Peter (GT 1.6 16v + BMW E30 325i cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

echt bruut maar ja had de foto's al gezien he :wink:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Zo, een tijdje geen nieuwe updates van mij, terwijl er best wel wat gebeurd is de laatste tijd. Degenen die in Zwolle waren voor speed hebben de gelaste booskijkers over de morettes al gezien, voor degenen die er niet bij waren een fototje.

Image

Let niet op de lelijk gespoten motorkap, deze gaat, samen met de rest van de auto, nog voor aankomende zomer naar de spuiter.

Tevens heb ik besloten de ramen weer te blinderen, maar nu met 35% folie ipv de 70% die er al eerder op heeft gezeten. Nu zie ik s'avonds tenminste weer wat :)

Image

Verders had ik van Joost gehoord dat er bij de dealer een uitbreiding van de cv mogelijk was, nl de afstandsbediening, en dat voor 75 euro. De dealer in Heiligerlee (voor mij het meest dichtbij) ziet me nooit meer terug, dus ben ik eens op bezoek geweest bij 2 andere dealers in de regio. De 1e vroeg 299 euro excl. BTW terwijl de 2e 239 euro excl BTW vroeg. Een autoshop die een paar 100 meter verder zat rekende 80 euro, dus ben ik daar maar heen gegaan.

Ook is er een achterklep type 2 gekomen, welke ik dicht wil maken (zoals o.a. fast eddie), dit is echter een klus waar ik over een paar maanden pas mee bezig ga.

a.s. dinsdag komen de witte achterlampen binnen, welke natuurlijk direct gemonteerd en gefotografeerd gaan worden.

Laatste deel van de update: vandaag heb ik een electrisch schuifdak van Webasto uit Aalsmeer gehaald die mijn lekkend klapdakje gaat vervangen.

PS. Dankzij verhuizing en opzegging @home internet waren de foto's weggevallen, dit is bij deze hersteld

Meer foto's volgen uiteraard :)
Image

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Zo, een actieve dag gehad vandaag.Ten eerste zit m'n electrische schuifdak erin, en daarvoor heb ik toch het nodige moeten zagen nog, best wel eng :P

Terwijl ik daarmee bezig was kwam de pakketdienst, en die brachten een doosje waarin witte achterlichten zaten. Natuurlijk direct opengemaakt, en toe kwam er een teleurstelling: bij de rechterlamp was een stukje van het randje afgebroken, zoals je op de volgende foto kunt zien:

Image


Natuurlijk heb ik ze wel nog ff ingebouwd, en dit is het resultaat:

Image

Nu zal ik eerst eens een mailtje gaan sturen naar de verkoper van die lampen, eens kijken wat er te regelen valt
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ey Peter!


mooie lampjes :)
jammer dattie stuk is :(

maar het ziet er iig wel heeel erg netjes uit!

werkt het dakje ook al?? best lastig zeker
Image

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

mooie lampkes peter maar die ene heeft schade ...is zonde!

ax powah

ps welke kleur gaat je ax worden in de zomer
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

q01z wrote:ey Peter!


mooie lampjes :)
jammer dattie stuk is :(

maar het ziet er iig wel heeel erg netjes uit!

werkt het dakje ook al?? best lastig zeker


Het dakje viel opzich mee, ik denk dat het wegwerken van de bedrading (hangt nu los in de auto) nog het meeste werk is.

AX_POWAH wrote: Heeft die ene lanp schade ?!


Scherp opgemerkt :? :D
Image

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

AX_POWAH wrote:mooie lampkes peter maar die ene heeft schade ...is zonde!

AX powah

ps welke kleur gaat je AX worden in de zomer


Ben ik nog niet over uit. Waarschijnlijk donker, zwart ofzo.....of een diep rode kleur, of blauw, of...... ik heb nog geen keuze kunnen maken.....ik ga eerst maar eens met photoshop aan de gang, gewoon om ff te zien hoe verschillende kleuren staan
Image

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Zoals velen al weten heb ik de auto van handrembob gekocht. Vandaag ben ik bezig om hem keuringsklaar te maken omdat hij morgen naar de RDW moet. Het is alleen zo gruwelijk koud buiten dat ik nu ff binnen zit op te warmen. Natuurlijk heb ik nog snel ff wat plaatjes geschoten voordat ik naar binnen ging:


