Bas (ex-cup AX GT 1.4 '88)
Moderator: webmasters
Na die klap sprak ik ook eerst een paar woorden Hindi...
Er zat gelukkig een rolkooi in de auto, dat heeft hem zeker breder gehouden. Ook was ik blij dat ik een helm droeg, er zat namelijk een uitbuiling in de deurstijl op de plek waar m'n hoofd tegenaan beukte. Veiligheidsvoorzieningen zijn er niet voor niets. En als het achteraf goed gaat, is het testen er van ook nog best 'leuk'.
Met de nieuwe AX moet het beter gaan. De cilinderkop wordt vandaag gevlakt en gelijk schoongemaakt en van nieuwe klephoedjes voorzien. Hopelijk lukt het om van de week alles er weer (goed) in te krijgen.
Er zat gelukkig een rolkooi in de auto, dat heeft hem zeker breder gehouden. Ook was ik blij dat ik een helm droeg, er zat namelijk een uitbuiling in de deurstijl op de plek waar m'n hoofd tegenaan beukte. Veiligheidsvoorzieningen zijn er niet voor niets. En als het achteraf goed gaat, is het testen er van ook nog best 'leuk'.
Met de nieuwe AX moet het beter gaan. De cilinderkop wordt vandaag gevlakt en gelijk schoongemaakt en van nieuwe klephoedjes voorzien. Hopelijk lukt het om van de week alles er weer (goed) in te krijgen.
-
- AX Master
Ai ai ai zo zie iok een AX toch liever niet Heel veel succes ermee
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
De kop is gevlakt, dat hebben ze snel gedaan! Het kostte in totaal 60 euro, geen idee of dat duur of goedkoop is. Toen ik om een bonnetje vroeg, bleek dat ik daar niet op hoefde te rekenen... Vage tent. Als ze maar goed werk afleveren, vind ik het best.
Hopelijk krijg ik morgenavond de nodige hulp bij het terug in elkaar zetten. Daarna wordt het spannend, de eerste keer starten!
Hopelijk krijg ik morgenavond de nodige hulp bij het terug in elkaar zetten. Daarna wordt het spannend, de eerste keer starten!
-
- AX Master Spammer
Bas wrote:Geen idee of ze afpersen ook hebben gedaan. Ze hebben mij in ieder geval wel afgeperst denk ik...
De pakkingen (en klephoedjes) heb ik zelf gehaald en de bouten hergebruik ik.
Het mag nu niet lang meer duren, die AX moet gaan rijden!!!
Bouten nooit hergebruiken, dit zijn rekbouten, dikke kans dat ze nu of tever zijn opgerekt, of dat ze afbreken bij het monteren.
IceByte wrote:Bas wrote:Geen idee of ze afpersen ook hebben gedaan. Ze hebben mij in ieder geval wel afgeperst denk ik...
De pakkingen (en klephoedjes) heb ik zelf gehaald en de bouten hergebruik ik.
Het mag nu niet lang meer duren, die AX moet gaan rijden!!!
Bouten nooit hergebruiken, dit zijn rekbouten, dikke kans dat ze nu of tever zijn opgerekt, of dat ze afbreken bij het monteren.
Wat hij zegt!!! Nieuwe bouten halen!!!