Wat foto's van de werkzaamheden van vandaag;
De versnellingsbak is er onderuit nu kan het echte werk beginnen
Prise-as met druklager zo te zien behoorlijk vervuild door de slijtage van de koppelingsplaat
De versleten koppeling
Hier is aan de bak goed te zien dat de keerring van de linkeraandrijfas aaan vervanging toe was
Schonmaakwerkzaamheden aan de vuile bak
Druklager verwijderd en alles schoongemaakt, remmenreiniger is geweldig spul
Zoek de verschillen van de nieuwe en de oude koppelingsplaat
Montage van de drukgroep met centreerstift om de koppelingsplaat exact in het midden te houden
Centreerstift zat bij de Valeo koppelingsset
Ty-raps houden de koppelingshevel, dus ook het druklager op zijn plaats tijdens de montage van de bak
Bak gereed voor montage
De bak zit er weer onder, nu kan de rest van de afmontage beginnen
Ook Rock's kwam nog even lang, we hebben even snel het injectie huis vervangen
Vele handen maken ligt werk
Helaas had de snelle actie niet het gewenste resultaat, nog steeds inhouden bij snelle acceleratie
Zo te horen brandstof gebrek, mogelijk brandstoffilter of pompopbrengst te gering
Het einde van de dag, en de rommel weer opgeruimd
Wat nog te doen:
-aandrijfaskeerringen monteren
-aandrijfassen monteren (nog even een paar nieuwe scoren)
-bakolie vullen
-koppeling afstellen
en het belangsrijkste hopelijk weer jaren met veel plezier rondtoeren
Wordt vervolgt.
Groetjes, Henk