Adri Aarnoudse (had een AX 1.4iTGS '93 )

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Adri
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 68
Joined: FriNov07, 2003 11:19:05 AM
Location: Leusden

Adri Aarnoudse (had een AX 1.4iTGS '93 )

Post by Adri »

Hallo allemaal!

Ik kijk al een poosje op het forum rond, heb me vanmorgen aangemeld als lid, en dus zal ik me ook nog maar even netjes voorstellen :) . Ik ben Adri Aarnoudse, 25 jaar en woon in Amersfoort en getrouwd. In het dagelijks leven werk ik in een woonvorm voor verstandelijk gehandicapten en studeer nog 1 dag in de week SPH.

Twee weken geleden heb ik weer 'n AX gekocht. Het is m'n 2e AX en m'n 3e Citroën. De eerste was een eend, dat was dikke pret, maar helaas was die na een half jaar door z'n chassis gezakt... De 1e AX was 'n 1.1 plaisir uit 91 die de vorige eigenaar een keer tegen een vangrail geparkeerd had. Zag er niet heel netjes uit, maar was wel lekker goedkoop. we hebben 'm ongeveer 3 maanden gehad als 2e auto. Toen gingen we verhuizen, werd ie overbodig en hebben we 'm weer doorverkocht. Ik moest voor m'n werk zo'n 80 km per dag rijden, en dat deed ik toch voordeliger in m'n Seat diesel. Maar gelukkig is dat nu voorbij, ik heb werk gevonden in Amersfoort, dus de Seat verkocht en weer lekker een voordelige AX voor de deur. Het is 'n rode 1.4 TGS geworden uit '93 met 107dkm, gekocht bij een suzukidealer in Veenendaal.

Hij is nog helemaal origineel en ik ben eigenlijk ook niet van plan er veel aan te veranderen. Misschien nog een keer een achterspoilertje, maar verder vind ik 'm best zo.

Ik heb wel een paar fotootjes, maar heb nog niet helemaal door hoe ik ze online krijg.

Gegroet

A3
Last edited by Adri on WedJun07, 2006 10:41:34 AM, edited 3 times in total.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Welkom A3


de 3de (of iets meer) getrouwde van de club :wink:

Aad (rocks) we krijgen concurrentie
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Van harte welkom hier bij de club hoor :!: :!:
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd :wink: :wink:
Ik kan als moderator hier wel jouw foto's plaatsen hoor, dus stuur maar naar axclub@home.nl
Veel rij-plezier met alweer de 2de AX.
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Adri
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 68
Joined: FriNov07, 2003 11:19:05 AM
Location: Leusden

Post by Adri »

't Heeft even geduurd, maar hier dan nog een paar foto's van mijn AX. De originele uitvoering van die van Anouschka zeg maar. Krijg steeds meer zin om 'm toch wat mooier te gaan maken.
Binnenkort ga ik 'm in ieder geval een grote beurt geven en de distributieriem vervangen. (moet nog ff moed verzamelen)

ImageImage
Image

Greetz
Adri

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 598
Joined: ThuJan20, 2005 7:39:27 PM
Location: GORINCHEM
Contact:

Post by Cees »

Hoi leuke foto,s :lol:
Maar pas op hoor , als je eenmaal begint met opleuken is het eind zoek.
werkt inderdaad zeeeeer verslavend.
maar ool weer heeel leuk om te doen.
Dus succes ermee en blijf foto,s plaatsen van je vorderingen :lol:
ER IS WEER EEN Image. C 1

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Mooi auto-tje hoor, en lekker vlot zo'n 1.4 ivm die 1.1. Een gt-bumpertje zal hem leuk staan. :)

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

leuke ax, is zeeeeeer verslavend zelfs dat verbouwen...

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Hihi zo zag mijn AX er ook uit toen ik hem net had, leuk om weer eens terug te zien! Een tip van mij (en met mij vele andere leden denk ik) als je er niet te veel aan wilt verbouwen begin er dan niet aan! :wink: Als je er eenmaal aan begint is het eind zoek....

