Henri106 (Diverse auto's...)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Zow dan, dat zijn echt hele nette foto's! Ik had het bijna vanuit mijn dakraam kunnen zien aan de overkant bij Werkendam 8)

Volgende keer foto-shoot met een zo goed als originele rallye ph2 :wink:
Freude am Fahren.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Is goed Arnie :) een rode 16v en een ph1 en ph2 rallye fotoshoot lijkt me super ! !

Jij hebt volgens mij de rallye gekocht die wij hebben laten staan ! (die ene in dussen sprang capelle >?).

Hopelijk heb je wel nog wat van de prijs afgekregen, ding was niet zo fris meer.

(PB maar voor meer info).
Image

My Cars <98>.

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Mooie foto's. Ik kan de witte S1 zeer waarderen.
Wat een plaatje. 8) Mooi origineel.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Henri106 wrote:Is goed Arnie :) een rode 16v en een ph1 en ph2 rallye fotoshoot lijkt me super ! !

Jij hebt volgens mij de rallye gekocht die wij hebben laten staan ! (die ene in dussen sprang capelle >?).

Hopelijk heb je wel nog wat van de prijs afgekregen, ding was niet zo fris meer.

(PB maar voor meer info).


*valt van stoel, je hebt PB... Ben benieuwd wat jij wel hebt gezien en ik niet...
Freude am Fahren.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

eindelijk een stel ph2 deurpanelen gevonden ! is het interieur eindelijk volledig ph2 ;)

Image

Het stofje wordt vervangen voor alcantara !

Tevens een update voor a.s winter.

Aangezien de auto nog niet helemaal klaar is kwa afwerking. Wordt daar deze winter hard aan gewerkt.

De achterklep wordt gecleand en opnieuw gespoten incl de achterklep spoiler, tevens wordt de achterbumper helemaal opnieuw bewerkt en gespoten.

Daarnaast gaan we eindelijk beginnen met de BBS wielen, bedoeling was deze zomer al maar in het opbouwen van de velgen gaat een hoop werk zitten dus vandaar deze winter.

Ten eerste worden de passende spoorverbreders aangeschaft (opschroefbare). En worden er andere hoogglans verdichte randen aangeschaft. Achter 8,5 J en voor 7,5 J. Dan ook gelijk banden die getrokken staan om de velgen. En Gouden schroefjes in de velgen. De naafdoppen worden voorzien van zilveren doppen met zwarte letters.

Worden hele dikke wielen hopen we zo ;) en alleen gemonteerd voor shows. De TSW velgen zijn dan voor de zomermaanden en een set 205GTI wielen voor de wintermaanden ;).

3 sets velgen dus voor alle gelegenheden :lol:

Tevens ook informeren om het hele interieur telaten flocken (dashboard en plastic delen). Onder de motorkap ook nog het e.e.a namelijk een Nissens Radiateur, wat verchroomde en carbon delen en dan is het winter project wel weer afgerond.

Auto gaat steeds meer richting show auto en zal ook niet echt meer voor dagelijks gebruik gebruikt worden ;) (zoals nu al een beetje het geval is).
Image

My Cars <98>.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Och de 106 van mij is nu al niet meer praktisch, en mag gerust onder de noemer bottenrammelaar staan :lol: is wat meer circuit georienteerd.

Hoe dan ook dit project word steeds leuker, dat flocken ben ik wel benieuwd naar, iemand op het rallye forum heeft dat gedaan maar er is weinig info op foto's te vinden hoe het er in een 106 echt uit ziet.

Mocht je nog een keer een plek openhebben voor een extra 106 voor een fotoschiet dan hoor ik dat graag ;)

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Lijkt me leuk ! :).

Moeten maar eens een afspraak maken dan voor een fotoshootje altijd leuk om tedoen.

Beide 106'en zijn kwa techniek wel erg aan elkaar gewaagd (onderstel zowiezo hetzelfde kwa opbouw etc).

Eigenlijk best zonde, auto is zo gemaakt dat je er goed mee over een circuit kan gaan alleen rijdt mijn vriendin er erg rustig mee.

Zitten nu een set catcams nokkenassen in, spaghetti spruitstuk, gechipte ecu, brandstofdruk regelaar en een geflowde kop op. Dus vermogen zou hij wel moeten hebben, alleen het wordt nooit gebruikt...
Image

My Cars <98>.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Gelijk ook maar eens een kleine update over m'n eigen auto ;).

o.a nieuwe custom made achterbumper, andere achterlichten, leder interieur, verder verlaagd enz.. enz.. nog lang niet klaar maar het is al wat ;).

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Laag 8)

En een voorbeeld hoe de voorkant gaat worden :D

Image

Helemaal clean, en heb gekozen voor de versie zonder mistlampen.

En de rest van mijn interieur wordt op dit moment geflockt ;) dat gaat er zo uitzien:

Image

Maar motorisch is er meer gebeurd !

Het originele 1.6 onderblok is uitgehoond en er zitten nu 1.8 16V zafira zuigers met drijfstangen en krukas in. Het hele blok is uitgebalanceerd en overal zo licht mogelijk gemaakt.

Kop is maximaal uitgewerkt en komen throttlebodies op tezitten met een KMS vrij programeerbare ECU.

En scherpere nokkenassen (cat cams) met Dbilas verstelbare nokkenas poelies.

En alle mods van het oorspronkelijk blok zitten er ook nog op zoals o.a het spaghetti spruitstuk en uitlaatsysteem van supersprint enz.. enz..

Erg giftig wagentje geworden ;)
Image

My Cars <98>.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Henri106 wrote:Lijkt me leuk ! :).

Beide 106'en zijn kwa techniek wel erg aan elkaar gewaagd (onderstel zowiezo hetzelfde kwa opbouw etc).

Eigenlijk best zonde, auto is zo gemaakt dat je er goed mee over een circuit kan gaan alleen rijdt mijn vriendin er erg rustig mee.

Zitten nu een set catcams nokkenassen in, spaghetti spruitstuk, gechipte ecu, brandstofdruk regelaar en een geflowde kop op. Dus vermogen zou hij wel moeten hebben, alleen het wordt nooit gebruikt...


Gaan we doen :) moeten we alleen nog een mooi dagje uitzoeken en in nederland is dat altijd maar afwachten :lol:

En anders gewoon een keer meenemen naar zandvoort maar met zo'n auto zou ik voorzichtig zijn :wink: eigenlijk te netjes om op een circuit neer te zetten.

Is het overgens nog een beetje te doen kwa koppel onderin met alle aanpassingen ? (met namen de nokkenassen enz)

En tja wat kan ik zeggen..... gewoon super speeldgoed! zowel alle 3 de auto's :)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

echt super-styling, auto in z'n waarde laten maar wel helemaal straktrekken.

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Netjes

Post by MrBBQ »

Ziet er netjes uit hoor.
Nu nog even laten taxeren en rijden maar!


gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

bekende corsa, die met het geflockte dashboard, erg gave corsa, met een leuk kleurtje er op ..

ook filmpjes van de corsa? ben wel eens benieuwd hoezo iets loopt 8)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Image

Met welke club sta je daar als ik vragen mag?

De groene golf 2 in de spiegel van jouw auto, is dat Jurjan zijn golf? Monteur bij Ames in Gorinchem?
Freude am Fahren.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Jurjan ? nee dat is Cavin klop ;) en ja dat is een monteur bij ames is een maatje van me. Heb zelf ook 4 jaar bij ames gewerkt, waardeloos bedrijf :shock:

En de club is Hypertuning :).

@TTF: Jazeker, met hem run ik ook een club Dutch Blitz Society (opels ;)).

Maar hij gaat mijn dashboard voor me flocken !

Filmpje was ik binnenkort van plan om temaken :).
Image

My Cars <98>.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Henri106 wrote:Jurjan ? nee dat is Cavin klop ;) en ja dat is een monteur bij ames is een maatje van me. Heb zelf ook 4 jaar bij ames gewerkt, waardeloos bedrijf :shock:

En de club is Hypertuning :).

@TTF: Jazeker, met hem run ik ook een club Dutch Blitz Society (opels ;)).

Maar hij gaat mijn dashboard voor me flocken !

Filmpje was ik binnenkort van plan om temaken :).


Shit, ja dan was hij het. Ding is van Fred Westrik zijn broer geweest die moet je ook kennen dan? Fred en Klaas zijn namelijk maatjes van me en ik heb ook +- 2 jaar bij Ames gewerkt op de zaterdagmorgen :wink: Maar das alweer +- 7 jaar terug.
Freude am Fahren.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Fred westrik ken ik wel ja ! zijn broer niet echt alleen welleens gezien als hij met fred mee was op beun avonden.

Kleine wereld ;)
Image

My Cars <98>.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Henri106 wrote:Fred westrik ken ik wel ja ! zijn broer niet echt alleen welleens gezien als hij met fred mee was op beun avonden.

Kleine wereld ;)


Heel toevallig dit ja. Pas nog aan mijn Megane aan het beunen geweest op Zaterdag met Fred. Toen was Cavin er ook met die Golf... Die golf is altijd al mooi geweest, helaas heeft Klaas hem toen krokant gereden hier op de dijk.

Heb jij een Blauwe Jetta gereden?
Freude am Fahren.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

he is die golf in elkaar gereden geweest ? nooit geweten ? veel schade gehad ?

Maar is idd wel een mooi ding ja, alleen gigantisch veel gelopen (dik over de 3 ton inmiddels).

En nee, ik heb voor de corsa in een witte kadett GSI gereden ;) daarvoor nog even een BX voor 2 dagen (toen was hij al kapot...). Heb nooit vw gereden overigens.
Image

My Cars <98>.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Henri106 wrote:he is die golf in elkaar gereden geweest ? nooit geweten ? veel schade gehad ?

Maar is idd wel een mooi ding ja, alleen gigantisch veel gelopen (dik over de 3 ton inmiddels).

En nee, ik heb voor de corsa in een witte kadett GSI gereden ;) daarvoor nog even een BX voor 2 dagen (toen was hij al kapot...). Heb nooit vw gereden overigens.


Oh ja, die witte GSI heb je aan Anne verkocht he. Jongen kwam ook uit Hardinxveld. Ding ligt volgensmij op de sloop, ding was behoorlijk rot.

Idd Klaas heeft hem een keer de dijk af gehoekt in Hardinxveld. Toen was dat ding behoorlijk krokant. Hij heeft hem toen wel weer netjes opgelapt. Idd laatste keer dat ik hem zag stond er 330dkm op, maar ja als hij altijd van monteurs is geweest :wink: Heeft hij toevallig jouw oude BBS velgen?
Freude am Fahren.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

arnie wrote:
Henri106 wrote:he is die golf in elkaar gereden geweest ? nooit geweten ? veel schade gehad ?

Maar is idd wel een mooi ding ja, alleen gigantisch veel gelopen (dik over de 3 ton inmiddels).

En nee, ik heb voor de corsa in een witte kadett GSI gereden ;) daarvoor nog even een BX voor 2 dagen (toen was hij al kapot...). Heb nooit vw gereden overigens.


Oh ja, die witte GSI heb je aan Anne verkocht he. Jongen kwam ook uit Hardinxveld. Ding ligt volgensmij op de sloop, ding was behoorlijk rot.

Idd Klaas heeft hem een keer de dijk af gehoekt in Hardinxveld. Toen was dat ding behoorlijk krokant. Hij heeft hem toen wel weer netjes opgelapt. Idd laatste keer dat ik hem zag stond er 330dkm op, maar ja als hij altijd van monteurs is geweest :wink: Heeft hij toevallig jouw oude BBS velgen?


Nee die kadett heeft anne later verkocht aan iemand in wijchen, die heeft hem toen total loss gereden en toen is hij op de sloop beland.

Destijds alles gelast, alleen het achterwiel scherm zat een klein plekje op. Heeft anne nooit meer naar om gekeken en dan gaat het hard. Zonde ding was verder echt kogel hard. En is echt HARD achteruit gegaan toen anne hem had. Is overigens weer een kennis van mij ;)
Image

My Cars <98>.

Post Reply