IceByte aka Eelco (Citroen C5 Break 2.2 HDI Exclusive 2006)
Moderator: webmasters
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
q01z wrote:verstopte sproeier?? of iig gewoon compressieverlies in 1vd cilinders waardoor hij het niet meer verband.. (zuiger met gat erin? kheb het al es gezien, ik hoop het niet voor je)
succes Icebyte! en sterkte ook vooral
Dan zou ik ook olieverlies moeten hebben lijkt me, of verlies an oliedruk lijkt me, en dat doet ie niet voor zover mn vader en ik hebben kunnen beoordelen, de rook uit de uitlaat is niet vettig, zit geen olie bij.
Ik hoop dat het inderdaad iets is zoals injectoren/brandstofpomp, want die heb ik gelukkig allemaal nog liggen
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Probleem is bekend, het is weer het oude liedje, koppakking is weer naar de haaien, heb dr een pil in gegooid, en het roken is opgehouden, hij blies dr alleen een kleine liter koelvloeitsof uit, dus het is nog steeds niet goed.
Ben nu op zoek naar een ander dieselblokje om dr in te hangen, heb nog een schade diesel op het oog als deze niet te hoog in prijs op gaat lopen.
Ben nu op zoek naar een ander dieselblokje om dr in te hangen, heb nog een schade diesel op het oog als deze niet te hoog in prijs op gaat lopen.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
q01z wrote:het zit je idd niet mee met dit blokje..
ander blokje.. heb je geen 1.4hdi die je in puin kan rijden en het blok uit kan tillen
Tsja, denk dat dat wel het eea zal gaan kosten, heb ook geen flauw benul in welke citroens en evt peugeots deze blokken te vinden zijn, kan nergens een lijst met blokken vinden en waar ze in zitten.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
chendy wrote:Hoe is 't nu de 2e x gekomen? Ik zou 'm ook niet reviseren en gewoon naar een andere zoeken hoor. Dat ding van mij gaat nog steeds netjes en staat alweer op 280.000km. Gelukkig maar!
2e keer kwam omdat wij iets niet goed gedaan hadden, gaten voor de bouten schoonmaken, daardoor zat ie niet vast genoeg, met lekkage als gevolg
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Wat ik altijd doe is via www.onderdelenzoeker.nl een ad posten met de gezochte delen (of in jouw geval een motor). Tot nu toe heb ik alles kunnen vinden: motor, assen en zelfs een hoedenplank. Dit was niet all??n voor de AX trouwens...
Succes met de reparatie i.i.g.!
Succes met de reparatie i.i.g.!
AX 1.5D powered by Citroën
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
chendy wrote:Wat ik altijd doe is via www.onderdelenzoeker.nl een ad posten met de gezochte delen (of in jouw geval een motor). Tot nu toe heb ik alles kunnen vinden: motor, assen en zelfs een hoedenplank. Dit was niet all??n voor de AX trouwens...
Succes met de reparatie i.i.g.!
Heb nog een schade AX op het oog met een blok dat 117k gelopen heeft, beetje voorschade, rest lijkt aardig intact
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
TTF wrote:netjes... wat een ombouw verhalen hier de laatste tijd..
Ach, tis eenvoudiger als weer de kop moeten slopen + vervangen, de vraag blijft dan hoelang gaat het dan weer goed, moet toch motorisch iets mis zijn, aangezien de kop goed is volgens het revisiebedrijf, denk dat deze kop er ook af gaat en op reserve
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Heel erg veel succes gewenst met het ombouw-verhaal hoor En hou ons op de hoogte
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Vanavond aan het sleutelen geweest, 2 uurtjes werk, en het meeste ligt eraf.Uitlaatspruitstuk moet nog + aandrijfassen.
Verder nog een aantal slangetjes van diesel e.d, maar dan kan ie zakken, morgen zien dat ie zover weer in de mijne komt te hangen.
Nieuwe motortje zit nog wel wat werk aan, nieuwe klepdekselpakking, helemaal schoonmaken verse olie dr op.
Distributieriem is vervangen bij de motorswap van vorige eigenaar, en dat is 10.000 km terug gedaan, dus dat hoeft niet.
Verder is het motortje in bezit van een andere dieselpomp dan de mijne, verder als het goed is geen aanpassingen nodig voor zover ik nu kan beoordelen
Als ik morgen mn cam niet vergeet maak ik wel wat fotootjes van de ombouw
Verder nog een aantal slangetjes van diesel e.d, maar dan kan ie zakken, morgen zien dat ie zover weer in de mijne komt te hangen.
Nieuwe motortje zit nog wel wat werk aan, nieuwe klepdekselpakking, helemaal schoonmaken verse olie dr op.
Distributieriem is vervangen bij de motorswap van vorige eigenaar, en dat is 10.000 km terug gedaan, dus dat hoeft niet.
Verder is het motortje in bezit van een andere dieselpomp dan de mijne, verder als het goed is geen aanpassingen nodig voor zover ik nu kan beoordelen
Als ik morgen mn cam niet vergeet maak ik wel wat fotootjes van de ombouw
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Het dieseltje heeft een nieuw hart, het loop weer, moet nog wel het eea aan gebeuren.
Ontlucht ie ie nog niet, alles moet nog afgesteld worden, koppeling gaskabel etc etc, maar voorlopg rijdt ie weer, net ermee naar huis gereden, zit totaal nog geen gang in, maar is ook niet gek na bijna een jaar stil staan + totaal niet goed afgesteld.
Al met al een kleine 14 uur werk als ik gisteren meetel, niet gek als je rekent 2x motor uitbouw + motor inbouw.
De eerste verrassing van gisteren:
Vond het nog een wonder dat ie nog zo normaal liep als ie deed
Ff wat fotootjes van het wagentje algemeen:
En als laatste nog even wat fotootjes van de schade die ie heeft opgelopen, blijkt toch allemaal wat meer te zijn dan verwacht, chassisbalk voor is toch ontzet, en is enigzins geplet, dus denk niet dat ie in zn geheel weggaat, al lijkt ie verder overal hard te zijn.
Helaas geen foto's van de eigenlijke ombouw, waren mn handen toch iets te ranzig voor
Morgen gaat ie ff naar de garage voor de afstelling e.d, daarna zal ik nog wel wat voor en na shots maken van de motor, ga em ff een goeie schoonmaakbeurt geven
Ontlucht ie ie nog niet, alles moet nog afgesteld worden, koppeling gaskabel etc etc, maar voorlopg rijdt ie weer, net ermee naar huis gereden, zit totaal nog geen gang in, maar is ook niet gek na bijna een jaar stil staan + totaal niet goed afgesteld.
Al met al een kleine 14 uur werk als ik gisteren meetel, niet gek als je rekent 2x motor uitbouw + motor inbouw.
De eerste verrassing van gisteren:
Vond het nog een wonder dat ie nog zo normaal liep als ie deed
Ff wat fotootjes van het wagentje algemeen:
En als laatste nog even wat fotootjes van de schade die ie heeft opgelopen, blijkt toch allemaal wat meer te zijn dan verwacht, chassisbalk voor is toch ontzet, en is enigzins geplet, dus denk niet dat ie in zn geheel weggaat, al lijkt ie verder overal hard te zijn.
Helaas geen foto's van de eigenlijke ombouw, waren mn handen toch iets te ranzig voor
Morgen gaat ie ff naar de garage voor de afstelling e.d, daarna zal ik nog wel wat voor en na shots maken van de motor, ga em ff een goeie schoonmaakbeurt geven