Michiel aka Killer (AX 1.4 GT '88)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Spiegeltje heb ik wel liggen.
Maar als je er haast mee hebt is het een eindje rijden. Anders is ie met een weekje of 3 wel in Zwolle, m'n zusje woont daar ook.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Michiel zoals Collin al suggereerde en spiegel vervangen is niet zo veel werk, maar het is en blijft een stompzinnege aktie van een of andere onverlaat :evil:

Succes met vervangen.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Tis echt irritant, gelukkig valt het vervangen dan mee als ik dit zo lees... Scheelt weer.

Persoon zal of dronken of jaloers op mijn mooie bolide zijn geweest :roll:

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Nog even een foto van mijn toegetakelde Ax :roll:

Image

Kan me gewoon niet voorstellen dat je bij zo'n mooi gewassen auto zoiets doet :?

Meteen nog even wat foto's geschoten:

Image

Image

Image

Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

is de m?gane-bestuurder langskomen ofzo? :lol:

wel een rotgeintje zeg, tis echt een h??l mooi autootje.
bij mijn GT is de koeling volgens mij grotendeels in orde, staat eigenlijk altijd net boven de 80 tenzij je 'm flink plankt op de snelweg met niet al te koel weer. zondagavond ging ie met sprintje wel richting 95-100.

is dat bij jou hetzelfde?

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Denk het niet, stomme was dat ik nog 2 klappen hoorde die avond en al zoiets had van wat is dat. Waarschijnlijk was dat dus mijn spiegel... *zucht* wat een land is dit toch ook :roll:

Koeling is nu bij deze ook prima in orde, bij mij inderdaad ook rond de 80 graden, op de snelweg loopt het heel iets op maar maar zodra ik van de snelweg af ga loopt ie weer terug zelfs. Topsnelheid ligt wel laag (170 ongeveer) maar dat zal vast door de mega brede banden komen, die geven nogal wat rolweerstand natuurlijk (185 ligt eronder).

Nog even eentje om het af te leren, wat is ze toch lekker rood 8)

Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

banden scheelt idd nogal, maar misschien ook wel een beetje motorische afstelling? wat voor toerental heb je bij 170?

ik zit bij 170 op 5200 r/min ofzo nl., met de originele bandenmaat, rijd op Michelins in 165/60R14 H en met de bandenspanning volgens opgave (in de deuropening).

Jouw motor is volgens mij vrij jong, de mijne heeft al bijna 210.000 gedraaid, maar had vanochtend wel weer ff 190 tegen een lichte helling op, en vervolgens even 195 (dik 180 echte km's) tot ik weer moest remmen (ochtendspits :oops: ).. het kan dus harder :) filmpje beschikbaar, zal 'm straks eens uploaden :)

Ik heb geen kat, maar jij hebt een carburateur in je voordeel t.o.v. mijn monopointinjectie...

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Jep banden scheelt zeker, op mijn andere auto had ik ook bredere banden (met 17") gemonteerd, had ik hetzelfde...

Verder is de bandenspanning wat harder, die banden zijn net ballonnen, velgen zijn maar 13" namelijk :lol:

Bij 170 rijdt ik ook zoiets in toeren, moet dus nog zeker een stuk verder kunnen, maximum pk's ligt bij de GT op 6400 toeren. Dus als ze op zijn gaan er smallere banden op, betekent hogere topsnelheid en meer grip in de regen.

