Chendy (AX 1.5 D '94)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

chendy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 74
Joined: FriFeb11, 2005 8:14:05 PM
Location: Holland

Post by chendy »

De GTT ging weg omdat ik er elke x weer werk aan had. Op gegeven moment was ik het zat, want na elke rit had ik wel een reparatie die boven mijn hoofd hing. Ik heb 'm nu verkocht aan een liefhebber die 'm helemaal aan het restaureren is.

Daily driver @ 0,8Bar (+/- 150pk @ 200Nm)
High boost @ 1,1Bar (+/- 200pk @ 250Nm)
mods:
-gereviseerd blok (BB-performance krukaslagers-zuigerringen-zwaardere klepveren-kleppen-metalen pakkingen, nieuwe cilinderbussen, grotere fmic, Samco slangen, BOV, Garret T3, Sachs clutch uit Volvo 480T, andere gearbox)
-Koni geel
-OMP drilled discs met Ferrodo DS2500
-open pijp met Jap-style 3" exit

Voor de hobby rijd ik heel graag met een Turbo. Ik ben nog van plan ooit een Suub te nemen. Deze wil ik dan tunen naar zo'n 420pk @ 480Nm en een top van zo'n 280km/u. Maar eerst een huis met een garage kopen. Da's belangrijker! :)
Image

AX 1.5D powered by Citroën

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 795
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Post by TjizZzuH »

chendy wrote:Daily driver @ 0,8Bar (+/- 150pk @ 200Nm)
High boost @ 1,1Bar (+/- 200pk @ 250Nm)
mods:
-gereviseerd blok (BB-performance krukaslagers-zuigerringen-zwaardere klepveren-kleppen-metalen pakkingen, nieuwe cilinderbussen, grotere fmic, Samco slangen, BOV, Garret T3, Sachs clutch uit Volvo 480T, andere gearbox)
-Koni geel
-OMP drilled discs met Ferrodo DS2500
-open pijp met Jap-style 3" exit...


150 - 200 PK in een auto van pak em beet 650 - 700 kg :shock: LEKKER

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

chendy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 74
Joined: FriFeb11, 2005 8:14:05 PM
Location: Holland

Post by chendy »

Adgelopen weekend heeft mijn vader in de garage de 4gaats swop uitgevoerd. Ik moet jullie helaas mededelen dat er geen pics zijn geschoten van de klus... :oops:
Dit kwam omdat pa al vroeg begon en ik nog op het werk zat. Het zit er nu dus allemaal onder. Niet zonder slag of stoot, dus die ouwe was niet blij met me. Op maandagochtend heb ik de 155-70-13 rubbers overgezet van 3gaats naar 4gaats staal 13".

Image

Image

Image

Meer pics volgen zodra de AX gewassen en gepoetst is.




p.s:
Ik ga v/h weekend kijken voor een ouwe Civic 1.6i 4th gen. Niet doorvertellen... :wink:
Image

AX 1.5D powered by Citroën

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ziet er ergg netjes uit :D


aardige pa heb je ;)
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

chendy wrote:De GTT ging weg omdat ik er elke x weer werk aan had. Op gegeven moment was ik het zat, want na elke rit had ik wel een reparatie die boven mijn hoofd hing. Ik heb 'm nu verkocht aan een liefhebber die 'm helemaal aan het restaureren is.

Daily driver @ 0,8Bar (+/- 150pk @ 200Nm)
High boost @ 1,1Bar (+/- 200pk @ 250Nm)
mods:
-gereviseerd blok (BB-performance krukaslagers-zuigerringen-zwaardere klepveren-kleppen-metalen pakkingen, nieuwe cilinderbussen, grotere fmic, Samco slangen, BOV, Garret T3, Sachs clutch uit Volvo 480T, andere gearbox)
-Koni geel
-OMP drilled discs met Ferrodo DS2500
-open pijp met Jap-style 3" exit

Voor de hobby rijd ik heel graag met een Turbo. Ik ben nog van plan ooit een Suub te nemen. Deze wil ik dan tunen naar zo'n 420pk @ 480Nm en een top van zo'n 280km/u. Maar eerst een huis met een garage kopen. Da's belangrijker! :)


Turbo's zuipen teveel.. maar de R5 GTT is leuk!!

