[OUD] Kevin aka kakanox (AX GT 1.6 8V '90)
Moderator: webmasters
Het maakt mij verder ok eigenlijk geen biet uit hoe of wat.
Als ik het betalen kan zou ik ook graag een dikke BMW rijden ipv mijn AX?je (ookal zou ik misschien wel heimwee krijgen naar het citroen?tje).
Feit is dat "geldbesparing" werd aangedragen als voornaamste reden voor verkoop van de AX terwijl dit argument, door aankoop van een BMW, (mijns inziens) keihard tot drogreden wordt omgetoverd.
Nogmaals, wat of hoe Kevin (of welke andere die hier op dit forum actief zijn) ook zijn/hun redenen heeft/hebben > zal ik me niet zo druk over maken. Ik wil ook niemand op de (lange) tenen trappen. Ik vind het alleen grappig wat er allemaal in zo?n forumtopic gezegd wordt, wat naderhand dus totaal onderuit te halen blijkt
Als ik het betalen kan zou ik ook graag een dikke BMW rijden ipv mijn AX?je (ookal zou ik misschien wel heimwee krijgen naar het citroen?tje).
Feit is dat "geldbesparing" werd aangedragen als voornaamste reden voor verkoop van de AX terwijl dit argument, door aankoop van een BMW, (mijns inziens) keihard tot drogreden wordt omgetoverd.
Nogmaals, wat of hoe Kevin (of welke andere die hier op dit forum actief zijn) ook zijn/hun redenen heeft/hebben > zal ik me niet zo druk over maken. Ik wil ook niemand op de (lange) tenen trappen. Ik vind het alleen grappig wat er allemaal in zo?n forumtopic gezegd wordt, wat naderhand dus totaal onderuit te halen blijkt
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
bokkie wrote:Het maakt mij verder ok eigenlijk geen biet uit hoe of wat.
Als ik het betalen kan zou ik ook graag een dikke BMW rijden ipv mijn AX?je (ookal zou ik misschien wel heimwee krijgen naar het Citroën?tje).
Feit is dat "geldbesparing" werd aangedragen als voornaamste reden voor verkoop van de AX terwijl dit argument, door aankoop van een BMW, (mijns inziens) keihard tot drogreden wordt omgetoverd.
Nogmaals, wat of hoe Kevin (of welke andere die hier op dit forum actief zijn) ook zijn/hun redenen heeft/hebben > zal ik me niet zo druk over maken. Ik wil ook niemand op de (lange) tenen trappen. Ik vind het alleen grappig wat er allemaal in zo?n forumtopic gezegd wordt, wat naderhand dus totaal onderuit te halen blijkt
Tja, het is een 323 E30. Die zijn net zoveel waard als een tweedehands AX GT. Zo bijzonder is het dus ook niet.....
Freude am Fahren.
Nogmaals, het gaat mij niks aan en maakt me eigenlijk ook niks uit.
Maar "toch" rein om uit principe voor mijn mening uit te komen, vind ik de begrippen "geldbesparing" en "AX omwisslen voor een BWM, ookal is ie evenveel waard" niet bij elkaar passen.
Je bent altijd meer kwijt aan wegenbelasting, verzekering en brandstof.
Desondanks hoop ik uiteraard dat de BWM perfect bevalt en nog vele kilometers voor de boeg heeft (die evenveel of meer genoegen brengen als de AX-km?s).
Daarbij zal ik het maar laten om niet nog meer olie op dit (toch al hete) vuur te gooien.
Maar "toch" rein om uit principe voor mijn mening uit te komen, vind ik de begrippen "geldbesparing" en "AX omwisslen voor een BWM, ookal is ie evenveel waard" niet bij elkaar passen.
Je bent altijd meer kwijt aan wegenbelasting, verzekering en brandstof.
Desondanks hoop ik uiteraard dat de BWM perfect bevalt en nog vele kilometers voor de boeg heeft (die evenveel of meer genoegen brengen als de AX-km?s).
Daarbij zal ik het maar laten om niet nog meer olie op dit (toch al hete) vuur te gooien.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
hopelijk is de BMW verkocht. overigens is een BMW 323i E30 in deze staat w?l meer waard dan een GT'tje. Je vindt ze niet met een halve liter op 5000 km olieverbruik ongeveer.
En het verbruik? 1:11,5 als je een beetje op het rechtervoetje let... zoveel meer als een GT zuipt ie dus ook niet.
Als ie nog bij me blijft tot ik beter in de cash zit neem ik 'm wel een keer mee naar de Nordschleife
BMW wordt overigens opgevolgd door een leasebrikkie of een Corsa Diesel.
En het verbruik? 1:11,5 als je een beetje op het rechtervoetje let... zoveel meer als een GT zuipt ie dus ook niet.
Als ie nog bij me blijft tot ik beter in de cash zit neem ik 'm wel een keer mee naar de Nordschleife
BMW wordt overigens opgevolgd door een leasebrikkie of een Corsa Diesel.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Nou, op m'n rechtervoetje letten valt wel mee hoor... de kruissnelheid op de snelweg is alleen vaak hoog (150-160 km/h)
De BMW is nu indd weg, van het overgebleven geld heb ik m'n advocaat kunnen betalen ?n m'n AX weer enigszins op kunnen lappen. Er moet nog wel e.e.a. aan gebeuren maar... dat komt wel weer als er nieuwe cash is Zaterdag nog een paar kleine dingetjes repareren en dan ben ik voorlopig denk ik wel weer ff rijdend, ondanks dat er wat compressieverlies optreedt in 1 v/d cilinders. Motortje tort alweer iets beter dan na de eerste start, maar boven de 140 km/h is ie nog steeds dood. 180 aantippen deed ie alweer, overigens is m'n koppeling nu weer kapot en die ga ik dit weekend vervangen. En ik heb geen startmotor, dus continu aanduwen
Hoe ik het compressieprobleem op ga lossen weet ik nog niet precies, misschien eens kijken of ik een schade-BX ofzo met weinig kilometers kan vinden. Zodat ik iig zeker weet dat het blokje nog op-en-top is.
De BMW is nu indd weg, van het overgebleven geld heb ik m'n advocaat kunnen betalen ?n m'n AX weer enigszins op kunnen lappen. Er moet nog wel e.e.a. aan gebeuren maar... dat komt wel weer als er nieuwe cash is Zaterdag nog een paar kleine dingetjes repareren en dan ben ik voorlopig denk ik wel weer ff rijdend, ondanks dat er wat compressieverlies optreedt in 1 v/d cilinders. Motortje tort alweer iets beter dan na de eerste start, maar boven de 140 km/h is ie nog steeds dood. 180 aantippen deed ie alweer, overigens is m'n koppeling nu weer kapot en die ga ik dit weekend vervangen. En ik heb geen startmotor, dus continu aanduwen
Hoe ik het compressieprobleem op ga lossen weet ik nog niet precies, misschien eens kijken of ik een schade-BX ofzo met weinig kilometers kan vinden. Zodat ik iig zeker weet dat het blokje nog op-en-top is.
schade-BX met weinig km's?
schade bx-en zijn er zat.. maar meestal flikkeren ze die gelijk weg (helaas)
weinig km's is opzich al een prestatie.. vooral voor die 1.4 blokjes.. die waren al niet al te betrouwbaar in de BX omdat de BX nou eenmaal te zwaar was ervoor.
en als je al een blokje vind met weinig km's dan ligt dat al 10jaar stil
ik zal die 1.4 uit die saxo halen die je me aanbood
schade bx-en zijn er zat.. maar meestal flikkeren ze die gelijk weg (helaas)
weinig km's is opzich al een prestatie.. vooral voor die 1.4 blokjes.. die waren al niet al te betrouwbaar in de BX omdat de BX nou eenmaal te zwaar was ervoor.
en als je al een blokje vind met weinig km's dan ligt dat al 10jaar stil
ik zal die 1.4 uit die saxo halen die je me aanbood
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM