Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/11/16
Moderator: webmasters
velgjes
de velgen zijn niet meer zo fris hoor, het is beter om ze een nieuw laklaagje te geven, kwil het ineens te goei doen
vandaag ga ik men 13 inch velgejes halen voor 7 euro tstuk, wie doet er beter
vandaag ga ik men 13 inch velgejes halen voor 7 euro tstuk, wie doet er beter
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: velgjes
Netheo wrote:
vandaag ga ik men 13 inch velgejes halen voor 7 euro tstuk, wie doet er beter
lol ik geloof dat ik een keer een setje van 4 met banden voor 5,- verkocht heb
maar er komt dus beetje schot in de zaak? dat je nu velgen en banden hebt?
joepie
ja echt wel, nu nog de crossbanden overplaatsen en een stel balken in. Aan de "bestikkering (LOL ) ben ik ook aan het werken. Er komt in ieder geval al een zalige website op men motokap, jaja ik ga reclame maak want ik ben fier op de axclub
My proud , my honor, my people
enfin, je zal hem wel te zien krijgen net voor hij vernield zal worden door de ford sierra 2 liters en de volvo's. Het zijn daar echte tanken die mee rijden, en dan sus ik mezelf met de gedachte dat de ax niets weegt en snel vooruit zal gaan, dus ik hoop dat ik op de eerste rij mag vertrekken
My proud , my honor, my people
enfin, je zal hem wel te zien krijgen net voor hij vernield zal worden door de ford sierra 2 liters en de volvo's. Het zijn daar echte tanken die mee rijden, en dan sus ik mezelf met de gedachte dat de ax niets weegt en snel vooruit zal gaan, dus ik hoop dat ik op de eerste rij mag vertrekken
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
kijk eens op www.postbus44.nl voor stickers
nope
toch bedankt maar het zal eerder een vormpje spuiten worden, crossen heeft alles te maken met low budget vertier en amusement, en erna veel pijn , maar toch, ik doe het voor de kick h?
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
technish probleem
13 inch velgen zijn in men bezit, crossbanden met 4 rijen noppen staan erop, alleen, waarom zijn de wielkassen van een ax zo klein, morge zal de slijpschijf redding brengen foto's volgen, decals bijna klaar
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
cross @ peizegem
spijtig, de cross is gepasseerd, maar toch wil ik jullie graag men ervaring meedelen, ook natuurlijk omdat ik met een ax GT in het stof gebeten heb.
Eerst en vooral, zaterdag, de dag voor de cross nog v??l werk verricht aan men autotje. De decals werden gespoten, er werd plaats gemaakt om men racenummer te zetten, de balken werder er ingeplaatst en de crossbanden zouden er moeten opgestaan hebben. Jaja je leest het goed, het ging dus helemaal niet, totaal niet aan gedacht dat een GT grotere remschijven had vooraan. Dus de 13inchers pasten niet. Dan maar zonder crossbanden, al was dit enorm balen, wat is crossen zonder crossbanden. Natuurlijk op een droge harde ondergrond zou het nog redelijk vooruit gaan, dus ik de hele nacht zitten bidden voor mooi droog weer, ik kon toch niet slapen van de stress .
ZONDAG, DE DAG VAN DE WAARHEID
Om zever uur opgestaan, allez eigenlijk gestopt met bidden . Wat water in men gezicht gegooid en direct aan de slag gegaan. Al de nodige sleutels, schroevendraaiers, reserveonderdelen,... bij elkaar gegrabbeld en in de vrachtwagen gegooid. Balken op de brug gelegd en met volle vaart (lees: met vel gas geven en met veel reukhinder van de koppeling) de vrachtwagen van men pa opgereden .
Nog geen 10 minuten later stonden we in peizegem op het crossterein. Beetje rondgereden tot we een plezant plaatsje gevonden hadden. De auto uitgeladen en aan de balie, wat eigenlijk gewoon een tafel was in de biertent , me laten inschrijven. Vragen ze daar toch wel niet het chassisnummer zeker. Een geluk dat het plaatje helemaal omzeep was, eventjes wat cijfers moeten fantaseren en dat was ook weer klaar .
Na dat ik ingeschreven was moest ik nog eerst de technische controle passeren. Hoe die auto is toch voor kapot te rijden Toch wordt er gecontroleerd of de remmen het doen, de batterij afgedenkt is zodat die niet kan lekken tijdens het overkop gaan en of alle deuren, de koffer en de motorkap goed vastzitten. Ook worden de balken aan een stevigheidstest onderworpen. Zie hier de eerste fotootjes van men crossavontuur
wachtend in de rij om naar de controle te gaan
nog steeds aan het wachten, gewoon om u een ideetje te geven hoe snel het daar wel vooruit gaat
begin remtest
einde remtest
controle voor de batterij en om te kijken of er geen extra verstevegingen zijn aangebracht i v m radiator, voorbumper,... wat dat mag namelijk niet
Zo ik kreeg een vette OKE op men papier en ik was ingeschreven met het nummer 200, MY LUCKY NUMBER. Dan volgde de reeksindelen. Ik belande in balken D dus het was nog eventjes wachten tot het aan mij was . Tijdens het bekijken van de andere reeksen zag ik nog 2 andere axjes op het veld rondsnorren. Veel heb ik na de eerste reeks van die axjes niet meer gezien .
BALKEN D MAG ZICH KLAARMAKEN klonk door de luidsprekers. Vol stress en nerveusiteit sprong ik in men wagen en zette me klaar aan de ingang van het parcours. De TOURISMEWAGENS waren op dat momet hun eerste rondjes beginne rijden.
De TOURISMEWAGENS werden afgevlagd en ja, het was aan mij, men eerste cross ging beginnen, ik ging het doen,... men gezicht trok scheef van de stress, en blaas kroop bij elkaar van de spanning, men darmen omhelsden elkaar, altans zo voelde het toch en men klein peperkoeke hartje ging te keer als nooit tervoren.
klaarzetten aan de "startinggrid"
net voor het startsein werd gegeven, zie je men gezicht al wegdraaien van pure benauwdheid. Je moet je voorstellen dat je in zo'n klein blikke doos zit op 4 wielen en rond u zitten allemaal gekken met een kapotte klappot gas te geven. Erg leuk ja voor je integratie als crosser . De schrik van men leven.
Het startsein werd gegeven, denken aan de stress was er niet meer bij, gewoon GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN en gas geven
in volle AXtie, met dank aan het zetje van nummer 59 reed ik de micra voor mij in de vernieling, maar ik zat wel aan de buitenkant van de bocht en dit was niet zo bevordelijk voor de rest van de race. Ik zat op het onverhard en de ax verliesde veel snelheid, en ja, ik veel plaatsen , maar blijven gaan natuurlijk .
eventjes wat foto's van de eerste reeks, veel uitleg kan ik er niet bij geven, maar ik denk dat de foto's voor zich spreken!!!
ZOEK DE AX
kijk ik niet gelukkig en bestoft naar het vogeltje
Na veel genot, geduw, gebotst en veel stof gegeten te hebben werd het eens tijd om de schade op te meten.
Men bestuurdersdeur had een flinke tik gekregen, gelukkig dat ik er een balkje had ingelegd vanonder, als je goed kijkt zie je hem zitten. Leuke decals btw (is voor een vete met een brilkoppie, heb nx persoonlijk tegen een saxo vts hoor)
Maar men trots bleef overeind
Verder was ook men overloop van men radiator tape stuk, gelukkig bestaat er zoiets als powertape van pattex, ik weet niet of jullie die reclame op de televisie ook hebben... dus het was zo gefixt.
De 2de reeks begon, nog eventjes wat sfeerfoto's
De cross zat er voor mij op, de bangers zal iets zijn voor volgend seizoen. Enkel nog even het daknummer laten afnemen door men persoonlijke mecaniekers als aandenken aan deze megazalige ervaring. Jullie kunnen terwijl eventjes kijken hoe stevig zo een ax wel is, ik wil hierbij niemand schrik doen krijgen in zen axje hoor
CONCLUSIE Het was echt een plezante ervaring en ik kan het iedereen aanraden om het ook eens te proberen. Het vergt in het begin wel wat moed maar met de juiste mensen om je heen die je steunen mag het geen probleem zijn, al raad ik wel aan om eerst eens naar de wc te gaan
Verder wil ik nog enkel men pa, ma, men vrienden die zijn komen supporteren waaronder domi lars en koen, men neef kristof en men nonkel en zen leuke vriend voor de assistentie tijdens de raparaties bedanken voor hun aanwezigheid, steun en het moedgeven, vooral dat laatste dan en ons magali ook voor het koud krijgen van men handje
Eerst en vooral, zaterdag, de dag voor de cross nog v??l werk verricht aan men autotje. De decals werden gespoten, er werd plaats gemaakt om men racenummer te zetten, de balken werder er ingeplaatst en de crossbanden zouden er moeten opgestaan hebben. Jaja je leest het goed, het ging dus helemaal niet, totaal niet aan gedacht dat een GT grotere remschijven had vooraan. Dus de 13inchers pasten niet. Dan maar zonder crossbanden, al was dit enorm balen, wat is crossen zonder crossbanden. Natuurlijk op een droge harde ondergrond zou het nog redelijk vooruit gaan, dus ik de hele nacht zitten bidden voor mooi droog weer, ik kon toch niet slapen van de stress .
ZONDAG, DE DAG VAN DE WAARHEID
Om zever uur opgestaan, allez eigenlijk gestopt met bidden . Wat water in men gezicht gegooid en direct aan de slag gegaan. Al de nodige sleutels, schroevendraaiers, reserveonderdelen,... bij elkaar gegrabbeld en in de vrachtwagen gegooid. Balken op de brug gelegd en met volle vaart (lees: met vel gas geven en met veel reukhinder van de koppeling) de vrachtwagen van men pa opgereden .
Nog geen 10 minuten later stonden we in peizegem op het crossterein. Beetje rondgereden tot we een plezant plaatsje gevonden hadden. De auto uitgeladen en aan de balie, wat eigenlijk gewoon een tafel was in de biertent , me laten inschrijven. Vragen ze daar toch wel niet het chassisnummer zeker. Een geluk dat het plaatje helemaal omzeep was, eventjes wat cijfers moeten fantaseren en dat was ook weer klaar .
Na dat ik ingeschreven was moest ik nog eerst de technische controle passeren. Hoe die auto is toch voor kapot te rijden Toch wordt er gecontroleerd of de remmen het doen, de batterij afgedenkt is zodat die niet kan lekken tijdens het overkop gaan en of alle deuren, de koffer en de motorkap goed vastzitten. Ook worden de balken aan een stevigheidstest onderworpen. Zie hier de eerste fotootjes van men crossavontuur
wachtend in de rij om naar de controle te gaan
nog steeds aan het wachten, gewoon om u een ideetje te geven hoe snel het daar wel vooruit gaat
begin remtest
einde remtest
controle voor de batterij en om te kijken of er geen extra verstevegingen zijn aangebracht i v m radiator, voorbumper,... wat dat mag namelijk niet
Zo ik kreeg een vette OKE op men papier en ik was ingeschreven met het nummer 200, MY LUCKY NUMBER. Dan volgde de reeksindelen. Ik belande in balken D dus het was nog eventjes wachten tot het aan mij was . Tijdens het bekijken van de andere reeksen zag ik nog 2 andere axjes op het veld rondsnorren. Veel heb ik na de eerste reeks van die axjes niet meer gezien .
BALKEN D MAG ZICH KLAARMAKEN klonk door de luidsprekers. Vol stress en nerveusiteit sprong ik in men wagen en zette me klaar aan de ingang van het parcours. De TOURISMEWAGENS waren op dat momet hun eerste rondjes beginne rijden.
De TOURISMEWAGENS werden afgevlagd en ja, het was aan mij, men eerste cross ging beginnen, ik ging het doen,... men gezicht trok scheef van de stress, en blaas kroop bij elkaar van de spanning, men darmen omhelsden elkaar, altans zo voelde het toch en men klein peperkoeke hartje ging te keer als nooit tervoren.
klaarzetten aan de "startinggrid"
net voor het startsein werd gegeven, zie je men gezicht al wegdraaien van pure benauwdheid. Je moet je voorstellen dat je in zo'n klein blikke doos zit op 4 wielen en rond u zitten allemaal gekken met een kapotte klappot gas te geven. Erg leuk ja voor je integratie als crosser . De schrik van men leven.
Het startsein werd gegeven, denken aan de stress was er niet meer bij, gewoon GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN en gas geven
in volle AXtie, met dank aan het zetje van nummer 59 reed ik de micra voor mij in de vernieling, maar ik zat wel aan de buitenkant van de bocht en dit was niet zo bevordelijk voor de rest van de race. Ik zat op het onverhard en de ax verliesde veel snelheid, en ja, ik veel plaatsen , maar blijven gaan natuurlijk .
eventjes wat foto's van de eerste reeks, veel uitleg kan ik er niet bij geven, maar ik denk dat de foto's voor zich spreken!!!
ZOEK DE AX
kijk ik niet gelukkig en bestoft naar het vogeltje
Na veel genot, geduw, gebotst en veel stof gegeten te hebben werd het eens tijd om de schade op te meten.
Men bestuurdersdeur had een flinke tik gekregen, gelukkig dat ik er een balkje had ingelegd vanonder, als je goed kijkt zie je hem zitten. Leuke decals btw (is voor een vete met een brilkoppie, heb nx persoonlijk tegen een saxo vts hoor)
Maar men trots bleef overeind
Verder was ook men overloop van men radiator tape stuk, gelukkig bestaat er zoiets als powertape van pattex, ik weet niet of jullie die reclame op de televisie ook hebben... dus het was zo gefixt.
De 2de reeks begon, nog eventjes wat sfeerfoto's
De cross zat er voor mij op, de bangers zal iets zijn voor volgend seizoen. Enkel nog even het daknummer laten afnemen door men persoonlijke mecaniekers als aandenken aan deze megazalige ervaring. Jullie kunnen terwijl eventjes kijken hoe stevig zo een ax wel is, ik wil hierbij niemand schrik doen krijgen in zen axje hoor
CONCLUSIE Het was echt een plezante ervaring en ik kan het iedereen aanraden om het ook eens te proberen. Het vergt in het begin wel wat moed maar met de juiste mensen om je heen die je steunen mag het geen probleem zijn, al raad ik wel aan om eerst eens naar de wc te gaan
Verder wil ik nog enkel men pa, ma, men vrienden die zijn komen supporteren waaronder domi lars en koen, men neef kristof en men nonkel en zen leuke vriend voor de assistentie tijdens de raparaties bedanken voor hun aanwezigheid, steun en het moedgeven, vooral dat laatste dan en ons magali ook voor het koud krijgen van men handje
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
zorgen
die GTbumper was het minste van men zorge hoor toen ik aan het crossen was maar hij was al brak, moest hij nog goed geweest zijn zou ik hem zeker niet naar de vernieling gereden hebben. Maar de ophangbeugeltjes waren verneukt, hij hing vast met vijzen en strips
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
weet niet
ik weet niet juist wat voor gevaarlijk iets het was, voor mij telde op dat moment maar ??n ding, niet vast komen te zitte en de reeks uitrijden , wat me dan ook wel gelukt is. Ik was idd ??n van de kleinste van de hele serie balkenwagens, maar ook ??n van de snelste, dat durf ik je op een papiertje geven, hadden er crossbanden opgestaand kon ik het misschien waar gemaakt hebben in de bochten, maar dat weten we natuurlijk nooit, dus ik ga er niet verder over zeuren, het was gewoonweg zalig, dus volgend jaar ben ik daar weer
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: weet niet
helemaal geweldig dit uiteraard zonde dat het een ax was maar die zijn hie rook wel voor geschikt natuurlijk
leuk verslag en foto's! hulde
leuk verslag en foto's! hulde