Pascal, 'Pino' en veel meer...
Moderator: webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Pacal, gefeliciteerd met de verse APK voor Pino.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
EDIT 24-05-10:
Watskeburt de laatste tijd?
Ik pendel sinds een week of 6-7 op en neer naar Schoonebeek en tik dus de nodige kilometertjes weg.
Heb al meer dan de helft van 'Pino's normale jaarkilometrage verreden zo, maar met gunstige verbruikscijfers (gem. 1 op 18,5).
Een week of wat geleden gaf ineens het kacheltje de geest: terwijl ik reed piste er grote stralen koelwater op de vloer...
Thuisgekomen kachel verwijderd en de leidingen kortgesloten door het langste pijpje van het kacheltje af te zagen en die tussen de leidingen te flansen.
Nieuwe radiateur besteld, zo'n deelbare want da's makkelijker monteren en die zit alweer een dag of wat in 'Pino'...
Dan is zo'n simpele type I wel makkelijk: kacheltje zit er in nog geen 20 minuten in.
Natuurlijk gebeurt zoiets als het 'smorgens nog iets van 4-5 graden is buiten, en je dus klappertandend naar het werk moet met geitenwollen sokken, een schipperstrui en een bontmuts op (get the picture?).
Terwijl het 'smiddags dan 20+ graden is...
Maar ja: tis weer gemaakt.
Volgend probleem dient zich aan: de synchromeshringen van de tweede versnelling zijn hemelen, dus schakelen naar 2 geeft gekraak.
Ik heb nog een andere bak liggen (1.1), dus die zal ik vandaag of morgen maar eens inbouwen (zucht).
U ziet: 'Pino' verveelt nooit...
Watskeburt de laatste tijd?
Ik pendel sinds een week of 6-7 op en neer naar Schoonebeek en tik dus de nodige kilometertjes weg.
Heb al meer dan de helft van 'Pino's normale jaarkilometrage verreden zo, maar met gunstige verbruikscijfers (gem. 1 op 18,5).
Een week of wat geleden gaf ineens het kacheltje de geest: terwijl ik reed piste er grote stralen koelwater op de vloer...
Thuisgekomen kachel verwijderd en de leidingen kortgesloten door het langste pijpje van het kacheltje af te zagen en die tussen de leidingen te flansen.
Nieuwe radiateur besteld, zo'n deelbare want da's makkelijker monteren en die zit alweer een dag of wat in 'Pino'...
Dan is zo'n simpele type I wel makkelijk: kacheltje zit er in nog geen 20 minuten in.
Natuurlijk gebeurt zoiets als het 'smorgens nog iets van 4-5 graden is buiten, en je dus klappertandend naar het werk moet met geitenwollen sokken, een schipperstrui en een bontmuts op (get the picture?).
Terwijl het 'smiddags dan 20+ graden is...
Maar ja: tis weer gemaakt.
Volgend probleem dient zich aan: de synchromeshringen van de tweede versnelling zijn hemelen, dus schakelen naar 2 geeft gekraak.
Ik heb nog een andere bak liggen (1.1), dus die zal ik vandaag of morgen maar eens inbouwen (zucht).
U ziet: 'Pino' verveelt nooit...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Vanuit Erica (bij de stoplichten) , langs de molen over de brug rechtdoor richting Schoonebeek of vanaf de Nieuw-Amsterdamse straat over de nieuwe brug richting Schoonebeek/Emlichheim(DL)Pascal wrote:Zegt SRT (Schoonebeek Redevelopment Team) je wat?
Komende vanuit Erica rechts, langs het kanaal (Hoek Beekweg/ Kanaalstr).
'Pino' staat helaas wèl op een afgesloten parking achterop het terrein waar je zo niet bij kunt zonder NAM-toegangspas...
Zal een keertje langsrijden en een verrekijker meenemen ofzo!

... En zo hebben we twee routebeschrijvingen naar de dagstalling van Pino
. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je klederdracht op zo'n morgen! Gaan we dat nog een keertje meemaken dan? Ben er zelf eigenlijk een beetje te ijdel voor (maar het goeie excuus: heb ook geen van die kledingstukken in huis:P).
Had nog een kachel voor je uit bruin-witje gehaald
. Maar aangezien je een nieuwe hebt hoef je die waarschijnlijk de eerste 20 jaar niet meer te vervangen. Wat moet ik er nu mee doen dan?
Succes met het vervangen van de bak, had je alweer behoefte aan een nieuwe koppeling? Of gaat deze toch wel een beetje naar verwachting lang mee?

Had nog een kachel voor je uit bruin-witje gehaald

Succes met het vervangen van de bak, had je alweer behoefte aan een nieuwe koppeling? Of gaat deze toch wel een beetje naar verwachting lang mee?
@ Punaxio: Vanaf Erica de 'Pannenkoekendijk' op en immer gerade aus.
hierzo ongeveer, al is deze foto blijkbaar al oud want de site wordt niet aangegeven...
@Pjotr: koppeling is prima, bak is ral...
Nu de kachel er weer inzit en lekvrij is, heb ik gewoon weer een T-shirtje oid aan hoor; bontmuts ligt thuis...

hierzo ongeveer, al is deze foto blijkbaar al oud want de site wordt niet aangegeven...
@Pjotr: koppeling is prima, bak is ral...
Nu de kachel er weer inzit en lekvrij is, heb ik gewoon weer een T-shirtje oid aan hoor; bontmuts ligt thuis...

AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
'Ze' houd je wel bezig he 
Deed ze vast express kachel kapot, zodat ze daarna kon lachen om je bontmuts

Deed ze vast express kachel kapot, zodat ze daarna kon lachen om je bontmuts

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Als het beestje practisch probleemloos 23 jaar lang presteert, mag er bij zo'n leeftijd van mij wel een keer een onderdeel sneuvelen.
Zéker als zo'n onderdeel in 15-20 minuten tijd weer is verwisseld en niet teveel geld kost.
Vervelender wordt het wanneer de auto je laat staan, en dat heeft 'Pino' eigenlijk nog nooit gedaan!
Ècht top zo'n carb-kar!
Zéker als zo'n onderdeel in 15-20 minuten tijd weer is verwisseld en niet teveel geld kost.
Vervelender wordt het wanneer de auto je laat staan, en dat heeft 'Pino' eigenlijk nog nooit gedaan!
Ècht top zo'n carb-kar!
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Hmm, ik dacht dat je al veel meer had gereden in dit beestje! De mijne loopt 90.000km voor
. Maar je haalt me sowieso in, de mijne loopt niet op met kapotte snelheidsmeterkabel
.
@Els: Dit is natuurlijk wel type 1, dat scheelt een hoop. Met type 2 ben je iets langer bezig aangezien eigenlijk je hele dashboard eruit moet (maar niet perse als je op gevoel kunt werken
).


@Els: Dit is natuurlijk wel type 1, dat scheelt een hoop. Met type 2 ben je iets langer bezig aangezien eigenlijk je hele dashboard eruit moet (maar niet perse als je op gevoel kunt werken

Zoals gezegd: type I.
Dus plastic dashboard/ voetenbakkap verwijderen, twee schroefjes losdraaien en je kunt (als je de slangen hebt losgemaakt uiteraard) het kachelradiateurtje uit het dashboard trekken.
'Pino' heeft nog de originele 'Eend'-stoelen, en die zijn vrij hard ja.
Voor wat betreft de kilometers: ik werk sinds Pasen in Schoonebeek (Dr) voor een Stork/NAM-project (SRT).
Da's vanuit mijn woning in Hengelo ongeveer 162km/ dag, en dan tikken de kilometers wel aan ja.
Vanaf week 35 heb ik een andere baan (wordt docent) en dan zit ik in Deventer, dus dat scheelt 60 km/ dag aan kilometertjes...
Bovendien wil ik meer met de CX dat traject doen, want grotendeels snelweg.
Of met de brommert uiteraard...lekker blaffen!
Dus plastic dashboard/ voetenbakkap verwijderen, twee schroefjes losdraaien en je kunt (als je de slangen hebt losgemaakt uiteraard) het kachelradiateurtje uit het dashboard trekken.
'Pino' heeft nog de originele 'Eend'-stoelen, en die zijn vrij hard ja.
Voor wat betreft de kilometers: ik werk sinds Pasen in Schoonebeek (Dr) voor een Stork/NAM-project (SRT).
Da's vanuit mijn woning in Hengelo ongeveer 162km/ dag, en dan tikken de kilometers wel aan ja.
Vanaf week 35 heb ik een andere baan (wordt docent) en dan zit ik in Deventer, dus dat scheelt 60 km/ dag aan kilometertjes...
Bovendien wil ik meer met de CX dat traject doen, want grotendeels snelweg.
Of met de brommert uiteraard...lekker blaffen!
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
De laatste week had 'Pino' wat kuren: ze startte slecht en de choke was met geen mogelijkheid goed te bedienen...
Wat bleek?
Het benzinefiltertje zat vol meuk en de bout die de chokehevel op de carburateur vasthoudt was losgelopen, waardoor de hevel achter een carb-pieletje bleef hangen...
Mooi hè? Ouwe techniek....
Wat bleek?
Het benzinefiltertje zat vol meuk en de bout die de chokehevel op de carburateur vasthoudt was losgelopen, waardoor de hevel achter een carb-pieletje bleef hangen...
Mooi hè? Ouwe techniek....
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82