Henriko (AX 1.4i TGS '93)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

henriko
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: MonSep19, 2005 12:09:24 AM
Location: hoogeveen

Henriko (AX 1.4i TGS '93)

Post by henriko »

Citroën AX 1.4 TGS

Bouwjaar: 1993
Km. stand: 137.000
Kleur: Rood
3-deurs
Elektrisch bedienbare ramen
Centrale vergrendeling
Velours bekleding
Toerenteller
Deelbare achterbank
Incl. onderhoudsboekjes
Geen roest
Gewicht: 750 kg
11 Euro per maand wegenbelasting
Nieuwe apk (29-07-06)!
Net een grote beurt gehad, waarbij ook de distributieriem vervangen is
Nette auto

FOTO's

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Groet Henriko
Last edited by henriko on ThuJun29, 2006 11:44:32 PM, edited 2 times in total.

Adri
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 68
Joined: FriNov07, 2003 11:19:05 AM
Location: Leusden

Post by Adri »

Ja, hij is nog te koop.
Hij is in nette staat, heeft geen echte krassen of deuken. De apk is tot 29 juli 2006.
Echte aandachtspunten heeft hij zo ver ik weet niet.
Ik zou zeggen, stuur even een pb'tje om iets af te spreken als je wilt komen kijken.

Adri
Citroën AX 1.4 TGS
Volvo 440 1.9 TD
Volvo 850 GLT 2.5 20V :D
Peugeot 106
Skoda Octavia
Saab 9-5

Adri
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 68
Joined: FriNov07, 2003 11:19:05 AM
Location: Leusden

Post by Adri »

Hij's VERKOCHT!!!

Henrico, veel plezier met je nieuwe aanwinst!

En ik ben nu axloos en eerst nog helemaal autoloos brrrr, ik hoop dat het niet te lang duurt.

Zou het liefst een bx diesel kopen, maar daar krijg ik mijn vrouw niet in mee... misschien een zx, een peugeot 306 of een volvo 440/460 diesel. Iemand nog wat staan toevallig?
Citroën AX 1.4 TGS
Volvo 440 1.9 TD
Volvo 850 GLT 2.5 20V :D
Peugeot 106
Skoda Octavia
Saab 9-5

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

*kijkt even in zn schuur* nee helaas niets..

mooi dat je m eindelijk verkocht hebt Adri! het koste natuurlijk wat moeite, wat ik met zo'n mooie auto niet begreep :(

hopelijk wordt Henrico een blije nieuwe eigenaar! :D
Image

henriko
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: MonSep19, 2005 12:09:24 AM
Location: hoogeveen

Post by henriko »

kheb em gekocht......

En ben er blij mee......

Hij rijdt goed en is nog verbazend snel......

Adri: alles is al afgehandeld en ik stuur de boel op......

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

henriko wrote:kheb em gekocht......

En ben er blij mee......

Hij rijdt goed en is nog verbazend snel......

Adri: alles is al afgehandeld en ik stuur de boel op......

suc6 met je ik denk goede aankoop!


tijd voor een wie is wie!

en als je zin hebt aankomend weekend AXClub meeting!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

gefeliciteerd henriko, ik denk dat jij 1 v/d beste AXjes van de club wel hebt! Adri ging er erg netjes mee om als ik dat allemaal zo eens lees!

en zelfs een AX 1.1 is snel naar verhouding - ze wegen nagenoeg nix ;)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

kakanox wrote:en zelfs een AX 1.1 is snel naar verhouding - ze wegen nagenoeg nix

Het is zelfs nog een 1.4 ook :wink:

Ik moet zeggen dat ik dit topic aardig heb gevolgd ook. Het is een zeer interessante AX met een goede prijs.
Het is dat mijn AXje nog rijdt, anders had ik het wel geweten 8)

Veel plezier met je nieuwe bolide Henriko!
Last edited by Glenn@nl on TueSep20, 2005 6:14:19 PM, edited 2 times in total.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Glenn@NL wrote:[quote=kakanox]wn zelfs een AX 1.1 is snel naar verhouding - ze wegen nagenoeg nix

Het is zelfs nog een 1.4 ook :wink:

Ik moet zeggen dat ik dit topic aardig heb gevolgd ook. Het is een zeer interessante AX met een goede prijs.
Het is dat mijn AXje nog rijdt, anders had ik het wel geweten 8)

