Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Moderator: webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Ik kom nu vooral hoogte tekort maar zit zonder zware aanpassingen een beetje aan de limiet van de mogelijkheden denk ik.
De wielen neigen nu al een beetje naar negatief camber en ik ben bang dat mijn assen op hun maximale lengte zitten. (Al kan ik dat wel controleren)
Als ik de voorkant nog ga verhogen plan ik een spacer te plaatsen tussen de koets/poot die de poot ook direct wat meer camber geeft zodat de wielen er recht onder blijven staan. De a-assen kunnen evt met een ring iets verlengd worden.
Achteraan zal de as iets naar achteren moeten als ik niet ga willen slijpen in de koets.
4x4 is idd verleidelijk maar dan zal de hobby direct zn cheap karakter verliezen.
Mbt de koppeling; eerlijk gezegd was ze reeds vrij ver 'op'. Op baan zou ze nog wel een tijdje hebben gereden.
Ik denk dat ik gewoon terug een 180mm monteer
Wel ga ik eens kijken hoe ik die 1.1 wat meer vermogen kan geven. De andere 1.1's waar ik mee reed waren een stuk sneller. Nu moest ik wat toeren maken eerst om voldoende kracht te hebben om te vertrekken, en dat heeft de koppeling absoluut niet graag
Ik vraag mij af hoeveel trager een ax is als die het dunne uitlaatpijpje heeft ipv dezelfde diameter als 1.4.
De wielen neigen nu al een beetje naar negatief camber en ik ben bang dat mijn assen op hun maximale lengte zitten. (Al kan ik dat wel controleren)
Als ik de voorkant nog ga verhogen plan ik een spacer te plaatsen tussen de koets/poot die de poot ook direct wat meer camber geeft zodat de wielen er recht onder blijven staan. De a-assen kunnen evt met een ring iets verlengd worden.
Achteraan zal de as iets naar achteren moeten als ik niet ga willen slijpen in de koets.
4x4 is idd verleidelijk maar dan zal de hobby direct zn cheap karakter verliezen.
Mbt de koppeling; eerlijk gezegd was ze reeds vrij ver 'op'. Op baan zou ze nog wel een tijdje hebben gereden.
Ik denk dat ik gewoon terug een 180mm monteer
Wel ga ik eens kijken hoe ik die 1.1 wat meer vermogen kan geven. De andere 1.1's waar ik mee reed waren een stuk sneller. Nu moest ik wat toeren maken eerst om voldoende kracht te hebben om te vertrekken, en dat heeft de koppeling absoluut niet graag
Ik vraag mij af hoeveel trager een ax is als die het dunne uitlaatpijpje heeft ipv dezelfde diameter als 1.4.
AX-kopen is verslavend.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Assen verlengen met een ring is op zich een goed idee, als ze te ver naar buiten komen gaat de binnenste CV stuk.
Vergeet niet dat er achter het achterwiel ook nog een bumpersteun zit, naar achter is ook niet heel veel extra ruimte, maar misschien dat een klein beetje, icm omhoog, net het verschil maakt wat je nodig hebt.
Waarom sommige 1.1's langzamer zijn dan andere weet ik eigenlijk ook niet, ik hoor er meer mensen over.
Aan de uitlaat zou het niet moeten liggen (en type 2 1.1 uitlaat is sowieso al dikker dan type 1.)
Vergeet niet dat er achter het achterwiel ook nog een bumpersteun zit, naar achter is ook niet heel veel extra ruimte, maar misschien dat een klein beetje, icm omhoog, net het verschil maakt wat je nodig hebt.
Waarom sommige 1.1's langzamer zijn dan andere weet ik eigenlijk ook niet, ik hoor er meer mensen over.
