
Senz (AX 1.1 '87)
Moderator: webmasters
Senz (AX 1.1 '87)
Nou ik heb er ondertussen een gevonden. Ik heb deze AX overgenomen. Er zit weer een radio in, en ik heb 'm helemaal opgepoetst (met Sonax en wax), en er wieldopjes onder gezet, met dit als resultaat:


Th3CLoR3 wrote:Joo gefeliciteerd met je aankoop !!
Nu snel een wie is wie maken !!
Zo dat heb ik alvast voor hem gedaan
veel plezier ermee!
Ik weet zeker dat het moet lukken met die ax
hij ziet er voor zijn leeftijd op een enkel roest plekje onder de zijruitjes er nog erg goed uit
de vorige vorige eigenaren Zwermen ook nog rond op dit Forum
Eddie en Eisse
zorg goed voor hem, ik heb hem door de apk gesleuteld samen met Paul
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Nou ik wil 'm nu even mooi maken en houden, en zo goed mogelijk houden zodat de volgende APK in april ook nog gaat lukken. Ik moet de olie verversen, die is pikzwart. Is dat eenvoudig zelf te doen?
Dan nog twee vraagjes voor de kenners:
Ten eeste is de schakelpoot nogal stroef. Hij schakelt goed maar zelfs na het in spuiten van vet en vaseline enzo gaat de kraak niet weg. Alsof het van hout is. Wat kan dat zijn?
Ten tweede is mij verteld dat de auto altijd al op super 98 heeft gereden. Het is een auto met carburateur en ik heb begrepen dat die niet zo selectief zijn. Ik zou graag overschakelen naar euro 95 (het was mijn bedoeling zo goedkoop mogelijk te rijden
). Kan dat kwaad?
Bij voorbaad dank!
Dan nog twee vraagjes voor de kenners:
Ten eeste is de schakelpoot nogal stroef. Hij schakelt goed maar zelfs na het in spuiten van vet en vaseline enzo gaat de kraak niet weg. Alsof het van hout is. Wat kan dat zijn?
Ten tweede is mij verteld dat de auto altijd al op super 98 heeft gereden. Het is een auto met carburateur en ik heb begrepen dat die niet zo selectief zijn. Ik zou graag overschakelen naar euro 95 (het was mijn bedoeling zo goedkoop mogelijk te rijden

Bij voorbaad dank!
ik rij zelf in een 1.0 carb uit '88 [bj 87]
ik wissel 95/98 ongeveer af. en merk niet zoveel verschil. In kosten overigens ook niet echt. Zuinig rijden doet die van mij toch niet!
olie verversen/vervangen kan goed zelf.. maar dan moet je niet bang zijn voor een ransboel.. soms gaat het namelijk niet zoals het hoorten zit de olie niet alleen in het opvangbad!
ik wissel 95/98 ongeveer af. en merk niet zoveel verschil. In kosten overigens ook niet echt. Zuinig rijden doet die van mij toch niet!
olie verversen/vervangen kan goed zelf.. maar dan moet je niet bang zijn voor een ransboel.. soms gaat het namelijk niet zoals het hoorten zit de olie niet alleen in het opvangbad!


-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Senz wrote:Ten eeste is de schakelpoot nogal stroef. Hij schakelt goed maar zelfs na het in spuiten van vet en vaseline enzo gaat de kraak niet weg. Alsof het van hout is. Wat kan dat zijn?
T!
gewoon lekker op 95 rijden

Enne voor dat gekraak bij het schakelen; dat had de mijne ook. Als je aan de onderkant de schakelstangen (de schanierpunten dan) eens lekker smeert met vet of desnoods silliconenspray zal tie weer lekker soepel schakelen

Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Kakelbont wrote:Senz wrote:Ten eeste is de schakelpoot nogal stroef. Hij schakelt goed maar zelfs na het in spuiten van vet en vaseline enzo gaat de kraak niet weg. Alsof het van hout is. Wat kan dat zijn?
T!
gewoon lekker op 95 rijden![]()
Enne voor dat gekraak bij het schakelen; dat had de mijne ook. Als je aan de onderkant de schakelstangen (de schanierpunten dan) eens lekker smeert met vet of desnoods silliconenspray zal tie weer lekker soepel schakelenMakkelijkst is om em even op blokken te rijden, kan je er beter bij.
je kan het proberen met eerst een beetje 95 maar als ik het goed heb begrepen wil deze ax er niet echt op rijden
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Dank je wel Eddie!
Maandag heb ik de olie laten verversen. En ik weet niet of het aan mij ligt maar het lijkt alsof ie er iets beter door loopt.
Maar Eddie, hoe lang heb jij deze AX gehad, en zou je me kunnen vertellen of en zo ja wat je er aan gedaan hebt (of laten doen natuurlijk)? Ik ben wel benieuwd naar de geschiedenis van mijn wagentje
Maandag heb ik de olie laten verversen. En ik weet niet of het aan mij ligt maar het lijkt alsof ie er iets beter door loopt.
Maar Eddie, hoe lang heb jij deze AX gehad, en zou je me kunnen vertellen of en zo ja wat je er aan gedaan hebt (of laten doen natuurlijk)? Ik ben wel benieuwd naar de geschiedenis van mijn wagentje

Nou toen ik hem kreeg (in '99 dacht ik) had ie volgens mij niet zo lang geleden een ketting botsing gehad. Vandaar dat bumpers, motorkap en achterklep nieuwer zijn als de rest (kan ook nog zijn dat je wat glas vind onder de achterbank, al heb ik geprobeerd alles weg te halen).
Ik denk dat de vorige eigenaar hem met het verzekerings geld heeft laten opknappen en hem daarna de deur uit heeft gedaan.
Mijn ex-buurman zit in de wao en heeft bij een citroen garage gewerkt. Daarom doet hij zo af en toe wat aan axjes en bxtjes knutselen. Hij heeft hem samen met een andere ax opgekocht en de beste onderdelen op deze gezet en met winst aan mij verkocht en de ander met iets verlies ook weer doorverkocht.
Ik heb er verder niet veel aan gedaan (eigenlijk een beetje verwaarloosd wegens geldgebrek
). Af en toe nieuwe bandjes, uitlaat laten repareren. Remmen laten fixen, dat soort dingen.
Wel heb ik een keer per ongeluk iemands bumper geraakt waarbij het rechterknipperlicht en het plaatwerk erboven beschadigd zijn (moet nog wel te zien zijn) die ander had alleen een klein krasje op zn bumper. En als zn bumper niet zo belachelijk hoog had gezeten (onderkant van zijn bumper tegen de bovenkant van mijn knipperlicht) dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.
Ook problemen met de radiator gehad, die zat verstopt. Maar dat is ook weer gefixed.
MzzL
Eddie
Ik denk dat de vorige eigenaar hem met het verzekerings geld heeft laten opknappen en hem daarna de deur uit heeft gedaan.
Mijn ex-buurman zit in de wao en heeft bij een citroen garage gewerkt. Daarom doet hij zo af en toe wat aan axjes en bxtjes knutselen. Hij heeft hem samen met een andere ax opgekocht en de beste onderdelen op deze gezet en met winst aan mij verkocht en de ander met iets verlies ook weer doorverkocht.
Ik heb er verder niet veel aan gedaan (eigenlijk een beetje verwaarloosd wegens geldgebrek

Wel heb ik een keer per ongeluk iemands bumper geraakt waarbij het rechterknipperlicht en het plaatwerk erboven beschadigd zijn (moet nog wel te zien zijn) die ander had alleen een klein krasje op zn bumper. En als zn bumper niet zo belachelijk hoog had gezeten (onderkant van zijn bumper tegen de bovenkant van mijn knipperlicht) dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.
Ook problemen met de radiator gehad, die zat verstopt. Maar dat is ook weer gefixed.
MzzL
Eddie