Sander wrote:Op 1,5 bar moet dat zo'n 160pk tot gevolg hebben
Wow!
Moderator: webmasters
Sander wrote:In het meest optimale geval kan ik hem op 2 bar laten draaien. Met als gevolg... Schrik niet 220 pk. 2 bar is 2x keer zoveel lucht is 2 keer zoveel benzine. Is het net alsof er een 3,2 liter inzit. Maar dit zal wel niet gebeuren.
Sander wrote:Met nadruk. In het allermeeste heel erg ontzettend optimal geval.
Dingen die gebeuren bij 2 bar.
Enorme krachten op je krukas je drijfstangen en je zuigers.
Je zuigerveren die je motor willen verlaten.
Koppelling moet verzwaard worden waarschijnlijk een 2 plaats koppeling
Versnellingsbak werk je binnen 10000 kilometer het graf in.
Aandrijfassen.
Motorophanging.
enz
enz
enz
Daarom hou ik de druk relatief laag op 1,5. En dan maar bidden dat alles het blijft doen.
Manta-turbo wrote:Ik denk die heeft een kronkel in zijn hoofd met 2 bar :S met een compressor. Maar nu begrijp ik het. Hoe wil je dan een turbo ombouwen naar compressor?? De meeste compressoren werken niet hetzelfde als een turbo (dus met een schoepenrad wat rond draait) maar eigenlijk hetzelfde als een oliepomp dus 2 assen met schoepen die in elkaar draaien. Wil je de uitlaatkant van je turbo afhalen en dan een poelie erop maken ofzo? Denk dat je hem dan nooit meer gebalanceerd krijgt en dat ie snel naar de ***** loopt De riem die hem aandrijft moet natuurlijk wel onder spanning staan en die trekt het asje van je turbo opzij waardaar alles in je turbo verkeerd belast wordt. En een diesel turbo is btw. heel erg klein!