Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Losroyos »

Ja het kan dan best zijn dat ik de auto mis en weer iets anders koop.. Maar goed, ik kan bovenstaand wel weer herhalen,

@Ricardo:

Het is niet dat ik geen werk kan vinden, Het is dat ik geen werk kan vast houden. Ik ben nogal heel snel over vermoeid, geestelijk dan daarom ga ik ook maar 4 dagen van 9 tot 12 naar school. Het stil zitten op school achter de computer me opdrachten maken dat kost me meer energie dan 2km hardlopen. Als ik gewoon net zo als elk anders was geweest, dan had ik wel gewoon studie kunnen combineren met werken, Maar als ik dat nu doe dan verpest ik school, dat was bij BBL ook altijd het geval. zolang ik op het werk niet stil hoefde te zitten ging het goed, Alleen ik ging niet naar school die dag gebruikte ik om me energie om pijl te krijgen maar dat mocht niet baten. want meestal 1x in de 5 weken moest ik een week vrij omdat ik het niet vol houd.

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by degene »

Hmm ja en vrije tijd is een echte portemonee parasiet. Dat maakt het er niet makkelijker op.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Losroyos »

Ja als het lekker weer is helemaal.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by TTF »

Ik zou toch iets positiever zijn over het vinden met werk, al eens met het uwv? werkbedrijf? wajong etc om tafel gezeten? wellicht word je dan wat wijzer en kunnen zei je zo ergens aan helpen.

Zo ken ik hier een bedrijft die op deze manier zo een autistische jongen aan het werk heeft, bij een automaterialenzaak. Die daar onderdelen bezorgt bij klanten en het daar perfect naar zn zin heeft. (om maar even een voorbeeld te noemen)

Probeer je ook eens in linkedin te verdiepen, hier valt ook erg veel informatie te vinden over het vinden van werk etc, Wellicht dat kmvrtr je hier wat meer kan over vertellen.
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Losroyos »

Ik heb een Wa-Jong, en op het moment leveren ze mij studie. Daarom zit ik ook in Deventer op school ;)

De school waar ik nu zit levert mij nu eerst de studie, daar hebben ze van het uwv 2,5 jaar voor gekregen om mij te scholen, De opgegeven studie heb ik er na 1 jaar bijna opzitten en ben ook van plan mijn studie te vervolgen. Hierna ga ik wss de kant van accountmanager op, altans leren ervoor.

Als mijn scholings traject erop zit moet school mij afleveren zoals dat heet met werk, In het werk moeten ze mij nog 2 jaar begeleiden zodat alles goed verloopt, en ik gewoon een baan heb zoals ieder ander, alleen wss minder uren maak.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by TTF »

Maar wat is nu het probleem dan om werk te vinden?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by degene »

Werkschuw hippie tuig!

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Losroyos »

TTF wrote:Maar wat is nu het probleem dan om werk te vinden?

Het vinden niks, Maar als ik werk bij school ga doen kom ik in de knoop met school omdat het dan allemaal te druk is en ik te weinig tijd heb tot rust te komen..

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Losroyos »

Nog wel een mijlpaal gehaald.

Image

Het zijn nog steeds onzekere tijden. Blijft nog te koop staan zolang het kan.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Losroyos »

Zo,


De auto heeft het helemaal begeven, Dynamo moet nu echt vervangen worden. maar dat heeft geen haast. Auto ga ik ook maar niet meer verkopen, Gister avond is even kijken der kwam klein puntje roest onder de skirt vandaan.

Had het er beter op kunnen laten zitten want onderhuids linker dorpel niet veel goed. Heel fijn zit altijd de skirt voor dus zie je niet, Ja ik voelde wel roest beetje onbeleeft om de hele skirt set te verwijderen als ja een auto wilt kopen he :lol:

Dus heb besloten dat ik maar is aan papa ga vragen of ik bij mijn spaargeld mag en of het slim is om daar nu is een keer een goeie auto van te kopen, Door elke keer mij te snelle beslissingen koop ik elke keer weer iets dat eigenlijk niemand wilt hebben maar het zit ook altijd ergens waar je het niet ziet.

Dus ben even klaar met de AX. Als ik mij idee kan uitvoeren, word de AX geschorst, Hopend op helpen de club leden die samen met mij ervoor willen zorgen dat die er over een jaartje weer showroom mooi bij staat. (jullie zijn niks verplicht) En een goeie, nieuwere, iets grotere, betrouwbare (elke ax tot nu toe toch wel te veel geld aan uit gegeven) dagelijkse auto.

Wat het moet worden weet ik echt nog totaal niet hoop zon budget van 2250 te mogen gebruiken, En dan gewoon opzoek gaan naar iets dat me aanspreekt denk ik.


---Edit---

Maak straks wel foto's van het "roestige stukje"

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by degene »

Hoe bedoel je 'helemaal begeven'?

Als de dynamo en de roest geen haast hebben, wat dan wel?

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Mastenhose »

Losroyos wrote:...Wat het moet worden weet ik echt nog totaal niet hoop zon budget van 2250 te mogen gebruiken, En dan gewoon opzoek gaan naar iets dat me aanspreekt denk ik...
Kijk nou gewoon eens iets dat goedkoop, zuinig en betrouwbaar is...;)
Hoop dat je je idee dat je me pas liet zien uit je hoofd hebt gezet......
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by 2Black »

Het is een harde leerschool geweest Roy.
Maar toen je deze GTi kocht werd je natuurlijk al van alle kanten gewaarschuwd.
Dan bedoel ik niet het kopen van de auto op zich maar vooral ook dat erin blijven rijden al snel in de papieren kan lopen. Die doorlopende kosten van (achterstallig) onderhoud veroorzaken toch grotendeels de problemen waar je nu tegenaan loopt.
Het is zuur.
Losroyos wrote:....nieuwere, iets grotere,...
Vooral dat grotere lijkt me voor iemand met laag budget nu niet echt handig...
Zelfs een kleinere auto dan je AX is tegenwoordig (de laatste 10 jaar) zwaarder en dus maandelijks duurder. Dat gaat ook weer een probleem worden.
Je gaat met 90% zekerheid over de 1000kg grens heen, vergeet dat niet. Wegenbelasting gaat dan al rap naar de €40 per maand Roy.
Wens je veel wijsheid, en hopelijk kunnen je ouders je daar ook bij helpen. Vooral niet teveel haast!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Bossie »

Had nu toch maar een 1.1 genomen...., maar achteraf is het altijd makkelijk praten. Dus, vooruit kijken en kijken wat je hebt. Je hebt nu een GTI, waar wat aan gedaan moet worden. Je hebt weinig geld uit te geven. Grote vraag, heb je een auto nodig?

Als je een auto nodig hebt, dan zoek je dus iets wat lagere vaste lasten heeft en/of goedkoper in het brandstof verbruik.

Zoals 2Black heel terecht zegt, met een grotere auto gaan je vaste lasten behoorlijk omhoog. Let op, dit gaat al snel. Ik heb naast de AX een Saxo. Deze is en duurder in de wegenbelasting en duurder in de verzekering.

Je kunt dus alsnog op zoek gaan naar een 1.1, maar dan moet je ook maar afwachten wat je koopt en hoeveel achterstallig onderhoud je dan weer tegenkomt. De vraag is of je dat terugverdient met het gunstigere gebruik.
of
Je gaat verder met het opknappen van je GTI. Laat wat laswerk doen en laat je dynamo reviseren.

Helaas, auto rijden kost geld en dat houd niet op bij de aanschaf van de auto. Daarnaast rijden we niet in de jongste auto's rond, dus de kans dat je het nodige moet besteden om de auto rijden. De Saxo heb ik zelf een poosje geleden een beurtje gegeven en de achterdemper moeten vervangen, net als het pompje van de ruitensrpoeier. Daar was ik alleen al rond de 250 euro voor kwijt. Nog geen week later sneuvelt ook de middenpijp. Helaas, maar zulke zaken doe je niets aan, maar kostte me wel weer een nieuwe middenpijp.
Image Image Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Rio97 »

Even terzijde.
Sinds deze maand zit de Saxo in tariefgroep A van de Emerpark CCNL verzekering.
http://www.emerpark.nl/citroenverzekeri ... ariefa.htm
Zo goedkoop krijg ik mijn AX niet verzekerd.

Roy, succes met het vinden / bedenken een oplossing!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Bossie »

Goeie tip, toch maar even contact opnemen met m'n verzekeraar om te vragen wanneer ik de verzekering op kan zeggen.
Image Image Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Rio97 »

Moest Emerpark toch nog bellen, maar het klopt. Tariefgroep A, geen tikfout.
De Saxo in kwestie moet wel minstens 13 jaar oud zijn.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Bossie »

Dat is de mijne sinds 26 februari dit jaar :)

(zojuist de mail verstuurd naar de verzekering)
Image Image Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by AlexanderB »

misschien domme vraag, waarom de saxo wel en de ax niet? :S
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.4 GTI '92 | Auto met autisme :P

Post by Mastenhose »

Roy, haal de leuke onderdelen van je AX (motorkap, devil etc.) en verkoop 'm dan voor een 'klein bedrag'.. (500-600 euro vind ik persoonlijk voor een GTI met wat werk wel schappelijk).
Voor dat geld kun je met de huidige prijzen een goede 1.1i terugkopen en meteen wat personaliseren met de onderdelen die je nog hebt liggen...
Wat al aangegeven werd: Autorijden kost geld, maar goedkoper dan een AX 1.1i kun je bijna niet rijden.... Dat kan het verschil betekenen tussen een eigen auto of het openbaar vervoer...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply