Manta turbo Aka Jurgen
Moderator: webmasters
-
- AX Starter
- Posts: 11
- Joined: FriOct22, 2004 8:07:29 AM
- Contact:
Manta turbo Aka Jurgen
Hallo allemaal,
Ik ben Jurgen 19 jaar en zit hier samen met Foxhunter in duitsland ik denk laat ik me hier ook eens aanmelden hebben hier zo weinig te doen. Dus kann nog wel een forum gebruiken dat ik regelmatig kann bekijken. En een auto is een auto of het nu een citroen of een opel is. Al denken sommige daar anders over heb ik gemerkt en schijnen dus ook citroen rijders te zijn die wat tegen hebben op opel. Ik dacht dat er alleen wat van die zielige volkswagen rijders waren, maar helaas.
Voor diegene die het interreseerd, zal ik wat vertellen over mijn auto?s. Ik heb 2 Manta GSI?s. Dit is de eerste die ik kocht. Die wordt tzt als ik weer thuis ben gesloopt en gaat dus weg. Omdat ie gewoon teveel roest heeft. Een paar maanden terug heb ik de Manta van mijn broer gekocht. Die is 5 jaar geleden al gerestaureerd dus daar hoeft niet zoveel meer aan te gebeuren. Maarja je wilt toch altijd meer he, de 140pk die erin zaten waren niet genoeg.
Dus dan maar meteen goed, opzoek naar een andere motor. Wat is dan leuker een 3.0l 24 klepper of een 2.016v met turbo. Dat laatste natuurlijk!! Veel lichter en veel beter te tunen. De motor wordt natuurlijk compleet gereviseerd en er komt een nieuwe! turbo op, weet alleen nog niet precies welke origineel zit er een KKK K16 op, maar een optie is ook een Garrett GT28R.
Maar zo?n turbo zet je er niet zo maar in, met de 300pk die hij uiteindelijk gaat leveren kan je niet zomaar gaan rijden natuurlijk. Alles moet aangepast worden omdat de Manta normaal 110PK heeft. Dus komen er grotere remmen, voor en achter geventileerd! Voor 271x22 of misschen zelfs 296x28 en achter 279x22mm Zelfde als van de befaamde Manta 400 rally auto?s. Ook komen er zulke velgen op.
Ophangingen en alles wordt verstevigd, compleet doorgelast en draagarmen verstevigd. Ook komt er natuurlijk een sper in anders is het vermogen nooit op de weg te krijgen.
Aan het uiterlijk wordt niet zo heel veel veranderd, Alleen komt er een Targa dak in, dus in de zomer lekker open rijden En wordt de voorbumper wat lager zodat het gat wat achter/onder de ketekenplaat zit wat doorgetrokken kann worden zodat de intercooler erin past. Ook komt er nog een Groep A uitlaat onder van RVS met de diameter van 63,5mm.
Hier nog wat foto?s die zeggen meer dan woorden
De Manta die wordt omgebouwd naar Turbo:
Mijn eerste Manta die nu wordt gesloopt
En dit is mijn achteras:
Fototje van een 2.0 16v turbo, kan van de mijne ff geen foto vinden maar gaat om het idee:
Zou graag nog andere foto?s plaatsen maar kan mijn site hier niet openen en dus geen foto?s uitzoeken.
Ik ben Jurgen 19 jaar en zit hier samen met Foxhunter in duitsland ik denk laat ik me hier ook eens aanmelden hebben hier zo weinig te doen. Dus kann nog wel een forum gebruiken dat ik regelmatig kann bekijken. En een auto is een auto of het nu een citroen of een opel is. Al denken sommige daar anders over heb ik gemerkt en schijnen dus ook citroen rijders te zijn die wat tegen hebben op opel. Ik dacht dat er alleen wat van die zielige volkswagen rijders waren, maar helaas.
Voor diegene die het interreseerd, zal ik wat vertellen over mijn auto?s. Ik heb 2 Manta GSI?s. Dit is de eerste die ik kocht. Die wordt tzt als ik weer thuis ben gesloopt en gaat dus weg. Omdat ie gewoon teveel roest heeft. Een paar maanden terug heb ik de Manta van mijn broer gekocht. Die is 5 jaar geleden al gerestaureerd dus daar hoeft niet zoveel meer aan te gebeuren. Maarja je wilt toch altijd meer he, de 140pk die erin zaten waren niet genoeg.
Dus dan maar meteen goed, opzoek naar een andere motor. Wat is dan leuker een 3.0l 24 klepper of een 2.016v met turbo. Dat laatste natuurlijk!! Veel lichter en veel beter te tunen. De motor wordt natuurlijk compleet gereviseerd en er komt een nieuwe! turbo op, weet alleen nog niet precies welke origineel zit er een KKK K16 op, maar een optie is ook een Garrett GT28R.
Maar zo?n turbo zet je er niet zo maar in, met de 300pk die hij uiteindelijk gaat leveren kan je niet zomaar gaan rijden natuurlijk. Alles moet aangepast worden omdat de Manta normaal 110PK heeft. Dus komen er grotere remmen, voor en achter geventileerd! Voor 271x22 of misschen zelfs 296x28 en achter 279x22mm Zelfde als van de befaamde Manta 400 rally auto?s. Ook komen er zulke velgen op.
Ophangingen en alles wordt verstevigd, compleet doorgelast en draagarmen verstevigd. Ook komt er natuurlijk een sper in anders is het vermogen nooit op de weg te krijgen.
Aan het uiterlijk wordt niet zo heel veel veranderd, Alleen komt er een Targa dak in, dus in de zomer lekker open rijden En wordt de voorbumper wat lager zodat het gat wat achter/onder de ketekenplaat zit wat doorgetrokken kann worden zodat de intercooler erin past. Ook komt er nog een Groep A uitlaat onder van RVS met de diameter van 63,5mm.
Hier nog wat foto?s die zeggen meer dan woorden
De Manta die wordt omgebouwd naar Turbo:
Mijn eerste Manta die nu wordt gesloopt
En dit is mijn achteras:
Fototje van een 2.0 16v turbo, kan van de mijne ff geen foto vinden maar gaat om het idee:
Zou graag nog andere foto?s plaatsen maar kan mijn site hier niet openen en dus geen foto?s uitzoeken.
Eej Duitse Turbo Maat,
Waarom geef je dan niet gewoon even je site, kunnen ze zelf kijken, genoeg foto's daar toch?
Waarom geef je dan niet gewoon even je site, kunnen ze zelf kijken, genoeg foto's daar toch?
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
-
- AX Starter
- Posts: 11
- Joined: FriOct22, 2004 8:07:29 AM
- Contact:
Ok, je kan de site ook vinden in mijn profiel maar dan hier ook nog even voor de anderen. http://www.mantagsi.nl
Tis blijkbaar saai in duitsland
Manta's zijn leuk. Welkom.
300 pk uit een 2L is wel veel hoor om er stabiel uit te krijgen.Dan zit je op 150 pk per liter das een hoop. Weet je wat nog leuker is een 3.0 24V met turbo dan zou je met hetzelfde rekensommetje uit kunnen komen op 450 pk.
Aan wat voor sper zit je te denken een lsd of gewoon de ikdrukmnlastoortseveninmndifferentieel sper.
Laat de vorderingen even weten.
Manta's zijn leuk. Welkom.
300 pk uit een 2L is wel veel hoor om er stabiel uit te krijgen.Dan zit je op 150 pk per liter das een hoop. Weet je wat nog leuker is een 3.0 24V met turbo dan zou je met hetzelfde rekensommetje uit kunnen komen op 450 pk.
Aan wat voor sper zit je te denken een lsd of gewoon de ikdrukmnlastoortseveninmndifferentieel sper.
Laat de vorderingen even weten.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:Tis blijkbaar saai in duitsland
Manta's zijn leuk. Welkom.
300 pk uit een 2L is wel veel hoor om er stabiel uit te krijgen.Dan zit je op 150 pk per liter das een hoop. Weet je wat nog leuker is een 3.0 24V met turbo dan zou je met hetzelfde rekensommetje uit kunnen komen op 450 pk.
Aan wat voor sper zit je te denken een lsd of gewoon de ikdrukmnlastoortseveninmndifferentieel sper.
Laat de vorderingen even weten.
ikdrukmnlastoortseveninmndifferentieel leuk woord voor galgje, bedankt Sander
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
-
- AX Starter
- Posts: 11
- Joined: FriOct22, 2004 8:07:29 AM
- Contact:
Thanx Sander,
Zeker weten een LSD!! Moet alleen nog even kiezen een 40 of 70%. En 300 pk uit een 2.0 16v kan heel goed hoor. Laaddruk 1.2 bar en 1.5 bar overboost. Ga misschien rijden met een Apexi boostcontroller zodat je geen overboost meer heeft. Ding kann laaddruk op 0,01 bar nauwkeurig houden Een bepaalde tuner haalt er zelfs 650 pk uit!! Aantoonbaar dmv. Vermogensuitdraai (http://www.vmax.de/html/evo650_c20let_vmax.jpg. Alleen die heeft een waardeloos toerenverloop, 50kw bij 3500 toeren ofzo en dan wel heel hoge top. Leuk om te racen maar om gewoon te rijden kl*te.
