Jan Bos aka Bossie (AX GT '89, 2x AX GT '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Vandaag was een heerlijk Saxo klusdagje. Vanmorgen naar de garage gegaan en de auto op de brug gezet. Als eerste de einddemper vervangen voor een mooie nieuwe, waar de flens wel aan vast zit. Daarna de olie ververst, nieuw oliefilter, nieuwe bougies, nieuw luchtfilter en een nieuw benzinefilter.

Ik ergerde me er al een tijdje aan dat de ruitensproeier het niet deed. Samen met de monteur even aan het meten geweest en het pompje bleek naar de eeuwige jachtvelden te zijn. Gelukkig lag er nog 1 op voorraad, dus het pompje ook gelijk vervangen.

Tot slot de Saxo nog even lekker schoongemaakt, zowel van binnen als van buiten. Nu kan hij er weer mooi een poosje tegen.
Image Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

jullie geven allemaal het goeie voorbeeld, Auto schoonmaken, ben der nog niet aan toe gekomen.

Maar mooi dat het saxotje der weer even klaar voor is :D

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Vanmiddag eens een paar mooie foto's wezen maken van de Saxo.

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Image Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Mooie plaatjes, had je ook wel even naar nieuwegein kunnen komen :P

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

wtf, een 4x4 saxo!
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Heb nog een setje spatlapjes voor de voorzijde van een Saxo liggen, weet alleen niet of ze voor een non-VTS geschikt zijn... :oops:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Vanmorgen in de auto gesprongen en naar Gerritsen in Nijkerk gereden. Ze hebben mijn kooi gecoat en deze heb ik opgehaald. De rest vd week ben ik vrij, dus ik heb mooi de tijd om de kooi in te bouwen. Hopelijk blijft er genoeg tijd over om ook wat aan het interieur te doen.

Image

Image

Image
Image Image Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Cool!

Met 'iets aan het interieur doen' bedoel je dat je je gereedschap eruit haalt en je sportstoelen erin zet?
Of ga je er nog meer 'interieur' in terug zetten?
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

klinkt bekend :D Lekker hoor!
Zal je platen op de vloer lassen, of werk je enkel met contraplaten?

Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat het zo kost om die kooi te laten coaten? Ik ben nog aan het twijfelen. (al zal het waarschijnlijk pas voor volgend jaar zijn)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ziet er netjes uit :D Ga zo door ;)

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Image
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Netjes Jan! Had niet verwacht dat je 'm rood zou laten coaten! :oops:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

Vet Jan.

DAT WIL IK OOK HEBBEN :!: :!: :!:

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Thanks guys, ik ben er zelf ook blij mee :) Vandaag lekker bezig geweest om hem er in te krijgen. Morgen maar eens wat goede bouten halen en wat metalen platen om aan de onderkant te bevestigen.

@2Black: voor de gordels moet ik nog een paar ogen monteren aan de vloer van de kofferbak. Ook gaan de mat en het hemeltje er weer in terug. Uiteraard de kuipstoelen en 4-punts gordels. Als dat gedaan is, moet de toerenteller werkend gemaakt worden. Hiervoor heb ik een printje van MNM om m'n originele toerenteller op de MegaJolt aan te kunnen sluiten. Tot slot moet er een geschikte plek gevonden worden voor de Terratrip, moet deze aangesloten worden en moet er een nieuwe tellerkabel worden geplaatst. Al met al heb ik nog wel wat te doen ;)

@Citrofenwick: Ik was 140 euro kwijt voor het stralen en poedercoaten. Ik doe alleen platen aan de buitenkant. Deze ga ik niet vast lassen.
Image Image Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

zou je dat nu wel doen?

Je moet proberen een zo groot mogelijk draagvlak in de auto te hebben. Een kooi wordt altijd door de carrosserie geduwd bij vervormingen. Er wordt nooit aan getrokken eigenlijk. Dus platen aan de buitenkant voegen mijn inziens niks toe aan het behoud van het binnencompartiment. Ik ben bang dat bij een rol je dak de kooi gewon dwars door de onderplaat heen duwt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Post by wilfred »

Leuk project in de lijn zoals ik ze graag zie. Kooi ziet er goed uit al was een contrasterende kleur, bv wit, mi nog mooier geweest.

Heb de QSP drift zelf ook bekeken, zien er leuk uit met die glasfiber kuip. Uiteindelijk toch voor de LTEC gegeaan. Weliswaar een buizenframe maar ik had bij die laatse gewoon een beter gevoel en zat er persoonlijk net wat beter in, maar die qsp zat ook zeker niet verkeerd.

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Project gaat de goeie kant uit zo, ben benieuwd hoe het je gaat bevallen AX met kooi.

Mooie auto overigens je C4 opvolger, ben er van de week één in het wild tegengekomen in die kleur. Alleen met kleine wieltjes en wieldoppen, dat zag er niet uit.


P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

@Denny, voor de voorpoten van de kooi heb ik platen gemaakt die tussen de kooi en de carrosserie komen. Bij de poten bij de b-stijl is dit niet mogelijk, daar heb ik gewoon de ruimte niet, maar de kooi zit ook op de gordelpunten aan de b-stijl gebout. De achterste poten heb ik nog geen platen tussen de kooi en carrosserie zitten. Wellicht dat ik daar nog wat voor ga maken. Aan de buitenkant zitten bij de middelste en achterste poten platen, hoe ik het aan de buitenkant ga doen bij de voorpoten, weet ik nog niet. Moet nog even kijken hoe ik daar uitkom.

@Wilfred, ik heb voor rood gekozen omdat het interieur rood met zwart is. Wit komt er niet in voor en de kooi leek me dan te opzichtig te worden. Heb voor de QSP's gekozen omdat deze een schaal hebben en geen buizenframe. Van wat ik links en rechts opgevangen heb, is dat comfortabeler, vooral als je er lang achter elkaar inzit. Aangezien we begin juni 4 dagen lang er in zitten, vond ik dat een belangrijk punt. Bevallen ze niet, dan ga ik op zoek naar andere stoelen.

@PeterM, dat zal best geod gaan bevallen :) Eind deze maand zit ik op de km's voor het lease-contract. Dan mag de Picasso er uit. Hopelijk is de C4 dan binnen.
Image Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Vandaag was het lekker klusweer. Eerst het contactslot vd sloop netjes gemonteerd en het dashboard weer in elkaar gezet. Daarna maar eens de gordelpunten achterin gemaakt voor de 4-punts gordels.

Plaatjes onder de auto

Image


Ogen in de bodem aan de rand vd kofferbak

Image


Gordels gemonteerd

Image


Onder de auto ook gelijk maar een foto gemaakt vd plaat waar de kooi gemonteerd zit

Image

Aangezien voor de montage van de gordelogen de achterdemper er toch onderuit moest, gelijk de Scorpion demper gemonteerd die ik van Nitroën heb overgenomen. Ik moet zeggen, deze maakt wel wat meer lawaai, dus voor Le Citron Presse schroef ik waarschijnlijk de Cituning demper er weer onder.

Image

Image

Image
Image Image Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Weer lekker geklust Jan, die Scorpion demper staat 'm goed.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Post Reply