Peter (GT 1.6 16v + BMW E30 325i cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

komt vast goed Peter enne (D)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ghehe, hoe staat het ervoor nu petertje?

lees je eigen commentaar nog eens in dit topic ->

KLIK

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Ik ben al ( :? ) ver heen, alleen FS zit er niet in helaas, ik mis nog een paar kleine dingetjes :(
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

wat mis je dan nog peter?

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

een paar slangen (carterontluchting en een slang die onder het luchtfilterhuis door loopt) en een airbox (is besteld, al een week of 6 geleden)
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

moet kunnen toch! airbox doe je gewoon even een losse buis aan van PVC ofzo, met een stukje rubberslang ertussen. airflowmeter in het PVC boren.

carterontluchting kan je gewoon een filtertje opzetten, da's genoeg.

welke slang moet er verder nog onder het luchtfilterhuis lopen?

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Een slang van de ene naar de andere kant, hoort er onderdoor te lopen, functie is mij niet bekend....ik heb alleen geen tijd meer vandaag en morgen om er nog wat mee te doen :(
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

zaterdagochtend? :D

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

kakanox wrote:zaterdagochtend? :D


werken :( Bovendien wil ik eerst testrijden in de buurt voordat ik er verder mee weg ga
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

verstandig om m thuis te laten idd Peter! niet leuk, wel verstandig..

gelukkig is je chiq ook nog snel ;)
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

idd erg jammer peet.. ach ja, mijne is ook niet mooi voor FS dit jaar. Als ik goed m'n best doe, staan startnr. 55 en 56 volgend jaar dan gebroederlijk naast elkaar op de show? :D

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

waarschijnlijk wel, aangezien de nummers vast niet aangepast worden ;)

fs rosmalen stelen wij de show Peter! :D
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

niet alleen de show, maar ook de sprint ;)

tenminste, zal spannend worden volgend jaar! snel zijn we sowieso, met een 1.6 multiklepper, een 1.4 turbo, diverse 1.6/rallyeblokjes..

waar is YD-54-BB eigenlijk gebleven? dat was een zwarte GT, stond een maand of 3 geleden nog op kenteken. Keek gisteren toevallig op de RDW om te kijken wanneer ik voor de keuring moet, keek ook eens bij 54 en die is verdwenen!

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

De sprint ga ik zeker aan meedoen volgend jaar :) Ik vind het vooral tof dat er dan door AX-en mee wordt gedaan in verschillende klasses, al vraag ik me wel af hoever ik kom in de 16v klasse en bijvoorbeeld matthieu met z'n turbo, er sprinten ook wagens mee met echt belachelijk veel vermogen. Maar goed, dat zien we dan wel, eerst rijden :)
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ik denk dat je met een AX in principe heel ver kan komen. Het enige dat lichter is en meer grip heeft is nl. een Lotus Super Seven/Caterham-achtige...

Maar ik denk dat je met je 130 pk's ofzo een aardig eind zal verliezen, aangezien de 16V klasse op Full Speed ook meteen tot twee liter is, en die maat van me ook mee gaat doen met z'n Corsaatje..

In principe zou je misschien wel moeten kunnen winnen als je verder gaat tunen, aangezien twee liter in zo'n lichte auto eigenlijk teveel is. Same goes for sjees, een Impreza Turbo moet je in principe wel van kunnen winnen op korte sprints omdat ie een hoop gewicht heeft dat op gang moet komen. Wordt wel een kwestie van verlichten, verlagen, enz...

Ben overigens wel benieuwd hoe de klasse tot 1600cc eruit gaat zien volgend jaar -> TTF is erbij, Sander heeft een nieuw blok, en Ger misschien webers tegen die tijd?

