bijregelt in vergelijking tot een simpele lambda.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

De wideband lambda is in alle gevallen eigenlijk essentieel...., enige echte manier om real-time verbranding te regelen.
De fantastische TechEdge is trouwens niet eens echt duur...
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Nou, de 106 loopt op throttle bodies! 8)
Nog wel wat hoog stationair en volgens mij snapt de ECU het niet volledig, maar hij loopt en een stukje voorzichtig proefrijden doet een grote glimlach verschijnen...

Binnenkort maar eens naar Hoogkarspel, ik twijfel nog of dat de op de aanhanger gebeurt of gewoon zelf rijdend over de snelweg....

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Super :D , laat maar weten wanneer het is anders hobbel ik wel even mee ;)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

En nog een foto-tje:
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

das gewoon geil ivar :)
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Image
Image Image Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

GAAF!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Erg netjes hoor, ben benieuwd naar de sound!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Netjes.. 8)

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Peurno!

Ben benieuwd naar de resultaten!

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

:love7:
Altijd meer PK's dan jou!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Nou, bij deze het vervolg van de "docu-soap" die al een beetje is begonnen in Chris zijn wie=wie.

Gistermiddag rond half 5, 5 uur mooie 306 gevonden op marktplaats en gebeld. Op de kaart leek het al vlak bij Hoofddorp te liggen, waar Julya werkt, maar aan de telefoon werd duidelijk dat het op een paar minuutjes afstand was van Julya haar werk.
Er kwam wel iemand uit Aalsmeer kijken misschien die dag erna, maar verkocht = verkocht, dus kom maar langs dan.
Dus Julya gebeld en routebeschrijving doorgegeven, die zou er een klein uurtje later zijn.

Toen las ik Chris zijn wie=wie en dat hij ook nog naar die 306 ging kijken, eerst dacht ik, oh, dat is dan nummer 3, want er gaat ook nog iemand uit Aalsmeer.... Maar dat bleek Chris te zijn.... :|
(uiteindelijk bleek er vanochtend om half 10 dus wel een nummer 3 te zijn geweest uit Tilburg ofzo zat de verkoper te vertellen)

Al met al dus net voor Chris zijn neus weggekaapt omdat die man zoiets had van "wie het eerst komt....."

Behoorlijk lullig, maar gelukkig wat telefonisch contact gehad met Chris en hoe stom het ook klinkt, de lul in het verhaal is eigenlijk die vent want die had al met Chris afspraken gemaakt bleek achteraf.

Rare snuiter, rare verhalen, bijv. was de prijs ineens 300 euro meer, apk op de 306 waar je volgens mij niet zo trots op hoeft te zijn bij een maatje van hem, maar wel volledig dealer onderhouden....
Er zitten Shunshy Uhi oid banden onder dus die gaat er waarschijnlijk snel onderuit en een nieuwe set banden kopen.
Ook heeft ie een paar hele kleine plekjes maar tis ook een auto van 10 jaar oud.

Verder enorm luxe, zelfs door de dealer cruise control ingebouwd.
Foto volgt nog wel.

Nu het slechte nieuws: De AX gaat weg.....

Mijn zusje en zwager worden de nieuwe eigenaar en ik kan er dus nog wel aan blijven knutselen en af en toe een rondje rijden.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Zaterdag met de 106 naar de Ringsleutel, samen met m'n pa, zodat de 106 op de ambulance kan achter zijn auto.
Helaas wel mega-vroeg opstaan, maar je moet er wat voor over hebben.

Post Reply