kevin.broke wrote:
voor je onderstel:
recept PeterM - dieselpoten, sportschijven (gegroefd bij voorkeur) en Pagid blokken. Deed z'n werk ook onder een idioot snelle 1.6 van zijn hand.
Dieselpoten zijn identiek aan type 2 GT poten. (iig, ik heb dieselpoten onder de rode AX en die zijn identiek aan de standaard poten onder de zwarte GT, zowel poten als remmerij, maar het blijven fransen dus je weet het nooit zeker)
daar heb je gelijk in, ik refereer er nog steeds aan als zijnde dieselpoten aangezien ik dit toen ik net begon met rommelen nog niet wist
wat betreft de NFT: die is er (net zoals de KDY) in twee versies... je zou je afvragen waarom ze dan geen andere motorcode hanteren maar goed daar zijn het Fransen voor. De NFT heeft overigens 98 pk, en geen 100. De optimistische rekenmethode van de Fransen zorgt daarvoor (72 kW * 1.3609 = 97.98 pk)
Bas_S wrote:De eerste die mij een aluminium NFT of KDY kan laten zien mag een rondje in m'n auto rijden..
Ik moet zeggen dat ik het ook nergens kan terugvinden... Je ziet ook bij geen 1 type (bijv. saxo, 106 of 306) een gewichtsverschil, want dat zou je met zo'n klomp alu tegenover een klomp gietijzer toch zkr wel moeten hebben...
Btw; als iemand een 1.6 onderblok voor me weet te liggen hou ik me graag aanbevolen!
Vindt het wat zonde om bij Bart Hebben een complete set voor 400 euries te kopen terwijl ik alleen het onderblok gebruik...
[quote="arnie"]
Ik moet zeggen dat ik het ook nergens kan terugvinden... Je ziet ook bij geen 1 type (bijv. saxo, 106 of 306) een gewichtsverschil, want dat zou je met zo'n klomp alu tegenover een klomp gietijzer toch zkr wel moeten quote]
Precies maar een gietijzer blok is in de praktijk echt een stuk zwaarder een alu blok till ik zo op maar een gietijzer is lomp zwaar vergeleken met zo'n blok.
Sinds vandaag officieel eigenaar van een Golf 1.9 TDI 100 pk uit 2002 geworden. Mooie degelijke wagen met cruise control, airco en alles elektrisch. Super! Daar krijg je op den duur toch wel behoefte aan.
Vandaar ook dat de AX even op een laag pitje staat Het geld is op
Drake wrote:Och als ik wat meer rijcomfort wil pak ik de 2 wel
Tja ik heb een vriendin waarvoor ik voor een enkele reis 55 km moet knallen, dan geef ik toch de voorkeur aan een degelijke, comfortabele reis-diesel dan aan een toerenjankende, onrustige en benzinezuipende variant daarop...
+dat het koppel van een diesel zo verschrikkelijk verslavend is... maatje rijdt een Celica 1.8 vvti uit 2001 en die trek ik met een sprintje gewoon weg, puur omdat hij zo moet trappen en ik niet... Ik heb echt maar 100 pk en hij 143, puur het koppel bij 2rpm wat het doet
tdi blijft gewoon super.. gister reed ik weer ff in een golf 3 van een vriend van mij met 300nm.. dat rijd echt lekker relaxed zo veel koppel en zuinig ook nog
Vorige week de AX geschorst omdat er werd gedreigd met een bekeuring ivm het rondrijden zonder APK Toch bijzonder als hij ergens stilstaat, maar bewijs dat eens.
AX blijft sowieso, maar wel ff in de ijskast Eerst de gofl 150 pk uit laten spugen en alles in kleur spuiten, dan komt de AX weer
Glenn@nl wrote:Leuk ook zo naast die AX volgens mij dezelfde kleur
een blijvertje of een handelsobject (alhoewel BX en handel niet echt samen gaat.. of het moet in onderdelen zijn)?
Nog niet echt een plan mee, als ik er geld van kan maken mag hij weg. Hij rijdt, loopt en veert prima. Heeft zelfs nog APK tot augustus 2008... Heb hem met overschrijven meteen geschrost... ff kijken wat ik ermee doe. Voor die 50 euro doe ik niet moeilijk en heb er nog lol mee ook.
Zo, de bx is weg en er is dus weer wat ruimte om te sleutelen...
Heb voor de Golf een setje 18" RS6 velgen gekocht, maar dat boeit jullie natuurlijk geen snars...
Voor de AX heb ik vandaag eindelijk een 106 Rallye 1600 8v motorblok gekocht. Het dikke motor project gaat dus eindelijk losbarsten. Planning is uiteraard tot de laatste bout uitelkaar en gereviseerd opbouwen met een AX Sport cilinderkop. Voorlopig blijft hij in ieder geval nog even stilstaan