Drake wrote:nja 1.6 tu kan ook maar de 16 klepjes blokken zijn veel beter bestand tegen een blazer.
We zullen zien, eerst de GT maar weer eens netjes neerzetten met een verse 1.4, want daar komt dit blok iig niet meer in. Origineel houden brengt op de langer termijn meer op.
Zo! Wie A zegt moet ook B zeggen, aangezien ik nu weer Plenty vrije tijd heb, gaat de AX weer serieus beet gepakt worden... Vandaag maar weer eens verder gegaan met strippen en roest bijwerken.
Die vrije tijd komt overgens doordat ik geen vriendin meer heb ergens ver weg in Vlaardingen
Vandaar ook dat mijn Golf te koop staat op marktplaats.
Genoeg, hier foto's:
Punt gaaf! Ondanks de kleine tik die hij hier paar jaar geleden heeft gehad:
Iets minder gaaf, maar niet echt een groot probleem. Binnenkort even de slijptol erin.
Drake wrote:nja 1.6 tu kan ook maar de 16 klepjes blokken zijn veel beter bestand tegen een blazer.
Hoe kom je aan deze wijsheid?
Gezien ze in engeland op een standaard onaangepaste tu5j4 200+ halen.
In engeland rijden een paar 150+ pk geblazen 8v's maar die hebben al interne aanpassingen nodig gehad. Het hele onderblok is veel sterker, de tu5j4 was in eerste instantie ook gebouwd voor de motersport devisie.
Drake wrote:Gezien ze in engeland op een standaard onaangepaste tu5j4 200+ halen.
In engeland rijden een paar 150+ pk geblazen 8v's maar die hebben al interne aanpassingen nodig gehad. Het hele onderblok is veel sterker, de tu5j4 was in eerste instantie ook gebouwd voor de motersport devisie.
Links/bronnen? Std compressie van een 90pk-er is een stuk makkelijker om mee te beginnen.
Drake wrote:nouja ik heb nog geen 290pk 1.6 8v gezien. De compressie is mischien gunstiger maar de internals zijn veel zwakker.
...en de doorstroom ook niet ideaal. Voor pittige achtkleppers wordt zelfs zo nu en dan onderblok/onderdelen van de 16v gebruikt. Met name de zuigerbodemkoeling komt goed van pas.
Zoals de verse topic-titel al doet vermoeden heb ik een nieuw dagelijks vervoermiddel met een heeeeeeeeeeeerlijke 3.0 V6 in het vooronder.
Het betreft een Peugeot 406 coupe 3.0 V6 aut pack uit 2000 met 172dkm op de klok. Wagen is volledig full-options met o.a. creme leder, navigatie, cc memory stoelen etc. etc.
I.v.m. afgelopen drukke dagen en storing van het forum komen er as weekend foto's...
Hele goede keus!!! Ik heb er ook naar gekeken, maar uiteindelijk voor de 106 gekozen ivm het verbruik en de wegenbelasting. Die dingen zijn echt wonderbaarlijk goedkoop, dat viel me echt enorm mee. Welke kleur???