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Trouwens, als ik je zie rijden toeter ik wel even naar je! Ben bijna elke dag voor mijn werk in Amersfoort.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Welkom hier, leuk om te zien dat eens een ax altijd een ax betekent bij meerdere leden :D
Image

Adri
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 68
Joined: FriNov07, 2003 11:19:05 AM
Location: Leusden

Post by Adri »

Bedankt voor alle waarschuwingen, ben vanmorgen even naar de dichtstbijzijnde sloperij gereden, maar die had niks leuks liggen voor mij (alleen een kale 1.0E)

Anouschka wrote:Trouwens, als ik je zie rijden toeter ik wel even naar je! Ben bijna elke dag voor mijn werk in Amersfoort.

Ik zal extra opletten, denk dat ik de jouwe wel kan herkennen :D

A3

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

welkom hier bij de ax tofe ax heb je staat mooi in de verf zo te zien
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Adri wrote:Bedankt voor alle waarschuwingen, ben vanmorgen even naar de dichtstbijzijnde sloperij gereden, maar die had niks leuks liggen voor mij (alleen een kale 1.0E)

Anouschka wrote:Trouwens, als ik je zie rijden toeter ik wel even naar je! Ben bijna elke dag voor mijn werk in Amersfoort.

Ik zal extra opletten, denk dat ik de jouwe wel kan herkennen :D

A3


Hij staat bijna elke dag aan de Leusderweg :wink:

Adri
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 68
Joined: FriNov07, 2003 11:19:05 AM
Location: Leusden

Post by Adri »

Ik heb zaterdag m'n hele auto gewassen, met cleaner bezig geweest en in de was gezet. Kortom hij stond weer helemaal te glimmen. Helaas viel toen wel extra op hoe roze m'n bumpers waren. Dus vandaag even busje polytrol gehaald om m'n bumpers weer rood te krijgen en met resultaat mag ik wel zeggen:

Voor:
Image
Na:
Image
Nu alleen dat zwarte klepje uit de achterbumper nog rood maken.

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

WOW......

Nu kan ik helemaal niet wachten tot ik op de meeting eindelijk Polytrol krijg! Even een vraagje, waar heb jij het gehaald? Aangezien je in Amersfoort woont en ik het hier in de buurt nergens kan vinden.....

Adri
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 68
Joined: FriNov07, 2003 11:19:05 AM
Location: Leusden

Post by Adri »

Heb het in Utrecht gehaald, aan de Keulsekade tegenover de Douwe Egberts ligt een bunkerstation voor de binnenvaart en zij verkopen het. Heb het adres gekregen van de importeur (www.owachem.nl).

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Hey Adri!

Heb je op de meeting maar heel ff gesproken. (Waren er al meer dan 2 uur, eerst in de regen en ik had het KOUD! Toen jij me aansprak hadden we net besloten dat we ff op gingen warmen in het AC en daarna weer richting huis voor een borrel. Maar ben nog wel ff bij je AX wezen kijken hoor! Vond het echt leuk om "mijn autootje" (je snapt me wel!) weer eens helemaal standaard te zien. Hij ziet er nog netjes uit hoor!

Alleen ff een vraagje, op de eerste foto's die je plaatste zijn je bumpers helemaal niet roze, en op die foto van voor en na polytrol dus wel. Of lijkt je bumper op de eerste foto's mooier dan ie in werkelijkheid was? In ieder geval doet Polytrol echt wonderen! :)

Groetjes Anouschka

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Adri wrote:Voor:
Image


voor? da's de achterkant hoor!

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Aaaaaaaargh Kevin! FLAUWHEID! :wink:

Adri
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 68
Joined: FriNov07, 2003 11:19:05 AM
Location: Leusden

Post by Adri »

Die eerste foto's zijn de foto's waarmee hij op autotrader te koop stond. Zo zag ie er dus uit toen ik 'm net gekocht had en hij dus mooi gepoetst stond te glimmen bij de garage. Dat was in augustus 2004 en sindsdien is vooral de achterbumper vrij snel roze geworden. Heb wel de indruk dat, deze er nu beter uitziet dan toen ik 'm kocht. Voorbumper was er iets minder ernstig aan toe.

Ik heb het spul trouwens ook gebruikt voor m'n spiegels, deze zien er ook weer een stuk zwarter uit.

Ik heb van de week m'n filters en riemen (d- en v-snaar) binnengekregen. Ga 'm over een paar weken verwennen met een grote beurt en een nieuwe distributieriem. Hoop dat het gaat lukken....


@ Kevin: Dat meen je niet, heb ik dus altijd achteruit gereden!!!! :shock: :shock: :shock:

Post Reply