Blokje is zeker jong, ze heeft afgelopen jaar maar 7000km gereden, dus nu heeft de carrosserie net 120000 gedraaid, het blok 60000 :wink:
Carb staat wel wat zuiniger afgesteld, moest voor de APK (CO). Zou ik weer open kunnen zetten maar goed ze loopt zo vrij goed moet ik zeggen.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Hmm ik heb de foto's echt 3x afgezocht wat er verkeerd kon zijn...... en daarna las ik pas dat er 'n spiegel was afgebroken :? Naja die zijn niet zo duur toch ;) en vervangen is ook niet zo moeilijk.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

zolang je bougies niet te heet worden is er niks mis met je mengsel. doen ze dat wel, dan kleuren ze wit.

teveel benzine zorgt vooral voor vervuiling... je zou 'm voor de grap eens kunnen meten met een wideband lambda (ja, dat kan ook bij een carburateur). waarschijnlijk krijg je dan nu een waarde van rond de 1.1. op 0.85-0.9 krijg je idd de beste prestaties, maar zo h??l erg veel scheelt het ook weer niet bij een N/A motor. fabrieksopgave dien je zo iig te kunnen halen.

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Ik merk met name dat het toerental bij een warme motor wat lager ligt nu, maar goed ze blijft netjes lopen... Meer benzine vervuilt inderdaad en is ook niet geweldig voor je verbruik (iets waar ik bij de GT niet over heb te klagen, 1:14 is een makkie)

Fabrieksopgave zou inderdaad makkelijk moeten kunnen, maar die banden spelen een grote rol in het hele verhaal denk ik. Alleen heel slecht zijn ze nog lang niet dus die blijven er nog even lekker onder, toch zonde om ze er onder uit te gooien...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Ook in je verbruik spelen die banden een rol - ik rijd zelfs met een redelijk agressieve rijstijl (met warme motor regelmatig pas schakelen bij 4000 r/min, heel af en toe eens doortrappen tot 6000-6500, maar wel veel lange afstanden met een constante 140-150 op de teller) nog steeds gewoon 1:15 :lol:

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Klopt helemaal, alleen jij hebt een injectie zo te zien? Scheelt natuurlijk ook...

Maar goed, ik denk dat die carb ook zuiniger kan, we maken veel korte ritjes en soms stukje snelweg :lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

owja, idd, monopoint is wel een stukje zuiniger. mits het in orde is :lol: zit wel een nieuwe lambda in, de ontsteking is grotendeels nieuw en er zijn stukken kabelboom vervangen. toen ik 'm net had sloeg ie af bij regen :lol:

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

:lol: ik zie het al voor me, nieuwe kabels erin en testen met een plantenspuit :lol:

Maar scheelt wel ja, die carbjes rijden niet zo zuinig als injectie. Maar goed zo'n 2traps geval is wel lachen moet ik zeggen, ik zit nog steeds met een smile in de auto als ik 'm even goed open trap 8)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

dat lukt me met mijn GT'tje ook wel.
vind het nog altijd het lekkerst als ik stapvoets rijd bij het stoplicht, 1100 r/min in 2 ofzo. geven auto's gas, ik trap 'm dan dus ook vol in.. gebeurt er eerst weinig, vervolgens komt ie over de 2000 en dan is 't voemmm! en weg is de AX :lol:

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

:lol: erg leuk inderdaad, zo worden onze Ax'jes toch weer door veel mensen wel onderschat.

Overigens zo'n actie heeft me vorige week nog wel een vette bon opgeleverd, ik dacht nog even iemand in te halen voor we weer naar 1 baan gingen (in Hengelo). Ze stonden te laseren, dus ik reed 84 waar ik 50 mocht. Damn 31 km/h te hard, dat wordt een leuke bon :oops: Dus voorlopig doe ik het even rustig aan :roll:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

haha, pijnlijk.. ik vernam ook dat er op de N230 in beide richtingen geflitst werd toen ik met Sjoerd aan het sprinten was kortgeleden. Heb maar gewoon goede hoop dat het niet waar is of vrij vroeg in de sprint, anders heb ik binnenkort heel levendig bewijs dat m'n GT ?cht snel is :roll:

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Dat zijn inderdaad de mindere ervaringen... Jammer dat ik niet dichterbij de Duitse grens woon :lol:

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Hele mooie AX killer :wink: Echt een unikum in deze staat van onderhoud...
Freude am Fahren.

Post Reply