Aan de uitlaat zou het niet moeten liggen (en type 2 1.1 uitlaat is sowieso al dikker dan type 1.)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
De uitlaat is het enige waar ik aan kan denken. Een vriend (tim, ook lid) heeft nu ook een 1.1, en die is een stuk sneller dan die van mij. Ook met de dikke uitlaatversie
Beiden lage kmstand en een goed lopend blok. Motorcodes zijn dezelfde.
Die van mij loopt maar 140 ofzo. Echt een lome bak
Of misschien iets mis met de ontsteking(afstelling)...
Nuja, is geen prioriteit. Eerst maar eens verder doen aan de GTI.
Mbt die GTI, ik ben weer aan het dromen om er een 16V in te steken. Zeker nu er een procedure bestaat waarmee het wellicht 100% legaal kan...
Beiden lage kmstand en een goed lopend blok. Motorcodes zijn dezelfde.
Die van mij loopt maar 140 ofzo. Echt een lome bak
Of misschien iets mis met de ontsteking(afstelling)...
Nuja, is geen prioriteit. Eerst maar eens verder doen aan de GTI.
Mbt die GTI, ik ben weer aan het dromen om er een 16V in te steken. Zeker nu er een procedure bestaat waarmee het wellicht 100% legaal kan...
AX-kopen is verslavend.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Aad zei dat z'n Volcane ook sloom aanvoelt en daar zit toch echt een dikke uitlaat onder. Ik zou eerder kijken naar nokkenas en ontstekingstijdstip en zo meer.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Onlangs gereden met de 1.1 van Tim hier van het forum, en zijn 1.1 was ook echt een pak sneller. Mijn gevoel zat dus zeker juist.
Maargoed, eerst verder aan de slag met de GTI!
Hier bezig met de onderkant quasi volledig verf/roestvrij maken:
Dan in de epoxy:
Dan hier aan verder werken:
Ik denk dat de laswerken nu volledig klaar zijn!
Volgende stap is alles afplakken en de onderkant opnieuw in de teer zetten.
Dan voorzichtig terug opbouwen
Maargoed, eerst verder aan de slag met de GTI!
Hier bezig met de onderkant quasi volledig verf/roestvrij maken:
Dan in de epoxy:
Dan hier aan verder werken:
Ik denk dat de laswerken nu volledig klaar zijn!
Volgende stap is alles afplakken en de onderkant opnieuw in de teer zetten.
Dan voorzichtig terug opbouwen
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
mooie project ga zo door. wanneer de gti af is zou ik best jullie kant op willen met mijn tgs.
Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Goed bezig Fenwick!
Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Goed grondig bezig!
En voor de 1.1 inderdaad eerst maar 's de ontsteking wat vroeger zetten.
Kleine moeite, veel plezier!
En voor de 1.1 inderdaad eerst maar 's de ontsteking wat vroeger zetten.
Kleine moeite, veel plezier!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Dankje heren!
Leuk dat je nog eens komt kijken Rogier Aan die ontsteking zal ik idd maar eens moeten gaan klooien!
Ondertussen nog een klein beetje verder gedaan. De onderkant is geprimerd en voorzien van undercoating.
Helaas nog niet veel verder kunnen doen ondertussen. Zit al een kleine week met de griep.
Ik denk dat ik nu eerst de kofferruimte langs binnen netjes zal afwerken. Beetje plamuren, beetje klodderen etc en dan alles samen spuiten in het bordeaux.
Ik weet nog niet of ik er terug bittumen in zal kleven. Zo kan ik het wel beter in de gaten houden mocht het terug beginnen roesten.
Dan nog:
Achteras + benzinetank monteren
Vorenste dorpelskirts er eens af doen en daar ook behandelen waar nodig
Remmen ontluchten
Alles terug ineen zetten van interieur etc
Garage erg grondig opruimen
Als ik nu bezie hoe hard ik dat ding sedert 2016 uiteen heb gegooid had ik hem beter volledig ineens gestript, maarja dat had ik vooraf niet gedacht.
Leuk dat je nog eens komt kijken Rogier Aan die ontsteking zal ik idd maar eens moeten gaan klooien!
Ondertussen nog een klein beetje verder gedaan. De onderkant is geprimerd en voorzien van undercoating.
Helaas nog niet veel verder kunnen doen ondertussen. Zit al een kleine week met de griep.
Ik denk dat ik nu eerst de kofferruimte langs binnen netjes zal afwerken. Beetje plamuren, beetje klodderen etc en dan alles samen spuiten in het bordeaux.
Ik weet nog niet of ik er terug bittumen in zal kleven. Zo kan ik het wel beter in de gaten houden mocht het terug beginnen roesten.
Dan nog:
Achteras + benzinetank monteren
Vorenste dorpelskirts er eens af doen en daar ook behandelen waar nodig
Remmen ontluchten
Alles terug ineen zetten van interieur etc
Garage erg grondig opruimen
Als ik nu bezie hoe hard ik dat ding sedert 2016 uiteen heb gegooid had ik hem beter volledig ineens gestript, maarja dat had ik vooraf niet gedacht.
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Ondertussen ben ik alweer een heel stuk verder
voor:
Ben al naar de keuring geweest ook!
Uiteraard afgekeurd:
- Remmen voor lopen aan. Had ik wel verwacht want voelde het ook. Reeds opgelost met ander setje klauwen.
- Remverschil achter. Verwonderde me wel want vrij nieuw. Komt wel in orde nog!
- Handrem verschil te groot.
- Barst raam. Nieuw raam wordt volgende week geplaatst.
- Banden achter. Ga setje 13" velgen leggen nu. Later denk ik terug mn groene 15" speedlines, maar nog niet zeker.
En de alternator is inmiddels al gesneuveld ook. Kooltjes zijn op. Wel sterk na 10000km! Vermoed dat het te maken heeft met het kabelboomprobleem dat ik gehad heb. Er zit nu een model in dat ik nog nooit gezien had. Doet het prima!
Tijdens eerst testrit werd ie te warm ook. Ik vermoed dat de thermostaat nog niet wakker was. Inmiddels vanzelf opgelost
Er nu al een paar dagen mee gaan werken. Doet het verder prima. Toch wel wennen om terug met zo'n hoogtoerige ax te rijden!
Fototjes van het geheel plaats ik nog als ik hem eens netjes gepoetst heb etc
voor:
Ben al naar de keuring geweest ook!
Uiteraard afgekeurd:
- Remmen voor lopen aan. Had ik wel verwacht want voelde het ook. Reeds opgelost met ander setje klauwen.
- Remverschil achter. Verwonderde me wel want vrij nieuw. Komt wel in orde nog!
- Handrem verschil te groot.
- Barst raam. Nieuw raam wordt volgende week geplaatst.
- Banden achter. Ga setje 13" velgen leggen nu. Later denk ik terug mn groene 15" speedlines, maar nog niet zeker.
En de alternator is inmiddels al gesneuveld ook. Kooltjes zijn op. Wel sterk na 10000km! Vermoed dat het te maken heeft met het kabelboomprobleem dat ik gehad heb. Er zit nu een model in dat ik nog nooit gezien had. Doet het prima!
Tijdens eerst testrit werd ie te warm ook. Ik vermoed dat de thermostaat nog niet wakker was. Inmiddels vanzelf opgelost
Er nu al een paar dagen mee gaan werken. Doet het verder prima. Toch wel wennen om terug met zo'n hoogtoerige ax te rijden!
Fototjes van het geheel plaats ik nog als ik hem eens netjes gepoetst heb etc
AX-kopen is verslavend.
Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Mooi werk fenwick !!!
Je moet dan maar eens langskomen om te polieren.
Ik kijk er naar uit om die van u nog eens te zien.
Je moet dan maar eens langskomen om te polieren.
Ik kijk er naar uit om die van u nog eens te zien.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Dankje Sam. We moeten inderdaad nog eens afspreken
De remmen heb ik eens uitgeblazen en wat opgeschuurd. Is terug prima nu
Nieuwe voorruit zit er ook in.
Vooraan heb ik andere klauwtjes gemonteerd.
Tijdens de keuring viel hij plots terug stil en kreeg ik hem niet meer gestart. Ook niet met booster.
In gang duwen werkte wel.
Toch keuring gekregen. Begripvolle sympathieke kerel!
Thuisgekomen de massakabel vervangen tussen batterij-motor-vbak en het probleem was opgelost
Ik ben ook bezig geweest met mn ouwe Honda Amigo. Dit omdat we het doel hadden met oude brommers op reis te gaan naar Noord Frankrijk.
Ik heb ook nieuwe zuigerveren gemonteerd.
carbrevisie
Achterste wielnaaf onder handen genomen. Alsook nieuwe tandwielen + ketting:
Dan nog wat gepimpt en vol goeie moed vertrokken naar Frankrijk!
Iets over de grens voor het eerst problemen gehad met een losgekomen vliegwiel. Dit terug kunnen vastzetten, maar tegen dat ik er was nogmaals problemen gehad met nog erg weinig vermogen als gevolg. Misschien vond hij het niet leuk dat ik aan 70 van de Kasselberg ben gereden.
Terplekke is een vriend langsgekomen met wat reserve-onderdelen, maar ik kreeg hem niet meer beter rijdend helaas.
Nu thuisgekomen heb ik het motortje opnieuw opengemaakt. Gelukkig niets aan de zuiger/cilinder. Wel erg veel koolafzetting door slechte verbranding met lekkende kleppen als gevolg. (falende druktest) Ik ga denk ik de krukas vervangen om geen problemen meer te hebben met het vliegwiel en ontstekingstijdstip.
Hopelijk loopt hij dan opnieuw zijn snelheid ook.
Momenteel in de poets-en-demonteerfase:
De remmen heb ik eens uitgeblazen en wat opgeschuurd. Is terug prima nu
Nieuwe voorruit zit er ook in.
Vooraan heb ik andere klauwtjes gemonteerd.
Tijdens de keuring viel hij plots terug stil en kreeg ik hem niet meer gestart. Ook niet met booster.
In gang duwen werkte wel.
Toch keuring gekregen. Begripvolle sympathieke kerel!
Thuisgekomen de massakabel vervangen tussen batterij-motor-vbak en het probleem was opgelost
Ik ben ook bezig geweest met mn ouwe Honda Amigo. Dit omdat we het doel hadden met oude brommers op reis te gaan naar Noord Frankrijk.
Ik heb ook nieuwe zuigerveren gemonteerd.
carbrevisie
Achterste wielnaaf onder handen genomen. Alsook nieuwe tandwielen + ketting:
Dan nog wat gepimpt en vol goeie moed vertrokken naar Frankrijk!
Iets over de grens voor het eerst problemen gehad met een losgekomen vliegwiel. Dit terug kunnen vastzetten, maar tegen dat ik er was nogmaals problemen gehad met nog erg weinig vermogen als gevolg. Misschien vond hij het niet leuk dat ik aan 70 van de Kasselberg ben gereden.
Terplekke is een vriend langsgekomen met wat reserve-onderdelen, maar ik kreeg hem niet meer beter rijdend helaas.
Nu thuisgekomen heb ik het motortje opnieuw opengemaakt. Gelukkig niets aan de zuiger/cilinder. Wel erg veel koolafzetting door slechte verbranding met lekkende kleppen als gevolg. (falende druktest) Ik ga denk ik de krukas vervangen om geen problemen meer te hebben met het vliegwiel en ontstekingstijdstip.
Hopelijk loopt hij dan opnieuw zijn snelheid ook.
Momenteel in de poets-en-demonteerfase:
AX-kopen is verslavend.