Mathieu aka Sjees ("AXlr8" 1.4 Turbo '89)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Ziet er goed uit, volgens mij gaat het helemaal goedkomen met de 1.4!
Suc6 verder.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

KMvrtr wrote:Goed bezig!
Daar zijn wel aardig wat uurtjes in gaan zitten wed ik.
Hoe lang ben je nu bezig geweest met dat poetsen?
De kleppen eruit, poetsen, er weer in 2 ? uur... de rest, uhh... de andere 21 ? uur van de dag... Vandaag weer verder YEAH!!!
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

Perconte wrote:139.7 pk en 203 Nm

Dat is er ooit uit een 1.4 tu turbo gehaald

http://www.student.kun.nl/p.oonincx/205XS3.html

Die ziet er aardig 't zelfde uit maarrrr.... Ik ga er meer ponypowers uit halen... denk ik... hoop ik... nee... weet ik... ... ... Kan niet wachten tot ie klaar is en op de bank kan... :syellow
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

haha, dit wordt cool :D

moet je eigenlijk nog "AX 10 E" plaatje achterop hebben :P

xsi
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: MonAug08, 2005 6:25:50 PM
Contact:

Post by xsi »

heej sjees ziet er goed uit maar goed dat ik er ff was dinsdag met het blok er uitlepelen vrijdag avond kom ik weer helpen
groeten djim

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

kakanox wrote:haha, dit wordt cool :D

moet je eigenlijk nog "AX 10 E" plaatje achterop hebben :P
Waar staat dat voor? Heel, h??l langzaam zeker... Die moet ik dan hebben.
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

xsi
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: MonAug08, 2005 6:25:50 PM
Contact:

Post by xsi »

kan je hem aan mij mee geven ben volgende week in utrecht aan het werk want ik zag dat je daar woonde
groet djim

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

Weer een beetje geknutseld...

Het koppie ffies tijdenlijk erop (de koppakking moet nog bij de oosterburen vandaan komen) om de turbo precies te positioneren. (mwahh, hier mot ie zo'n beetje komen)...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PO7C3XI4
http://www.mijnalbum.nl/Foto=XEAWWL3Z
Nu kan ik hier het spruitstuk tussen maken van bochtjes en pijpjes...

Ik had gehoopt de carterpan van de 1100 over te kunnen zetten omdat ik daar het olieretour pijpje voor de turbo al op had gelast, maar helaas, de carter deksel van de 1400 is een paar centimeter dieper, dus...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=E7TPPU4D
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DHMABROR
Hier ook maar ??n erop...

Gelijk de deksel er maar weer op, heb daarin toch niks meer te zoeken...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OH376WCA
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7PAACPRD

Tja... had toch de tube vast...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=4GACDZAG
Zo ligt 't blok niet zo te schudden...
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

xsi wrote:kan je hem aan mij mee geven ben volgende week in utrecht aan het werk want ik zag dat je daar woonde
groet djim
Kakanox... Djim heeft 't over 't AX 10 E plaatje... (volgende keer wat duidelijker Djim)... :wink:
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

AX10E is de goedkoopste versie, +-40pk (afhankelijk jaar) en dus een top van 140km/u :).. 20.8sec naar de 100..

officieel dan :roll:
mijne deed 150 in zn 3..
en 0-100 in <13sec :)

dus dat zou helemaal een wolf in schaapskleren zijn dan he ;) met 140pk in het voorronder! :D


ff ontopic:
het ziet er goed uit horo! ik had die carterpan er denk ik wat langer afgelaten, het blok stond zo mooi recht en stabiel! (heb je geen motorbok, waar je blok aan kan hangen aan vliegwiel zijde? dat lijkt me ideaal en die zijn al vanaf 50,- te krijgen!)

je doet iig niet te zuinig met vloeibare pakking.. zorg er maar niet voor dat het naar binnen los schiet.. Peter hier vd club heeft dat met zijn auto gehad, oliepomp vol met zooi.. dus geen olie meer pompen en blok volledig vast!
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

HEEL gaaf :shock:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

q01z wrote:AX10E is de goedkoopste versie, +-40pk (afhankelijk jaar) en dus een top van 140km/u :).. 20.8sec naar de 100..

officieel dan :roll:
mijne deed 150 in zn 3..
en 0-100 in <13sec :)

dus dat zou helemaal een wolf in schaapskleren zijn dan he ;) met 140pk in het voorronder! :D


ff ontopic:
het ziet er goed uit horo! ik had die carterpan er denk ik wat langer afgelaten, het blok stond zo mooi recht en stabiel! (heb je geen motorbok, waar je blok aan kan hangen aan vliegwiel zijde? dat lijkt me ideaal en die zijn al vanaf 50,- te krijgen!)

je doet iig niet te zuinig met vloeibare pakking.. zorg er maar niet voor dat het naar binnen los schiet.. Peter hier vd club heeft dat met zijn auto gehad, oliepomp vol met zooi.. dus geen olie meer pompen en blok volledig vast!

Zo'n plaatje mo?t ik dus hebben!!! D?t maakt 'm af...

Het blok kan juist niet mooi rechtop staan zonder de pan... op zijn kop staat ie idd h??l stabiel maar aan de onderkant van van 't blok zit de oliepomp en krukwangen enzo, daar kan je 'm niet op neer zetten...

Ennuhh, een motorblok steun maken we gewoon zelf natuurlijk... kopen... vanaf 50 eutjes... daaaag... Als er iets aangeschaft moet worden kijk ik eerst of 't zelf te maken valt, zoniet, dan toch proberen, lukt dat niet, uhh, nog een keer proberen, lukt 't dan nog niet, dan maar kopen...

En t overmatig pakkinggebruik... tja... hebbie gelijk in... maarrrrr... ik hou van overmatig, dus heb ik ook overmatig veel klokken aan board, waaronder ook een oliedrukmeter... Mocht er wat fout gaan zie ik 't op de klokken (waar ik overigens (nu nog) meer op kijk dan voor me op de weg) voordat ie inelkaar peert...

Bedankt voor de tip's trouwens...
Last edited by sjees on ThuAug18, 2005 11:31:38 PM, edited 1 time in total.
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Mekkio wrote:Sjezus, wat moet et toch leuk zijn om zo handig te zijn :)
Heb geen idee waar je et over hebt, dus dat zegt al genoeg over mijn level van kennis :crybaby: Maar et klinkt wel goed in de oren :D


haha zou wel een bericht van mij kunnen zijn!

Ben benieuwd hoe snel de wagen is als ie af is!

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

:shock: super zeg waar je mee bezig bent! dit zal zo ongeveer wel de snelste ax van nederland worden, en wat ik dan zo leuk vind is dat ie van buiten zo standaard oogt :D

En Marc zei het al, let op met vloeibare pakking, 't heeft mij een hoop ellende bezorgd.
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

het gaat erop lijken, schiet al aardig op zo!
Je bent in een goed tempo bezig, geen woorden, maar daden!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

vette shit, helaas heb ik geen AX 10 E plaatje voor je, ik zou 'm direct afstaan... heb er wel twee voor een type 2, voor op de zijkant.. "1.1i"

die moeten op mijn auto komen :lol: (mijne is dan geen turbo, maar gaat als nog hard zat >> 1.6 8V)

btw, als ik jou was zou ik een uitlaatgastemperatuurmeter erbij nemen, is erg handig, vertelt instantly over of je motor arm of rijk loopt en reageert dus zo ongeveer direct als er iets misgaat.. heb er sinds kort een, laatst een proef gedaan met een Mazda met throttlebodies (v/e bekende), erg handig met afstellen... ik maak er zelf nog weinig koek van maar hij snapt 't wel, en vertelt me daarop wat me te doen staat 8)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik heb wel zo'n plaatje.. weet alleen niet zeker of ik die weg wil doen (jeugdsentiment ;)) maar als je turbo rijdt en je komt m halen kan ik dat niet weigeren natuurlijk :D

1.1tge is ook niet bijster snel (55pk), en daar zijn er VEEL meer van :) daar struikel je over op de sloop (zo groot zijn axjes niet he )
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

q01z wrote:1.1tge is ook niet bijster snel (55pk), en daar zijn er VEEL meer van :) daar struikel je over op de sloop (zo groot zijn axjes niet he )


idd, 1.1 TGE vind je zat, 11 RE ook toch? het is natuurlijk ook gewoon een optie om er een plaatje "TURBO" achterop te plakken.. dan lachen ze je eerst uit, en dan blijkt het nog echt zo te zijn ook :lol:

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

kakanox wrote:
q01z wrote:1.1tge is ook niet bijster snel (55pk), en daar zijn er VEEL meer van :) daar struikel je over op de sloop (zo groot zijn axjes niet he )


idd, 1.1 TGE vind je zat, 11 RE ook toch? het is natuurlijk ook gewoon een optie om er een plaatje "TURBO" achterop te plakken.. dan lachen ze je eerst uit, en dan blijkt het nog echt zo te zijn ook :lol:
Heb ik ook aan gedacht... is ook leuk ja... :)
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

Alles er weer op incl. dynamo... ...
Image

Ffies 't blok erin om te kijken of alles past...
Image

Helaas helaas helaas past 't dus niet, de dynamo aan de achterkant...
Image

De stuurstang zit een beetje behoorlijk in de weg... helaas helaas helaas...
Die moet dus maar weer aan de voorkant komen... maar dan een stuk lager als orgineel... w??r "ophangplaatjes" maken... :x
Dat is voor latere zorg... eerst... Het spruitstuk...
Dit moet de vlens worden...
Image

Wat streepjes gezet...
Image

Wat gaatjes geboord... en hij past...
Image
Image

Het begin van de collector...
Image
Image

Wat pijpjes en bochtjes en 't begint al ergens op te lijken...
Image
Image
Image
Image

Morgen weer verder...
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

Post Reply