Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by AlexanderB »

èn regel een andere verzekeringsmaatschappij, ik hoorde dat je nu ineens 80 euro per maand betaald omdat je schadevrije jaren achteraf afgekeurd zijn. ga eerst nogmaals naar de vorige verzekeraar en vraag een verklaring op, en als je die hebt, regel nieuwe verzekering. zelfs met 0 schadevrije jaren, (stel, geen verklaring kunnen krijgen) moet je voor 40 euro per maand wel kunnen verzekeren, zeker met een 1.1
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Mastenhose »

AlexanderB wrote:èn regel een andere verzekeringsmaatschappij, ik hoorde dat je nu ineens 80 euro per maand betaald omdat je schadevrije jaren achteraf afgekeurd zijn. ga eerst nogmaals naar de vorige verzekeraar en vraag een verklaring op, en als je die hebt, regel nieuwe verzekering. zelfs met 0 schadevrije jaren, (stel, geen verklaring kunnen krijgen) moet je voor 40 euro per maand wel kunnen verzekeren, zeker met een 1.1
80 euro?! :shock: Ik betaal voor de BMW 20 euro...
Voor m'n AX betaalde ik 9 euro per maand, heb wel eens gekeken wat ik voor een GTI zou betalen en dat week niet veel af van een 1.1i...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Losroyos »

Auto is wel nodig. Budget per maand voor verzekering en wegenbelasting is opgeschoerfd. Naar 90 eu de maand.

pa en ik hebben het er over gehad. Mag de ax schorsen en opknappen.

Heb een hele nette nissan almera gezien met aitco 105k gelopen eerste eigebaar hiet bijna om de hoek. Dus daar maar is gaan kijken. Auto mag. Max in de klasse tot 1250 kg.

Ik ga gewoon rustig rond kijken maar de ax blijft en moet dus nodig gelast.

Telefoon typt niet fijn ik ga weer vedder chille int bubbelbadje in de tuin.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by AlexanderB »

ik betaal ook 80 per maand, maar wel met -4 schadevrije jaren.. en klopt ja, van 1.1 naar gti scheelt maar 5 euro per maand ofzo, bij de goedkoopste..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Losroyos »

degene wrote:
Spoiler Tuning:
Hoe bedoel je 'helemaal begeven'?

Als de dynamo en de roest geen haast hebben, wat dan wel?
Haast is der niet omdat ik een andere kan gaan halen. hij moet voor 28ste geschorsd of gekeurd.
Mastenhose wrote:
Spoiler Tuning:
Kijk nou gewoon eens iets dat goedkoop, zuinig en betrouwbaar is...;)
Hoop dat je je idee dat je me pas liet zien uit je hoofd hebt gezet......
Die auto word het idd niet. Dat is niks voor mij. meer de kant op van een coupe of sedan nu.
2Black wrote:
Spoiler Tuning:
Het is een harde leerschool geweest Roy.
Maar toen je deze GTi kocht werd je natuurlijk al van alle kanten gewaarschuwd.
Dan bedoel ik niet het kopen van de auto op zich maar vooral ook dat erin blijven rijden al snel in de papieren kan lopen. Die doorlopende kosten van (achterstallig) onderhoud veroorzaken toch grotendeels de problemen waar je nu tegenaan loopt.
Het is zuur.....
.... Vooral niet teveel haast!
Harde leerschool idd. GTi niemand wist dat ik hem ging kopen tot ik hem had, ja dan is er te waarschuwen maar eigenlijk al te laat. Op dit moment is het geld er niet om te door apk te krijgen maar als ik er een jaar over doe dan wel. Ik heb nu zoiezo geen haast, autisme heeft zun tolge-eist, ik zit beetje depri en overwerkt thuis.


@Bossie,

Auto’s kosten idd geld. Maar dat gaat nu het probleem niet meer zijn want wil eigenlijk gewoon weer bij me ouder gaan wonen, (alle 2 gaat niet zijn gescheiden.) Maar dan gaan de vaste lasten omlaag en ik hoef me alimentatie niet meer te gebruiken voor boodschappen. Scheelt ff 400 in de maand huur en boodschappen.
Mastenhose wrote:
Spoiler Tuning:
Roy, haal de leuke onderdelen van je AX (motorkap, devil etc.) en verkoop 'm dan voor een 'klein bedrag'.. (500-600 euro vind ik persoonlijk voor een GTI met wat werk wel schappelijk).
Voor dat geld kun je met de huidige prijzen een goede 1.1i terugkopen en meteen wat personaliseren met de onderdelen die je nog hebt liggen...
Wat al aangegeven werd: Autorijden kost geld, maar goedkoper dan een AX 1.1i kun je bijna niet rijden.... Dat kan het verschil betekenen tussen een eigen auto of het openbaar vervoer...
Ik zal nog ff foto’s maken van de roest, Als je er dan 500 voor wil geven dan mag je hem vananvond nog op komen halen ;)



@iedereen, Tuurlijk kan de verzekering omlaag maar 28ste moet de auto gekeurd zijn en die krijg ik er zo nooit van zijn leven door.