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Al een tijdje niks meer van me laten horen, dit omdat er niet veel meer gedaan is aan beide auto's, tot deze week. De Chic heeft net een nieuwe apk gekregen, en daarvoor heb ik 1 aandrijfas, 1 aandrijfashoes, en een gaskleppotentieometer moeten vervangen. Verder zat de bestuurdersstoel los en de apk is altijd een leuke reden om dat eens vast te zetten. Ook de uitlaat mankeerde het een en ander aan, zowel bevestiging als gasdichtheid, maar da's nu allemaal opgelost :). Hij mag dus weer tot 19 oktober de wegen onveilig maken :D

Verder heb ik 2 daagjes vrij genomen om eens een beetje aan mijn blauwe project te werken. Hierbij ben ik een paar onduidelijkheden tegengekomen, en ben benieuwd wat jullie ervan zeggen...

In de eerste plaats heb je (als je voor de auto staat) links de koelvloeistofslangen zitten (bij het ontluchtingsdopje). Daar komen 3 slangen samen, 1 gaat het interieur in, een andere gaat op een aansluiting midden achter op het blok, en de derde gaat naar het inlaatspruitstuk om de cilinderkop te koelen. Slang 1 & 2 zijn geplaatst, de derde niet, omdat er op het inlaatspruitstuk van de 16v geen aansluiting te vinden is. Wat moet ik met die slang doen? Kijk ik niet goed, of zit de aansluiting verstopt? Of moet ik hem anders dicht maken, zodat ie niet meer gebruikt word?

Verder het kapje van de luchtkamer, aan de onderkant zitten een paar aansluitingen die mij niets zeggen. Daarvoor de foto's

Image

Image
De linker is dicht, de rechter is een opening.


De omcirkelde aansluitingen gaat het mij dus om. Op de 2e foto zou de linkeraansluiting voor de vacuum van de remmen kunnen zijn. Zeker ben ik hier echter niet van. Die andere 2 zijn een compleet raadsel, en ik hoop van de 16v-kenners te horen waar ze voor zijn.

Verder blijkt mijn startmotor niks te doen, en de originele van de AX past niet, dus ga ik op zoek naar een nieuwe :?
Image

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

kakanox wrote:ik denk dat je met een AX in principe heel ver kan komen. Het enige dat lichter is en meer grip heeft is nl. een Lotus Super Seven/Caterham-achtige...

Maar ik denk dat je met je 130 pk's ofzo een aardig eind zal verliezen, aangezien de 16V klasse op Full Speed ook meteen tot twee liter is, en die maat van me ook mee gaat doen met z'n Corsaatje..

In principe zou je misschien wel moeten kunnen winnen als je verder gaat tunen, aangezien twee liter in zo'n lichte auto eigenlijk teveel is. Same goes for sjees, een Impreza Turbo moet je in principe wel van kunnen winnen op korte sprints omdat ie een hoop gewicht heeft dat op gang moet komen. Wordt wel een kwestie van verlichten, verlagen, enz...

Ben overigens wel benieuwd hoe de klasse tot 1600cc eruit gaat zien volgend jaar -> TTF is erbij, Sander heeft een nieuw blok, en Ger misschien webers tegen die tijd?


In de 1600CC klasse winnen wordt toch steeds lastiger, rijden aardig wat potente karretjes rond.

In mijn corsa licht een volledig getunde 1.6 16V (178PK op de bank). En dat op 800 kilo. En zelfs dan is het nog lastig om in de top te eindigen. Met 130 PK gooi je in de sprint klasse geen hoge ogen (ook niet in een lichte auto als de AX) Al zal je op de openbare weg menig GTI e.d achter je laten.
Image

My Cars <98>.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

het was toch tot 1600 8klepper en voor 16kleppers een aparte klasse?

maar goed back to topic..

peter probeer het eens bij de saxo 16v club of peugeot gti club
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

of een kopietje van een werkplaats handboek van de dealer ofzo?
GTI 1.4 8v ---> GTI ... 16v

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Inmiddels ook op het saxo 16v forum gepost....en ik ga sowieso nog naar AX16v (Carst) dit weekend, dan kan ik eens kijken hoe het hoort
Image

Post Reply