Alleen waarom had jij er geen 1.7 inzitten? dat had ik nl. ook in mijn GTT.. valt veel makkelijker vermogen uit te peuteren! Turbodrukbegrenzing eraf (= chip bij de jongere motoren) >> 175 pk! Dan zit je dus nog op de originele turbo, koppakking, computer, inlaat, uitlaat, eigenlijk alles!

Het blok dat ik had heeft nu 230-240 pk (dikkere turbo, metalen koppakking, inlaat+uitlaat aangepast, kop bewerkt, enz.)

ligt overigens in een Renault Express :D erg lollig :-)

En erg stoer trouwens, die 4-gaats stuff onder je dieseltje!

atmozz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 173
Joined: ThuJun12, 2003 4:37:43 PM
Location: Sint-Oedenrode

Post by atmozz »

Hey die Chendy, superrrr bakkie man die R5. Had hem graag van je overgenomen :wink:

Enne als ik zo es op die fotos kijk heb je een ruime keus aan velgen daar in die garage, ik wist het wel hahaha, In ieder geval top dat het er al onder zit.

Ik spreek je binnekort wel weer.

mzzzls van die latingozer 8)
Mzzls Jeroen :)
www.axtreme.photosite.com

- Full RVS spaghettispruitstuk
- GTI CUP chip
- Brock b2 velgen
- Carzone special voorbumper
- Dtm onderlip achter

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Hey chendy, dat inladen heeft langer geduurt als monteren ofnie :wink: Mooi dat t eronder zit en ik zou zeggen zouk iets leuks van de muur daaro!!!
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

chendy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 74
Joined: FriFeb11, 2005 8:14:05 PM
Location: Holland

Post by chendy »

Hahaaha... :lol:
Jullie dachten zeker dat mijn pa een velgenboer is ofwat. Niks is minder waar hoor. Mijn pa "helpt" bij een maat van 'm in een APK-station te Almere. Het wandje wat jullie daar zien, is van Velgenland (De Liede). Daar laat ik meestal bandjes overzetten en evt. nieuwe banden monteren voor weinig. En het grootste voordeel: klaar terwijl U wacht.
Da's dus de rede waarom de ax zo in de lucht staat. Ik moest mijn 155-70-13 3gaats overzetten naar de 4gaats. :wink:
Image

AX 1.5D powered by Citroën

chendy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 74
Joined: FriFeb11, 2005 8:14:05 PM
Location: Holland

Post by chendy »

Omdat mijn vriendin haar Toyota Carina in de prak reed, is die nu technisch total-loss (niet haar schuld trouwens). We waren dus op zoek naar iets cheaps voor tijdelijk. Het zou eerst een Honda Civic EE9 worden voor een paar honderd Euro, maar die dingen roesten waar je bij staat. :cry:
Kwam ik deze Mazda 323 voor een prikkie tegen op mp tegen en ben maar een kijkje gaan nemen met mijn vader. Gelijk meegenomen maar. :)

Image
Image
Image

AX 1.5D powered by Citroën

chendy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 74
Joined: FriFeb11, 2005 8:14:05 PM
Location: Holland

Post by chendy »

Het volgende... Lange tijd geen updates, maar.. die waren er ook niet! Behalve 2 van die Arbre Magique vanille-boompjes dan. :lol:

Image

Nou, zat ik laatst in dubio omdat iemand al geruime tijd mijn AX wilt kopen. Maar ik twijfelde... En ik zeg altijd: als je twijfelt moet je het niet doen. Ik wil 'm dus graag blijven rijden, alleen mijn vriendin wilt er niet in rijden. Rede: geen stuurbekrachtiging. :(
Had ik het er ook laatst over met een mede AX-driver en die had het erover om er 1 over te zetten uit een Pug106. Mijn vraag is nu:
Kan dat :?::?::?:
Dan houd ik 'm en 100% zeker dat mijn vriendin er ook in gaat willen rijden dan.

(p.s: binnenkort wat ICE-install pics)
Image

AX 1.5D powered by Citroën

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

chendy wrote:Het volgende... Lange tijd geen updates, maar.. die waren er ook niet! Behalve 2 van die Arbre Magique vanille-boompjes dan. :lol:

Image

Nou, zat ik laatst in dubio omdat iemand al geruime tijd mijn AX wilt kopen. Maar ik twijfelde... En ik zeg altijd: als je twijfelt moet je het niet doen. Ik wil 'm dus graag blijven rijden, alleen mijn vriendin wilt er niet in rijden. Rede: geen stuurbekrachtiging. :(
Had ik het er ook laatst over met een mede AX-driver en die had het erover om er 1 over te zetten uit een Pug106. Mijn vraag is nu:
Kan dat :?::?::?:
Dan houd ik 'm en 100% zeker dat mijn vriendin er ook in gaat willen rijden dan.

(p.s: binnenkort wat ICE-install pics)

Eigenlijk moet je juist heel blij zijn.... mag jij tenminste ALTIJD zelf rijden :wink:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

chendy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 74
Joined: FriFeb11, 2005 8:14:05 PM
Location: Holland

Post by chendy »

Ik rijd er ook altijd in. :)
Sterker nog: ik heb in 5mnd tijd alweer zo'n 20.000km gedieseld. We hebben nu 2 kleine oto's in gebruik. De AX waar ik dagelijks in rijd en een Mazda 323 hb. De 323 was bedoelt voor tijdelijk gebruik en die gaat er dus uit. Ik zoek naar een grote gezinsoto met veel luxe en veiligheid (een GS300). En dan houd ik natuurlijk de AX voor naar het werk.
Image

AX 1.5D powered by Citroën

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

chendy wrote:Het volgende... Lange tijd geen updates, maar.. die waren er ook niet! Behalve 2 van die Arbre Magique vanille-boompjes dan. :lol:

Image

Nou, zat ik laatst in dubio omdat iemand al geruime tijd mijn AX wilt kopen. Maar ik twijfelde... En ik zeg altijd: als je twijfelt moet je het niet doen. Ik wil 'm dus graag blijven rijden, alleen mijn vriendin wilt er niet in rijden. Rede: geen stuurbekrachtiging. :(
Had ik het er ook laatst over met een mede AX-driver en die had het erover om er 1 over te zetten uit een Pug106. Mijn vraag is nu:
Kan dat :?::?::?:
Dan houd ik 'm en 100% zeker dat mijn vriendin er ook in gaat willen rijden dan.

(p.s: binnenkort wat ICE-install pics)



Heb je dan zo'n brede sloffen en zo'n klein stuurtje?

chendy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 74
Joined: FriFeb11, 2005 8:14:05 PM
Location: Holland

Post by chendy »

Nee, er zit gewoon 155-70-13 onder en mijn stuur is stock. Maar er zit geen powersteer op en dus stuurt het voor geen mtr. Ik wil er evt. nog andere weelz onder doen. Ik heb de keuze tussen 185-55-14 en 205-40-16. Al weet ik nu al dat 16s not-done is... Ik zie ook bijna nooit van die pugs106 m?t powersteer op de sloop staan. Anders had ik wel ff een kijkje kunnen nemen natuurlijk.
Image

AX 1.5D powered by Citroën

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

chendy wrote:Nee, er zit gewoon 155-70-13 onder en mijn stuur is stock. Maar er zit geen powersteer op en dus stuurt het voor geen mtr. Ik wil er evt. nog andere weelz onder doen. Ik heb de keuze tussen 185-55-14 en 205-40-16. Al weet ik nu al dat 16s not-done is... Ik zie ook bijna nooit van die pugs106 m?t powersteer op de sloop staan. Anders had ik wel ff een kijkje kunnen nemen natuurlijk.


Ik rij met mn dieseltje ook op 155/70/13, stuurt niet zwaar, misschien ligt het aan het soort banden dat dr onder ligt, stilstaand sturen is altijd zwaarder dan normaal

chendy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 74
Joined: FriFeb11, 2005 8:14:05 PM
Location: Holland

Post by chendy »

Allemaal waar... Maar met powersteer is het gewoon beter rijden. Niet alleen met parken en stilstaan. Ook het snelle bochtenwerk, gaat je gewoon beter af. Maar niks concreets bekend uit welke donor-oto ik de powersteer zou kunnen modden? Geen andere Pug106 of misschien uit een Saxo?
Image

AX 1.5D powered by Citroën

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Met een GT-stuur vind ik mijn AXje gewoon super sturen hoor... met 185-55-14"
Op een gegeven moment wen je eraan... is goed voor je armsperen :P
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

chendy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 74
Joined: FriFeb11, 2005 8:14:05 PM
Location: Holland

Post by chendy »

Ok, niks concreets dus... :roll:
Image

AX 1.5D powered by Citroën

chendy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 74
Joined: FriFeb11, 2005 8:14:05 PM
Location: Holland

Post by chendy »

Gisteren ben ik begonnen met de ICE. Nou ja, begonnen... Ik heb een kant-en-klare kist opgehaald bij een maatje van me. Het is een geloten kist met 2 kamers van 35ltr. Is eigenlijk veels te klein, voor mijn huidige subz. Die hebben 45ltr gesloten nodig minimaal. Maar es kijken hoe lang het heel blijft. Enige wat ik heb kunnen doen is de subz erin schroeven en de aansluitingen gesoldeerd. Wat mij gelijk al tegenviel was de geringe trunkspace van de AX. :(
Er moet een hele hoop in, maar gaat allemaal propwerk worden. Ik zit er dus nu aan te denken om misschien een kleine setup te doen.

HU: Pioneer + wisselaar

compo: RF FNQ 1014
kickbass: MB Quart (dubbel 16cm)
sub: 2x RF Punch He2

compo amp: PG MS275
kick amp: PG MS275
sub amp: RF Punch 225.2 (trapezium model)

eq: RF OEQ1
power: YellowTop 60a + PG cap 1F
cable: veel
Image

AX 1.5D powered by Citroën

chendy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 74
Joined: FriFeb11, 2005 8:14:05 PM
Location: Holland

Post by chendy »

Tijdje niet meer gepost hier, maar er waren ook geen noemenswaardige updates. Weinig tijd dus gehad voor de hobby. Gisteren is eindelijk het onderstel verder afgemaakt. Ik heb al bijna 2mnd geleden een sportkitje met gasdempers aangeschafd in Almere. Merk is VMaxx en kost iets van 280,00 E compleet (40mm). De huidige veren en dempers waren gewoon op en er viel bijna niet meer mee te rijden. De kit zit eronder en natuurlijk veel verschil te merken. De AX zakt niet meer door en het bochtenwerk is er enorm op vooruit gegaan. Het stuiteren is helemaal weg! 8)
Wel moet ik nog wennen aan de harde afstelling, maar dat kan zijn omdat de kit nog moet inzakken. Tijdens montage viel er wel al eea. te zien aan slijtage:
schijven + blokken
stuurkogel links
banden
Dit wordt volgende week allemaal vervangen. Mag ook wel na 288.000km. :)

(oude veren staan te koop bij aangeboden)
Image

AX 1.5D powered by Citroën

Post Reply