Arné - Arnie (Peugeot 309 GTI16)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

mensen die centjes over hebben van hun 13e maand denk ik.
Ik verkocht bij de computerzaak waar ik werkte tussen kerst en oud en nieuw ook gigantisch veel complete pc's.
(meeste mensen krijgen rond de 20e gestort, dan eerst kerst en als dat voorbij is hebben ze nog wat over voor wat leuks)

Tosti
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Tosti »

kijk arnie is goed bezig....
ben benieuwd hoelang je deze AX houd:P

Gefeliciteerd met je verjaardag btw

ook namens blue dolphin uiteraard:P
Als ik in een mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

http://www.my-blue-dolphin.eu

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

boot dus ook verkocht? :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

DuFF wrote:boot dus ook verkocht? :lol:
Nee, helaas niet, dan wordt mijn oom niet blij denk ik...
Freude am Fahren.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Gefeliciteerd nog met verjaardag en verkoopsucces!
Kijk uit, een Cactussssss

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Tja en wat doe je op een saaie oudjaarsdag?

Deze AX is voor zijn leeftijd verbazingwekkend HARD.. Stiekem wist ik dat natuurlijk al, maar dat kan in 2 jaar hard veranderen. Binnenkort klein plaatje in de bodem lassen en dan de motorruimte leegtrekken.

De foto's zeggen genoeg:

Image
Image
Image

Pruts pookknop!!! Welke mongool bedenkt zoiets:
Image
Image
Image
Image
Image
Freude am Fahren.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Kijk, goed begin en lekker bezig. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Zal wel weer een erg mooi AX-je worden.
Image Image Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

gatverdamme wat was dat ding ranzig!

en zo te zien ook flink last gehad van lekkage aan de bestuurderszijde.. :roll:

wel mooi dat de koets nog hard is :) had ook niet anders verwacht, maar onder de skirts/vloer kan bij de oudere types best veel roest zitten..

succes Arne!
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

q01z wrote:gatverdamme wat was dat ding ranzig!

wel mooi dat de koets nog hard is :) had ook niet anders verwacht, maar onder de skirts/vloer kan bij de oudere types best veel roest zitten..

succes Arne!
Ik was ook niet geheel verrast door dit roestgat. Vroeger zat aan de passagierskant het roestgat boven de voorruit. Toen mijn moeder met de auto reed was de vloer daar altijd al nat en dat is vanzelfsprekend gaan rotten. De bron van dit gat is 2 jaar terug gelukkig al opgelost, dus kwestie van plaatje erin lassen en klaar.

I kzit nu echt in dubio. Wilde dashboard enzo laten zitten, dit heb ik immers al eens vervangen van deze auto en zit prima op zijn plek. Aan de andere kant moet het er gewoon uit om alles echt goed te willen doen... Die isolatiemat tegen het schutbord kan volgensmij ook wel weg als er straks zo'n dubbele gasfabriek op zit, die moet je horen :lol:

Oh ja en rond de klapraampjes zie je ook wat roest, maar dit zijn nog geen gaten! Kwestie van die owatrol erop en dichtsmeren voor de spuiter.
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

voor het spuiten moet eigenlijk alles kaal he..
je dashboard verwijderen hoeft geen hel te zijn! zeker niet als je m al een keer los hebt gehad..
tis opzich niet moeilijk om deze te vervangen zonder dat ze stuk gaan, als je maar geduld hebt en weet wat je doet
Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

arnie wrote:
q01z wrote:gatverdamme wat was dat ding ranzig!

succes Arne!
Ik was ook niet geheel verrast door dit roestgat. Vroeger zat aan de passagierskant het roestgat boven de voorruit. Toen mijn moeder met de auto reed was de vloer daar altijd al nat en dat is vanzelfsprekend gaan rotten. De bron van dit gat is 2 jaar terug gelukkig al opgelost, dus kwestie van plaatje erin lassen en klaar.

I kzit nu echt in dubio. Wilde dashboard enzo laten zitten, dit heb ik immers al eens vervangen van deze auto en zit prima op zijn plek. Aan de andere kant moet het er gewoon uit om alles echt goed te willen doen... Die isolatiemat tegen het schutbord kan volgensmij ook wel weg als er straks zo'n dubbele gasfabriek op zit, die moet je horen :lol:

Oh ja en rond de klapraampjes zie je ook wat roest, maar dit zijn nog geen gaten! Kwestie van die owatrol erop en dichtsmeren voor de spuiter.
ik denk niet dat de spuiter gecharmeerd is van owatrol. dat is nl speciale roestolie maar olie zorgt er ook voor dat de verf gebruikt bij auto's niet hecht. Voor een tuinhekje met synthetische verf is het fantastisch en ook als later antiroest in bv de dorpels maar niet aanbrengen voor het spuiten
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Stuntmannetje »

Die roestvorming bij de achterraampjes wordt veroorzaakt door gekrompen raamrubbers.
Hier is een goedkope manier voor om op te lossen.
De rubber 15 min. in heet water leggen en even voorzichtig uitrekken en het is opgelost, dit is namelijk ook een euvel bij de 205jes.
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

q01z wrote:voor het spuiten moet eigenlijk alles kaal he..
je dashboard verwijderen hoeft geen hel te zijn! zeker niet als je m al een keer los hebt gehad..
tis opzich niet moeilijk om deze te vervangen zonder dat ze stuk gaan, als je maar geduld hebt en weet wat je doet
Dat dashboard is geen probleem, heb hem met eigen gemaakte aluminium beugels vastgemaakt. Het oude heb ik er ook helemaal uit gekregen (na 2 maanden) :oops: .

Ik koop sowieso alle rubbers nieuw (als dat kan). Die zijn allemaal zo gaar als wat. Ken ik er meteen weer 20 jaar tegenaan :wink:
Freude am Fahren.

Stuntmannetje
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Stuntmannetje »

Raamrubbers zijn nog te bestellen bij Citroën onderdeelnummer is:
Referentie Omschrijving Aantal Prijs excl. BTW Prijs incl. BTW Totaal incl. BTW Selectie
95630304 PAKKING 88,93 EUR 105,83 EUR 105,83 EUR

Allen raamrubber noemen hun pakking en is duurder dan die van de 205 :shock: die kost namelijk 69,08.
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Ik ben wederom gezegend met een K2B Motorblok incl. alle toebehoren voor niks nada noppes!!! Volgens de oude eigenaar is het blok zelfs helemaal gereviseerd en getuned. Gezien de rode kleur van het onderblok moet hij inderdaad wel een keer uitelkaar geweest zijn. Mensen die toevallig een soortgelijk blok verkocht of in der auto gehad hebben? Hij komt mij namelijk ook verd8 bekend voor, maar ken er geen AX meer bij vinden... Rooneys oude blok!?

Fotootje, blok en cilinderkop liggen al klaar om te verbroederen :P

(Photobucket ligt eruit, foto volgt nog)
Freude am Fahren.

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Blok uit de rooie carb van tankie?
Dat heeft Sohail indertijd onderhanden genomen en zwerft al een tijdje door het land.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Rooney »

arnie wrote:Hij komt mij namelijk ook verd8 bekend voor, maar ken er geen AX meer bij vinden... Rooneys oude blok!?
Nope, lijkt me niet die is samen met de auto opgeknepen :wink: Cilinderkop is door sohail deels gereviceerd en naar suff gegaan.
AX Soupapes 16 8)