Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/11/16
Moderator: webmasters
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 01/0
Hij is op de ICCCR geweest op zaterdag. De eigenaar stond bij mijn AX op het clubgedeelte te kijken en ik heb hen uitgenodigd naar de camping te komen.
Mooie AX, zit een hoop werk in. Hij staat op oldtimer kenteken. Voor de keuring moet hij hem voor wat hoger zetten (zit een schroefset onder) en een ander stuur, het huidige is te klein.
Mooie AX, zit een hoop werk in. Hij staat op oldtimer kenteken. Voor de keuring moet hij hem voor wat hoger zetten (zit een schroefset onder) en een ander stuur, het huidige is te klein.
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 01/0
Mijn madam heeft een nieuwe canon G7X mark II gekregen voor haar verjaardag. Ik heb hem ff aangeslagen en een 100 tal foto's genomen van mijn GT in herfstlandschap
.
Hij was niet helemaal proper, maar dat boeit niet
hij is ruw












Hij was niet helemaal proper, maar dat boeit niet
















AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 01/0
Ziet er goed uit!!
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 01/0
Hm, voorbanden recent laten omdraaien of kauwt ie echt zo de buitenkant dr af? Indien dat laatste: beetje meer uitspoor mag dan wel, stuurt ie ook gelijk wat lichter.
Wel mooie foto's, en ziet dr zeker nog prima uit, stuk beter dan de mijne.
Wel mooie foto's, en ziet dr zeker nog prima uit, stuk beter dan de mijne.

AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 01/0
Of misschien gewoon een leuke rijstijl?AlexanderB wrote:Hm, voorbanden recent laten omdraaien of kauwt ie echt zo de buitenkant dr af? Indien dat laatste: beetje meer uitspoor mag dan wel, stuurt ie ook gelijk wat lichter.
Wel mooie foto's, en ziet dr zeker nog prima uit, stuk beter dan de mijne.

Ziet er goed uit hoor Michaël. (Staat ze zelf ook nog wel eens voor de lens?

Hoe ist met de andere ax ?

AX-kopen is verslavend.
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 01/0
Mooie foto's van een nog steeds strakke AX 

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 01/0
THXFruit wrote:Ziet er goed uit!!

Banden zijn inderdaad omgedraaid, zo kunnen ze weer is 6000km meeAlexanderB wrote:Hm, voorbanden recent laten omdraaien of kauwt ie echt zo de buitenkant dr af? Indien dat laatste: beetje meer uitspoor mag dan wel, stuurt ie ook gelijk wat lichter.
Wel mooie foto's, en ziet dr zeker nog prima uit, stuk beter dan de mijne.

De rijstijl is er inderdaad naar, maarja, daarvoor heb je toch een GT hécitrofenwick wrote:
Of misschien gewoon een leuke rijstijl?![]()
Ziet er goed uit hoor Michaël. (Staat ze zelf ook nog wel eens voor de lens?)
Hoe ist met de andere ax ?
Zij staat nu wat minder voor de lens, intresse is wat geminderd bij haar.
De andere ax staat daar nog steeds





THXGlen wrote:Mooie foto's van een nog steeds strakke AX
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 55
- Joined: ThuOct21, 2010 10:42:09 PM
- Location: Maasmechelen
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 01/0
Mooie foto's van een mooie AX!
Gewoon prachtig met die witte velgen eronder!
Gewoon prachtig met die witte velgen eronder!

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 01/0
thx, ik vind uw werken anders ook niet slechtlummelke wrote:Mooie foto's van een mooie AX!
Gewoon prachtig met die witte velgen eronder!

btw ik denk dat het bij u was dat ik ooit, een jaar of 6 geleden denk ik, een sportkop en webers kwam kopen. Er stonden toen, als ik mij goed herinner een ax of 4-5 achter de garage.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 55
- Joined: ThuOct21, 2010 10:42:09 PM
- Location: Maasmechelen
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 01/0
Dat kan wel kloppen!
Heb je de kop met carb's indertijd nog gebruikt voor een project ofzo, ben wel nieuwsgierig wat er toen mee gebeurd is.

Heb je de kop met carb's indertijd nog gebruikt voor een project ofzo, ben wel nieuwsgierig wat er toen mee gebeurd is.
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 01/0
die liggen hier nog altijd voor datzelfde projectlummelke wrote:Dat kan wel kloppen!![]()
Heb je de kop met carb's indertijd nog gebruikt voor een project ofzo, ben wel nieuwsgierig wat er toen mee gebeurd is.







AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 01/0
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 01/1

SPOT THE DIFFERENCE



Eindelijk begonnen aan de cilinderkop van de AX sport (ex lummeltje)

Eerste keer dat ik een kop zelf ga "tunen". Resultaat is behoorlijk, maar nog niet naar mijn zin. Tegen dat ik de 4de kamer gedaan heb weet ik exact hoe het moet en ga ik nog eens over de andere drie

AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 55
- Joined: ThuOct21, 2010 10:42:09 PM
- Location: Maasmechelen
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/1
Hulde voor het werk!
Ik krijg nog altijd schele koppijn van de laatste kop die ik heb bewerkt, was een Honda CRX V-tec kop. Na een paar weekends frezen, polijsten en vergelijken was ik die 16 kanalen beu gezien en toen moest ik de collectors nog blueprinten en bewerken!
Let er wel op dat je niet te enthousiast gaat werken aan de diameters vd kanalen, het is zeker zo belangrijk om de gaten vd in en uitlaatcollector perfect op de kop te laten aansluiten. Probeer voor de fun maar eens hoeveel je een spruitstuk in zijn tapeinden op en af kan bewegen, dit kan er makkelijk voor zorgen dat er scherpe overgangsranden blijven bestaan, sowieso passen de overgangen en diameters vd kop en de spruitstukken af fabriek al niet geweldig.
Om hierbij een vaste positie te hebben bij het bewerken en achteraf monteren heb ik bij die Honda kop de collectors voor het bewerken eerst in positie gebracht en toen voor zien van fixeerpennen, op die manier blijft alles altijd perfect op de zelfde plaats zitten.
Ondanks dat het een priegelwerk is dat veel geduld vergt is het wel ook een dankbaar werkje qua eindresultaat, die Honda kop bracht het met een standaard blok en een DTA van 150 naar 199,6pk, niet slecht toch voor een atmosferisch motortje!

Ik krijg nog altijd schele koppijn van de laatste kop die ik heb bewerkt, was een Honda CRX V-tec kop. Na een paar weekends frezen, polijsten en vergelijken was ik die 16 kanalen beu gezien en toen moest ik de collectors nog blueprinten en bewerken!
Let er wel op dat je niet te enthousiast gaat werken aan de diameters vd kanalen, het is zeker zo belangrijk om de gaten vd in en uitlaatcollector perfect op de kop te laten aansluiten. Probeer voor de fun maar eens hoeveel je een spruitstuk in zijn tapeinden op en af kan bewegen, dit kan er makkelijk voor zorgen dat er scherpe overgangsranden blijven bestaan, sowieso passen de overgangen en diameters vd kop en de spruitstukken af fabriek al niet geweldig.
Om hierbij een vaste positie te hebben bij het bewerken en achteraf monteren heb ik bij die Honda kop de collectors voor het bewerken eerst in positie gebracht en toen voor zien van fixeerpennen, op die manier blijft alles altijd perfect op de zelfde plaats zitten.
Ondanks dat het een priegelwerk is dat veel geduld vergt is het wel ook een dankbaar werkje qua eindresultaat, die Honda kop bracht het met een standaard blok en een DTA van 150 naar 199,6pk, niet slecht toch voor een atmosferisch motortje!

Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/1
idd, uit een honda atmo v-tec valt wat te rapen. Ik werk nu al tien jaar in een garage waar we ook Honda service doen, dus ik ken de blokjes wellummelke wrote:Hulde voor het werk!![]()
Ik krijg nog altijd schele koppijn van de laatste kop die ik heb bewerkt, was een Honda CRX V-tec kop. Na een paar weekends frezen, polijsten en vergelijken was ik die 16 kanalen beu gezien en toen moest ik de collectors nog blueprinten en bewerken!
Let er wel op dat je niet te enthousiast gaat werken aan de diameters vd kanalen, het is zeker zo belangrijk om de gaten vd in en uitlaatcollector perfect op de kop te laten aansluiten. Probeer voor de fun maar eens hoeveel je een spruitstuk in zijn tapeinden op en af kan bewegen, dit kan er makkelijk voor zorgen dat er scherpe overgangsranden blijven bestaan, sowieso passen de overgangen en diameters vd kop en de spruitstukken af fabriek al niet geweldig.
Om hierbij een vaste positie te hebben bij het bewerken en achteraf monteren heb ik bij die Honda kop de collectors voor het bewerken eerst in positie gebracht en toen voor zien van fixeerpennen, op die manier blijft alles altijd perfect op de zelfde plaats zitten.
Ondanks dat het een priegelwerk is dat veel geduld vergt is het wel ook een dankbaar werkje qua eindresultaat, die Honda kop bracht het met een standaard blok en een DTA van 150 naar 199,6pk, niet slecht toch voor een atmosferisch motortje!

AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/1
FF off topic, wat is er in godsnaam gebeurd bij Photobucket? Het is betalend geworden, daar gaat mijn kleurrijk topic
ff On topic, dan maar oldschool met upload je foto
.
Verwits we bij DW CAR CENTER enorm veel werk hebben, privé ik ook genoeg te doen heb ondanks ik nog steeds kinderloos ben en ik niet altijd de financiën heb om de gewenste onderdelen te kopen gaan de werken zoals gewoonlijk traag voorruit
. En toch...
De vier kamers van de kop staan glad, het TEZET uitlaatspruitstuk heeft een jasje aan, de uitlaatkanalen zijn gepoort, ik ben begonnen met de uitlaatkanalen glad te maken. Damn wat kan dat laatste een pak beter als origineel seg.
Verder twijfel ik ook of ik de inlaatzijde enkel ga poorten of ik ze golfbalprofiel ga zetten. Het blijft een carbu dus ik heb genoeg swirl nodig om de benzine in de lucht gemengd te houden. Iemand hier ervaring mee? Gewoon glad maken is geen optie.
Plaatjes bij de praatjes















ff On topic, dan maar oldschool met upload je foto

Verwits we bij DW CAR CENTER enorm veel werk hebben, privé ik ook genoeg te doen heb ondanks ik nog steeds kinderloos ben en ik niet altijd de financiën heb om de gewenste onderdelen te kopen gaan de werken zoals gewoonlijk traag voorruit

De vier kamers van de kop staan glad, het TEZET uitlaatspruitstuk heeft een jasje aan, de uitlaatkanalen zijn gepoort, ik ben begonnen met de uitlaatkanalen glad te maken. Damn wat kan dat laatste een pak beter als origineel seg.
Verder twijfel ik ook of ik de inlaatzijde enkel ga poorten of ik ze golfbalprofiel ga zetten. Het blijft een carbu dus ik heb genoeg swirl nodig om de benzine in de lucht gemengd te houden. Iemand hier ervaring mee? Gewoon glad maken is geen optie.
Plaatjes bij de praatjes














AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/1
ik heb me ook serieus geërgerd aan photobucket dat betalend geworden is. Een klein bedrag/jaar wil ik nog gerust geven, maar ze vragen schandalig veel.
Het "voordeel" is wel dat het nog mogelijk is voor lezers om foto's te bekijken. Dit kan je doen door er op te klikken, rechts de direct link te kopieren en deze in de adresbalk te plakken.
En beter traag werk dan half werk. Goed bezig hoor
edit: er is een chrome-plugin waarmee de foto's terug tevoorschijn komen. Ik kan al je foto's terug vrolijk bekijken!
Het "voordeel" is wel dat het nog mogelijk is voor lezers om foto's te bekijken. Dit kan je doen door er op te klikken, rechts de direct link te kopieren en deze in de adresbalk te plakken.
En beter traag werk dan half werk. Goed bezig hoor

edit: er is een chrome-plugin waarmee de foto's terug tevoorschijn komen. Ik kan al je foto's terug vrolijk bekijken!

AX-kopen is verslavend.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 55
- Joined: ThuOct21, 2010 10:42:09 PM
- Location: Maasmechelen
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/1
Lekker werkje hé dat bewerken!
Voor zover ze het mij altijd hebben wijsgemaakt is het bij een carburator of monopoint injectie idd beter om wat grofheid in de kanalen en de collector te behouden, zeker als je nog wat dagelijkse bruikbaarheid wil behouden. Onderweg worden de benzine en de lucht beter vermengd waardoor de motor een betere verbranding krijgt. Ga je echter voor alles of niets dan zou ik de kanalen ook glad durven polijsten, ik heb hier nog zo'n zwaar bewerkte en glad gepolijste kop liggen van een sportje, dat ding ging als een raketje bij flatout maar hield niet zo van rond kuieren op lage toeren.
Bij een multipoint injectie mag alles glad worden, de injectoren zitten hierbij meestal heel kort op het inlaatkanaal en spuiten de brandstof zowat rechtstreeks op de klepsteel waardoor het effect van de werveling veel minder is dan bij een carburator.
Doe maar verder zoals je bezig bent, rustig aan en vooral elk kanaal zoveel mogelijk gelijk bewerken zoals het vorige, div met een zo gelijkmatig mogelijke flow per poort. Als je de inlaatkanalen echt wil vergroten dan zou ik je aanraden om de klepgeleiders te verwijderen, deze zitten nl in de weg om het 'dak' vd de poort te bewerken.
Voor het vergroten zelf is een pneumatische stiftslijper wel makkelijker dan een dremel, je kan er grotere stappen mee maken en er zijn ook heel lange frezen verkrijgbaar om tot diep in de kanalen te komen. Met een grove frees bekom je al een aardig ruw oppervlak, miz al voldoende grof voor de nodige werveling in de inlaatkanalen.

Voor zover ze het mij altijd hebben wijsgemaakt is het bij een carburator of monopoint injectie idd beter om wat grofheid in de kanalen en de collector te behouden, zeker als je nog wat dagelijkse bruikbaarheid wil behouden. Onderweg worden de benzine en de lucht beter vermengd waardoor de motor een betere verbranding krijgt. Ga je echter voor alles of niets dan zou ik de kanalen ook glad durven polijsten, ik heb hier nog zo'n zwaar bewerkte en glad gepolijste kop liggen van een sportje, dat ding ging als een raketje bij flatout maar hield niet zo van rond kuieren op lage toeren.
Bij een multipoint injectie mag alles glad worden, de injectoren zitten hierbij meestal heel kort op het inlaatkanaal en spuiten de brandstof zowat rechtstreeks op de klepsteel waardoor het effect van de werveling veel minder is dan bij een carburator.
Doe maar verder zoals je bezig bent, rustig aan en vooral elk kanaal zoveel mogelijk gelijk bewerken zoals het vorige, div met een zo gelijkmatig mogelijke flow per poort. Als je de inlaatkanalen echt wil vergroten dan zou ik je aanraden om de klepgeleiders te verwijderen, deze zitten nl in de weg om het 'dak' vd de poort te bewerken.
Voor het vergroten zelf is een pneumatische stiftslijper wel makkelijker dan een dremel, je kan er grotere stappen mee maken en er zijn ook heel lange frezen verkrijgbaar om tot diep in de kanalen te komen. Met een grove frees bekom je al een aardig ruw oppervlak, miz al voldoende grof voor de nodige werveling in de inlaatkanalen.
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/1
Ik vermoed dat er ook wat aan mijn sport is veranderd in die aard .
Omdat deze van mij enorm gaat in hoge toeren( boven de 3000toeren) maar in lage toeren sputteren en inhouden .
mss andere nokkenas of grotere sproeiers erin maar dat heb ik nog niet bekeken .
De ax is alle sinds al goed gebruikt geweest aangezien er een koperen koppeling , sport spruitstuk en stalen remleidingen in zitten .
Omdat deze van mij enorm gaat in hoge toeren( boven de 3000toeren) maar in lage toeren sputteren en inhouden .
mss andere nokkenas of grotere sproeiers erin maar dat heb ik nog niet bekeken .
De ax is alle sinds al goed gebruikt geweest aangezien er een koperen koppeling , sport spruitstuk en stalen remleidingen in zitten .
Re: Michaël aka Netheo AX GT X 2+AX+PROCEED BTCS UPDATE 27/1
koperen koppeling = meer vermogen, anders steek je geen koperen koppeling, tenzij je wil clutch kicken met je petje op half zeven, tuningbeats volume 27 op de achterbank en 145/80/13 voorbandje dat kan roken, liefst sperloos zodat de andere voorband nog wel ff heel blijftnorman24 wrote:Ik vermoed dat er ook wat aan mijn sport is veranderd in die aard .
Omdat deze van mij enorm gaat in hoge toeren( boven de 3000toeren) maar in lage toeren sputteren en inhouden .
mss andere nokkenas of grotere sproeiers erin maar dat heb ik nog niet bekeken .
De ax is alle sinds al goed gebruikt geweest aangezien er een koperen koppeling , sport spruitstuk en stalen remleidingen in zitten .



AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen