Simon aka simsken (AX 1.4 GT '90)
Moderator: webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 98
- Joined: MonApr18, 2005 4:56:08 PM
- Location: De Heurne
- Contact:
Simon aka simsken (AX 1.4 GT '90)
Hallo forum leden en Citroën liefhebbers.
Ik zal me even voorstellen:
-Naam: Simon
-Leeftijd: !17! jaar (misschien wel het jongste lid )
-Opleiding: MBO werktuigbouwkunde
-Hobby's: Sleutelen, beunhazen, metaalbewerking, schieten, en nog wel meer.
-Werk: Snijheesterij werker
Eigenaar van:
-Citro?n AX GT
- 1.4 Monopoint injectie 75(?) pk
- zwart
- Km. stand 91000
-Bouwjaar: 1990
- Rest moet nog komen
Hoe kom ik hier?
Google
Klein verhaaltje
Ik ben eigenlijk pas sinds kort in het ax wereldje gerold.
Op een dag kwam namelijk mijn broer een keer met een aanbieding van een Citroën AX GT wie bij hem op het werk ingeruild was.
En omdat het niet meer zo lang duurt voor ik de (magische) grens van 18 jaar haal leek het me toch leuk om even te kijken. Zo gezegd zo gedaan.
Ik zag hem staan en werd eigenlijk terplekke "verliefd" op de auto.
Even een testritje gemaakt en hij reed heerlijk.
Toen nog maar eens onderhandeld met de baas en uiteindelijk mocht ik hem voor 300? zo meenemen met de velgen erbij. Geen miskoop dacht ik toch zo?
Thuis naar de werkplaats gebracht. Auto op de brug en maar es even goed gecheckt. Er moet toch nog een hoop aan vervangen worden maar van sleutelen is men nooit dommer geworden
Even een lijstje wat er aan moet gebeuren:
- nieuwe koppakking (toch eigenlijk wel een kwaal van die tu moters)
- Koprevisie
- Versnellingsbak moet uit elkaar (schiet uit de 5)
- Remleiding verrot
- Laswerk
- Uitlaat verrot
- Elektra is behoorlijk verknooid, moet dus even weer goed gemaakt worden
- En nog een hooop andere kleine dingetjes
Ik ga dit allemaal zelf doen, met hulp uiteraard van de autotechnicie (vader en broer).
Verder wil ik hem toch wel orgineel houden, want zoveel geld heb ik nu ook weer niet te besteden. Gewoon een lekker zuinig en goedkoop karretje voor school, en andere doeleinden natuurlijk
Genoeg gepraat, hier wat echte foto's. Deze zijn genomen direkt na de aankoop (smerig etc.) Enjoy:
Ik zal dit topic op de hoogte houden met een fotoreportage of iets dergelijks van de koprevisie. En verdere vorderingen natuurlijk
Dat was het voor nu
Groet'n Simon (simsken)
Ik zal me even voorstellen:
-Naam: Simon
-Leeftijd: !17! jaar (misschien wel het jongste lid )
-Opleiding: MBO werktuigbouwkunde
-Hobby's: Sleutelen, beunhazen, metaalbewerking, schieten, en nog wel meer.
-Werk: Snijheesterij werker
Eigenaar van:
-Citro?n AX GT
- 1.4 Monopoint injectie 75(?) pk
- zwart
- Km. stand 91000
-Bouwjaar: 1990
- Rest moet nog komen
Hoe kom ik hier?
Klein verhaaltje
Ik ben eigenlijk pas sinds kort in het ax wereldje gerold.
Op een dag kwam namelijk mijn broer een keer met een aanbieding van een Citroën AX GT wie bij hem op het werk ingeruild was.
En omdat het niet meer zo lang duurt voor ik de (magische) grens van 18 jaar haal leek het me toch leuk om even te kijken. Zo gezegd zo gedaan.
Ik zag hem staan en werd eigenlijk terplekke "verliefd" op de auto.
Even een testritje gemaakt en hij reed heerlijk.
Toen nog maar eens onderhandeld met de baas en uiteindelijk mocht ik hem voor 300? zo meenemen met de velgen erbij. Geen miskoop dacht ik toch zo?
Thuis naar de werkplaats gebracht. Auto op de brug en maar es even goed gecheckt. Er moet toch nog een hoop aan vervangen worden maar van sleutelen is men nooit dommer geworden
Even een lijstje wat er aan moet gebeuren:
- nieuwe koppakking (toch eigenlijk wel een kwaal van die tu moters)
- Koprevisie
- Versnellingsbak moet uit elkaar (schiet uit de 5)
- Remleiding verrot
- Laswerk
- Uitlaat verrot
- Elektra is behoorlijk verknooid, moet dus even weer goed gemaakt worden
- En nog een hooop andere kleine dingetjes
Ik ga dit allemaal zelf doen, met hulp uiteraard van de autotechnicie (vader en broer).
Verder wil ik hem toch wel orgineel houden, want zoveel geld heb ik nu ook weer niet te besteden. Gewoon een lekker zuinig en goedkoop karretje voor school, en andere doeleinden natuurlijk
Genoeg gepraat, hier wat echte foto's. Deze zijn genomen direkt na de aankoop (smerig etc.) Enjoy:
Ik zal dit topic op de hoogte houden met een fotoreportage of iets dergelijks van de koprevisie. En verdere vorderingen natuurlijk
Dat was het voor nu
Groet'n Simon (simsken)
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
hey man, welkom, en da's echt een mooi bakkie dat je daar hebt! moet wel veel aan gebeuren joh, wat dat betreft heb je best een stevig prijsje.. maar op de foto's zie ik strakke lak en h??l erg mooie velgjes!
ik zou voor de grap eens kijken voor een compleet goed blok... misschien dat is misschien wel makkelijker dan het repareren van versnellingsbak+koppakking!
Ga je toch je kop zelf reviseren/vervangen... dan zou ik eens kijken of je misschien voor 100-150 euro een snelle nokkenas kan vinden. beetje extra power is nooit weg toch?
Ga je aan je versnellingsbak werken.. als je veel snelwegkilometers maakt (bijv. stappen!) zou ik eens kijken of je een ander 5e tandwiel kan krijgen. een standaard GT draait 4000 r/min bij 120 km/h, en dan is ie niet heel erg zuinig. De mijne doet 3500 r/min, m'n vorige deed 3200... scheelt een hoop in verbruik! Al moet ik erbij zeggen dat m'n vorige in 5 niet echt veel trekkracht meer over had. De huidige is wel nog snel in 5..
Remleidingen zou ik meteen vervangen door betere, van die "aftermarket"dingen, ben even het merk kwijt.. die houden het in de regel langer vol dan het originele spul dat net zo duur is.
Uitlaat verrot? >> EPS
ennuhm.. electra... pb me eens wat je allemaal mist? misschien kan ik je helpen.
ik zou voor de grap eens kijken voor een compleet goed blok... misschien dat is misschien wel makkelijker dan het repareren van versnellingsbak+koppakking!
Ga je toch je kop zelf reviseren/vervangen... dan zou ik eens kijken of je misschien voor 100-150 euro een snelle nokkenas kan vinden. beetje extra power is nooit weg toch?
Ga je aan je versnellingsbak werken.. als je veel snelwegkilometers maakt (bijv. stappen!) zou ik eens kijken of je een ander 5e tandwiel kan krijgen. een standaard GT draait 4000 r/min bij 120 km/h, en dan is ie niet heel erg zuinig. De mijne doet 3500 r/min, m'n vorige deed 3200... scheelt een hoop in verbruik! Al moet ik erbij zeggen dat m'n vorige in 5 niet echt veel trekkracht meer over had. De huidige is wel nog snel in 5..
Remleidingen zou ik meteen vervangen door betere, van die "aftermarket"dingen, ben even het merk kwijt.. die houden het in de regel langer vol dan het originele spul dat net zo duur is.
Uitlaat verrot? >> EPS
ennuhm.. electra... pb me eens wat je allemaal mist? misschien kan ik je helpen.
Last edited by kevin.broke on MonApr18, 2005 5:58:17 PM, edited 1 time in total.
Welkom hier.
En een miskoop heb je ZEKER NIET gedaan!
Alleen die velgen zijn het zowat al waard. 3 gaats is heel moeilijk aan te komen.
En de meeste denken niets aan de auto te zullen gaan doen.
Maar vaak wil je hem dan toch gaan verlagen... Openlucht filter... Andere uitlaat... En als je eenmaal zo ver bent. Dan is er meestal geen houden meer aan.
En met die km stand kun je nog een hele tijd vooruit!
En een miskoop heb je ZEKER NIET gedaan!
Alleen die velgen zijn het zowat al waard. 3 gaats is heel moeilijk aan te komen.
En de meeste denken niets aan de auto te zullen gaan doen.
Maar vaak wil je hem dan toch gaan verlagen... Openlucht filter... Andere uitlaat... En als je eenmaal zo ver bent. Dan is er meestal geen houden meer aan.
En met die km stand kun je nog een hele tijd vooruit!
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
simsken wrote:Joost wrote:Welkom hier hij ziet er leuk uit zo!
overigens heb ik nog leuke info over die AX
hij is gemaakt op 6 oktober 1989
Huh, nu sta ik even perplex haha
Hoe kom je aan de info als ik vragen mag?
En als je nog meer info hebt dan zou ik die graag willen weten
de foto hieronder laat een nummer zien op 4715 en dat is productienummer gooi je die in de calculator dan weet je productiedatum
(de calculator staat hier: http://www.2cv.nl/historie/orga.html )
kakanox wrote:het jongste lid ben je niet trouwens... jeffrey van dal is 14 geloof ik.. of 15? racet iig met een compleet gestripte AX 1.0 met rolkooi enzo.. heb dat ding gezien, ziet er erg stoer uit!
15 idd
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM