Hier ook maar eens even mijn verhaal doen betreffende de AX 14 TRS in de kleur Blanc Crémant die afgelopen CitroMobile 2 dagen aanwezig is geweest en zo uit Frankrijk leek te komen. Na het scannen van de QR-code op het dashboard bleken een aantal clubleden het niet meer helemaal te begrijpen.
Het verhaal van deze 14 TRS begint eigenlijk al op 18 juni 2008 toen de AX "voor het eerst" werd aangeboden waaronder via de club (heb er zelf de foto's nog voor mogen plaatsen omdat de eigenaresse op dat moment het niet lukte). Opzich had ik al interesse maar de prijs lag te hoog en er stond nog een sloper.
De foto op moment van verkoop (misschien dat iemand de foto nog herkend
)
Op 22 oktober kwam de AX ineens opnieuw te koop en ook nu weer via de AXClub. Clublid B_Iks had interesse maar haakte af op de roest. Een paar dagen later bleek ineens dat de AX snel weg moest vanwege de APK of anders zou de AX in de pers verdwijnen. Omdat de onderdelen van de AX al meer geld waard waren als wat de AX ineens nog maar kostte en het direct de pers indrukken van een TRS gewoon doodzonde is besloten de AX dan toch maar op te halen.
De AX op een trailer wegens verlopen APK (en inderdaad, Rock's wist van het project af
)
Na de eerste ontmoeting met de AX bleek eigenlijk al snel dat deze AX niet gesloopt moest gaan worden. te meer omdat deze 14 TRS voor een 14 TRS behoorlijk hard bleek (harder als mijn Blue Olympe 14 TRS). Uiteindelijk de AX opgehaald en weggezet bij de broer van Rock's om eens na te gaan denken wat er met de AX gaat gebeuren.
Dit hád nog een teaser foto kunnen zijn maar toch besloten de AX helemaal stil te houden
Ergens had ik het idee om de AX bekend te maken maar het leek mij ook wel eens leuk om de AX ineens op een meeting te laten verschijnen. Voor dit laatste gekozen en tussen de periode van deze keuze en CitroMobile 2012 de AX zover opgeknapt dat deze weer toonbaar is er rijdend is. De "Franse" platen waar de AX mee op CitroMobile stond zijn volgens een indeling die in Frankrijk mogelijk is (0000 AA 00) maar wel met zelfgekozen letters en cijfers. Voor wie de indeling nog niet begreep de eerste 4 zijn de meldcode/laatste deel chasisnummer, de letters AX lijken mij duidelijk en 89 behoeft ook weinig uitleg (in Frankrijk zou 89 voor departement Yonne staan)
Foto van toen de AX nét APK gekeurd was.
Wat er in de tussentijd allemaal met de AX gebeurt is heb ik in een logboek bijgehouden welke al die tijd op onze webserver aanwezig is geweest maar afgeschermd is geweest voor Google en andere zoekmachines waardoor deze nooit bij zoekopdrachten naar boven kwam. Zie hier het logboek:
http://yy-86-sv.batssoft.nl
Zo stond de AX de eerste dag op CitroMobile, een eindje weg van de GT om samen met het kenteken het dwaalspoor wat groter te maken.