Volgende auto moet gewoon iets meer luxe en iets nieuwer. Tuurlijk zitten er dan ook kosten aan maar omdat ik dit keer pa mee nemen om te kijken en hij toch miss naar dingen kijk waar ik niet naar kijk is het handig. De wil om deze gti gewoon op te knappen is er alleen de kennis en het vermogen tot lassen heb ik (nog) niet. Schorsen is voor de ax de veiligste oplossing inruilen en die roest zien ze word of iemand blij gemaakt met een half dooie mus, of hij gaat naar de sloop dat moeten we ook niet willen toch.

Maar een andere daily is niet zo verkeerd. GTi is ook zwart he, zweet me af en toe nu al dood, Als die dan toch opgeknapt word kan der ook wel een dakraampje in iets meer verkoeling, Blok meteen onderhanden nemen. Carrosorie ook dan heb ik volgend jaar een ax die goed is en zo door de keuring wandelt. En waar ik en de mede clubbers nog jaren plezier van kunnen hebben

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Losroyos »

Zo, Morge gaan we proefritjes maken.

We beginnen de tocht met een Peugeot 306 2.0 XSI
Mooi autotje staat te koop bij Peugeot dealer.
In dat mooie bordoux rood van '98

2de auto is
Seat Ibiza 1.2 12V. met airco 8)
Van 2002 nog geen ton op de teller.

3de en laatste auto die ik gezien heb.
Toyota Corolla 1.3 16V
Nog geen ton op de teller uit '99

Deze auto's ga ik zoiezo even een kijkje nemen. Tot nu toe allemaal dealer auto's, En nu beter een goeie en minder mooie dan een slechte mooie ;)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Mastenhose »

Tsja... Persoonlijk zou ik van de 306 afblijven. Zijn prima auto's en rijden fantastisch, maar eerlijk is eerlijk, zo'n 2 liter lust wel een flinke slok... Met de andere auto's zelf geen ervaring.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Terminal »

1.2 met airco en veel snelweg rijden? Lijkt mij niet heel fijn.... Ook aan de pomp niet omdat je flink moet trappen wil z'n hok goed van de plek komen.

Zelf zou ik voor een 306 gaan en het verbruik voor lief nemen.
AX 11TRE 1988

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by joop »

Die corrola's willen meestal nog wel snel wegkomen aan 't groene licht, betrouwbaar, geen benzineslurpende airco..

peugeot met een 2 liter lijkt me minder geschikt als je een AX al niet op de weg kan houden uit eigen zak.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by denny »

wat ik niet zo goed begrijp. Je gaat een ax van de weg halen vanwege de kosten maar gaat wel een in potentie duurdere auto per maand rijden die ook het aankoop bedrag van een ax nog eens minimaal 3x overstijgt. Ik snap er geen ruk meer van. Zal aan mij liggen.
Ik heb laatst een 1.1 hier gekocht (1,5 jaar terug) voor 250€ en het enige wat tot nu toe vervangen is is een ontstekingsmodule en handremkabel. Ding verbruikt niks. OK hij ziet er ook niet uit maar het rijd als een tierelier, gemiddeld een dikke 550km op een tank voor een 87ér.

Als ik jouw was zou ik de GTI sowieso weg doen. Zoek naar een goede. das goedkoper dan herstelwerkzaamheden aan de carresorie.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by joop »

Ik ben het met denny eens. En volgens mij hebben veel mensen hier al ooit gezegd: Koop dan een 1.1!

moet je eens zien wat er o.a. te koop staat: http://link.marktplaats.nl/441317617

Ik weet niet hoeveel je uit wil geven, maar voor dat soort geld heb je neem ik aan meer dan genoeg geld over voor onverwachte mankementjes als je budget rond de 2250 ligt.

