Senz (AX 1.1 '87)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Senz
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: SunSep26, 2004 2:20:10 PM
Location: Hilversum
Contact:

Senz (AX 1.1 '87)

Post by Senz »

Nou ik heb er ondertussen een gevonden. Ik heb deze AX overgenomen. Er zit weer een radio in, en ik heb 'm helemaal opgepoetst (met Sonax en wax), en er wieldopjes onder gezet, met dit als resultaat:

Image

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Joo gefeliciteerd met je aankoop !!
Nu snel een wie is wie maken !!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Th3CLoR3 wrote:Joo gefeliciteerd met je aankoop !!
Nu snel een wie is wie maken !!


Zo dat heb ik alvast voor hem gedaan

veel plezier ermee!
Ik weet zeker dat het moet lukken met die ax
hij ziet er voor zijn leeftijd op een enkel roest plekje onder de zijruitjes er nog erg goed uit

de vorige vorige eigenaren Zwermen ook nog rond op dit Forum
Eddie en Eisse

zorg goed voor hem, ik heb hem door de apk gesleuteld samen met Paul
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

He, dat is wel even wat ouder dan je wilde meen ik? En 5 versnellingen??

Wat rijden Eddie en Eisse nu?

Gefeliciteerd met je aankoop in ieder geval!
Image

Senz
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: SunSep26, 2004 2:20:10 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by Senz »

Da's inderdaad een stukje ouder dan wat ik wilde, maar ik heb deze voor 'n prikkie overgenomen, en dan speelt dat ook wel mee he :wink:

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Rob GT wrote:He, dat is wel even wat ouder dan je wilde meen ik? En 5 versnellingen??

Wat rijden Eddie en Eisse nu?

Gefeliciteerd met je aankoop in ieder geval!

begint met A eindigt op X

uit 94
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Ey das een net kleurtje voor die AX :)

ziet er best netjes uit!

veel plezier ermee!
Image

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

He gaaf ding man.
succes ermee.

Mzzllss
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

gefeli met je aankoop. nog wilde plannen ermee?
Image

Senz
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: SunSep26, 2004 2:20:10 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by Senz »

Nou ik wil 'm nu even mooi maken en houden, en zo goed mogelijk houden zodat de volgende APK in april ook nog gaat lukken. Ik moet de olie verversen, die is pikzwart. Is dat eenvoudig zelf te doen?

Dan nog twee vraagjes voor de kenners:
Ten eeste is de schakelpoot nogal stroef. Hij schakelt goed maar zelfs na het in spuiten van vet en vaseline enzo gaat de kraak niet weg. Alsof het van hout is. Wat kan dat zijn?
Ten tweede is mij verteld dat de auto altijd al op super 98 heeft gereden. Het is een auto met carburateur en ik heb begrepen dat die niet zo selectief zijn. Ik zou graag overschakelen naar euro 95 (het was mijn bedoeling zo goedkoop mogelijk te rijden :) ). Kan dat kwaad?
Bij voorbaad dank!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik rij zelf in een 1.0 carb uit '88 [bj 87]

ik wissel 95/98 ongeveer af. en merk niet zoveel verschil. In kosten overigens ook niet echt. Zuinig rijden doet die van mij toch niet!

olie verversen/vervangen kan goed zelf.. maar dan moet je niet bang zijn voor een ransboel.. soms gaat het namelijk niet zoals het hoorten zit de olie niet alleen in het opvangbad! :roll:
Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Senz wrote:Ten eeste is de schakelpoot nogal stroef. Hij schakelt goed maar zelfs na het in spuiten van vet en vaseline enzo gaat de kraak niet weg. Alsof het van hout is. Wat kan dat zijn?
T!


gewoon lekker op 95 rijden :)
Enne voor dat gekraak bij het schakelen; dat had de mijne ook. Als je aan de onderkant de schakelstangen (de schanierpunten dan) eens lekker smeert met vet of desnoods silliconenspray zal tie weer lekker soepel schakelen :) Makkelijkst is om em even op blokken te rijden, kan je er beter bij.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Kakelbont wrote:
Senz wrote:Ten eeste is de schakelpoot nogal stroef. Hij schakelt goed maar zelfs na het in spuiten van vet en vaseline enzo gaat de kraak niet weg. Alsof het van hout is. Wat kan dat zijn?
T!


gewoon lekker op 95 rijden :)
Enne voor dat gekraak bij het schakelen; dat had de mijne ook. Als je aan de onderkant de schakelstangen (de schanierpunten dan) eens lekker smeert met vet of desnoods silliconenspray zal tie weer lekker soepel schakelen :) Makkelijkst is om em even op blokken te rijden, kan je er beter bij.



je kan het proberen met eerst een beetje 95 maar als ik het goed heb begrepen wil deze ax er niet echt op rijden
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

als ie niet op 95 wil rijden is er toch echt iets mis mee. carb uit 86 moet daar gewoon op lopen
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

dat ding moet gewoon op 95 kunnen lopen, wij hadden een oude 86'er mazda, en dat kreng liep zelfs op 91, dus moet die AX zeker op 95 kunnen lopen

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

IceByte wrote:dat ding moet gewoon op 95 kunnen lopen, wij hadden een oude 86'er mazda, en dat kreng liep zelfs op 91, dus moet die AX zeker op 95 kunnen lopen


waar tank jij euro 91? :wink:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

kan je zo krijgen in duitsland, is hier maar een klein stukkie vandaan, nog een baal jerrycans achterin, en het is de moeite waard om te gaan rijden, zeker als je het met wat andere zaken combineerd

Sharkey
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 40
Joined: SunJan18, 2004 3:56:21 PM
Location: Wijchen

Post by Sharkey »

:shock: Holy shit, kan niet geloven dat dat mijn oude wagentje is...

En dan te bedenken dat ik haar vorig jaar bijna naar de sloop had gebracht.


Ik heb eigenlijk nooit geprobeerd er 95 in te gooien.
Ik weet niet of de vorige eigenaar geprobeerd heeft 95 te tanken...

veel plezier ermee!!!

MzzL
Eddie

Senz
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: SunSep26, 2004 2:20:10 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by Senz »

Dank je wel Eddie!

Maandag heb ik de olie laten verversen. En ik weet niet of het aan mij ligt maar het lijkt alsof ie er iets beter door loopt.

Maar Eddie, hoe lang heb jij deze AX gehad, en zou je me kunnen vertellen of en zo ja wat je er aan gedaan hebt (of laten doen natuurlijk)? Ik ben wel benieuwd naar de geschiedenis van mijn wagentje :)

Sharkey
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 40
Joined: SunJan18, 2004 3:56:21 PM
Location: Wijchen

Post by Sharkey »

Nou toen ik hem kreeg (in '99 dacht ik) had ie volgens mij niet zo lang geleden een ketting botsing gehad. Vandaar dat bumpers, motorkap en achterklep nieuwer zijn als de rest (kan ook nog zijn dat je wat glas vind onder de achterbank, al heb ik geprobeerd alles weg te halen).
Ik denk dat de vorige eigenaar hem met het verzekerings geld heeft laten opknappen en hem daarna de deur uit heeft gedaan.

Mijn ex-buurman zit in de wao en heeft bij een citroen garage gewerkt. Daarom doet hij zo af en toe wat aan axjes en bxtjes knutselen. Hij heeft hem samen met een andere ax opgekocht en de beste onderdelen op deze gezet en met winst aan mij verkocht en de ander met iets verlies ook weer doorverkocht.

Ik heb er verder niet veel aan gedaan (eigenlijk een beetje verwaarloosd wegens geldgebrek :oops: ). Af en toe nieuwe bandjes, uitlaat laten repareren. Remmen laten fixen, dat soort dingen.

Wel heb ik een keer per ongeluk iemands bumper geraakt waarbij het rechterknipperlicht en het plaatwerk erboven beschadigd zijn (moet nog wel te zien zijn) die ander had alleen een klein krasje op zn bumper. En als zn bumper niet zo belachelijk hoog had gezeten (onderkant van zijn bumper tegen de bovenkant van mijn knipperlicht) dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.

Ook problemen met de radiator gehad, die zat verstopt. Maar dat is ook weer gefixed.

MzzL
Eddie

Post Reply