Jan Bos aka Bossie (AX GT '89, 2x AX GT '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ik vind hem geweldig !!!!!
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

nette gezinsbak!!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

dikke bak Jan!!

Ik zag toevallig gisteren nog een C4 1.6 VTS wegrijden met een kenteken dat al heel vaak op de foto is geweest ;) de 85-SJ-RX :lol:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

hele nette bak Jan! echt super kleur! :)

ben wel benieuwd hoe ze rijden.. ze vallen nu trwns wel met bossies naar beneden he? die van PeterM wordt volgens mij ook deze week geleverd en hier in de straat staan er sinds deze week ook 3! :)
Image

DV
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: WedMay02, 2007 5:46:25 PM
Location: Almere

Post by DV »

Leuke Auto's Die C4..

me oom heeft er ook pas 1 gekocht, maar 1 ding is wel een nadeel
het heeft geen handrem dus het remt op de koppeling en als je opwil trekken dan moet je echt eff stunten met je frixie en gas

tis echt heel anders.. heb er zelf ook ingereden.. maar voor de rest een mooie auto :!:

veel plezier ermee
AX-project in progress

http://www.axclub.nl/forum_phpbb/viewtopic.php?t=14702

Ja of nee klik je ?

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

Dat met die hand rem hoe je helemaal niet veel gas te geven!! Je kan rustig je koppeling oplaten komen en een beetje gas en hij zal er rustig van af gaan!! Maar je kan ook je voet op de rem en even het palletje achter over trekken en hij is er af!!!

Maar mooie wagen en leuke kleur veel plezier en veilige km's gewent!!!
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Op de meeting in Nieuwegein mogen jullie je er allemaal aan verlekkeren ;)

@kevin: Cool, waar heb je hem zien rijden? Ik heb geen idee waar die heen is gegaan. Ik weet ook nite of er nu een collega in rijdt of dat ie naar de lease maatschappij is terug gegaan.

@DV: Er zit gewoon een handrem op, alleen werkt deze electronisch en is te bedienen vie de knop midden op het dashboard. Daarnaast gebruik ik zelden een handrem en al helemaal niet om af te remmen. Waar gebruik jij je handrem dan allemaal voor? Er zit trouwens een EB6V in, ik heb dus geen koppelings pedaal ;)

DV
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 123
Joined: WedMay02, 2007 5:46:25 PM
Location: Almere

Post by DV »

@DV: Er zit gewoon een handrem op, alleen werkt deze electronisch en is te bedienen vie de knop midden op het dashboard. Daarnaast gebruik ik zelden een handrem en al helemaal niet om af te remmen. Waar gebruik jij je handrem dan allemaal voor? Er zit trouwens een EB6V in, ik heb dus geen koppelings pedaal ;)[/quote]

De C4 van me oom die heeft geen knop op het dashboard tis tegenwoordig allemaal zo elektronisch dus, als hij stil staat, staat deze gelijk op ze handrem.. wel zo makkelijk maar in file niet dus.. :!:
AX-project in progress

http://www.axclub.nl/forum_phpbb/viewtopic.php?t=14702

Ja of nee klik je ?

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Hij hoort niet gelijk op de handrem te gaan. Hij gaat enkel op de handrem bij het afzetten van de motor. Bij je oom zit zeker wel een knop midden op het dashboard om de handrem te bedienen. Bij het wegrijden gaat hij automatisch weer van de handrem af. Daarbij maakt het niet uit of je hem er wel of niet handmatig op hebt gezet.

Check de documentatie van Citroen maar, daarin wordt duidelijk uitgelegd hoe de handrem werkt en waar de bediening midden op het dashboard zit

Instuctieboekje C4 Picasso

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

werkt leuk ja, bij de passat is dat ook zo. Hellingproef wordt supersimpel zo met afrijden.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Bossie wrote:@kevin: Cool, waar heb je hem zien rijden? Ik heb geen idee waar die heen is gegaan. Ik weet ook nite of er nu een collega in rijdt of dat ie naar de lease maatschappij is terug gegaan.


Een collega van je rijdt erin, hij stond nl. voor me bij het stoplicht. Ding zal wel denken dat ie met vervroegd pensioen is want die collega reed niet door zoals jij doet :lol:

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

:lol: :lol: :lol: :lol:

Vrijdag mag ik gelukkig de Ford inleveren en mijn nieuwe C4 Picasso gaan ophalen bij de dealert.

:lol: :lol: :lol: :lol:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Spannend bossie!!!


Die handrem hebben wij op de renault ook, super handig. Gaat er automatisch op bij parkeren, en als je gasgeeft gaat ie er automatisch af. Super makkelijk in de bergen rijden op die manier!! Nooit meer klootte met de hellingproef ;)

Ik heb een keer ff in die C4 automaat gereden (slimme automaat) erg vetjes... ! T zou niets voor mij zijn nog (ben nog maar kind wat dat betreft he:P) maar zeker wel vet
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Zo, om te beginnen eerst wat AX nieuws ;)

Vanavond heb ik de rode GT weggebracht zodat deze morgen APK gekeurd kan worden. Dus effe duimen met z'n allen ;)

En dan nu de foto's van m'n nieuwe aanwinst:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

mooie foto's van een nog mooiere bak 8)

En we duimen voor de rode ;)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

En daar is tie dan!
Ziet er super uit.

En je verwent ons weer met hele mooie foto's :)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Jan, mooie foto's van een heeeeeeeeeeeeeel mooie auto.

Groetjes, Henk

PS we duimen voor rode
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

kijk kijk, mooie auto Jan!
En Goofje zal ons vast niet teleurstellen. Is ie echt al zo lang weg ja? :roll:

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Yep, Goof is alweer meer dan een jaar bij ons. Hij staat nu ongeveer een 1.5 maand bij m'n ouders omdat ik thuis iets te weinig ruimte op de oprit heb.

Hopelijk dus vandaag een nieuwe APK. Afgelopen zaterdag de luchtinlaat met een nieuwe slangklem vastgezet op het injectiehuis, de ude slangklem liet het een beetje afweten. Binnenkort starten met het verder opknappen. Het is de bedoeling om een paar nieuw aandrijfassen er onder te zetten (ik zoek nog een adresje met goede en goedkope assen). Hopelijk verdwijnt dan het schudden tussen de 80 en 110 km/u. Verder een paar plaatjes in de gaten achter de komplampen lassen. CV en elektriche ramen inbouwen. Ander dashboard inbouwen, de huidige heeft een beetje braakschade. Ik heb nog een zo goed als nieuw type 2 GT interieur liggen, misschien dat die er ook in gaat. En een poging wagen om de achteras te verlagen. Als dat allemaal is gelukt gaan we de buitenkant aanpakken. Mooi laten poetsen en kijken of we weer wat meer rood op de bumpers en skirts kunnen krijgen.

Plannen genoeg dus, maar eerst moet er thuis nog het nodige gebeuren. Zoiets als een kinderkamer enzo.

Maar zodra er vorderingen zijn met de AX laat ik het hier zsm weten ;)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Nette gezinsbak!
Al nieuws? Voor 17.00 uur moet de auto afgemeld zijn.

Post Reply