Arné - Arnie (Peugeot 309 GTI16)
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Shit, gisteren cilinderkop van mijn reserve blokje afgetrokken. Het blok wat ik dus door Chris in Zoetermeer ben wezen halen. Dat was niet voor niks gratis Dikke groeven in de cilinderwanden, niet leuk!
Heb ik wel meteen een goed excuus om de boel wat groter te maken. Iemand enig idee hoe dat werkt? Zodra ik ze laat ophonen/boren kan ik dan overmaatse zuigerveren monteren of moeten er meteen hele nieuwe zuigers in?
Heb ik wel meteen een goed excuus om de boel wat groter te maken. Iemand enig idee hoe dat werkt? Zodra ik ze laat ophonen/boren kan ik dan overmaatse zuigerveren monteren of moeten er meteen hele nieuwe zuigers in?
Freude am Fahren.
Die zien er goed uit (als die gewassen zijn). Wel moet ik zeggen dat het geen GT wielen zijn, maar Sport wielen (5.5j ipv 5.0 voor GT velgen)arnie wrote:Gisteren nog ff snel me nieuwe stalen GT-wielen gemonteerd. Ziet er toch best leuk uit vindt ik zelf.
Helaas kwam ik ook weer een nieuwe frustratie tegen; slotbouten zonder sleutel (zie frustratie topic)
[img]http://i60.photobucket.com/albums/h40/M ... 0042-1.jpg[/img]
Herken het probleem, al heb ik toch wel bijna alle spullen in mijn bezit voor de 4 gaats veiligheid. Is ook wel afhankelijk van je rijstijl, als je normaal rijd en goeie schijven, klauwen en blokken neemt kom je met een 3 gaats heel ver.
"Experience is what you get when you didn't get what you wanted."
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
voor je motor:
neem een NFT als basis. dan heb je een aluminium 1600. is nog lichter dan de originele 1.4
bussen wil je niet honen, geloof me, dat wordt prutswerk of héél duur.
voor je onderstel:
recept PeterM - dieselpoten, sportschijven (gegroefd bij voorkeur) en Pagid blokken. Deed z'n werk ook onder een idioot snelle 1.6 van zijn hand.
neem een NFT als basis. dan heb je een aluminium 1600. is nog lichter dan de originele 1.4
bussen wil je niet honen, geloof me, dat wordt prutswerk of héél duur.
voor je onderstel:
recept PeterM - dieselpoten, sportschijven (gegroefd bij voorkeur) en Pagid blokken. Deed z'n werk ook onder een idioot snelle 1.6 van zijn hand.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Thanks, ik was er inmiddels al achter dat losse bussen niet eens gehoond of geboord kunnen worden ivm de te geringe wanddikte. Het zal dus hoogstwaarschijnlijk een 1.6je worden. Zoektocht is begonnen...kevin.broke wrote:voor je motor:
neem een NFT als basis. dan heb je een aluminium 1600. is nog lichter dan de originele 1.4
bussen wil je niet honen, geloof me, dat wordt prutswerk of héél duur.
voor je onderstel:
recept PeterM - dieselpoten, sportschijven (gegroefd bij voorkeur) en Pagid blokken. Deed z'n werk ook onder een idioot snelle 1.6 van zijn hand.
Freude am Fahren.
Bedoel je hier de TU motor met de code NFT (de 100 pk versie)????kevin.broke wrote:voor je motor:
neem een NFT als basis. dan heb je een aluminium 1600. is nog lichter dan de originele 1.4
bussen wil je niet honen, geloof me, dat wordt prutswerk of héél duur.
voor je onderstel:
recept PeterM - dieselpoten, sportschijven (gegroefd bij voorkeur) en Pagid blokken. Deed z'n werk ook onder een idioot snelle 1.6 van zijn hand.
Nou, die ligt in mijn Saxo maar daar zit, behalve de cilinderkop, weinig aluminium aan. Het onderblok is gewoon ijzer hoor
Foto van iemand die zijn 1.3 rallye aan het reviceren was ivm gare krukas lagers. Bij deze bussen heeft ie gewoon zijn orginele zuigers gebruikt wel met nieuwe zuigerringen etc.
Jij wil ze honen zodat je een overmaatse zuiger moet gebruiken?
Jij wil ze honen zodat je een overmaatse zuiger moet gebruiken?
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Honen doe je om de stootranden en kleine oppervlakkige krassen uit de bussen te halen. Niet om overmaatse zuigers te monteren, dan laat je ze opboren. Er zitten zulke dikke krassen in mijn bussen, dat honen geen zin meer heeft en bij opboren hou je te weinig wanddikte over waardoor er rare dingen gaan gebeuren zodra er grote krachten op komen...
Freude am Fahren.
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
Moi Arne
kzag de foto's van het blokkie, goed bezig zal mooi axíe worden .
Maar hou je hem dan ook eens een keer , weer zoveel werk en dan weer verkopen lijkt mij er frustrerend
Succes ermee
kzag de foto's van het blokkie, goed bezig zal mooi axíe worden .
Maar hou je hem dan ook eens een keer , weer zoveel werk en dan weer verkopen lijkt mij er frustrerend
Succes ermee
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Dieselpoten zijn identiek aan type 2 GT poten. (iig, ik heb dieselpoten onder de rode ax en die zijn identiek aan de standaard poten onder de zwarte GT, zowel poten als remmerij, maar het blijven fransen dus je weet het nooit zeker)kevin.broke wrote: voor je onderstel:
recept PeterM - dieselpoten, sportschijven (gegroefd bij voorkeur) en Pagid blokken. Deed z'n werk ook onder een idioot snelle 1.6 van zijn hand.