Kijk bijv. Eens op www.eds-motorsport.de of www.vmax.de
3.0 24v turbo ken er wel 1. Maar die heeft geen 450 pk, weet je wat het is, voor de 2.0 16v turbo?s zijn veel tuners die erin gespecialiseerd zijn. En daardoor is er veel vermogenswinst te halen.
Zeker weten een LSD!! Moet alleen nog even kiezen een 40 of 70%. En 300 pk uit een 2.0 16v kan heel goed hoor. Laaddruk 1.2 bar en 1.5 bar overboost. Ga misschien rijden met een Apexi boostcontroller zodat je geen overboost meer heeft. Ding kann laaddruk op 0,01 bar nauwkeurig houden Een bepaalde tuner haalt er zelfs 650 pk uit!! Aantoonbaar dmv. Vermogensuitdraai (http://www.vmax.de/html/evo650_c20let_vmax.jpg. Alleen die heeft een waardeloos toerenverloop, 50kw bij 3500 toeren ofzo en dan wel heel hoge top. Leuk om te racen maar om gewoon te rijden kl*te.
Kijk bijv. Eens op www.eds-motorsport.de of www.vmax.de
3.0 24v turbo ken er wel 1. Maar die heeft geen 450 pk, weet je wat het is, voor de 2.0 16v turbo?s zijn veel tuners die erin gespecialiseerd zijn. En daardoor is er veel vermogenswinst te halen.
-
- AX Starter
- Posts: 11
- Joined: FriOct22, 2004 8:07:29 AM
- Contact:
Dat klopt natuurlijk. Bij ?jullie? is het natuurlijk kl*te, alles moet je zelf gaan bedenken en maken. Ik heb iig al de uitgangspositie met 204 pk. Al is dat ook niet zo simpel gedaan als dat het gezegt is. Motor komt namelijk uit een Calibra en daar ligt de motor net als in jullie axen overdwars en in de Manta komt ie in de lengte, wat dus betekend andere versnellingsbak (er is er bijna geen 1 die het vermogen kan houden) en motorsteunen en alles aanpassen. Maar mijn ouders hebben keertje voor even een peugeot 205 1.1 gehad dus ken die blokjes wel. Is allemaal beetje zelfde basis he. Wat is eigenlijk de sterkste standard motor die in jullie axen kan?
een 1.6 16V met standaard 130 pk. Daarna komen het eerst de XU blokjes aan de beurt die zijn er tot 2.0 met turbo meen ik. Maar daar ben je wel een tijdje zoet mee.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Heey welkom bij de club!
Gave manta's zijn dat zeg! Als ik zo dat plaatje van je eerste manta(onderste plaatje) zie snap ik niet wrom die gesloopt moet worden..... Heb je de plaatjes toevallig niet omgewisseld?
2.0 16v turbo-project (c20let) is leuk maar allerminst origineel! Ik ken sowieso al 2 mensen uit mijn vriendenclub die er mee bezig zijn. Ik ken ook iemand die er 330pk uitpompt, maar ja wat heb je eraan? Je kan niet eens normaal wegrijden in zijn 1 en 2
Gave manta's zijn dat zeg! Als ik zo dat plaatje van je eerste manta(onderste plaatje) zie snap ik niet wrom die gesloopt moet worden..... Heb je de plaatjes toevallig niet omgewisseld?
2.0 16v turbo-project (c20let) is leuk maar allerminst origineel! Ik ken sowieso al 2 mensen uit mijn vriendenclub die er mee bezig zijn. Ik ken ook iemand die er 330pk uitpompt, maar ja wat heb je eraan? Je kan niet eens normaal wegrijden in zijn 1 en 2
Freude am Fahren.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Sander wrote:een 1.6 16V met standaard 130 pk. Daarna komen het eerst de XU blokjes aan de beurt die zijn er tot 2.0 met turbo meen ik. Maar daar ben je wel een tijdje zoet mee.
Die 2 liter turbo (uit XM) heeft een maat van mij in zijn 309 gelepeld. Die had pas zijn turbodruk op 1,2bar en zat daarmee rond de 250pk
Freude am Fahren.
@kakelbont. Ja die 1.6 is een TU ik heb er ook een inzitten maar dan de 8V
@Arnie 1.2 bar absoluut of relatief
@iedereen Ik meen dat je atmosferisch ongeveer tot 100 pk per liter kan gaan.
@Arnie 1.2 bar absoluut of relatief
@iedereen Ik meen dat je atmosferisch ongeveer tot 100 pk per liter kan gaan.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
De manta, calibra, GT zijn zo'n beetje de enige mooie Opels... (sorry, maar ook niet alle Citro?ns spreken mij aan) Verder heb ik niks tegen Opel. Zoals je zelf al zegt, een auto is een auto, en ook een Opel is een auto
Ben het trouwens met arn? eens... zonde van die slope(r)(l) Die vind ik eigenlijk mooier...
Succes in ieder geval met je project! Klinkt veelbelovend!
Ben het trouwens met arn? eens... zonde van die slope(r)(l) Die vind ik eigenlijk mooier...
Succes in ieder geval met je project! Klinkt veelbelovend!
Mantas zijn mooie wagens. Nog lekker vierkant design, ziet er goed uit!
Bij ons hadden we in de buurt vroeger een witte manta met van die blauwe en rode striping erop enzo, rolkooi erin en kuipstoelen, was zo klaar om te rallyen..
Geef mij die eerst Manta maar, veel mooier. Ziet er goed uit zo lekker strak en die velgen staan supergaaf. Lekker dik.
Ga je die velgen overzetten??
Ik ben benieuwd naar het resultaat. Heb je geld over ofzo? Volgens mij gaat dit een vermogen kosten...
Bij ons hadden we in de buurt vroeger een witte manta met van die blauwe en rode striping erop enzo, rolkooi erin en kuipstoelen, was zo klaar om te rallyen..
Geef mij die eerst Manta maar, veel mooier. Ziet er goed uit zo lekker strak en die velgen staan supergaaf. Lekker dik.
Ga je die velgen overzetten??
Ik ben benieuwd naar het resultaat. Heb je geld over ofzo? Volgens mij gaat dit een vermogen kosten...
Citroën AX 1.1 Plaisir Runner GT Style
Honda Transalp XL 600v
Shit Happens
143.333
Honda Transalp XL 600v
Shit Happens
143.333
Re: Manta turbo Aka Jurgen
Manta-turbo wrote:Hallo allemaal,
En een auto is een auto of het nu een Citroën of een opel is. Al denken sommige daar anders over heb ik gemerkt en schijnen dus ook Citroën rijders te zijn die wat tegen hebben op opel. Ik dacht dat er alleen wat van die zielige volkswagen rijders waren, maar helaas.
Welkom
helaas wordt bovenstaande een beetje gegrond door wat overlast in het verleden hier op het forum.
maar we hebben nog wel meer andere merk auto rijders. Weinig mis mee. Er zitten hier o.a. een focus rijder , escort, astra en mogelijk nog wel meer mensen die ik nu niet zo kan bedenken.
Maar er zijn uiteraard ook goede mensen onder de auto rijders (en ja vast ook wel andere als Citroën rijders . Het wereldje was anders ook zo saai. Ik moet zeggen je Manta's zien er toppy uit. Ik blijft het een mooi appart model vinden
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX Starter
- Posts: 11
- Joined: FriOct22, 2004 8:07:29 AM
- Contact:
Bedankt allemaal voor het hartelijke welkom, zoals jullie weten heb ik ook al enige keren aan de AX van Foxhunter gesleuteld. De eerste Manta is zoals ik al zei veel beter!! Die andere moet veel te veel aan gebeuren. En sowieso wordt de hele auto aangepast en zie je uiteindelijk niet dat het deze is geweest. Hij moet zo worden als de volgende, heb ik wat dingen aan gefotoshopt. Velgen voor worden alleen nog net zo breed al achter.
-
- AX Starter
- Posts: 11
- Joined: FriOct22, 2004 8:07:29 AM
- Contact:
Leuk die manta's, vriend van me had een 2.0 GSI.
Nu is ie over gestapt op een ascona 2.0.
Al heeft ie nog een wel een i400 replica om op te knappen.
Maar hij heult nu net als jij met de franse vijand, hij rijd sinds kort een 205 GTI>
Opel's zijn wel okay.
Zei ik dat?
Nu is ie over gestapt op een ascona 2.0.
Al heeft ie nog een wel een i400 replica om op te knappen.
Maar hij heult nu net als jij met de franse vijand, hij rijd sinds kort een 205 GTI>
Opel's zijn wel okay.
Zei ik dat?
Don't let sensible people talk you out of your dreams.
205 1.9 GTI³
205 1.9 GTI³