Henri106 (Diverse auto's...)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Henri106 (Diverse auto's...)

Post by Henri106 »

Ik lees hier al een hele tijd mee, en nouja ik zal ook maar eens een voorstel topic maken.

Oorspronkelijk was ik hier gekomen om tezoeken naar 3 gaats velgen, en had een account aangemaakt om de verkoper tekunnen benaderen. Alleen waren er wel erg leuke topics ! Ik vindt het altijd leuk om telezen over ander mans projecten en ben het topic van q01z actief aan het volgen (daardoor eigenlijk meer gaan zoeken in dit forum) En er wordt hier meer afgesleuteld dan het 106 forum waar ik ook op zit. En heb ook heel veel informatie kunnen vinden voor de 106 :wink: is toch het broertje van de AX (hopelijk beledig ik hier niemand mee :oops: ). Maar goed vanaf die tijd lees ik eigenlijk elke dag met plezier mee.

Natuurlijk is er wel enige binding met franse merken, mijn zus heeft vroeger een toen vrijwel nieuwe Peugeot 205GTI gehad en daarna een 106 en nu een 206XS. Mijn 1e auto was een BX 1.4 die helaas na een week al einde verhaal was. Erg jammer want hij reed fantastisch ! Heb ook veel aan de BX'en en AX'en gewerkt bij mijn vorige baas (Universeel garage) Ik ben zelf 1e autotechnicus en bezig met opleiding Technisch specialist bij een VW/Audi dealer.

Image

De BX op de 1e dag.

Dus toen mijn vriendin haar rijbewijs haalde en een auto zocht moest het wel een frans wagentje worden, en die is er gekomen ook ! Wel gekeken naar een AX maar het oog was gevallen op een 106 1.1 Etoile.

Image

Image

Image

Een XSI vondt ze mooier, maar was niet rendabel voor haar met verzekering en geen rij ervaring. Ze vondt de 1.1 wel mooi maar toch bleef het gevoel voor een XSI hangen. Dus heb ik de auto daarna omgebouwd tot XSI voor haar (Is nog wel 1.1 maar komt als dit blok kapot gaat een 1.6 16V blok in).

Maar er was nergens echt informatie tevinden over hoe ik sommige dingen moest doen, zoals instrumenten paneel aansluitingen, het aanpassen van de achteras enz.. enz.. toen heb ik heel dankbaar gebruik gemaakt van dit forum met het volgende resultaat:

Image

XSI instrumentenpaneel met Rallye ph1 stuur

Image

15inch Cituning velgen met remus uitlaat systeem (klinkt heel goed !, leeggebrande einddemper :shock: )En XSI bumpers


Image

XSI interieur erin !, oude interieur is toen verkocht aan iemand met een AX die er toen best plannen mee had ! toen hij het interieur opkwam halen lag er ook een motorblok in van een 205 (in de kofferbak :wink: ) ben benieuwd of dat iemand van dit forum was ?

Image

Image

Elektrisch bedienbare en verwarmde buitenspiegels in kleur, en het nieuwe type peugeot logo.

Om het van binnen aftemaken heb ik het complete dashboard van een XSI erin gezet

Image

En als laatste toevoeging:

Image

Morette koplampen :)

En gelijk weer verder met de volgende dingen natuurlijk :)

Image

Zitten rondom Koni geel schokdempers, en er ligt een verlagings set van 6 cm voor de voorkant klaar, daarna ook gelijk de achterzijde laten zakken. Heel veel van dit project heb ik dankzij AX forum kunnen doen ! Hoop ook dat een "vreemd merk rijder" welkom is hier :)

Owhja, en zelf heb ik natuurlijk ook een auto.

Een 65'er Ford Mustang Coupe V8

[img][img]http://i6.photobucket.com/albums/y214/Corsa97/DCP_1828.jpg[/img][/img]

[img][img]http://i6.photobucket.com/albums/y214/Corsa97/DCP_1808.jpg[/img][/img]

En een opel Corsa B 1.6 16V GSI waarvan het blok van onder tot boven aangepakt is (180 PK, standaard 109). Maargoed die andere merken vinden jullie vast niet interesant

[img][img]http://i6.photobucket.com/albums/y214/Corsa97/DCP_1855.jpg[/img][/img]

[img][img]http://i6.photobucket.com/albums/y214/Corsa97/DCP_1848.jpg[/img][/img]

(Bumpers moeten nog in kleur gespoten worden, samen met sideskirts wielkuiprandjes en blabla :wink: )

Hopelijk een beetje goed voorstel topic dan maar ! :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ey Hans!

leuk dat je je eindelijk even voorsteld :)

leuke collectie auto's zo.. vooral die Mustang.. damn.. das echt leuk spulleke!

corsaatje met zoveel vermogen is ook wel leuk hoor :D al vind ik het zelf het type daarvoor (dat blokkedoosje) mooier :)

dash van een 106 blijft toch geweldig.. moet ik toch nog maar es zoeken, me huidige dash is toch gebroken dus ik meot toch wat
Image

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

De corsa vind ik niet interessant (wel hoe je aan die 180 pk komt), maar die Mustang :shock: :shock: :shock: *kwijl

Welkom trouwens!
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

erg nette mustang.. ondanks dat ik niet van amerikaans hou..

maar ik ben ERG benieuwd hoe je op 180 pk komt..

en dan zeker met een 1600 motor.. met een 2.0 16v is het niet zo moeilijk...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Henri106 (Diverse auto's...)

Post by Drake »

Henri106 wrote:Een 65'er Ford Mustang Coupe V8

[img][img]http://i6.photobucket.com/albums/y214/Corsa97/DCP_1828.jpg[/img][/img]

[img][img]http://i6.photobucket.com/albums/y214/Corsa97/DCP_1808.jpg[/img][/img]


Kijk das het echte werk, overgens heeft mijn vader een silveren 67'r
en we zijn bezig met een 67 cabrio. :D

geweldige auto's het geluid alleen al, maar ze rijden als dwijlen :(

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

@qo1z: een vriend van mij heeft volgens mij nog een XSI dashboard liggen compleet ! hoeft niet veel tekosten denk ik ? En die vierkante A corsa is zeker mooi ! ik wil er over een paar jaar 1 gaan bouwen met een 2.0 16V turbo blok uit een calibra turbo met 6bak. Bommetje op wielen dus :)

@Peter: Haha, kan ik begrijpen hoor ;) je moet er van houden. Daarvoor reed ik een kadett gsi Turbo.

Maar het volgende is aan het blok gedaan:

Supersprint uitlaatsysteem (spagetti, kat vervanger + sport middendemper, volledig groep N)
Kent Cams 282 graden sport nokkenassen
Mantzel powerbox (Speciaal inlaatspruitstuk waardoor de luchtweg 60% verkort wordt en dit geeft heel veel winst bij deze motoren).
Gevlakte en geflowde/gepoorte cilinderkop
16 nieuwe kleppen
Spesso racekoppakking
Versterkte rally distributieriem
instelbare PowerBoostValve stationeer op 3,5 bar volgas 4,3
Bank afgestelde Chip
Mantzel motor afdekplaat
BMC CDA carbon Airbox
4mm vergroot gasklephuis
Geoptimaliseerd onderblok (Blue printen)
ARP drijfstangbouten


Wat nog gemonteerd moet worden binnen nu en een jaar.

Afgedraaid vliegwiel
Sachs Sportkoppeling (3 klauws)
underdrive pulley kit
Individual Throtle Body's van Qed met DTA (ter vervanging van het mantzel spruitstuk)

Motorische tuning is voor mij een grotere hobby dan optisch, de mustang zit op 328PK uit een 5.0 V8 met edelbrock en ford motorsport delen.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

@Drake: dat rijden als dweilen valt mee hoor ! moet alleen het onderstel aanpassen.

De mustang heeft Koni schokkers voor, met stugere veren, achter 5 bladsbladveren ipv 3 blads, monroe hijackers schokdempers. Shelby traction bars eronder en Monte carlo brace onder de motorkap (soort veerpootbrug). Dat rijdt nu zeer goed moet ik eerlijk zeggen !

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Henri106 wrote:@Drake: dat rijden als dweilen valt mee hoor ! moet alleen het onderstel aanpassen.

De mustang heeft Koni schokkers voor, met stugere veren, achter 5 bladsbladveren ipv 3 blads, monroe hijackers schokdempers. Shelby traction bars eronder en Monte carlo brace onder de motorkap (soort veerpootbrug). Dat rijdt nu zeer goed moet ik eerlijk zeggen !


die van me pa heeft alleen koni's achter en de rest roestig standaard, dus daar zal het wel aan liggen ben ik bang :lol:.

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Welkom!

Een 106 is toch bijna hetzelfde als een AX, maar toch blijft mijn favoriet van je verzameling de Mustang :!:
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

soweej, stoere autootjes, ook de 106.. Mustang machtig, toch heb ik iets tegen Amerikanen op de een of andere manier. En die Corsa.. netjes getuned, maar waarom niet eerst een 2.0 16V erin gezet?

Ennuh.. nu je toch bezig bent.. probeer eens zo'n 2.0 16V in een AX? :lol:

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Hoop ook dat een "vreemd merk rijder" welkom is hier


No problem! je bent ook niet de eerste 106 forum gebruiker zullen we maar zeggen :lol:

Erg dikke bakkies hoor (Y)

enne die 2.0 16V in een ax is idd een uitdaging.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

Hey hans, welkom kerol.

Ik vindt dat je zeker niet mag klagen hoe jij erbij rijdt zeg.
Supergaaf man. En je vriendin rijdt er ook erg goed en netjes bij zeg.
Ennuh ik vindt die mustang ook erg netjes hoor, zekers een supergaaf ding zeg.
Die corsa vindt ik zekers wel gaaf, ik vindt het zowieso al een leuk autootje, en dan nog 180 pk, pfff...

Groetjen gertjuh
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

Hey!

M'n oude velgjes staan erg goed onder je vriendin d'r 106! 8)
Mooi werk hoor!

En die Mustang is natuurlijk ook zeer vet 8)

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

kakanox wrote:soweej, stoere autootjes, ook de 106.. Mustang machtig, toch heb ik iets tegen Amerikanen op de een of andere manier. En die Corsa.. netjes getuned, maar waarom niet eerst een 2.0 16V erin gezet?

Ennuh.. nu je toch bezig bent.. probeer eens zo'n 2.0 16V in een AX? :lol:


Waarom geen 2.0 erin ? simpel, die hebben ook "maar" 150 PK, maar dan kon ik niet mijn airco e.d overzetten (en daar ben ik toch aan gehecht :wink: ). Maar voornaamste reden is dat zo'n blok toch een stuk zwaarder is en dat voor het weggedrag ook niet tengoede komt. Corsa's met 2.0 rijd ik nu met gemak kwijt en in bochten kunnen ze helemaal niet bijblijven dus vandaar.

@Lohran: Ja ze is er nog steeds erg blij mee :D super velgjes !

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

2.0 16V in een AX moet lukken toch, ligt er alleen aan hoeveel geld je erin wilt stoppen. Je kan zover gaan als je zelf wilt maar hoeveel is het je waard en hoe handig ben je zelf. Heb zelf al heel wat extreme projecten gedaan maar je moet er wel zin in hebben en niet opgeven.

Wat me nog leuker lijkt is een Honda Fireblade blok of Hayabusa blok in een AX lepelen. Een licht karretje met een supersnelle gas respons, veel beter dan een lomp groot motorblok.

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Hoi, welkom hier. Toch een aardig rijtje autos heb je.

Een hayabusa of fireblade blok in een AX?

Ik denk dat je dan problemen krijgt.

Een motorfiets weegt met rijder en benzine e.d. iets van 250 kg.

Een AX weegt leeg al iets van 750 kg.
Het motorblok kan denk ik het gewicht van een AX niet trekken bij 11000tpm of meer. En een AX heeft een veel fgrotere luchtweerstand dan een motor. De motor wordt dan te zwaar belast. Hier is hij niet voor gemaakt en waarschijnlijk draait hij je dus zo in de soep.

Waarom zouden ze anders bij auto's niet zoveel vermogen halen uit zo weinig cc'c?


Maar als je het toch eens gaat doen, bel me. Dat wil ik zien.

Trouwens het blok van een ZX12R of een Balckbird is ook lekker 'pittig' :twisted:

hans106xsi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
Location: emmeloord

Post by hans106xsi »

tuurlijk ben je welkom met een 106 is eigenlijk gewoon een ax met een andere body er om heen :lol:
't is geen ax maar toch met het zelfde hart

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

@Hans106XSI: Ja het is net lego, bijna alles past :D

@Citropower: Let wel dat die 750 kilo inclusief motorblok is, een motorfietsblok is wel een heel stukje lichter ! En kwa betrouwbaarheid moet je het niet doen want zo'n blok gaat veel sneller kapot in een auto. Maar het blijft nog steeds snel hoor ! Heb welleens een oude achterwiel aangedreven escort gezien met een ZZR1200 motor dat liep als een kogel ! flink janken snel op toeren en het liep bloedhard.

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Die 106 is ook ERRUG mooi zeg! Echt een beste voorraad auto's haha, ben al blij als ik alles aan die ene AX van mij kan betalen :wink:

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Zal eens een keer updaten ;)

De update's van de corsa en mustang laat ik maar achterwege ;) gaat hier om frans spul :)

Aan de 106 is een HOOP veranderd !

Allereerst, de achterklep spoiler die al zo lang ligt te wachten erop gemonteerd. Het doet echt heel veel goed aan de achterkant! gelijk een stuk dikker zo, terwijl het eigenlijk maar een kleine spoiler is.

Image

Image

Image

Ook windgeleiders erbij gekregen.

Image

Image


Ook a+b+c bekleding van een XSI. Met kofferbakbekleding en kofferbakverlichting is er ook bij gemonteerd. Eerst was dat gewoon kaal en je zag het rode metaal. Nu heeft het ook een luxer asbakje en nog een andere opening voor spulletjes oid

Image
kofferbakverlichting

Image
bekleding van de kofferbak. Eerst was het dus zoals de vorige foto. Aan die kant (van de vorige foto) moet het dus ook nog komen.

Image

Image

Image

Ter vergelijking:

Image

Image

Image


Gewoon 2 gave fotos: (hij moest nog wel gewassen worden, maar we moesten opschieten anders kregen we een zware regenbui op onze kop ;))

Image

Image

Hier even een fotoshoot gehouden toen hij weer bling bling was, ik had toch een vrije dag ;)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Ik vind de spoiler echt een hele verbetering!! 8)

Momo sportstuurtje gemonteerd ;) met rode stiksels.

Image

Image

En de HT sticker die wendy heeft laten maken:

Image

De rolbeugel is geinstaleerd :D

Ik vind het heel vet! 8)

fotos.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

[img]Witte tellerplaten met blauwe led verlichting (wat een rot klus). En de knipperlichten van de achterlampen gesmoked :)

Daarnaast is er ook nog een design brandblusser bij gekomen op a-stijl bij de bijrijderszijde. Mooi donkerrood :) Daar heb ik nog geen foto van.

Fotos van de cockpit en de lichten:

Image

Image

Image

Image

Image

Staat allebei super goed 8)

Oh ja het lijkt op de fotos net of de platen maar half verlicht worden, maar in het echt worden ze wel egaal verlicht.

morgen fotos van de brandblusser en betere fotos van de lampen en tellers

weer wat fotootjes :) wij zijn dol op fotos ;)

Image

Image

Image

de brandblusser

Image

Image

Image

de lichten bij daglicht.

En dat was een copy paste van de afgelopen maanden ;)

Dit is vandaag binnen gekomen, een setje gegroefde en geboorde remschijven !

Image

Image

Image

Plannen zijn nog om de 15 inch cituning velgen telaten stralen en wit tepoedercoaten met een rood peugeot leeuwtje in de centre cap !
Image

My Cars <98>.

Post Reply