Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9 '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

In vier jaar slechts 25k kilometers...?
Rij 's een beetje door zeg!
In mijn huidige GT heb ik sinds aanschaf 3,5 jaar geleden er al 90k tegenaan gegooid.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Heb ook nog een 14TRS staan waar kilometers mee gemaakt worden (al is dat ook bar weinig :oops:) en het eerste jaar heeft m'n Chrono (toen nog een Plaisir) zo goed als alleen maar stil gestaan wegens het ontbreken van een rijbewijs. :P

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Vanavond maar weer is wat plaatjes geschoten samen met Henk.

De lokatie is de Zevenhuizerplas in Rotterdam-Nesselande.

Image

Image

Image

Image

Image

Voor de rest van de foto's KLIK HIER

Groetjes, Michel

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Rio97 wrote:In vier jaar slechts 25k kilometers...?
Rij 's een beetje door zeg!
In mijn huidige GT heb ik sinds aanschaf 3,5 jaar geleden er al 90k tegenaan gegooid.
Rogier, speel jij niet een beetje vals met al die meetings en vergaderingen van allerhande belangenverenigingen?
Michel heeft het gewoon veel te gezellig met z'n ouders en zet steeds Henk in als chauffeur..., en om de kosten te drukken rijdt laat hij dan ook nog Henk steeds zijn eigen auto nemen.

Moetje zeggen dat ikzelf ook schrik van mijn huidige kilometrage...., als gezin bij elkaar opgeteld over al onze auto's komen we de afgelopen 12 maanden ook niet eens boven de 10k.
Toen ik nog veel meetings deed en veel naar Renard etc. deed ik in m'n 1tje al makkelijk 15k/j, als gezin zeker 25k.

Michel, goed bezig!
Hoe minder kilometers hoe minder kosten en meer ruimte voor AX verfraaiing! 8) :wink:
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Bekende lokatie :D

Mooie Pics!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Zo, eindelijk weer eens wat foto ;-). Persoonlijk denk ik met de ondergaande zon iets te donker of te weinig contrast, maar nog steeds mooie plaatjes! En wat betreft het aantal kilometers, dat maakt toch niet zoveel uit?
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Mooie foto's :D

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

juist heerlijk dat die foto's alleen het sillouet showen :D vind ze wel mooi michel!

maaruhm, dat je zo weinig rijdt heeft voor en nadelen.. opzich slijt er weinig aan de auto en heb je weinig afschrijving.. maar stilstaande delen slijten helaas ook :(
gelukkig is het onderhoud bij jullie in goede handen :D en moeten we niet zeuren ;)
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Pgoddijn wrote:Persoonlijk denk ik met de ondergaande zon iets te donker of te weinig contrast,[..]
Je hebt een punt maar met direct tegenlicht fotograferen valt vies tegen kan ik je vertellen. ;)

Gelukkig komt er nog iets vanuit Hong Kong deze kant op wat het zou moeten verbeteren. :D

Ligt er dus aan hoe snel ze kunnen verzenden (laatst was het een keer in 6 dagen/4 werkdagen :o een jaar geleden duurde het gemiddeld 4 weken) dat er weer wat foto's komen. :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

die moet wel een goed elens hebben, als hij vanaf hongkong foto's maakt :D maar dan staat de zon idd wel aan de andere kant ;)
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

q01z wrote:die moet wel een goed elens hebben, als hij vanaf hongkong foto's maakt :D maar dan staat de zon idd wel aan de andere kant ;)
:sign5:

Michel, mag ik die foto met zeecontainers in groot exemplaar ? dan heb ik een mooie bureaubladachtergrond :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Zonet even wat foto's met m'n TRS gemaakt waaronder een paar Z/W foto's met een kleurfilter voor de lens. (eindelijk m'n bestelling eens binnen gekregen :) (nu de rest nog)).

Image

Image

Ook nog wel kleur foto's gemaakt...

Image

En nog een HDR bewerking...

Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Mooi! Is de laatste (HDR) ook zoals de AX blauw is? Lijkt bijna metallic zo :-). En bij de eerste is het sepia-effect super, zeker ook met zo'n trein-viaduct op de achtergrond!
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Pgoddijn wrote:Mooi! Is de laatste (HDR) ook zoals de AX blauw is? Lijkt bijna metallic zo :-). En bij de eerste is het sepia-effect super, zeker ook met zo'n trein-viaduct op de achtergrond!
Bleu Olympe ís metallic. ;)

Bij dat treinviaduct hoopte ik dat er nog een langskwam... Opzich deden ze dat continue maar dan wel op het achterste spoor. :?

Zie dat ik de link naar de rest van de foto's vergeten ben...

KLIK

Op de 4e kun je nog net een goederentrein zien maar ook die zat voor mij aan de verkeerde kant helaas.

Nog wel eens een andere plekje langs het spoor vinden. :)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Nice :-). En inderdaad, je ziet alleen het topje van die trein, zou in eerste instantie niet eens opvallen :-P. Maar zonder trein heeft het ook wat :-)
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Vanavond even wat uitgeprobeerd met voorzet filters...

Onderstaande filter met een rood filter, omgezet naar Z/W.

Image

KLIK voor nog een paar foto's.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Grappig, lijkt net of de striping nog wel een tintje kleur heeft :-). Ik ben niet goed bij m'n hoofd blijkbaar...
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Pgoddijn wrote:Grappig, lijkt net of de striping nog wel een tintje kleur heeft :-). Ik ben niet goed bij m'n hoofd blijkbaar...
ondanks dat ik geen poging ga doen het bovenstaande te ontkrachten,
ben ik het wel met je eens :)
ik zie daadwerkelijk nog kleur :D (wslijk de saturation op -100 gezet michel?)



maar DAMN wat een foto's man.. zie nu die HDR van de TRS pas... die kleur.... :love7:

ik zou dr je werk van gaan maken ;)
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

De Lightroom preset heet Zwart Wit maar in plaats van omzetten naar Z/W draait hij inderdaad de verzadiging naar -100 (waardoor het histogram wel omgezet wordt in grijswaarden). Was gisteravond te moe om hem zelf even goed om te zetten dus de preset maar gebruikt maar dat is dus ook de laatste keer. :?

Bij deze dus even een tweede poging :)

Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

helaas michel :P ik zie nog steeds kleur!
Image

Post Reply