En als je hem daarna ietsje meer standaard houdt omdat het toch geen gti racemonster is heb je een leuke auto voor heel weinig geld tot je zo ver bent dat je een baan vast kan houden voor langere tijd en zeker bent dat je een gti echt kan bekostigen.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Losroyos »

De ax die moet ik niet aan de kant zetten om geld. Maar hierom:

Image
Image
Dat gat loopt onder de skirt nog zon 20 a 30 cm door.


En dat is waarom die voor volgende week ook niet door de keuring komt, En ik heb een andere auto nodig. Budget per maand voor verz. en wegenb. is 90 a 100 eu. en wil iets groter en iets meer luxe, Maar geen haast. Budget hangt op 3 a 3250 dus zoekende naar ongv iets tussen 0 en 3750

Ik ga vandaag lekker op het scootertje industiterein af en kijken naar leuke auto's

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by 2Black »

Roy, je bent een vreemde snuiter...

Meer heb ik er inmiddels niet over te zeggen. :roll:
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Punaxio »

Moet eerlijk zeggen het ook niet te begrijpen. De GTi is te duur, je houdt niets over en je wilt een duurdere en grotere auto kopen en de GTI weg doen. Ik zeg het zelfde als de anderen hier boven mij... Ga voor een 1.1! Zuinig en wegenbelasting is een schijntje. Maar deze discussie hadden we ook al voordat je de GTi kocht.

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by joop »

Als je zo'n gaten bij wil werken, zet je dan niet geld om in ellende...

ik bedoel het niet om je plannen af te schieten ofzo hoor, maar als je nou een fatsoenlijke 1.1 koopt van dat geld dan hoef je waarschijnlijk niet elke keer met woeste plannen of andere auto's aan te komen zetten wanneer er iets stuk is en kan je hem altijd laten repareren omdat je niet je 3K aan een dure wagen uitgeeft. Die gaan ook stuk nl. maar dan hebben ze heel wat meer kostbare manuren nodig om hem te maken dan een AX. Zit je weer door al je cash heen..

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 720
Joined: FriOct08, 2010 7:55:56 PM
Location: Weesp
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by gigawebs »

Oei, dat is geen fijne roest op je AX, Roy! Maar als geld nu ineens geen probleenm is kan je ook gewoon je AX laten lassen en een ander dynamotje ergens regelen.

Maargoed, wel heel erg veel roest zo te zien....:( Weet niet of dat zo verstandig is. Zo slecht zie je ze zelden.
Last edited by gigawebs on ThuApr21, 2011 6:07:26 PM, edited 2 times in total.
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Losroyos »

ALLE FEITEN OP EEN RIJTJE

Ja geld hield ik niet over omdat ik op mezelf woonde, maar ik wil nu weer thuis gaan wonen dus geen discussies over het geld meer. ik hou straks genoeg over om zelf een land rover van te kenne gaan rijden of altans wegenbelasting en verzekering. dus daar hebben we het niet over.

De GTI gaat NIET weg. hij word alleen geschorsd en wil hem op gaan knappen. Als dit nog raadzaam is.

Andere auto heb ik dus gewoon wel nodig. voor geen goud dat ik nog die trein in ga.

heb even geen trek meer in een AX. 1 is wel genoeg.

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by joop »

Ach zo:) Wel, als je een starlet ofzo haalt blijftie in ieder geval goedkoop leven tot je gti het weer doet! Maar is de rest van je ax wat minder krokant dan? Want zoveel roest liegt er niet om ;)

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by 2Black »

En dan te bedenken dat ik zaterdag Nigel ga slopen...
Die is vergeleken met jouw GTi te omschrijven als 'roestarm'...
Dat ga je nooit gelast en bijgewerkt krijgen voor een bedrag onder de €2000. Let wel, dit zijn foto's van wat je tot nu toe hebt ontdekt.
Degene die jou die auto heeft verkocht is een erg goede handelaar..., en jij was de ideale klant.

Succes met het vinden van een nieuwe auto.
Ik hoop en bid dat je iets verstandigs koopt.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Drake »

Losroyos wrote:Zo, Morge gaan we proefritjes maken.

We beginnen de tocht met een Peugeot 306 2.0 XSI
Mooi autotje staat te koop bij Peugeot dealer.
In dat mooie bordoux rood van '98
Ik heb nog een hele mooie blauwe 306 1.8 16v phase 3 uit 2000 , plus ik durf te wedden dat hij een stuk goedkoper zal zijn dan die ibiza 1.2 :wink:

Post Reply