AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Post by wilfred »

q01z wrote:en en, zijn ze al binnen?
Nee, net de post langs geweest maar nog geen stickers. Wel een rekening van Landal :-)
kick-it wrote:De GTI ziet er echt goed uit.
Hoe ga je het aanpakken met de delen die nog rood zijn in de auto en motorruimte?
Schuuren, schuuren en nog eens schuuren en dan wordt het met de roller en kwast zwart maken (zijdeglans denk ik) in ieder geval geen hoog glans. Heb het bij de motorjacht van mijn vader gezien en dat is net alsof het gespoten is, dus ik weet al wie mag helpen :-)

Binnenzijde en motorruimte meespuiten maakte het nog weer een heel stuk duurder, en ergens moest de grens liggen.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Post by q01z »

mmmm misschien was de brievenbus al geleegd dan..
Image

wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Post by wilfred »

q01z wrote:mmmm misschien was de brievenbus al geleegd dan..
Of dat het was weet ik niet maar weet wel dat er hier een envelop met leuke inhoud op de mat lag bij thuiskomst. Foto's maak ik snel nog even maar onze dochter heeft koorts dus even druk met andere zaken.

Zaterdag de GTI ophalen, na het achterlaten van wat € :? Maar voor niets gaat de zon op en je droom waar maken mag ook wel wat kosten toch :D

Voorlopig even rustig aan met alle geplande updates. Eerst weer wat buffer op het projectbudget opbouwen, want dat is door wat extra kosten die we vooraf niet hadden voorzien als sneeuw voor de zon verdwenen. Een nw vooruit, toch wat nieuw plaatwerk, en technisch noodzakelijk onderhoud dat maar deels gepland was, dan gaat het toch weer harder dan je gehoopt had.

Maar vanaf zaterdag dus de GTI weer voor de deur (nouja niet letterlijk) want deze wordt gestalt bij mijn ouders want daar staat hij gewoon veel beter. Dus met de brommert op en neer als ik wil rijden cq aan de auto wil werken :D

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Post by q01z »

mooi dat ze er zijn :D
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Post by Losroyos »

Aangezien de auto nu af is, En er dus niemand meer zal willen gaan kijken. Waar heb je het laten doen? is het in de regio Arnhem?

wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Post by wilfred »

Prachtige stickers ontvangen van Marc kwijl . De GTI logo's maar dan zwart omrand. Erg mooi geworden kan niet wachten ze op de auto te plakken. Jammer dat de foto's zo slecht zijn, maar dat maak ik nog goed.

En voor de club sticker(s) gaan we ook een mooi plekkie zoeken.

Morgen ochtend gaan we de auto halen, kan niet wachten. Zal een aantal foto's maken, al is het alleen al voor mezelf want moet de auto gelijk een week missen door een weekje vakantie :D

Image

Image

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Post by DuFF »

idee voor plek clubsticker: onder kentekenplaat op de voorbumper op dat schuine stuk.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Post by wilfred »

DuFF wrote:idee voor plek clubsticker: onder kentekenplaat op de voorbumper op dat schuine stuk.
Denk dat het een plekje op de achterruit wordt.

wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Post by wilfred »

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

4 november 2010 ging de auto weg en nu 1 jaar en 1 dag later heb ik er voor het eerst weer in gereden. Voelt weer een beetje vreemd, maar uiteraard wel erg lekker. Viel me wel weer op hoe hoog je eigenlijk zit in de auto. Maar daar komt snel verandering in.

Nog niet helemaal klaar, zo mist er nog een rubber rondom de achterruit en zag ik dat de verlichtingskabel van de achterlichten nu binnendoor loopt ipv achter de bumper langs. Dus dat laatste moet de garage ook nog even herstellen.

Vanmiddag feestje van de kleine van mijn broertje en schoonzusje die 2 is geworden maar morgen ga ik nog even uitgebreid de auto op de foto zetten.

