Arné - Arnie (Peugeot 309 GTI16)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Ik ga een gek blok bouwen, de sportkop zie je ernaast liggen met de Solexen. De rest blijft een verrassing... Ook voor mijzelf...

Loods waarin ik zit zat vroeger een bedrijf. Die hadden daar de brandblussers staan zkr, ook geen idee wat het er allemaal doet. Niet van mij iig.
Freude am Fahren.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Shit, gisteren cilinderkop van mijn reserve blokje afgetrokken. Het blok wat ik dus door Chris in Zoetermeer ben wezen halen. Dat was niet voor niks gratis :wink: Dikke groeven in de cilinderwanden, niet leuk!

Heb ik wel meteen een goed excuus om de boel wat groter te maken. Iemand enig idee hoe dat werkt? Zodra ik ze laat ophonen/boren kan ik dan overmaatse zuigerveren monteren of moeten er meteen hele nieuwe zuigers in?
Freude am Fahren.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

gewoon 1.6 nemen als basis :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

TTF wrote:gewoon 1.6 nemen als basis :wink:
Misschien ook geen dom idee... :twisted:
Freude am Fahren.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

1.6 is mooi hoor :twisted:
Maareeh een aluminium opgeboorde 1.4 is natuurlijk ook leuk :twisted: (en 50 kg lichter)
Altijd meer PK's dan jou!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Gisteren nog ff snel me nieuwe stalen GT-wielen gemonteerd. Ziet er toch best leuk uit vindt ik zelf.

Helaas kwam ik ook weer een nieuwe frustratie tegen; slotbouten zonder sleutel :evil: (zie frustratie topic)

Image
Freude am Fahren.

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Ga je hem niet ombouwen naar een 4-gaats dan?
"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Aspeve wrote:Ga je hem niet ombouwen naar een 4-gaats dan?
Ivm de remmen zou ik dit wel graag doen omdat hij straks toch iets meer vermogen heeft dan origineel. Aan de andere kant wil ik hem zo origineel mogelijk houden..
Freude am Fahren.

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

arnie wrote:Gisteren nog ff snel me nieuwe stalen GT-wielen gemonteerd. Ziet er toch best leuk uit vindt ik zelf.

Helaas kwam ik ook weer een nieuwe frustratie tegen; slotbouten zonder sleutel :evil: (zie frustratie topic)

[img]http://i60.photobucket.com/albums/h40/M ... 0042-1.jpg[/img]
Die zien er goed uit (als die gewassen zijn). Wel moet ik zeggen dat het geen GT wielen zijn, maar Sport wielen (5.5j ipv 5.0 voor GT velgen) 8)

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Herken het probleem, al heb ik toch wel bijna alle spullen in mijn bezit voor de 4 gaats veiligheid. Is ook wel afhankelijk van je rijstijl, als je normaal rijd en goeie schijven, klauwen en blokken neemt kom je met een 3 gaats heel ver.
"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Mwhaaaa, toch maar niet.... Iemand intresse? Zie aangeboden topic :wink:

Image
Image
Image
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

voor je motor:
neem een NFT als basis. dan heb je een aluminium 1600. is nog lichter dan de originele 1.4 ;)
bussen wil je niet honen, geloof me, dat wordt prutswerk of héél duur.

voor je onderstel:
recept PeterM - dieselpoten, sportschijven (gegroefd bij voorkeur) en Pagid blokken. Deed z'n werk ook onder een idioot snelle 1.6 van zijn hand.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

kevin.broke wrote:voor je motor:
neem een NFT als basis. dan heb je een aluminium 1600. is nog lichter dan de originele 1.4 ;)
bussen wil je niet honen, geloof me, dat wordt prutswerk of héél duur.

voor je onderstel:
recept PeterM - dieselpoten, sportschijven (gegroefd bij voorkeur) en Pagid blokken. Deed z'n werk ook onder een idioot snelle 1.6 van zijn hand.
Thanks, ik was er inmiddels al achter dat losse bussen niet eens gehoond of geboord kunnen worden ivm de te geringe wanddikte. Het zal dus hoogstwaarschijnlijk een 1.6je worden. Zoektocht is begonnen...
Freude am Fahren.

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

kevin.broke wrote:voor je motor:
neem een NFT als basis. dan heb je een aluminium 1600. is nog lichter dan de originele 1.4 ;)
bussen wil je niet honen, geloof me, dat wordt prutswerk of héél duur.

voor je onderstel:
recept PeterM - dieselpoten, sportschijven (gegroefd bij voorkeur) en Pagid blokken. Deed z'n werk ook onder een idioot snelle 1.6 van zijn hand.
Bedoel je hier de TU motor met de code NFT (de 100 pk versie)???? :?:
Nou, die ligt in mijn Saxo maar daar zit, behalve de cilinderkop, weinig aluminium aan. Het onderblok is gewoon ijzer hoor :!:

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Foto van iemand die zijn 1.3 rallye aan het reviceren was ivm gare krukas lagers. Bij deze bussen heeft ie gewoon zijn orginele zuigers gebruikt wel met nieuwe zuigerringen etc.

Jij wil ze honen zodat je een overmaatse zuiger moet gebruiken?

Image
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Rooney wrote:Foto van iemand die zijn 1.3 rallye aan het reviceren was ivm gare krukas lagers. Bij deze bussen heeft ie gewoon zijn orginele zuigers gebruikt wel met nieuwe zuigerringen etc.

Jij wil ze honen zodat je een overmaatse zuiger moet gebruiken?

Image
Honen doe je om de stootranden en kleine oppervlakkige krassen uit de bussen te halen. Niet om overmaatse zuigers te monteren, dan laat je ze opboren. Er zitten zulke dikke krassen in mijn bussen, dat honen geen zin meer heeft en bij opboren hou je te weinig wanddikte over waardoor er rare dingen gaan gebeuren zodra er grote krachten op komen...
Freude am Fahren.

Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 453
Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
Location: Hoogkerk (Groningen )

Post by Fast eddie »

Moi Arne

kzag de foto's van het blokkie, goed bezig zal mooi axíe worden :D .

Maar hou je hem dan ook eens een keer 8) , weer zoveel werk en dan weer verkopen lijkt mij er frustrerend :?

Succes ermee :)
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Volgens mij kun je voor de prijs van overmaats zuigers een hoop meer doen met een 1.6
Altijd meer PK's dan jou!

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

klopt en daarom gaat hij ook voor een 1.6 ;)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

kevin.broke wrote: voor je onderstel:
recept PeterM - dieselpoten, sportschijven (gegroefd bij voorkeur) en Pagid blokken. Deed z'n werk ook onder een idioot snelle 1.6 van zijn hand.
Dieselpoten zijn identiek aan type 2 GT poten. (iig, ik heb dieselpoten onder de rode ax en die zijn identiek aan de standaard poten onder de zwarte GT, zowel poten als remmerij, maar het blijven fransen dus je weet het nooit zeker)

Post Reply