
Jan Bos aka Bossie (AX GT '89, 2x AX GT '90)
Moderator: webmasters
Vandaag eens richting Zwaag gereden. Daar stond een 5-deurs Saxo 1.4i uit 1998 met 93.000 km te koop. We zochten een iets praktischere auto voor Hester. Dus 5-deurs, geen carb (ze rijdt veel korte stukjes, dus de AX rijdt meer op choke dan zonder) en iets nieuwers.
Enfin, auto eens goed bekeken, proefritje gemaakt en de knoop maar doorgehakt, auto mee naar Harderwijk genomen


Thuis gelijk de winterwielen van de AX er onder gegooid en het zwarte kunstof in de Polytrol gezet.

Ow, en maak je geen zorgen, de AX blijft gewoon
Enfin, auto eens goed bekeken, proefritje gemaakt en de knoop maar doorgehakt, auto mee naar Harderwijk genomen

Thuis gelijk de winterwielen van de AX er onder gegooid en het zwarte kunstof in de Polytrol gezet.
Ow, en maak je geen zorgen, de AX blijft gewoon

Last edited by Bossie on SatOct30, 2010 6:50:25 PM, edited 1 time in total.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Jan, leuk karretje voor Hester
Witte wieltjes staan ook heel erg goed onder de Saxo.
Groetjes, Henk

Witte wieltjes staan ook heel erg goed onder de Saxo.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
De Saxo doet het prima en bevalt Hester prima, al mist ze wel wat vermogen
De AX staat al een poosje op zijn plek, ik hoop binnenkort wat tijd te hebben om daar mee aan de slag te gaan. Volgende maand gaan we op zoek naar mooie kuipjes. Eens kijken of we in de buurt een winkel vinden waar we fatsoenlijk kunnen proef zitten. Ook ben ik op zoek naar een kooi, maar ik weet nog niet precies wat ik wil.
Wel heb ik vrijdag de inschrijving gedaan voor Le Citron Pressé, we gaan dus lekker rally rijden met de AX
Misschien ook nog op zoek gaan naar een geschikte tripmaster/rally computer die niet al te veel kost. Een nieuwe tak van sport die we gaan ontdekken
Voor de geïnteresseerden: http://www.lecitronpresse.nl
Afgelopen vrijdag de Picasso in de garage gehad. Daar is toch nog wel wat mee loos. De onderste motorsteun is flink gescheurd, iets wat door Care waarschijnlijk niet is gecontroleerd. Daarnaast zat een beugel van de aandrijfas aan het tussenlager maar met 1 boutje vast en diende dus niet wat het moest doen. Toen viel op dat de balk onder de radiateur ook niet echt recht liep en dat de afstand tussen de radiateur en de balk wel aan de grote kant is. Die balk is dus niet vervangen tijdens de herstel van de schade, net als een kunstof resonantiebak van het luchtfilter, waar gewoon het gat nog in zit dat tijdens de aanrijding is geslagen. Die bak hangt zelfs los. Verder zitten er tijdens het rijden op een snelheid vanaf 115 km/u rare schokken in de auto. Kans is groot dat dit in de versnellingsbak zit. Tot slot zit er op de achterste draagarmen waarschijnlijk de nodige speling. Ik ben benieuwd wat de leasemaatschappij wil. Echt vrolijk wordt ik er niet van.
En er komt weer een nieuwe auto bij. Deze keer op Thomas zijn slaapkamer. Hester is druk aan het schilderen


Wel heb ik vrijdag de inschrijving gedaan voor Le Citron Pressé, we gaan dus lekker rally rijden met de AX


Afgelopen vrijdag de Picasso in de garage gehad. Daar is toch nog wel wat mee loos. De onderste motorsteun is flink gescheurd, iets wat door Care waarschijnlijk niet is gecontroleerd. Daarnaast zat een beugel van de aandrijfas aan het tussenlager maar met 1 boutje vast en diende dus niet wat het moest doen. Toen viel op dat de balk onder de radiateur ook niet echt recht liep en dat de afstand tussen de radiateur en de balk wel aan de grote kant is. Die balk is dus niet vervangen tijdens de herstel van de schade, net als een kunstof resonantiebak van het luchtfilter, waar gewoon het gat nog in zit dat tijdens de aanrijding is geslagen. Die bak hangt zelfs los. Verder zitten er tijdens het rijden op een snelheid vanaf 115 km/u rare schokken in de auto. Kans is groot dat dit in de versnellingsbak zit. Tot slot zit er op de achterste draagarmen waarschijnlijk de nodige speling. Ik ben benieuwd wat de leasemaatschappij wil. Echt vrolijk wordt ik er niet van.
En er komt weer een nieuwe auto bij. Deze keer op Thomas zijn slaapkamer. Hester is druk aan het schilderen


Kortom Jan... die Picasso was wel degelijk total-loss waarschijnlijk.
Maar allemaal van die punten die een schadevogel niet kan zien. Zal de volgende eigenaar ook blij mee gaan zijn.
Maar allemaal van die punten die een schadevogel niet kan zien. Zal de volgende eigenaar ook blij mee gaan zijn.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
@marc: http://www.matrasdirect.nl/ledikanten/k ... 42224-1-0/
@Collin: Hij had ook tl verklaard moeten worden. 1e inschatting was 11.500,-. Verwachting dat de auto binnen 2 weken klaar zou zijn. Uiteindelijk na 6,5 weken terug gekregen, teller stond toen al op 13.000,- en het resultaat was slecht. Kreeg de auto op vrijdag terug, maandag erna gelijk gebeld en uiteindelijk op woensdag de auto teruggebracht. Heeft nog weer een week geduurd voor ik de auto terug had. Als ik dan dit soort gebreken zie, is het erg slecht hersteld. Erg slecht voor Care Tech, dat een onderdeel van Care is speciaal voor de zwaardere schades. Ik had een jaar of 9-10 terug al een erg slechte ervaring met Care hier in Harderwijk. Als ik dus zelf mijn auto ergens heen zou brengen voor schadeherstel, dan zal het nooit naar Care zijn.
@Collin: Hij had ook tl verklaard moeten worden. 1e inschatting was 11.500,-. Verwachting dat de auto binnen 2 weken klaar zou zijn. Uiteindelijk na 6,5 weken terug gekregen, teller stond toen al op 13.000,- en het resultaat was slecht. Kreeg de auto op vrijdag terug, maandag erna gelijk gebeld en uiteindelijk op woensdag de auto teruggebracht. Heeft nog weer een week geduurd voor ik de auto terug had. Als ik dan dit soort gebreken zie, is het erg slecht hersteld. Erg slecht voor Care Tech, dat een onderdeel van Care is speciaal voor de zwaardere schades. Ik had een jaar of 9-10 terug al een erg slechte ervaring met Care hier in Harderwijk. Als ik dus zelf mijn auto ergens heen zou brengen voor schadeherstel, dan zal het nooit naar Care zijn.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)