om maar weer verder te gaan met de updates: (hopelijk wil dr ooit iemand dit allen bij elkaar gooien.. ikzelf heb daar geen bevoegdheid voor)
Verhaal van de auto:
De volledige historie van de auto is bij mij bekend, ik weet welke monteur m vanaf Amsterdam (importeur) naar hier gereden heeft, wie m toen gekocht heeft en wie m daarna gekocht heeft. De laatste eigenaar voor mij was namelijk Jeri?l, een zeer goede vriend van me.
auto is door hem altijd als een GT-behandeld.. oftuwel, dat ding reed nooit onder de 160
samen hebben wij in de zomer van 2004 de koppeling en remschijven vervangen en dat was voor mij zo ongeveer het eerste echte contact met techniek en een ax.
het autootje heeft dus zelfs emotionele waarde
Staat van aanschaf:
-spanrol geklapt ==> motor in de soep
-rechter achterrem niet werkend ==> remschoenen los in de trommel
-roest bij linker zijruitje
-roest bij achterbumper-ophangpunt
-kapotte mistlichten
-deuk in rechterdeur en achterpaneel
Wat is er vervangen:
-motorblok (205xs)
-versnellingsbak
-aandrijfassen (2x)
-voorveren
-achteras
-nokkenas vd nieuwe motor (brak)
-nokkenaskeerring
-distributieriem + spanrol
-alle vloeistoffen (meerdere malen)
-spiegels
-koplampen/achterlichten/knipperlichten
-stabilisatorstang
-draagarmen + 1 fussee
-motorsteunen
-accu
-dynamo/startmotor
-radiateur
-raammechanismes
-gordels
-stoelframe
-hoofdsteunen
-stuurtje
-deurpanelen
-remslangen achter
-vsnaar
Wat moest er na de 1e APK (afkeur):
-knipperlicht links voor
-vsnaar vervangen
-remverschil voor (30%)
-handremverschil achter (90%)
-fussee speling rechts voor (6mm)
-remleidingen beter vastzetten
-remindicatordraden weg knippen
-remslang links voor vervangen
Wat moet er techisch gezien gebeuren:
-Motorblok revisie (krukas keering beide zijden lek, koppakking lek, klepseals lek en zuigerveren lek) ==> dus nieuw blok
-Koppeling vervangen
-Aandrijfassen vervangen
-Remverschil voor oplossen (klauwen reviseren)