Image

De achterkant, nu tijdelijk met de originele achterlichten
Image

Het interieur, stoelen zitten erg lekker
Image

Een volledig vlakke laadvloer:
Image

Het spaghettispruitstuk heb ik er los bij, de uitlaat is nu volledig origineel, maar dat gaat na de keuring wel veranderen :)
Image

mijn wagenpark :D (+ de twingo van mn moeder, ze wou hem niet even aan de kant zetten :? )
Image

De neonverlichting is er onderuit, achterlampen zijn vervangen, gebrekkige verlichting (koplamp, knipperlicht+stadslicht) verholpen. Moet alleen een nieuwe claxon installeren en de spiegels vervangen, dus ik ga zo maar weer naar buiten toe.....BRRRR
Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

VETTTTE bak... :)

Ennuh... ga je het pookje nog aanpassen? Of moet je nog groeien in je rechterarm? :)

Echt vet.. collegaatje hoor ik alleen maar praten over je bak!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Tis toch een super bak he Peter....

tis dat Winschoten niet echt in de buurt ligt;
Afstand 301,9 km.
Reisduur 02:52

anders zou ik met mn straalkacheltje erbij komen staan om je tehelpen ;)

succes bij de RDW morgen!!

had je trwns geen heel linker achterlicht? neits aan het toeval overlaten he! zou zonden zijn als de **kels daarover gaan zeuren
Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Koffie staat klaar morgen :D

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Brutus wrote:Koffie staat klaar morgen :D


hier ook!!
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Het blijft echt een hele mooie ax. Mag je wel met 16" door de rdw-keuring?

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Wow Peter, goed bezig kerel! Nu heb je gewoon 2 full-speed waardige AXen 8)

Wat doe je eigenlijk met je oude?
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

soweej, dat is een vette AX!! Tip: verkoop die oude aan je moeder en breng die Twingo terug naar de dealer ;)

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Bedankt voor de felicitaties allemaal :D ben er erg blij mee!

Morgen de keuring, ik rij voor die tijd ff bij brutus langs voor een ander achterlicht, dus dan is dat ook geen probleem meer. De andere ax ga ik netjes maken voor verkoop en verwacht hem over 1 a 2 maanden in de verkoop te zetten. De 16 inchers zijn vervangen door stalen velgen met standaard banden, claxon is ingebouwd, bedrading van 3 lampen was beroerd dus gerepareerd, originele spiegels zitten er weer op.

Was ik net ff naar huis om de officiele papieren op te halen, doet de afstandbediening t niet meer. wel lullig als je de auto op slot hebt staan en de reserve afstand bediening ligt in de auto (heb geen sloten meer in de deuren). Uit frustratie de afstandbediening tegen de muur gesmeten en toen deed ie het weer :D

De resultaten van de keuring horen jullie morgen, maar ik verwacht eigenlijk geen problemen. Weet iemand of een zonneklep verplicht is? Die mist aan de bestuurderskant. Indien verplicht moet ik maar ff van m'n donorauto gebruik maken.
Image

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

he peter! echt n super bak en succes morgen!!!!!
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Berry
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 104
Joined: SunJan16, 2005 4:24:15 PM
Location: Vreeland
Contact:

Post by Berry »

Zonneklep zou vast niet verplicht zijn; kijk maar naar de nieuwe Astra GTC met panoramadak bijvoorbeeld.
Dikke AX heb je gekocht! Heb je een fotootje van die AX met zn standaardvelgjes? Dat lijkt me namelijk wel grappig staan :D
Succes morgen!

edit: die ruitenwisser, wist die wel het hele gezichtveld schoon? Die lijkt me namelijk wat aan de (te :?: ) kleine kant.
En toch blijf ik bij VW...

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

peter wrote: Weet iemand of een zonneklep verplicht is? Die mist aan de bestuurderskant. Indien verplicht moet ik maar ff van m'n donorauto gebruik maken.


als het verplicht is moeten ze bij de apk maar ff die van de bijrijderskant overzetten. 2 schroefjes....
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Dirk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 211
Joined: SatNov06, 2004 2:55:32 PM
Location: Utrecht

Post by Dirk »

peter wrote:Weet iemand of een zonneklep verplicht is? Die mist aan de bestuurderskant. Indien verplicht moet ik maar ff van m'n donorauto gebruik maken.


Is niet verplicht. Mijn vorige ax had ze ook niet en is daar jaren door de keuring mee gekomen.

Super wagen. Moet goed komen morgen

Post Reply