Arné - Arnie (Peugeot 309 GTI16)
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Tja en wat doe je op een saaie oudjaarsdag?
Deze AX is voor zijn leeftijd verbazingwekkend HARD.. Stiekem wist ik dat natuurlijk al, maar dat kan in 2 jaar hard veranderen. Binnenkort klein plaatje in de bodem lassen en dan de motorruimte leegtrekken.
De foto's zeggen genoeg:
Pruts pookknop!!! Welke mongool bedenkt zoiets:
Deze AX is voor zijn leeftijd verbazingwekkend HARD.. Stiekem wist ik dat natuurlijk al, maar dat kan in 2 jaar hard veranderen. Binnenkort klein plaatje in de bodem lassen en dan de motorruimte leegtrekken.
De foto's zeggen genoeg:
Pruts pookknop!!! Welke mongool bedenkt zoiets:
Freude am Fahren.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Ik was ook niet geheel verrast door dit roestgat. Vroeger zat aan de passagierskant het roestgat boven de voorruit. Toen mijn moeder met de auto reed was de vloer daar altijd al nat en dat is vanzelfsprekend gaan rotten. De bron van dit gat is 2 jaar terug gelukkig al opgelost, dus kwestie van plaatje erin lassen en klaar.q01z wrote:gatverdamme wat was dat ding ranzig!
en zo te zien ook flink last gehad van lekkage aan de bestuurderszijde..
wel mooi dat de koets nog hard is had ook niet anders verwacht, maar onder de skirts/vloer kan bij de oudere types best veel roest zitten..
succes Arne!
I kzit nu echt in dubio. Wilde dashboard enzo laten zitten, dit heb ik immers al eens vervangen van deze auto en zit prima op zijn plek. Aan de andere kant moet het er gewoon uit om alles echt goed te willen doen... Die isolatiemat tegen het schutbord kan volgensmij ook wel weg als er straks zo'n dubbele gasfabriek op zit, die moet je horen
Oh ja en rond de klapraampjes zie je ook wat roest, maar dit zijn nog geen gaten! Kwestie van die owatrol erop en dichtsmeren voor de spuiter.
Freude am Fahren.
ik denk niet dat de spuiter gecharmeerd is van owatrol. dat is nl speciale roestolie maar olie zorgt er ook voor dat de verf gebruikt bij auto's niet hecht. Voor een tuinhekje met synthetische verf is het fantastisch en ook als later antiroest in bv de dorpels maar niet aanbrengen voor het spuitenarnie wrote:Ik was ook niet geheel verrast door dit roestgat. Vroeger zat aan de passagierskant het roestgat boven de voorruit. Toen mijn moeder met de auto reed was de vloer daar altijd al nat en dat is vanzelfsprekend gaan rotten. De bron van dit gat is 2 jaar terug gelukkig al opgelost, dus kwestie van plaatje erin lassen en klaar.q01z wrote:gatverdamme wat was dat ding ranzig!
en zo te zien ook flink last gehad van lekkage aan de bestuurderszijde..
wel mooi dat de koets nog hard is had ook niet anders verwacht, maar onder de skirts/vloer kan bij de oudere types best veel roest zitten..
succes Arne!
I kzit nu echt in dubio. Wilde dashboard enzo laten zitten, dit heb ik immers al eens vervangen van deze auto en zit prima op zijn plek. Aan de andere kant moet het er gewoon uit om alles echt goed te willen doen... Die isolatiemat tegen het schutbord kan volgensmij ook wel weg als er straks zo'n dubbele gasfabriek op zit, die moet je horen
Oh ja en rond de klapraampjes zie je ook wat roest, maar dit zijn nog geen gaten! Kwestie van die owatrol erop en dichtsmeren voor de spuiter.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX liefhebber
- Posts: 452
- Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
- Location: Poortvliet
- Contact:
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Dat dashboard is geen probleem, heb hem met eigen gemaakte aluminium beugels vastgemaakt. Het oude heb ik er ook helemaal uit gekregen (na 2 maanden) .q01z wrote:voor het spuiten moet eigenlijk alles kaal he..
je dashboard verwijderen hoeft geen hel te zijn! zeker niet als je m al een keer los hebt gehad..
tis opzich niet moeilijk om deze te vervangen zonder dat ze stuk gaan, als je maar geduld hebt en weet wat je doet
Ik koop sowieso alle rubbers nieuw (als dat kan). Die zijn allemaal zo gaar als wat. Ken ik er meteen weer 20 jaar tegenaan
Freude am Fahren.
-
- AX liefhebber
- Posts: 452
- Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
- Location: Poortvliet
- Contact:
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Ik ben wederom gezegend met een K2B Motorblok incl. alle toebehoren voor niks nada noppes!!! Volgens de oude eigenaar is het blok zelfs helemaal gereviseerd en getuned. Gezien de rode kleur van het onderblok moet hij inderdaad wel een keer uitelkaar geweest zijn. Mensen die toevallig een soortgelijk blok verkocht of in der auto gehad hebben? Hij komt mij namelijk ook verd8 bekend voor, maar ken er geen AX meer bij vinden... Rooneys oude blok!?
Fotootje, blok en cilinderkop liggen al klaar om te verbroederen
(Photobucket ligt eruit, foto volgt nog)
Fotootje, blok en cilinderkop liggen al klaar om te verbroederen
(Photobucket ligt eruit, foto volgt nog)
Freude am Fahren.
Nope, lijkt me niet die is samen met de auto opgeknepen Cilinderkop is door sohail deels gereviceerd en naar suff gegaan.arnie wrote:Hij komt mij namelijk ook verd8 bekend voor, maar ken er geen AX meer bij vinden... Rooneys oude blok!?
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10