Sander (2 wiel aangedreven Kangaroe)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Zo nou ben ik een heel end gekomen vandaag front eruit en de gaten achter de koplampen dichtgelast. Morgen de boel op kleur spuiten en mn wielkasten tectyleren. Ik heb nog steeds een berg werk voor de boeg maar het gaat nu iig wel de goeie kant op.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Zo ik heb wat foto's. Kijk ze niet als je met een mes in een warm bad zit.

Woorden schieten mij te kort. Naja niet echt maar die worden toch allemaal weggecencureerd
Image
Image

3,5 uur noeste arbeid later en het scherm is bijna los
Image

Een uitzicht op een spaghetti op een manier die niet veel mensen meemaken
Image

Meteen eventjes de gaten achter mn lampen meegenomen. plaatje van 3mm dik rvs erop met rvs vastgelast en daarna meni eroverheen knap gat wat nog terugkomt. Onderkant moet trouwens nog
Image

Owja voor degene die het zich afvragen. Ik ben dus boven op een Golf variant station geknald. Kan het nog erger. (ja vast wel maar daar wil ik eventjes niet aan denken
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Gelukkig zijn die mooie dikke velgen van je niet beschadigd! Staan toch verdomd g*il onder een AX! Ruilen? :P

Veel suc6 met het herstel. Hoop dat je het haalt voor 8 augustus!
Freude am Fahren.

citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 311
Joined: SunJun20, 2004 12:24:13 PM
Location: zweeloo
Contact:

Post by citrofreak »

broertje van mijn auto gewond, k*t. hoop dat je hem gauw weer op de weg hebt. succes.
ImageImage

manuarmata
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 158
Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
Contact:

Post by manuarmata »

:? zonde van je mooie ax :? hopelijk wordt hij snel weer gezond.
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Hehe, moet toch even lachen... :)

Hoe laat was je nou thuis Sander? Moest je lang op de ANWB wachten en hoe heeft die het uiteindelijk opgelost?

Jaja, die Sander heeft heel wat uit te leggen als Tessa straks weer thuis komt :lol:

Maar goed, tot zondag!
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Nou bovenstaande zal ik effies verklaren. Ikke vanavond naar ROb voor een radiator. Ik vond die 1.1 erg veel herrie maken maja dat wist ik al eigenlijk. Maar het werd al erger. Ik kom bij Rob aan en laat hem de herrie horen. Ik controleer nog even of er een lek zit en ja hoor een flink gat. Damn.

Idee!!! (Tessa was die herrie zat en wilde een andere demper) Heej Rob jij had toch ook nog een demper liggen.

Ja hoor. Huppakee gooi ook maar achterin dat ding.

Vervolgens rij ik terug naar huis en wordt ik helemaal gek van de herrie. Maar heej wat is dat een rinkel. Zou mn uitlaat gevallen zijn. Neeeeee vast niet.

Bij het begin van de dijk ging de brug open (doet ie om de 5 minuten ben ik achtergekomen vandaag). Dus ik dacht ik maak van de nood een deugt en kijk effies onder mn auto. OEPS dus toch. Toen heb ik hem maar op het fietspad gezet met de alarmlichten aan. En toch maar de anwb gebeld.

NET DIE ENE KEER DAT IK GEEN GEREEDSCHAP BIJ ME HEB
(mensen die regelmatig op nieuwegein zijn weten wat ik bedoel)

Na een half uurtje waarin de brug dus 6 keer open en dicht is gegaan. Kwam de man van de ANWB om me een dopje 13 aan te geven zodat ik die demper eronder kon zetten. Toch nog erg gezellig en het is weer eens wat anders dan vroeg thuis zijn.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

WHAHAHAHAHAHA wat een avontuur weer van meester Sander haha :!:
Zolang dit soort dingen niet ELKE dag gebeuren is eht nog wel leuk hihi.
Is weer es wat anders dan je 1.6 lane tongzoenen met zijn/haar voorganger :P
Sorry, zal je er niet mee plagen, echt K U T jongen :!: Krijg je 'em wel af v??r FAF :?:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Het is vandaag zaterdag dus ik heb een lichte hoofdpijn. Ik ben nu al uit mn bed om zometeen als een beest aan die auto te gaan. Morgen is ie cker af. Kan niet anders.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik ben kapot, gebroken en enorm moe. Maar de klus is geklaard. Met bloed zweet en tranen heb ik vandaag de hele klerezooi weer in de voorkant van een auto omgetovert. Foto's volgen nog. Ga nu naar bed. Welterusten.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

:shock: Dan ben jij lang wakker gebleven :shock: Maf ze! :wink:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

en je had m niet eens gewassen... :P

knap werk hoor Sander, dattie zo snel weer in elkaar zit!!
jammer dat je je koni's niet ff kon bevestigen vandaag
moet je maar gereedschap meenemen he.. dopje 13 ofzo ;)
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

q01z wrote:en je had m niet eens gewassen... :P

knap werk hoor Sander, dattie zo snel weer in elkaar zit!!
jammer dat je je koni's niet ff kon bevestigen vandaag
moet je maar gereedschap meenemen he.. dopje 13 ofzo ;)


en dop 17 en 19
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Zometeen zitten ze erop ik zal morgen wel even een review geven
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Sander wrote:Zometeen zitten ze erop ik zal morgen wel even een review geven


op msn las ik dat je aan het glibberen was met slalommen?
ben benieuwd hoe dat nu is dan :D
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Uh tja wat zal ik zeggen. Ze zijn harder maar toch wel confortabeler. tordeert minder en hobbels zijn relaxter geworden Ik heb ze op de middelste stand staan. Vind het wel een uitvinding.

Ben trouwens ook tot de ontdekking gekomen dat na mn voorwielophanging mn achterwielophanging aan de beurt is om gerestaureert te worden. Ik had nog niet genoeg te doen. *zucht*
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zou je dr dan niet gelijk een schroefveersysteempje in bouwen? of vind je dat teveel werk :P

ben eigenlijk zelf ook wel benieuwd naar het effect van die dempers.. achter krijg ik ze dr zelf wel onder.. maar hoe dat voor moet word lastiger he?? :P

Sander schrijf es een hoedoejedat
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

de hoe doe je dat voor de voorkant :? ja leuk werkje (Y) maar bij sander liggen ze alleen pas achter erop :)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Demonteren veerpoot heb ik al in verschillende draadjes op dit forum gezet.

Vervangen schokdemper:
De schokdemper zit onderin je veerpoot. Om die te vervangen moet je eerst je veer verwijderen. Dat kan zodra je de bovenste veerschotel losmaakt.
- zet de veerpoot in een flinke bankschroef
- twee veerklemmen tegenover elkaar op de veer monteren.
- beide klemmen aandraaien totdat de veer niet klem zit tussen de bovenste en onderste veerschotel
- ringsleutel over de moer bovenop zetten
- passende imbussleutel of bitje in de moer bovenop steken
- imbussleutel vasthouden en met ringsleutel moer losdraaien
- bovenste veerschotel verwijderen
- veer eraf halen
- draai vervolgens de ring los waar je de zuiger van de schokbreker uit ziet steken, bij mij moest ik daarvoor flink tikken met een hamer en een oude schroevendraaier, hij zat goed vast
- nu kun je de oude schokbreker uit de veerpoot tillen en de nieuwe erin zetten

Montage is de omgekeerde volgorde.

Waarschuwing! Wees voorzichtig met de veer en de veerspanners. Er zit gingantisch veel kracht in die samengedrukte veer. Als die los schiet kan je echt vingers kwijt raken of erger!! :grim
Ga asjeblief niet rommelen met touw of lijmklemmen of zo. Zwarte markt in Beverwijk kan je al veerklemmen kopen voor ongeveer ? 20,00. En leen ze anders maar van mij of zo.

Succes ermee.

Groet,

Antoine

P.S. de foto?s hierbij heb ik ook wel beschikbaar. Ik heb alleen nog geen tijd om er een how to van te maken.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Haha klopt als een bus antoine. Ik ben er al mee bezig geweest. (te vaak)

Ik heb nou trouwens een heel mooi probleem. Mn motorkap gaat niet meer open.

Hendeltje -> niets
onderlangs door een spaghetti heen -> niets
koplamp verwijderen en op die manier aan de kabel trekken -> AAAAARRRGH ook niets.

iemand nog goeie ideeen makkelijker dan het hele slot demonteren door de gaten van de koplampen en dan bedoel ik niet een slijptol alhoewel dat wel makkelijk is.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply