Joris aka HellDuke (AX 1.1 Plaisir Runner '91)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

User avatar
HellDuke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 318
Joined: WedJul09, 2003 7:30:46 PM
Location: Mijdrecht

Joris aka HellDuke (AX 1.1 Plaisir Runner '91)

Post by HellDuke »

Jaja, ik ben een nieuw lid en heb een ax 1.1 Plaisir Runner :?: uit 1991.
Er zijn trouwens maar weinig Plaisir's in de ledenlijst.

Image

Ik ben Joris, 20 jaar en chauffeur op een vrachtwagen 8) . Vier weken nadat ik 18 werd, haalde ik m'n rijbewijs met zo,n 10-daagse cursus. Toen moesten we natuurlijk op jacht naar een autootje. Vlak bij waar ik woon, bij een lokale garage, waar mijn ouders hun auto's in onderhoud hebben, stonden een paar occasions te koop. Daartussen stond een rood wagentje, wat ik er wel leuk uit vond zien. Een tijdje later was ik 2e eigenaar van een AX 1.1 Plaisir uit 1991 met zo'n 76000 km.

De auto rijdt goed en zit errrug lekker. Het enige wat ik nu na ongeveer twee jaar heb gehad is een kapotte dynamo.

Op mijn ax zitten van die kunststof kappen aan de zijkant, maar die waren al wat aan het verkleuren, vooral bij de voorbumper, dus na een paar maanden ben ik begonnen met wat spuitwerk. De eerste foto die ik van mijn auto heb, is er een zonder voorbumper, maar daaronder zie je het resultaat, van mijn eerste projectje.

Deze topic wordt nog vervolgd, met meer geknutsel en foto's... :arrow:


Image


Image
Citroën AX 1.1 Plaisir Runner GT Style
Honda Transalp XL 600v

Shit Happens 8)

143.333

redscorpionstings
AX driver
AX driver
Posts: 38
Joined: MonJun16, 2003 3:20:12 AM
Location: purmerend
Contact:

Post by redscorpionstings »

:lol: Welkom bij de club en heb nog meer plaisere
grrrrr Emile :darkangel

MichielAX
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 71
Joined: SatJun14, 2003 3:01:12 PM
Location: Heerenveen

kom es langs

Post by MichielAX »

Kom es langs op een meeting!!!!
8)
see yaz!
Duitse auto's zijn slecht voor je gezondheid!

User avatar
HellDuke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 318
Joined: WedJul09, 2003 7:30:46 PM
Location: Mijdrecht

Post by HellDuke »

Check dit,
Ik heb een tijd geleden 4 2e hands velgen goedkoop gekocht bij een auto-onderdelenzaak, waar ik nogal kwam om spullen te brengen. Die gast had nog wat liggen, en dat zit nu onder mijn AX.
Ik heb zelf de velgen schoongemaakt, slechte stukken eraf gehaald en opnieuw geverft.
Het enige probleem was dat toen ik met mijn 'nieuwe look' onze oprit af reed, ik een luid gekraak en geschuur hoorde. De achterwielen liepen bij het inveren tegen de binnenkant van de spatborden aan. Dus, wielen er weer af, er een stuk van af slijpen en snel hammerite-en tegen de roest.

Ik vond het toch wel apart om zo in je ax te zagen en slijpen dat de vonken er vanaf kwamen. Hier zijn nog wat pics.



Image

Image

Image
Citroën AX 1.1 Plaisir Runner GT Style
Honda Transalp XL 600v

Shit Happens 8)

143.333

redscorpionstings
AX driver
AX driver
Posts: 38
Joined: MonJun16, 2003 3:20:12 AM
Location: purmerend
Contact:

Post by redscorpionstings »

Hoi mooie ax heb je wel een s gehoord van de velgen dokter die maakt je velgen heel mooi ok
grrrrrrrr Emile :darkangel

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Als je het mij vraagt zijn deze nog NIET rijp voor de velgendoktor
ze hebben echt een eigenzinnige super Look
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

User avatar
HellDuke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 318
Joined: WedJul09, 2003 7:30:46 PM
Location: Mijdrecht

Post by HellDuke »

Ach, het hoeft bij mij niet allemaal perfect te zijn, kost ook veel geld en dat heb ik niet :)
Citroën AX 1.1 Plaisir Runner GT Style
Honda Transalp XL 600v

Shit Happens 8)

143.333

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Hellduke,

Ik heb een vraag voor jou. Hoe zitten die verstralers bij jou voorbumper gemonteerd. Ik ben namelijk op zoek naar een GT bumper (net als zovelen) maar als ik verstralers zelf in mijn bumper (met racegaas :wink: ) kan bouwen, dan scheelt dat weer een hoop gedoe.
Ik weet niet of jij voor mij wat foto's in close up en van verschillende kanten kan maken. Want qua styling vind ik het opzich wel geinig staan.

Grtz Remy
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Dat zijn toch geen verstralers :? Sorry, maar lijken meer op bouwspots.. :twisted:

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

dat boeit niet, t is alleen handig als die malloten voor je niet willen opschieten :twisted: :twisted: :twisted:
Het zou helemaal fraai zijn als je blauwe lampjes zou hebben, en deze dan zou kunnen laten flitsen. Dan heb je toch een mooie "undur kuvur AX GT Police Style". Maar goed, dreams dreams dreams :)
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Ha.. die flitslampies.. van de pace-car bedoel je? Dat zijn helemaal dure geintjes.. Ik bedoel, goede inkomsten voor de politie... :evil:

User avatar
HellDuke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 318
Joined: WedJul09, 2003 7:30:46 PM
Location: Mijdrecht

Post by HellDuke »

Ik heb een vraag voor jou. Hoe zitten die verstralers bij jou voorbumper gemonteerd. Ik ben namelijk op zoek naar een GT bumper (net als zovelen) maar als ik verstralers zelf in mijn bumper (met racegaas ) kan bouwen, dan scheelt dat weer een hoop gedoe.
Ik weet niet of jij voor mij wat foto's in close up en van verschillende kanten kan maken. Want qua styling vind ik het opzich wel geinig staan.

Grtz Remy


Hey Remy. Die verstralers zijn gewoon dwars door de bumper geboord en met boutje, moertje, ringetje vastgezet..
Ik wil er binnenkort best een paar pics van maken. Ik kom trouwens op de meeting en jij ook dacht ik, dus dan kun je ook het zaakje komen bestuderen. Is wel veel duidelijker (en leuker) dan van foto's.

Ik heb nog een vette knutsel-pic gevonden. Is tot nu toe de enige andere foto, met verstralers. :D
C U , Joris

Image
Citroën AX 1.1 Plaisir Runner GT Style
Honda Transalp XL 600v

Shit Happens 8)

143.333

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Hmmz.. ziet er stoer uit... maar what the hell are ya' doin' here??? :shock:

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

TNX HellDuke, Ik neem zondag dus echt mijn camera en een blocnote mee. Misschien nog wat te voor de inwendige mens. Want volgens mij wordt het een gezellig feestje daar in Nieuwegein. Best jammer dat me vakantie er bijna op zit. Je houdt dan zo weinig tijd over om aan je AX te sleutelen. Maar goed, tot zondag. 8) 8) 8)
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

User avatar
HellDuke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 318
Joined: WedJul09, 2003 7:30:46 PM
Location: Mijdrecht

Post by HellDuke »

Hmmz.. ziet er stoer uit... maar what the hell are ya' doin' here???


Nou Tha Bert, zie je die velg daar hangen?? Die had ik nog niet zo lang. Ik moest toch even de voor en achterwielen omwisselen ivm slijtage, dus kon ik mooi even die velg passen :)

Hier nog een meeting-foto van AX + eigenaar.

Image
Last edited by HellDuke on SunFeb08, 2004 8:46:47 PM, edited 1 time in total.
Citroën AX 1.1 Plaisir Runner GT Style
Honda Transalp XL 600v

Shit Happens 8)

143.333

User avatar
HellDuke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 318
Joined: WedJul09, 2003 7:30:46 PM
Location: Mijdrecht

Post by HellDuke »

Nou ik ben weer even bezig geweest met me ax-je. Ik heb me laten inspereren door MichielAX met z'n supercoole achterbumper en met Robgt ben ik naar de sloop geweest om van een andere Plaisir de achterbumper en een mistlampenknopje te halen.

Thuis begonnen de achterbumper doormidden te zagen en te bedenken hoe die onder de bestaande bumper te zetten.
Ik haalde dus de bumper van m'n auto en wat zag ik???

dit:

Image

Dat begon dus al goed. Zijn er trouwens meer mensen die dit hebben? Zo ja, wat hebben jullie eraan gedaan? Ik verder niks. Ga er wel een keer een plaatje op maken ofzo.

Verder de bumpers aan elkaar gezet, eronder gehangen, opnieuw gespoten en nog een mooi uitlaat-eindstukje erop gezet en dit is het resultaat:

Image
Citroën AX 1.1 Plaisir Runner GT Style
Honda Transalp XL 600v

Shit Happens 8)

143.333

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Ziet er wel gaaf uit! Ik ben zeer benieuwd hoe lang ie zwart blijft... :wink:


Uitlaateindstukje ziet er ook gaaf uit.
Image

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Jaja, heeeeel goed afgekeken bij Michiel hoor :wink: :wink:
Maar het ziet er wel strak uit, well done 8) 8)
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Netjes hoor!!!!! Maar had je dat onderste stuk bij je achterwielen niet beter recht af kunnen zagen??? T ziet er op deze foto een beetje vaag uit.
Ik zie het wel met de volgende meeting. mzzl 8)
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

User avatar
HellDuke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 318
Joined: WedJul09, 2003 7:30:46 PM
Location: Mijdrecht

Post by HellDuke »

Dat ligt aan de foto, Remy. Die bumper volgt gewoon het wiel en gaat weer ietsje terug, maar steekt niet uit verder. Van de achterkant is het een beetje zandloper-achtig. Ik vind het wel goed gelukt.
Citroën AX 1.1 Plaisir Runner GT Style
Honda Transalp XL 600v

Shit Happens 8)

143.333

Post Reply