1 ding is zeker die achterkant moet snel omlaag, en de toulouse velgen moeten er onder.

Image

Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Post by Losroyos »

Lijkt wel of je een hele nieuwe gekocht heb joh. mooi resultaat.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Post by Mastenhose »

Ziet er errug lekker uit, met Toulouses natuurlijk helemaal!!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Post by wilfred »

Vandaag even een paar stickers geplakt en een eerste stuk gereden. Auto is lekker op temperatuur gekomen. Bij gas lossen na hoge toeren komt er een blauw pluimje rook uit. Denk aan wat lek langs de kleppen. Eerst maar even aanzien.

Maar wat gaat dat lekker, zeker vanaf de 5000 tpm. Daaronder is er maar weinig thuis. Binnenkort de andere chip weer monteren. En dan die orgie van geluid omdat er heel wat isolatie weg is. Mijn broer die even gezellig mee ging had een grote glimlach terwijl hij zich toch wat ging vasthouden :D

De eerste stickers zitten er op, nu werken aan het verdere ontwerp.

Image

Image

Image

Image

Ook al een mooi plekje gevonden voor de AFR. 2 weken terug gestopt met roken dus die asbak kan wel weg :D

Image

Image

Past precies als ik bovenstaand binnenbakje van de asbak nog even wegneem danwel wat modificeer. Dan ligt de meter mooi verzonken en onder een hoek naar mij gericht.

Nu ook nog even uitvogelen welke draad ik van de lambda moet hebben. In de toekomst voeg ik een wideband toe maar voor nu is dit voldoende.

Na het weekje vakantie gelijk de toulouse velgen plaatsen en eens beginnen met de stoelen, gordels en het stuur.
De achterkant moet ook nog omlaag en omdat ik daar zelf wat tegenop zie ben ik even wat aan het rondmailen voor prijzen. PPR autosport lijkt me wel wat en enigsinds dichtbij.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Post by q01z »

wow wat istie moooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooi

nu nog wel stukkie zakken achterhoor, 2cm ofzo :)
Image

stan
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 86
Joined: WedNov04, 2009 6:24:47 PM
Location: Hoogerheide/ noord brabant

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Post by stan »

ook de extra teller maken het geheel mooi af.

komt er nu geen radio in???

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Post by AlexanderB »

ik meen me iets te herinneren over n radio in het handschoenenkastje... (zie 1e pagina)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Post by J5 »

Mooi resultaat hoor.
Ik moet zeggen dat de stickers de ax ook wel afmaken.

vtspower
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 124
Joined: WedSep01, 2010 10:20:31 PM
Location: Beveren aan de Ijzer

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Post by vtspower »

de gti is mooi geworden originele velgen ook laten spuiten? ze zien er nog proper uit

wilfred
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SunMar28, 2004 10:14:03 AM
Location: Arnhem

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Post by wilfred »

stan wrote:ook de extra teller maken het geheel mooi af.

komt er nu geen radio in???
Image

De achterpanelen worden voorzien van platen die ik bekleed met carbonlook. Daarin komt dan aan weerszijde een 13cm JBL composetje dat ooit in mijn eerste eigen auto zat. Laat dat een Ax GT zijn :-)

Dus zou voor het geluid beter een grotere/nieuwere set kunnen nemen maar deze hebben een verhaal voor mij. Daarnaast moet de radio behoorlijk hard wil je uberhaupt de muziek kunnen volgen. De uitlaat en het wegnemen van de isolatie zorgen niet echt voor rust in de auto :-)

Daarnaast is de radio alleen voor lange ritten zoals naar de nurburgring. Dan is een beetje muziek toch wel lekker.

Laatste bericht van mij deze week ga nu op vakantie.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Post by Losroyos »

Fijne vakantie

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: AX GTI Wilfred en Elke (GTI '93)

Post by grietje »

zoooo die is blauw :D Geweldig!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply