Annelies dr AX-je!! 1.1TGE '92

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik heb al zo'n vermoeden..

"*************************"

he annelies? :lol:

hey mn eigen zin gecencureert.. ik ben bang voor mn eigen woorden ;)


sorry annelies :roll:
Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

q01z wrote:ik heb al zo'n vermoeden..

"*************************"

he annelies? :lol:

hey mn eigen zin gecencureert.. ik ben bang voor mn eigen woorden ;)


sorry annelies :roll:


Kerel... hou je in... smilies camoufleren weer wat.. Maar sommige dingen kun je beter DENKEN.... dan uitspreken en vervolgens censureren! :evil: :evil:

Beetje respect!

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Annelies wrote:Hmmm ok...ECU?? Computer uitlezen?? Misschien vind hij het niet meer de moeite om er nog moeite voor te doen...heb trouwens ook gezegd dat het onderhand wel klaar is met al die reparatiekosten...net rekening binnen van de groooooote beurt...nou, die rekening is er dan ook naar...?276, 53 om even precies te zijn... :shock:


Weet wel leukere dingen om daarvan te doen.... :?

Annelies heeft ook weer een idee voor een Club cafe topic, maar moet nog even bedenken wat ze zichzelf hier mee op dr hals haalt... :lol:


ECU is de rijcomputer, daar is die stekker van die je los moet gooien als ie het niet meer doet, het uitlezen hiervan stelt niks voor, de electronica die er voor nodig is kan je zelf bij wijze van spreke nog in elkaar solderen, en het uitlezen is nog geen 5 minuten werk. Als je bang bent voor hoge kosten maak je een afspraak dat ie belt als ie weet wat er aan de hand is, dan kan je altijd nog beslissen wat je dr mee doet. Desnoods regel je 2ehands onderdelen, en vraag een bekende om het te monteren, of desnoods een beunhaas om kosten te besparen.

Of ben ik nu zo vreemd om te denken dat als je naar een garage gaat voor een reparatie dat het probleem dan ook echt gefixt wordt, en dat je niet elke keer terug moet voor een lapmiddel waarvoor je vervolgens weer kunt gaan betalen. Ik weet wel dat als ik bij zo'n garage zat dat ik er ook meteen voor het laatst ben geweest.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

idd

ik was voor een apk tje en nieuwe olie en ff een beurtje en even kijken of er binnenkort nog wat aan zat te komen voor vervanging..

25 euro kwijt..

( vriend van mij is auto monteur.. :)

dus er is vast wel iemand die je kent die handig is of zo ..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

:shock: ...?276, 53 voor een grote beurt :shock: Zoek dan maar mooi een andere garage... Ik betaalde dit (bij een officiele dealer):

Olie: 5,5 liter --> 20?
Oliefilter --> 10.20?
Ruitencleaner --> 1.34?
Kit Distributieriem --> 63.04?
V-Riem --> 13.44?
Luchtfilter --> 10.49?
Pollenfilter --> 15.39?
Brandstoffilter --> 35.48?
Milieu + klein materiaal --> 5.60?
Werkloon --> 60?
-------------------------------------------
Totaalprijs --> 234.98?
Totaalprijs m?t BTW --> 284.33?


En ik rij met een Focus... Die ax moet normaal gezien toch een stuk goedkoper uitkomen h????

Annelies
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuJun03, 2004 12:37:42 PM
Location: Ens, Noordoostpolder

Post by Annelies »

Als ik dit lijstje zo zie, komt het aardig overeen, alleen bij mij iets meer uurtjes werk ?n balanceren...maar dat daar nog zoveel verschil inzit dan...hmm toch de moeite om voor volgend jaar(als de ax dan nog in ons midden is.. :oops: ) eens uit te zoeken wat een ander kost... :?
:wave
Mn eerste auto: een AX. Oude liefde roest niet!! Nee, roesten niet..maar rijden..ho maar :wink:

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

meer werk aan een AX dan een focus bij een grote beurt, dat lijkt me vreemd, tenzij er ook onderzoek naar het probleem bij in zat. Heb geen idee wat balanceren kost, dat zou ik ns moeten nazoeken op de rekening van de mijne. Waarom zou de AX volgend jaar niet meer rondtuffen, zolang ie niet rot is, en verder motorisch in orde, dan zijn er altijd wel onderdelen voor weinig te vinden, en iemand die de montage kan doen voor weinig, op die manier kan je het rijden een beetje goedkoop houden

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Een goedkopere auto bestaat bijna niet nee. Ik heb de 1100 nu dik anderhalf jaar ondertussen heeft deze een kleine beurt, grote beurt en APK gehad. De totale onderhoudskosten waren voor mij ongeveer 450 euro in 1,5 jaar.

Hiervoor is extra vervangen/vernieuwd:
- keerringen en pakkingen hier en daar
- nieuwe koppeling
- thermostaat
- onstekingsensor

In februari weer APK en dan zijn waarschijnlijk "de remmen" aan vervanging toe. Nu heb ik het geluk dat de broer van een maat van mij Citroen monteur is die mag bijklussen in de garage van zijn baas. Dus de AX is in goede Citroen handen ;) Maar dan nog vind ik het kostenplaatje laag voor een 11 jaar oude auto met 189.000 km op de teller.

Maar Annelies als jij je AX weg wilt doen, wat voor auto had je dan in gedachten ter vervanging van de AX? Lijkt me handig om te weten of je daarmee je onderhoudskosten omlaag zou krijgen ;)
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

Annelies
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuJun03, 2004 12:37:42 PM
Location: Ens, Noordoostpolder

Post by Annelies »

Rijdt echt heerlijk hoor...een Xantia 2.0 vergeleken met een AX 1.1.....maar toch jammer dat die 1.1 niet wil als je 's morgens vroeg naar je werk moet...dan maar moeders lief aan kijken....en dus de Xantia mee...Mag ik nu een keer vloeken??? :evil:
:wave
Mn eerste auto: een AX. Oude liefde roest niet!! Nee, roesten niet..maar rijden..ho maar :wink:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

neej je mag niet vloeken annelies!

je moet gewoon je auto wat liever aankijken en meer poetsen!

misschein helpt het ;)
Image

Annelies
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuJun03, 2004 12:37:42 PM
Location: Ens, Noordoostpolder

Post by Annelies »

je moet gewoon je auto wat liever aankijken en meer poetsen!



Nog liever aankijken?? :shock:
Nog meer poetsen?? :shock:
:wave
Mn eerste auto: een AX. Oude liefde roest niet!! Nee, roesten niet..maar rijden..ho maar :wink:

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Vooral niet schelden natuurlijk. Gewoon lief aanspreken. Heb je trouwens een jongentjes AX of een meisjes AX ??? Dat scheelt natuurlijk voor het geval je het autootje verkeerd aanspreekt. Vooral meisjes AXen hebben dan last van chagerijnigheid als je ze als jongentje aanspreekt. :wink:


*************************************************************
Disclaimer:
Verder gaat het nog wel goed hoor :D
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

Annelies
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuJun03, 2004 12:37:42 PM
Location: Ens, Noordoostpolder

Post by Annelies »

Nou!! dan denk ik at ik de gelukkige :? eigenaar ben
van een jongetjes-ax...Dat koppige, nukkige, niet meewerken
en vooral niet luisteren naar wat je zegt! :evil:
:wave
Mn eerste auto: een AX. Oude liefde roest niet!! Nee, roesten niet..maar rijden..ho maar :wink:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

euhmm je begrijpt het verkeert..

dit is dus een VROUWELIJKE ax ;)
Image

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Annelies wrote:Nou!! dan denk ik at ik de gelukkige :? eigenaar ben
van een jongetjes-AX...Dat koppige, nukkige, niet meewerken
en vooral niet luisteren naar wat je zegt! :evil:


Kijk daar heb je precies wat ik vertelde: Annelies denkt dat ze een jongetjes AX heeft maar inwerkelijkheid is het een meisjes AX. Bij het verkeerd aanspreken van een meisjes AX is chagerijnigheid een feit. :D :D :D

Annelies, je moet iets liever tegen haar doen ;) dan komt het vast goed.
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

WHAHAHAHHA dit gaat dus echt helemaal nergens over.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Bijrijder
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: TueSep28, 2004 8:52:07 AM
Location: Hoogeveen

Post by Bijrijder »

Heb je met spam he ;)
~Unleash the beast~

Annelies
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuJun03, 2004 12:37:42 PM
Location: Ens, Noordoostpolder

Post by Annelies »

Nee, maar even serieus..ben het behoorlijk zat met mn axje...kan er gewoon niet van op aan...denk er nu hevig over na om toch een keer naar jullie beruchte/beroemde sleutelmeeting te komen...Als dat lukt.. :?
:wave
Mn eerste auto: een AX. Oude liefde roest niet!! Nee, roesten niet..maar rijden..ho maar :wink:

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Annelies wrote:Nee, maar even serieus..ben het behoorlijk zat met mn axje...kan er gewoon niet van op aan...denk er nu hevig over na om toch een keer naar jullie beruchte/beroemde sleutelmeeting te komen...Als dat lukt.. :?


dan is ie wel de ideale kandidaat om onderhanden genomen te worden, want op zich moet een 93'er AX toch probleemloos kunnen rijden zeker als de km stand niet super hoog is. Dit soort dingen kan je met wat voor auto dan ook overkomen, tenzij je een nieuwe haalt. Wij hebben in auto's rondgereden van een paar 100 euro zonder ook maar enige problemen, maar ook veel duurdere auto's met het ene na het andere probleem

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

IceByte wrote:dan is ie wel de ideale kandidaat om onderhanden genomen te worden, want op zich moet een 93'er AX toch probleemloos kunnen rijden zeker als de km stand niet super hoog is. Dit soort dingen kan je met wat voor auto dan ook overkomen, tenzij je een nieuwe haalt. Wij hebben in auto's rondgereden van een paar 100 euro zonder ook maar enige problemen, maar ook veel duurdere auto's met het ene na het andere probleem


Exact. Meer valt er niet over te zeggen. :)
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

Post Reply