Mathieu aka Sjees ("AXlr8" 1.4 Turbo '89)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

dan nog is het heel netjes!! :shock:
**Stay Tuned**
Image
Image

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

Joost wrote:vr6 automaat doet overigens 7,9
T was geen automaat want een vriend die achter mij reed hoorde de vr6 2 keer in de begrenzer gaan... (is wel een nadeel natuurlijk maar 't betekend wel dat ie flink aan 't trappen was... AAAhaaahaha...) Denk trouwens dat ie zich nu in een klein donker hoekje flink zit te schamen... :oops:
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Helaas pindakaas maarrr... toch blij...

Post by sjees »

Ja... Dit was te verwachten... Koppakking geflopt... Grote rookwolk en klaar... maarrrrr... dit betekend wel dat het gelijk een stuk mooier gaat worden!!! gelijk maar ff een knap spruitstukkie bakken, kleppen "poetsen", compressie verlagen ed... Wacht op de update... ... ...
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

haha

ik denk dat we hier allemaal een beetje op zaten te wachten en jijzelf ook :roll:

tis wel zonde! maar zoals je zelf zegt, het kan alleen maar mooier wordne :)
Image

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

t was idd wel een beetje te verwachten, maar ik ben benieuwd naar hoe het er straks uitziet
Image

xsi
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: MonAug08, 2005 6:25:50 PM
Contact:

Re: Helaas pindakaas maarrr... toch blij...

Post by xsi »

sjees wrote:Ja... Dit was te verwachten... Koppakking geflopt... Grote rookwolk en klaar... maarrrrr... dit betekend wel dat het gelijk een stuk mooier gaat worden!!! gelijk maar ff een knap spruitstukkie bakken, kleppen "poetsen", compressie verlagen ed... Wacht op de update... ... ...

heej sjees jammer dat die ge klapt is maar we gaan het fixen al weer vorderingen met de kros ik zie je woensdag groeten djim

Lohran
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: TueMay24, 2005 6:39:24 PM
Location: Hoorn Nh
Contact:

Post by Lohran »

Welkom hier!
Erg vet projectje zeg, ik blijf dit topic aandachtig lezen! 8)
Veel plezier en succes ermee!

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

ach die koppakkingen gaan zonder een turbo al snel kapot bij gietijzeren blokken, dus met een turbo is de levensduur verkort tot ongeveer... van een lollie in de mond van een kind van 3 jaar :lol:

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Re: Helaas pindakaas maarrr... toch blij...

Post by sjees »

xsi wrote:
sjees wrote:Ja... Dit was te verwachten... Koppakking geflopt... Grote rookwolk en klaar... maarrrrr... dit betekend wel dat het gelijk een stuk mooier gaat worden!!! gelijk maar ff een knap spruitstukkie bakken, kleppen "poetsen", compressie verlagen ed... Wacht op de update... ... ...

heej sjees jammer dat die ge klapt is maar we gaan het fixen al weer vorderingen met de kros ik zie je woensdag groeten djim

He sjimmie... jij hier... mooi joh... dinsdag ff de kop lossen... (lees onthoofden :laughing3: ) zie je woensdag @ de bunker...
Last edited by sjees on TueAug09, 2005 10:44:02 PM, edited 2 times in total.
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

Lohran wrote:Welkom hier!
Erg vet projectje zeg, ik blijf dit topic aandachtig lezen! 8)
Veel plezier en succes ermee!

Dank je... ennuh... keep u updated...
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

chendy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 74
Joined: FriFeb11, 2005 8:14:05 PM
Location: Holland

Re: Helaas pindakaas maarrr... toch blij...

Post by chendy »

sjees wrote:Ja... Dit was te verwachten... Koppakking geflopt... Grote rookwolk en klaar... maarrrrr... dit betekend wel dat het gelijk een stuk mooier gaat worden!!! gelijk maar ff een knap spruitstukkie bakken, kleppen "poetsen", compressie verlagen ed... Wacht op de update... ... ...
Ik ben eigenlijk benieuwd @ hoeveel boost jij met de AX reed. De stock GTT-carb gaat nl. al lekken @ 1,2Bar. Meer boosten heeft dus weinig nut met zo'n carb. Verder is de carb de grootste bottleneck in jouw set-up denk ik. En heb je toevallig ook de i-c van de GTT gebruikt. Da's nl. ook een zwak ding... :(
Image

AX 1.5D powered by Citroën

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Re: Helaas pindakaas maarrr... toch blij...

Post by sjees »

chendy wrote:
sjees wrote:Ja... Dit was te verwachten... Koppakking geflopt... Grote rookwolk en klaar... maarrrrr... dit betekend wel dat het gelijk een stuk mooier gaat worden!!! gelijk maar ff een knap spruitstukkie bakken, kleppen "poetsen", compressie verlagen ed... Wacht op de update... ... ...
Ik ben eigenlijk benieuwd @ hoeveel boost jij met de AX reed. De stock GTT-carb gaat nl. al lekken @ 1,2Bar. Meer boosten heeft dus weinig nut met zo'n carb. Verder is de carb de grootste bottleneck in jouw set-up denk ik. En heb je toevallig ook de i-c van de GTT gebruikt. Da's nl. ook een zwak ding... :(

Ik had 'm op 1 bar rond staan, de intercoolers van de gtt schijnen op de lange duur open de klappen als de druk boven de 1 bar zit... Heb alleen de carb en de intercooler van de gtt gebruikt...
Last edited by sjees on TueAug09, 2005 10:08:08 PM, edited 1 time in total.
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Geweldig project dit! Echt leuk om dit te volgen....

Maatje van me heeft een peugeot 309 met een 2.0 8v turbo-blok uit een Citroën XM dat lichterlijk is gekieteld..... Misschien wil hij wel eens met je sprinten :wink:

Ik kon een gozer met een Peugeot 205 1.4 XS met 138 pk.... Dus lijkt me sterk dat je veel meer uit een 1.1 haalt :roll: Maar goed, de rollerbank test zal het bewijzen :wink:

btw: Welkom hier...
Freude am Fahren.

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

master-arnie wrote:Geweldig project dit! Echt leuk om dit te volgen....

Maatje van me heeft een peugeot 309 met een 2.0 8v turbo-blok uit een Citroën XM dat lichterlijk is gekieteld..... Misschien wil hij wel eens met je sprinten :wink:

Ik kon een gozer met een Peugeot 205 1.4 XS met 138 pk.... Dus lijkt me sterk dat je veel meer uit een 1.1 haalt :roll: Maar goed, de rollerbank test zal het bewijzen :wink:

btw: Welkom hier...

Dank je... Over het aantal pktjes heb ik me laatst een,,, tja,,, toch wel vreemd verhaal laten vertellen door een gerenommeerd "turbo op bouw bedrijf" in Roelofaredsveen. Daar vertelde iemand dat de power hoogst waarschijnlijk het zelfde blijft of misschien wel minder wordt als ik 'm om bouw naar 1400 cctjes. Ik durf niet meer precies te vertellen waarom maar hij had een best geloofwaardig verhaal... Maar eigenwijs als ik ben :bootyshake: , wordt 't toch ?cht wel een 1400tje... We zullen zien of de goede man gelijk had... zoja, gaat gewoon 't 1100tje er weer in...
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

laat me raden;
de compressie vd 1.4 is veel hoger dus je moet lagere druk gaan rijden
inlaat/uitlaatspruitstuk is nog steeds veel te restrictief
carburateur is daarvoor eigenlijk te klein? :)

zo maar een 'gokje' hoor :P
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

aangezien er ook turbo kitjes voor de saxo bestaan geloof ik dat JIJ gelijk gaat krijgen.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

sjees wrote:
master-arnie wrote:Geweldig project dit! Echt leuk om dit te volgen....

Maatje van me heeft een peugeot 309 met een 2.0 8v turbo-blok uit een Citroën XM dat lichterlijk is gekieteld..... Misschien wil hij wel eens met je sprinten :wink:

Ik kon een gozer met een Peugeot 205 1.4 XS met 138 pk.... Dus lijkt me sterk dat je veel meer uit een 1.1 haalt :roll: Maar goed, de rollerbank test zal het bewijzen :wink:

btw: Welkom hier...

Dank je... Over het aantal pktjes heb ik me laatst een,,, tja,,, toch wel vreemd verhaal laten vertellen door een gerenommeerd "turbo op bouw bedrijf" in Roelofaredsveen. Daar vertelde iemand dat de power hoogst waarschijnlijk het zelfde blijft of misschien wel minder wordt als ik 'm om bouw naar 1400 cctjes. Ik durf niet meer precies te vertellen waarom maar hij had een best geloofwaardig verhaal... Maar eigenwijs als ik ben :bootyshake: , wordt 't toch ?cht wel een 1400tje... We zullen zien of de goede man gelijk had... zoja, gaat gewoon 't 1100tje er weer in...


Probeer een 1600 8v van een saxo op de kop te tikken. Deze zou zo in jouw AX moeten passen en is natuurlijk veel interessanter met een turbo... 1600 16v zou natuurlijk ook kunnen, maar dat word een stuk krapper...
Freude am Fahren.

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Klinkt allemaal errug spannend. Ik ben benieuwd wat je straks gaan doen met de auto.
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

xsi
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: MonAug08, 2005 6:25:50 PM
Contact:

Post by xsi »

nou tjee eerst alles weer in elkaar knallen maar dat gaat goed komen jou kennende succes verders alleen jammer dat ik niet zo veel kan helpen maar het komt goed er komen vast nog wel meer zaterdagen dat ik er wel bij ben
groeten djim

Post Reply