Veel plezier met je nieuwe bolide Henriko![/quote][/quote]

daarom is een 1.4 helemaal pittig. lekker veel koppel, dat is het grootste verschil. en je merkt het vooral boven de 120. net zoals de doorstap naar een 1.6 trouwens... waar de 1.4 bij 140 zo'n beetje ophoudt gaat 1.6 nog een tijd door..

henriko
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: MonSep19, 2005 12:09:24 AM
Location: hoogeveen

Post by henriko »

ik heb dus al een keer aardig staan gummen voor een stoplicht....

henriko
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: MonSep19, 2005 12:09:24 AM
Location: hoogeveen

Post by henriko »

dit komt mede doordat ik nogal diesel gewend ben....
hierover kan adri waarschijnlijk wel meepraten na ons proefritje....

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

hahaha, ja da's ff wennen. let op: hij kan meer toeren draaien dan 4000, voor het geval je een keer door wil gassen :P

henriko
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: MonSep19, 2005 12:09:24 AM
Location: hoogeveen

Post by henriko »

hoe hard wil een 1400 eigenlijk?

en ik hoor wel es van een open luchtfilter, dat ie daarvan zuiniger wordt....
is dit een goede optie en zonder problemen?

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

henriko wrote:hoe hard wil een 1400 eigenlijk?

en ik hoor wel es van een open luchtfilter, dat ie daarvan zuiniger wordt....
is dit een goede optie en zonder problemen?


Gaat hij eerder meer van verbruiken, 1400 moet de 180 kunnen aantippen.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Drake wrote:
henriko wrote:hoe hard wil een 1400 eigenlijk?

en ik hoor wel es van een open luchtfilter, dat ie daarvan zuiniger wordt....
is dit een goede optie en zonder problemen?


Gaat hij eerder meer van verbruiken, 1400 moet de 180 kunnen aantippen.


theoretisch word hij zuiniger.. dat klopt, echter!! jij gaat het geluid leuk vinden, dus meer gas geven.. en dat zorgt ervoor dat je meer verbruikt!
Image

henriko
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: MonSep19, 2005 12:09:24 AM
Location: hoogeveen

Post by henriko »

das eigenlijk veeeeeeeeeeeeelte hard voor zo'n autootje toch???


toch??

:twisted: :twisted:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

niks mis mee. overigens liep mijn GT 195 toen ik 'm kocht. na 180 had ie 't wel moeilijk. weet niet wat een gewone 1.4 doet...

ennuh.. open luchtfilter moet je wel aan een buis hangen. dan heb je iets minder herrie, iets meer koppel onderin.. en iets minder verbruik.

henriko
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: MonSep19, 2005 12:09:24 AM
Location: hoogeveen

Post by henriko »

wat is het verschil van een gewone met een GT dan?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

henriko wrote:wat is het verschil van een gewone met een GT dan?


GT heeft een net iets andere motor.. en iets andere computer eraan gekoppeld.
waardoor hij iets meer vermogen heeft (10pk ongeveer) en daardoor issie dus wat vlotter.
echter ook minder zuinig..
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

q01z wrote:
henriko wrote:wat is het verschil van een gewone met een GT dan?


GT heeft een net iets andere motor.. en iets andere computer eraan gekoppeld.
waardoor hij iets meer vermogen heeft (10pk ongeveer) en daardoor issie dus wat vlotter.
echter ook minder zuinig..


not true q01z.. een GT Carb heeft 10 pk meer. een GT Injection, zoals de mijne, heeft evenveel vermogen (75 pk).

Een GT heeft alleen een minder mooie koppelkromme, dit ligt aan de computer. Daardoor zal een GT > 3500 r/min feller zijn, en < 3500 r/min minder fel dan een gewone 1.4. Ook het maximumvermogen bereikt een GT pas bij 6200 r/min, en een gewone 1.4 @ 5800 r/min.
De GT is dus sneller wanneer je 'm flink op z'n staart trapt, maar trager bij lage toerentallen. Heeft echter wel weer een iets hogere top, ook door mooiere versnellingsbakverhoudingen (wat betreft de top; kortere 5e versnelling).
Last edited by kevin.broke on WedSep21, 2005 9:54:54 AM, edited 1 time in total.

Post Reply