Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
Wheeu je hebt veel plannen! (en ook al veel gedaan trouwens). Go Marc!
Maarre ik hoop niet dat je van plan bent alle bekleding uit je wagen te gaan strippen want volgensmij maakt ie dan vet veel lawaai bij alles wat je doet. Heb wel eens in zo'n auto gezeten en dat maakte bij 50 al een bak herrie...
O ja dat was een eend
Maarre ik hoop niet dat je van plan bent alle bekleding uit je wagen te gaan strippen want volgensmij maakt ie dan vet veel lawaai bij alles wat je doet. Heb wel eens in zo'n auto gezeten en dat maakte bij 50 al een bak herrie...
O ja dat was een eend
Kijk uit, een Cactussssss
nah ik zal binnenkort weer eens een servertje in elkaar schroeven hier.. (volgens mij zeg ik dat ook al een jaar)
@joost: mijn 1.0 heeft ook tijdje vrijwel zonder bekleding gereden voordat het GT interieur erin ging! heeeerlijk
@zx: ach het zal wel lekker hol en blikkerig klinken he?
@ivar: dromen zijn er om te leven.. toch?
@joost: mijn 1.0 heeft ook tijdje vrijwel zonder bekleding gereden voordat het GT interieur erin ging! heeeerlijk
@zx: ach het zal wel lekker hol en blikkerig klinken he?
@ivar: dromen zijn er om te leven.. toch?
om maar weer verder te gaan met de updates: (hopelijk wil dr ooit iemand dit allen bij elkaar gooien.. ikzelf heb daar geen bevoegdheid voor)
Verhaal van de auto:
De volledige historie van de auto is bij mij bekend, ik weet welke monteur m vanaf Amsterdam (importeur) naar hier gereden heeft, wie m toen gekocht heeft en wie m daarna gekocht heeft. De laatste eigenaar voor mij was namelijk Jeri?l, een zeer goede vriend van me.
auto is door hem altijd als een GT-behandeld.. oftuwel, dat ding reed nooit onder de 160
samen hebben wij in de zomer van 2004 de koppeling en remschijven vervangen en dat was voor mij zo ongeveer het eerste echte contact met techniek en een ax.
het autootje heeft dus zelfs emotionele waarde
Staat van aanschaf:
-spanrol geklapt ==> motor in de soep
-rechter achterrem niet werkend ==> remschoenen los in de trommel
-roest bij linker zijruitje
-roest bij achterbumper-ophangpunt
-kapotte mistlichten
-deuk in rechterdeur en achterpaneel
Wat is er vervangen:
-motorblok (205xs)
-versnellingsbak
-aandrijfassen (2x)
-voorveren
-achteras
-nokkenas vd nieuwe motor (brak)
-nokkenaskeerring
-distributieriem + spanrol
-alle vloeistoffen (meerdere malen)
-spiegels
-koplampen/achterlichten/knipperlichten
-stabilisatorstang
-draagarmen + 1 fussee
-motorsteunen
-accu
-dynamo/startmotor
-radiateur
-raammechanismes
-gordels
-stoelframe
-hoofdsteunen
-stuurtje
-deurpanelen
-remslangen achter
-vsnaar
Wat moest er na de 1e APK (afkeur):
-knipperlicht links voor
-vsnaar vervangen
-remverschil voor (30%)
-handremverschil achter (90%)
-fussee speling rechts voor (6mm)
-remleidingen beter vastzetten
-remindicatordraden weg knippen
-remslang links voor vervangen
Wat moet er techisch gezien gebeuren:
-Motorblok revisie (krukas keering beide zijden lek, koppakking lek, klepseals lek en zuigerveren lek) ==> dus nieuw blok
-Koppeling vervangen
-Aandrijfassen vervangen
-Remverschil voor oplossen (klauwen reviseren)
Verhaal van de auto:
De volledige historie van de auto is bij mij bekend, ik weet welke monteur m vanaf Amsterdam (importeur) naar hier gereden heeft, wie m toen gekocht heeft en wie m daarna gekocht heeft. De laatste eigenaar voor mij was namelijk Jeri?l, een zeer goede vriend van me.
auto is door hem altijd als een GT-behandeld.. oftuwel, dat ding reed nooit onder de 160
samen hebben wij in de zomer van 2004 de koppeling en remschijven vervangen en dat was voor mij zo ongeveer het eerste echte contact met techniek en een ax.
het autootje heeft dus zelfs emotionele waarde
Staat van aanschaf:
-spanrol geklapt ==> motor in de soep
-rechter achterrem niet werkend ==> remschoenen los in de trommel
-roest bij linker zijruitje
-roest bij achterbumper-ophangpunt
-kapotte mistlichten
-deuk in rechterdeur en achterpaneel
Wat is er vervangen:
-motorblok (205xs)
-versnellingsbak
-aandrijfassen (2x)
-voorveren
-achteras
-nokkenas vd nieuwe motor (brak)
-nokkenaskeerring
-distributieriem + spanrol
-alle vloeistoffen (meerdere malen)
-spiegels
-koplampen/achterlichten/knipperlichten
-stabilisatorstang
-draagarmen + 1 fussee
-motorsteunen
-accu
-dynamo/startmotor
-radiateur
-raammechanismes
-gordels
-stoelframe
-hoofdsteunen
-stuurtje
-deurpanelen
-remslangen achter
-vsnaar
Wat moest er na de 1e APK (afkeur):
-knipperlicht links voor
-vsnaar vervangen
-remverschil voor (30%)
-handremverschil achter (90%)
-fussee speling rechts voor (6mm)
-remleidingen beter vastzetten
-remindicatordraden weg knippen
-remslang links voor vervangen
Wat moet er techisch gezien gebeuren:
-Motorblok revisie (krukas keering beide zijden lek, koppakking lek, klepseals lek en zuigerveren lek) ==> dus nieuw blok
-Koppeling vervangen
-Aandrijfassen vervangen
-Remverschil voor oplossen (klauwen reviseren)
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
Foto's
Aanschaf:
Tijdens de bouw:
Tegenslag:
Stripped:
Motorblok:
Onderstel:
[img]http://people.zeelandnet.nl/mbomer/GT/Bouw/pict0062(1)[1].jpg[/img]
[img]http://people.zeelandnet.nl/mbomer/GT/Bouw/pict0064(1)[1].jpg[/img]
Test opstelling:
Sleutel omgeving:
En toen wassie 'af':
Betere kwaliteit op aanvraag
Aanschaf:
Tijdens de bouw:
Tegenslag:
Stripped:
Motorblok:
Onderstel:
[img]http://people.zeelandnet.nl/mbomer/GT/Bouw/pict0062(1)[1].jpg[/img]
[img]http://people.zeelandnet.nl/mbomer/GT/Bouw/pict0064(1)[1].jpg[/img]
Test opstelling:
Sleutel omgeving:
En toen wassie 'af':
Betere kwaliteit op aanvraag
Last edited by q01z on WedJun01, 2005 8:47:55 PM, edited 3 times in total.
-
- AX liefhebber
- Posts: 277
- Joined: WedMay25, 2005 8:40:23 PM
- Location: wijk en aalburg
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact: